Ik weet ook niks van voetbal dus we komen niet echt verder zoquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 05:00 schreef geenaam het volgende:
Iemand die ook maar een klein beetje van voetbal weet die weet dit wel..Maar jammer genoeg weet je niks van voetbal Daf.
Die had ik wel gewetenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 05:03 schreef geenaam het volgende:
Ja, zelfs al geef ik een deel van de naam weet je het nog niet dus laat maar zitten dan. Tscheu La Ling was de naam van deze man.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tscheu_La_Ling
Ik moet gaan dus iemand anders mag wel een vraag stellen.
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:26 schreef Catannl het volgende:
Weet niet of ie nog geldt.. de vraag?
Maar het antwoord is klanknabootsing...
Catannl +1quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:08 schreef Catannl het volgende:
Hazard Analysis & Critical Control Point
Dit is niet juist...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:31 schreef AntonDingeman het volgende:
rembrandttoren amsterdam
Rotterdam is juist..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:36 schreef U het volgende:
Ik zou gokken dat ie in Rotterdam staat, maar hoe 'ie heet...
Correctquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:43 schreef Tokay het volgende:
Montevideo.
Correct!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:55 schreef NoSigar het volgende:
Dit is Het Parfum, van Patrick Süsskind.
Ook zomergasten gezien?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:59 schreef NoSigar het volgende:
Waaraan ontleende de Amerikaanse terorristische beweging "The Weatherman" /Weather Underground haar naam?
quote:"Just like what Nazi Germany did to the Jews, so liberal America is now doing to the evangelical Christians. It's no different. It is the same thing. It is happening all over again. It is the Democratic Congress, the liberal-based media and the homosexuals who want to destroy the Christians. Wholesale abuse and discrimination and the worst bigotry directed toward any group in America today. More terrible than anything suffered by any minority in history."
quote:"The Islamic people, the Arabs, were the ones who captured Africans, put them in slavery, and sent them to America as slaves. Why would the people in America want to embrace the religion of slavers."
quote:"If you go all the way back to the days just following creation, men lived nine hundred years or more."
quote:"Homosexuals want to come into churches and disrupt church services and throw blood all around and try to give people AIDS and spit in the face of ministers."
quote:"Ladies and Gentlemen I said last year that Israel was entering into the most dangerous periods of its entire existence as a nation. That is intensifying this year with the loss of Sharon. Sharon was personally a very likeable person and I am sad to see him in this condition, but I think we need to look at the Bible and the Book of Joel. The prophet Joel makes it very clear that God has enmity against those who 'divide my land.' God considers this land to be His. You read the Bible and He says 'this is my land' and for any Prime Minister of Israel who decides he is going to carve it up and give it away, God says 'no, this is mine.' I had a wonderful meeting with Yitzhak Rabin in 1974. He was tragically assassinated, it was a terrible thing that happened but nevertheless he was dead. And now Ariel Sharon who again was a very likeable person, a delightful person to be with, I prayed with him personally, but here he's at the point of death. He was dividing God's land and I would say woe unto any Prime Minister of Israel who takes a similar course to appease the EU, the United Nations, or the United States of America. God says 'this land belongs to me. You'd better leave it alone.'"
jaquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:43 schreef dartfanaat het volgende:
Pat Robertson
Dat meen je niet ...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:53 schreef NoSigar het volgende:
P vd daadkracht.
bijna..........quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:15 schreef DSanka het volgende:
Partij voor Nederlanders
Dat meen ik wel. (Zie teletekst pagina 120)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:23 schreef AntonDingeman het volgende:
Gatver, dat meen je toch niet?
En dat zijn er vijf. Hij heeft er - naar verluidt - zo'n zestig (!!!) gebruikt ....quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:54 schreef NoSigar het volgende:
Battus, Piet Grijs, Stoker, Maaike Helder Dolf Cohen
Ah! Dat is het pseudoniem van de Volkskrant, toch?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:54 schreef NoSigar het volgende:
Battus, Piet Grijs, Stoker , Maaike Helder Dolf Cohen
Yay!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:23 schreef pyl het volgende:
Helemaal goed, Asmodian. De heuvel werd aangelegd op aandringen van koning Willem I, een trotse vader.
Asmodian +1
Oh, aan dat kinderachtige doe ik ook aan mee.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:31 schreef Asmodian het volgende:
Leuk initiatief, Anton!. Jammer dat er zo veel kinderachtige mensen op Fok zijn
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:33 schreef Asmodian het volgende:
Waterloo en Stalingrad zijn goed
D-Day zit er vreemd genoeg helemaal niet bij- maar dat was ook een grote operatie, er valt niet 1 slag uit te halen die echt het meest significante is, I guess.
Van de 1e WO zit er een slag bij die enkele jaren eerder werd gevochten dan de slag om de Somme (de marne)![]()
Van de 80-Jarige Oorlog zit er een zeeslag bij
Hastings is goed, dat maakt 3quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:32 schreef pyl het volgende:
Thermopylae, Cannae, Azincourt, Hastings, Austerlitz?
Dat is goedquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:34 schreef marhil het volgende:
stalingrad
overwining van orleans
spaanse armada
Waterloo
Blenheim
Okee, ik vroeg het me gewoon afquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:39 schreef marhil het volgende:
Na 9 beroepsmilitair geweest te zijn waarvan 4 jaar op de KMA zijn dit er een aantal die ik onthouden heb, in mijn quote had ik je trouwens nog aangevuld (de slag om de marne)
Yay!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:47 schreef marhil het volgende:
lol idd Asmo : John Churchill, 1st Duke of Marlborough
Asmo +1
Als je een vraag goed hebt wel, jaquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:47 schreef gedrocht het volgende:
mag ik een vraag stellen?
Asmo mag een vraag stellen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:51 schreef gedrocht het volgende:
wie wordt ook wel als de vader van de mechaniseerde oorlogsvoering gezien?
het is een echte held
poolse immigratiewetquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:50 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Als je een vraag goed hebt wel, ja
Noem eens een categorie, gedrocht, waarin ik een vraag zal stellen?
nee man....ik bedoel natuurlijk heinzjequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:56 schreef Asmodian het volgende:
Tja, daar weet ik weinig van om te stllen, Gedrocht. Andere categorie?
En ikzelf zie Jan Zizka als de vader van de gemechaniseerde oorlogvoering, maar je zal iemand anders bedoelen, vast iemand uit de Krim-oorlog
quote:3 May. Bistritz. Left Munich at 8.35 p.m. on 1st May, arriving at Vienna eraly next morning; should have arrived at 6.46, but train was an hour late. Bade-Pesth seems a wonderful place, from the glimpse which I got of it from the train and the little I could walk through the streets.
quote:How these papers have been placed in sequence will be made clear in the reading of them. All needless matters have been eliminated, so that a history almost at variance with the possibilities of latter-day belief may stand forth as simple fact. There is throughout no statement of past events wherein memory may err, for all the records chosen are exactly contemporary, given from the standpoints and within the range of knowledge of those who made them
Boeiend.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:07 schreef gedrocht het volgende:
ja dat is waar, er is altijd iemand eerder die het bedacht heeft. Toch is Heinz voor mij de man die als eerste weet HOE je het moet gebruiken
Maar als je zo'n vraag stelt moet je er een bron bij citeren, tenzij het algemeen aanvaard is. Maar je kunt niet vragen "Wie vind ik de vader van...", dat is geen feitelijke vraag. Bij die veldslagen die ik net vroeg heb ik een hele andere mening. Thermopylae, Salamis, Agincourt, Gettysburg enzo had ik er zeker in zitten, maar ik kan niet vragen naar mijn eigen lijstje...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:07 schreef gedrocht het volgende:
ja dat is waar, er is altijd iemand eerder die het bedacht heeft. Toch is Heinz voor mij de man die als eerste weet HOE je het moet gebruiken
chill out, gastquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:10 schreef gedrocht het volgende:
waarom kanker je niet een eindje op wanenoonlie....goor stuk verdriet
Ja, maar dit boek ken je welquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:11 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Helaas, ik ben niet zo'n fan van de Ierse literatuur uit 1897...
quote:CHAPTER I
Jonathan Harker's Journal
(Kept in shorthand)
Yessss!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:15 schreef Duckman het volgende:
Dracula van Bram Stoker
Hey Tokayquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:56 schreef Tokay het volgende:
Ha Bren!![]()
Hela, AntonDingeman is off line.![]()
quote:Written from Central Spain, August
Gentlemen,
Whilst marching from Portugal to a position which commands the approach to Madrid and theforces, my officers have been diligently complying with your requests which have been sent by
ship from
to Lisbon and thence by dispatch to our headquarters.
We have enumerated our saddles, briddles, tents, and tent poles, and all manner of sundry items for which's Government holds me accountable. I have dispatched repots on the character, wit, and spleen of every officer. Each item and every farthing has been accounted for, with two regrettable exceptions for which I beg your indulgence.
Unfortunately the sum of one shilling and ninepence remains unaccounted for in one infantry battalion's petty cash and there has been a hideous confusion as the number of jars of raspberry jam issued to one cavalry regiment during a sandstorm in Western Spain. This reprehensible carelessness may be related to the pressure of circumstance, since we are at war with, a fact which may come as a bit of a surprise to you gentlemen in
.
This brings me to my present purpose, which is to request an elucidation of my instructions from's Government so that I may better understand why I am dragging an army over these barren plains. I construe that perforce it must be one of two alternative duties, as given below. I shall pursue either one with the best of my ability, but I cannot do both:
1. To train an army of uniformedclerks in Spain for the benefit of the accountants and copy-boys in
, or perchance
2. To see to it that the forces ofare driven out of Spain.
Your most obedient servant,
Hoi BBquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:20 schreef BwennieBren het volgende:
Hoi Dart
Asmo ben je er nog? Anders wil ik wel weer een makkie vraag stellen want ik ben er jullie nog een schuldig van vannacht
quote:Written from Central Spain, August 1812
Gentlemen,
Whilst marching from Portugal to a position which commands the approach to Madrid and the French forces, my officers have been diligently complying with your requests which have been sent by H.M. ship from London to Lisbon and thence by dispatch to our headquarters.
We have enumerated our saddles, briddles, tents, and tent poles, and all manner of sundry items for which His Majesty's Government holds me accountable. I have dispatched repots on the character, wit, and spleen of every officer. Each item and every farthing has been accounted for, with two regrettable exceptions for which I beg your indulgence.
Unfortunately the sum of one shilling and ninepence remains unaccounted for in one infantry battalion's petty cash and there has been a hideous confusion as the number of jars of raspberry jam issued to one cavalry regiment during a sandstorm in Western Spain. This reprehensible carelessness may be related to the pressure of circumstance, since we are at war with France, a fact which may come as a bit of a surprise to you gentlemen in Whitehall.
This brings me to my present purpose, which is to request an elucidation of my instructions from His Majesty's Government so that I may better understand why I am dragging an army over these barren plains. I construe that perforce it must be one of two alternative duties, as given below. I shall pursue either one with the best of my ability, but I cannot do both:
1. To train an army of uniformed British clerks in Spain for the benefit of the accountants and copy-boys in London, or perchance
2. To see to it that the forces of Napoleon are driven out of Spain.
Your most obedient servant,
Hoi Asmoquote:
Wellington inderdaadquote:
Nee, ik ben bang dat dat aan mij ligt. Ik ben nogal ziek en kan me niet lang genoeg op iets concentreren, sorriequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:32 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Hoi Asmo
kan het zijn dat ik dat mailtje van je nog niet heb ontvangen. Niet dat je je moet haasten ofzo, maar wil even zeker weten dat het niet aan m'n provider ligt
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:35 schreef Gooitzen het volgende:
ik weet het niet, misschien ooit in van nul tot nu gelezen, maar te lang geleden. Mooie brief trouwens.
Misschien tot vanavond, nu ga ik weer zielig zijn met mijn vannacht gekneusde arm. Doeg doeg.
Van Nul tot Nu heerscht!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:35 schreef Gooitzen het volgende:
ik weet het niet, misschien ooit in van nul tot nu gelezen, maar te lang geleden. Mooie brief trouwens.
Misschien tot vanavond, nu ga ik weer zielig zijn met mijn vannacht gekneusde arm. Doeg doeg.
Ook al "Van nul tot nu" gelezen. Heel leuk gedaan vond ik dat, heb het zelf ook met veel plezier gelezenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:35 schreef Gooitzen het volgende:
Van Goghquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:36 schreef Oxyligen het volgende:
Thx. Wist al wel dat het een slimme man was
Welke kunstenaar werd in de jaren 90 bekender door een aanslag dan door zijn werk?
Maakt niet uit. (maar wilde het even zeker weten)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:35 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Nee, ik ben bang dat dat aan mij ligt. Ik ben nogal ziek en kan me niet lang genoeg op iets concentreren, sorrie. Ik doe echt m'n best om het straks te sturen, maar ga eerst even liggen
Och jij ook beterschap en veel sterktequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:35 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Nee, ik ben bang dat dat aan mij ligt. Ik ben nogal ziek en kan me niet lang genoeg op iets concentreren, sorrie. Ik doe echt m'n best om het straks te sturen, maar ga eerst even liggen
Hoppa!!!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef Tokay het volgende:
Ha! David Hockney.
Dat lijkt me een authentieke Tokay.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:46 schreef Tokay het volgende:
En van wie is dít werkje?
-edit-
Hmmm, daar ging iets mis, ik ga even een ander kunstwerkje zoeken.![]()
Hmpfz!quote:
Goed! Alberto Giacometti.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:54 schreef Oxyligen het volgende:
Giacometti?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:06 schreef Asmodian het volgende:
Philip Bailey - hij zong met Phil Collins of Easy Lover en was een oprichter van EWF
Yay!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:09 schreef Homdeck het volgende:
[..]
![]()
Asmo +1
al klopt oprichter van EWF niet helemaal (hij kwam pas bij de band toen deze al een album uitgebracht had)
Srry, ff off-topic: Deze afbeelding zie ik in dit topic en die komt van Geen Stijl. Dit was het bericht erbij. "Mooi verkiezingsbillboard met daarop twee dozijn affiches van eensmansfracties. .. Op de derde plaats: Oxyligen, met zijn adaptatie van een wereldberoemd schilderij. Dus nou niet meer zeuren dat onze lezers hooligans zijn, nooit in musea en zo komen en een mooi stukje schilderwerk niet kunnen waarderen. Oxygilen bewijst het tegendeel. "quote:
Helemaal goedquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:47 schreef U het volgende:
lowlands - biddinghuizen
pinkpop - landgraaf
parkpop - den haag
field of rock - nijmegen?
north sea jazz - rotterdam
koninginnenach - den haag
noorderslag - groningen
Coole adaptatie van American Gothic!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:49 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/015432.html
Hij is vrijgesproken hoor!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:58 schreef Nembrionic het volgende:
OJ Simpson voor de moord op z'n vrouw?
Dit is dan ook een quiz, geen rechtzaalquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:12 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm ...... juridische haarkloverijen zijn hier vruchtbaar als zaad op de rotsen. Zeg maar.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Oh ja, dat weet ik niet..
ik was niet op Lowlands helaas.
Kwam gewoon niet lekker uit en de jongeman waar ik mee zou gaan, haakte ook af. Lekker naar volgend jaar doorgeschoven.quote:
Kluivert was de enige sportman in de top 20.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:03 schreef Tokay het volgende:
Regilio Tuur.
Ik kan me er vaag iets van herinneren, maar dat "de linkse kerk" werd uitgekotst, weet ik zeker. De HP lag bij de bloedbank. Vandaar.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:15 schreef AntonDingeman het volgende:
Niet goed. Pyl zit wel warm met z'n Rosenmuller en z'n eerdere Den Uyl
pyl +1quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:18 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kan me er vaag iets van herinneren, maar dat "de linkse kerk" werd uitgekotst, weet ik zeker. De HP lag bij de bloedbank. Vandaar.![]()
Ina Brouwer?
Jan Pronk op nummer 2 ....quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:19 schreef AntonDingeman het volgende:
http://www.hpdetijd.nl/ergste.php
Erg voor de hang liggend maar niet goed.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:44 schreef ChrisJX het volgende:
Waslaag.
Dat is wel vaker gebeurt. En het is vrij rustig hierquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:54 schreef k_man het volgende:
Het lijkt me niet de bedoeling dat een vraag zo lang blijft staan.
Ik had geen biologie in de 2e, wel in de 1e en 3equote:Op dinsdag 22 augustus 2006 19:53 schreef Nembrionic het volgende:
Dit is trouwens wel 2e klasbiologie hoor
Jij komt niet eensquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:28 schreef wyccie het volgende:
Als iedereen al naar huis is?
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:31 schreef Nembrionic het volgende:
Verdorie..ik was het gewoon vergeten
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:26 schreef wyccie het volgende:
Ja, ik verwacht nu wel een megagrote vraag bestaande uit een deel A crypto en een deel B fotozoekplaatjes. En nog 15 bonusvraagjes omtrent de historie van de biologie.
nederlands natuurlijkquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:35 schreef wyccie het volgende:
Welke taal?
langste tot nog toequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
boerin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |