FF denken of ik alles nog weet van mijn 1e keer Lowlands...
Donderdagavond rond 21.00 vertrokken vanuit Middelrode(bij Den Bosch)
De verwachting was dat we rond een uur of 11/12 klaar waren om het feest officieel in te luiden
Dat werd dus ongeveer 1 uur.
![]()
Maar wel een mooi 'dorpje' gemaakt met 4 tentjes + grondzeil
(Dat grondzeil is een Gouden Tip van mijn Tante.
![]()
Die kent een paar persoontjes bij de sekjoerietie en die zeiden dat de camping één grote modderzooi was. Bleek best wel mee te vallen
![]()
)
Dus wij zijn tot een uurtje of 3 in de 24uurs tent blijven hangen. Lekker een beetje zuipen, peukje roken. Best grappig.
Vrijdag- We wilden eigenlijk Wolfmother gaan kijken, maar we bleven te lang in de Silent Disco hangen.
(Wat een geniaal bedacht concept, die silent disco
![]()
)
- Rond een uurtje of half 3 zijn we richting Grolsch stage gegaan. Beetje Matisyahu meegepikt. Wel leuk voor fftjes, maar een beetje saai na een tijdje. We kwamen eigenlijk voor:
- RAZORLIGHT!!!
![]()
Ik vond ze best wel erg cool, ook al hebben ze hooguit een middelmatige zanger. Het geluid was best wel ok!
- Daarna konden we kiezen tusse Fun Lovin' Criminals of Dead '60s. We hebben ze allebei gemist en ik denk dat ik de Dead '60 het liefst had willen zien.
- Wat daarna is gebeurd weet ik niet precies meer maar ik weet nog wel dat we unaniem besloten NIET naar HIM te gaan
![]()
.
- Van Bloc Party hebben we niet veel gezien, omdat het ietsjes te druk was. Maar van wat ik heb gehoord klonk het allemaal heel behoorlijk.
Bij Bloc Party is onze groep (Yours truly + zusje + vriendje van zusje + zus van vriendje van zusje + neefje=homo dus eigenlijk mijn nichtje + vriendin van neefje/nichtje
![]()
) een beetje uit elkaar gevallen maar bij Anouk zagen we elkaar weer. Anouk had ik al op Paaspop gehoord maar niet gezien. Nu zag ik haar live en ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Alleen dat "Girl" is écht TE vaak gespeeld. K*TNUMMER!!!
-Beetje rondgehangen bij de Alpha tot Placebo begon.
![]()
Damn, ik vond ze echt goed. Ik had ze al een paar keer op MTV gezien enzo maar ik stond echt flink te genieten. Ook al ken ik maar 2/3 nummers bij naam. Alleen jammer dat mn joint niet aansloeg.
-Mijn neefje liep al vanaf het begin te zaniken dat ie Brokeback Mountain wilde kijken. Ik ging gewoon mee omdat ik geen zin had om naar bed te gaan.
Wij dus wachten voor de Echo(nadat we 60 bekertjes hadden ingeleverd). Toen de film begon werden 2 dingen al snel duidelijk: het scherm was te klein en niemand kon de ondertitles lezen. Dat bleek wel uit een paar 100 nekjes die uitgerekt werden toen ze in mompel-amerikaans begonnen te lullen.
Zaterdag-Na een korte nacht (9.30 wakker) wist ik 1 ding zeker: ik MOET en ZAL Urban Dance Squad gaan zien. Dat heb ik gedaan
![]()
en ik vond het leuk. Errug leuk. Na wat wiet is alles Errug leuk
Ik geloof dat ik 2 uur als een opgewarmd lijk heb rondgelopen.
-Daarna zijn we met zn 6en naar de cdtent geweest. En ff wat ingeslagen:
- QOTSTA: Songs for the Deaf
- Iggy Pop: Anthology
- The Clash: London Calling
-Langzaamaan zijn we naar de Grosch tent gegaan voor de Frames. Ze hadden wel geinige liedjes maar het duurde te lang voordat ze mij konden overtuigen.
-Toen zijn we ff naar de Infadels gegaan. GE-WEL-DIG!! Ik had ze daarvoor nog nooit live gezien maar ik heb me kapot gezweet(dat lag ook wel een beetje aan de temperatuur in de Bravo)
-Terug naar de Grosch om vast mentaal voor te bereiden op Iggy + Stooges. Ik had graag meer willen zien maar ik vond het toch iets te veel van het goeie. Wel erg vet voor een kwartiertje ofzo maar na een uur ben ik echt dood.
-De groep werd weer in 2 gesplist voor de Scissor Sisters en Massive Attack. Ik heb weer staan te genieten in de Alpha. Echt perfecte muziek om zo'n dag af te sluiten
![]()
.
Zondag-Tai Chi: nooit gedacht dat ik daar heen zou gaan. Maar het heeft echt geholpen tegen de pijn in mijn schouders. Voor eventjes dan
![]()
.
-Mijn neefje en ik gingen ff wat te eten halen. Een broodje kip-kerrie tegenover de Groove Tube.
GATVERDAMME!! Dat was echt te smerig voor woorden. Alsof je een hap meel neemt met droge kip erop. En ik proefde de kerrrie niet eens!!! Echt zonde van mn 2,5 muntjes. Ik had beter naar de American Food tent kunnen gaan, naar die Surinamers.
Jammer dan...
-Weer ff terug naar de cd-tent. Net toen we weer verder wilen gaan begon de eerste hoosbui. Was niet echt gepland. Want ik had mn kisten in mn tent laten staan. NIet gedacht dat ik ze zondag nodig zou hebben. Verkeerd gegokt. Dus zijn we ff de Groove Tube ingerend en ff een paar cocktails gehaald. Met uiteraard een pretsigaret!
![]()
Mijn zusje, die normaal altijd heel voorzichtig is met alles wat maar een beetje verslavend is, heeft zich in deze 3 dagen ontwikkeld tot een heuse stoommachine. We moesten echt aandringen om ook nog een paar trekjes te krijgen.
Toen de regen weer in aantal liters per seconde afnam, gingen we ff wat te eten halen.
-We konden natuurlijk niet heel de dag in de vreettent blijven hangen, dus toen hebben we ons maar enigzins gestald in de Bravo, waar Johan speelde. Niet onaardig, maar ook niet echt geweldig.
-Sommigen van ons wilden kosten wat kost naar Panic! At the Disco. Ik ging vooral mee omdat het daar een beetje droog was
![]()
. Vanaf het begin vond ik het maar irritante mannetjes. Al helemaal toen ze ongestraft Radiohead begonnen te verkrachten. Voor Toine(soort van zwager) en mij was de spreekwoordelijke maat vol en we besloten met zn 2en de regen weer op te zoeken.
Mijn neefje had kort daarvoor het begrip "emo" geprobeerd uit te leggen en we begonnen te praten over het feit dat "emo" zoiets achterlijks is. Het werd al helemaal lachwekkend toen ik opmerkte dat "emo" veel wegheeft van "emoe", een soort mislukte struisvogel.
-Nu het weer echt hopeloos was, kon het me eigenlijk geen fuk meer schelen of mn poten nat zouden worden of niet. Dus ik heb een aantal keer echt tot mn enkels in de blubber gestaan die aardig begon te stinken.
We zochten een plekje bij de India voor de Kooks, die ik wel erg aangenaam vond. Lekkere liedjes zonder teveel gedoe. Precies hetgeendat P!ATD dus NIET heeft.
-Na wat heen en weer gebel vonden we elkaar weer bij de hamburgertent. En weer waren de meningen verdeeld over de act naar keuze. Ik wilde graag Danko Jones zien, en de anders-geaarde kant van mijn familie wilde graag naar Morningwood.
-Danko Jones dus. Man man man, wat heeft die gast een ego! En hij leek op tv nog wel zo aardig! Ik weet ook wel dat het gewoon een act is, maar het werd wel irritant na een tijdje. Als je meer lult dan speelt kun je beter de politiek in
![]()
. Maar de nummers die hij speelde kwamen wel lekker over.
-Nu de natheid en de modder echt een groot probleem werden besloten we ff een time-out in te lassen. Dus ff terug naar de tent en schone, droge kleren aan. En ik dus mn kisten. Dat was 1 van de beste beslissingen die dag. Helaas zouden we dan wel de Arctic Monkeys missen maar van wat ik op de radio hoorde klonk het een beetje te robotachting. Mijn rug had eerst ff wat rust nodig.
-Toen we later weer wat waren uitgerust besloten we weer terug te gaan om het weekend echt af te sluiten. Onze groep was inmiddels gekrompen van 6 naar 4 personen(neefje + vriendinnetje gingen naar huis. Moetsen vandaag weer naar school/stage. HAHAHAHAHAHAHA!!!!!)
Ik besloot ff baldadig te doen en iets op de wc achter te laten.
Iedereen die op camping 5 stond: als je bij de wc's naar binnen ging, in het 3e blok van links, 1 na laatste deurtje, op de groene prullenbak heb ik geschreven: IK SCHIJT OP FLEVOLAND
Onderweg nog ff de laatste wietspriet opgerookt en het laatste geld bij elkaar gelegd voor de munten.
Mijn zusje en ik waren erg gecharmeerd van de kebab. Die was echt fukking zalig. En haar vriendje, die normaal vegetariËr is, heeft ook een paar hapjes genomen.
Omdat we toch in de buurt van de Grolsch tent waren besloten we ff naar binnen te gaan. DJ's waren lekker bezig, en we hebben ons prma vermaakt. Flink op mn luchtgitaar staan raggen.
Toen we waren uitgedanst was het alweer de volgende dag en we besloten maar onze tent te gaan om de volgende dag rond een uurtje of 8 langzaam maar zeker richting huis te gaan.
Vandaag, MaandagHet was lastig wakker worden vanochtend, wetend dat we nu toch echt naar huis moesten. We besloten de taken te verdelen: eentje ging ontbijt halen als de rest de tenten weer in de tassen propt. Ik geloof dat we rond een uur op 11/half 12 naar de auto liepen. Met gelukkig veel minder bagage dan op de heenweg. Gelukkig hadden we genoeg cds voor onderweg dus aan mooie deuntjes geen gebrek. Het was wel zuur dat we na 1 cd (Infadels
![]()
) nog niet eens op de helft van de parkeerplaats waren.
Toen we echt langzamerhand op gang kwamen en wat te hebben nagepraat, kregen we toch wel honger. We hadden allemaal wel zin in pizza. Maar waar kom je zoiets nou tegen langs de A28?
Dus uit pure wanhoop gingen we maar op zoek naar de welbekende gele M van de Mega Enge Clown.
Dus wij draaien de parkeerplaats op, kijkt 1 van ons toevallig naar links: Hee, Pizza en Pasta!!
In een lekker rustig eettentje genoten we allemaal van onze pizza die veel lekkerder was dan o'n zielig puntje op ons geliefde festivalletje.
Rond 15.15 waren we weer thuis, eindelijk. Het voelde alsof we een week waren weggeweest.
En nu zit ik hier, mijn herinneringen uit te tikken. Er zitten wat gaten tussen, maar wat wil je. Na 3 dagen Bier, Wiet en Rock N Roll ben ik een beetje uitgeput.
Ik vond het echt FANTASTICH
Tot volgend Jaar!!!!