quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:42 schreef Keromane het volgende:
Het blijft speculeren en je kunt de klok niet gelijk zetten met seizoensverwachtingen, maar volgens diverse meteorologische instituten is de kans op een koude winter groot. Dit is op zich geen nieuws, de prognoses waren er al langer en er is al eerder over geschreven. Maar de laatste verwachtingen gaan een stapje verder. Er is namelijk een aanzienlijke kans dat de komende winter de strengste van de afgelopen 40 jaar zal worden. Een winter van het kaliber 1963. Er wordt serieus rekening mee gehouden. Wel met een slag om de arm.
De UK Met Office heeft het in de wandelgangen over een 1963 scenario en er zijn zelfs geluiden over 50% kans op de koudste winter van de afgelopen 100 jaar. Officieel wordt er gewaarschuwd voor 2/3e kans op een 'gewone' koude winter, mogelijk de koudste in 10 jaar.
Hoe dan ook, 1/3e kans op strandweer in januari.
http://news.independent.co.uk/uk/this_britain/article321425.ece
http://www.theweatheroutl(...)geowner=Brian%20Gaze
http://iri.columbia.edu/c(...)/JFM06_Eur_temp.html
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/10/23/nfuel23.xml&sSheet=/news/2005/10/23/ixhome.html
[afbeelding]
Blauw: verwachte gemiddelde afwijking, rood: daadwerkelijke afwijking. Geen 1 op 1 relatie maar grof gezien wel redelijk consistent (2 op 3 correct). Positief wil zeggen hoofdzakelijk westenwinden bij ons, dus meest zacht. Negatief: vooral oostenwind.
---
[..]
http://www.theweatheroutlook.com
Vorig jaar november/december lag er wel een flinke bult sneeuw. Meen dat het later in de rest van Nederland ook aardig heeft gesneeuwd. Maar geen echt lage temperaturen idd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:38 schreef Burbo het volgende:
Ik hoop het want vorig jaar was het kut.
Doet 't niet...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:15 schreef Dark_Killah het volgende:
niet weer
http://codjumper.com/movi(...)ightJVBMedia2006.zip
ff test..
Klopt, Europees gezien was de winter duidelijk kouder dan anders. Alleen zaten wij hier net op de rand, en hadden we (vrij koud) kwakkelweer.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:45 schreef Falco het volgende:
In andere delen van Europa (vooral Polen en Rusland) was de winter anders wel kouder dan normaal
Hoe het gaat worden? Afwachten. Geen idee. Onderstaande voegt in feite niets toe aan wat bekend is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Keromane, zijn er al verwachtingen voor dit seizoen?
Vooral omdat die 25 jaar golfbeweging in het verleden ook wel eens op 24 of 26 jaar lag
[..]
Krijg je daar nu ook depressies? Die krijg je toch in het weer wanneer een hoge en lagedrukgebied botsenquote:Het is jammer dat het op het meteoforum tot een botsen is gekomen
Grote muren van ijs die alles op hun weg verpulveren, prachtig!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:00 schreef -CRASH- het volgende:
Een kleine mini ijstijd (Dus geen 400 jaar durende koude periode)....
zou wel eens leuk zijn dat je over de rivier kunt lopen/schaatsen.
Zolang het maar op de grens Amsterdam/lelystad/zwolle stopt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Grote muren van ijs die alles op hun weg verpulveren, prachtig!
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang het maar op de grens Amsterdam/lelystad/zwolle stopt.
Dat zeg ikquote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:52 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Lelystad mag van mij ook verpulverd worden
![]()
Dan zit je in het verkeerde topicquote:
Hoeft niet per sé. Een metertje is al genoeg. Van die stuifsneeuw, die op sommige plekken lekker kan opwaaien tot sneeuwduinen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:45 schreef Renesite het volgende:
VEEEL SNEEUW. graag.
2 maand is ook tof.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoeft niet per sé. Een metertje is al genoeg. Van die stuifsneeuw, die op sommige plekken lekker kan opwaaien tot sneeuwduinen.![]()
Zolang het maar een maand of drie blijft liggen.
Sneeuw is nat. Ja.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:55 schreef popolon het volgende:
'Koude' in de TT kun je vervangen door 'natte', dan klopt 't aardig.
Dat heb je nu eenmaal he.. met elk jaar een winter seizoen... draait ook maar doorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:53 schreef Gitanki het volgende:
alweer?, vorig jaar waren hier ook al tig topics over en waarschijnlijk dat jaar daarvoor en daarvoor..
So? Dat kun je ook bovenop die sneeuw.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
2 maand is ook tof.
Ik moet nog autorijden vanaf zesentwintig janvier
Die in Nederland wel. Ja.quote:
afgelopen jaar was echt kouder dan normaal hoor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:35 schreef Reinbo het volgende:
Winters zijn al jaren niet meer koud, zie niet in waarom nu wel
Kijk... we zijn onderweg voor een nieuw seizoenquote:Op maandag 18 september 2006 21:21 schreef aloa het volgende:
In het noorden van Siberië is de nachttemperatuur plaatselijk al gedaald tot tegen de -15 graden.
Daar moet de kou vandaan komen![]()
De winter is onderweg
eerst maar eens de restanten van tropische stormen afwachten de komende week.quote:Op maandag 18 september 2006 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kijk... we zijn onderweg voor een nieuw seizoen
Ik ga mijn korte broeken en zonnebril opzoeken. Gelooft er nou echt nog iemand in een koude winterquote:
Ik haat overdreven koukleumen. Koop een bloedsomloop, zoals elk normaal mensquote:Op maandag 18 september 2006 23:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik haat kou!Onder de 25 graden heb ik al winterhanden, kun je nagaan hoe dat in de winter is.
Dat wordt weer nachten wakker liggen van de jeuk en steken in m'n opgezwollen vingers.
![]()
Ja hallo, daar kan ik toch niks aan doen????? Ik heb daar toch ook niet voor gekozen?????quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik haat overdreven koukleumen. Koop een bloedsomloop, zoals elk normaal mens.
uuuhhhmmm....ik kan niet schaatsenquote:Op dinsdag 19 september 2006 12:50 schreef T1andonly het volgende:
Schaatsen is nooit verkeerd
Dan leer je het maarquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:57 schreef Raydh het volgende:
[..]
uuuhhhmmm....ik kan niet schaatsen![]()
We zijn er beide weer.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:37 schreef kepler het volgende:
tofweer een nieuwe Koude Winter-reeks
Het gaat lekker omslaanquote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef i2Them2 het volgende:
Wel een beetje vroeg om 'm te openen niet? Is buiten 26 graden.
dit keer wordt het echt koudquote:Op dinsdag 19 september 2006 14:03 schreef Atuniel het volgende:
[..]
We zijn er beide weer.
Maar vorig jaar werd ook een kleine ijstijd verwacht.. wel een hoop sneeuw gezien. (Waarvoor mijn dank God).
Ik mag ook hopen dat er meteen volgende maand al een ellufstedentocht gereden word, dan hebben we dat gezeur van die kutfriezen weer achter de rug.
Voordat je het weet is het steenkoud buiten.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:26 schreef i2Them2 het volgende:
Wel een beetje vroeg om 'm te openen niet? Is buiten 26 graden.
Zorgen dat je een betere bloedsomloop krijgt he.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:43 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja hallo, daar kan ik toch niks aan doen????? Ik heb daar toch ook niet voor gekozen?????![]()
Zal binnenkort ook eens een sneeuwschep gaan halen want als het hier in Nederland tegenwoordig sneeuwt heb je die wel nodigquote:Op woensdag 20 september 2006 13:57 schreef MouseOver het volgende:
Vorig jaar hoopte ik op sneeuw. Totdat het er was tenminste, vanaf het moment dat die drab er lag begon de ellende
Ik ga sowieso weer wat zout kopen. Als je er tijdig bij bent betaal je 15 of 20 ct per kilo, en als je wacht tot er sneeuw ligt is het goedkope zout uitverkocht en moet je 10 euro per emmer betalen.
Mjah, die verwachtte vorig jaar dat hell over zou freezen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:06 schreef IkWilbert het volgende:
De engelse weerdienst verwacht een normale winter, geen extremen.
in Rotterdam kan je het volgens mij altijd gewoon gratis afhalenquote:Op woensdag 20 september 2006 13:57 schreef MouseOver het volgende:
Ik ga sowieso weer wat zout kopen. Als je er tijdig bij bent betaal je 15 of 20 ct per kilo, en als je wacht tot er sneeuw ligt is het goedkope zout uitverkocht en moet je 10 euro per emmer betalen.
En de muggen.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:57 schreef buzzer het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat het zo'n winter wordt dat we de wespen voorgoed kunnen uitzwaaien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |