Waarom zou je dan nog de goedkope versie kopen? Voor dat prijsverschil zitten er veels te veel accesoires bij de duurdere versie als de Eye-Toy 2 er ook nog eens bij zou zittenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:58 schreef Fallen het volgende:
Social Disorder:
Uiteraard alleen standaard geleverd bij de ¤600,- versie.
Maar heel veel anders dan die eye-toy kan het denk ik toch niet zijn. Wat voor andere feature moet geheim blijven en heeft impact op de manier waarop je een spel speelt?
Stroomstoten tijdens het spelenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:58 schreef Fallen het volgende:
Maar heel veel anders dan die eye-toy kan het denk ik toch niet zijn. Wat voor andere feature moet geheim blijven en heeft impact op de manier waarop je een spel speelt?
220 V als je verloren hebtquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:05 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Stroomstoten tijdens het spelen
Ze geven toch geen presentatie?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:04 schreef Diablos79 het volgende:
Wanneer geeft Sony hun presentatie in Leipzig? Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze te melden hebben.
Volgens Eurogamer is het om 16u zover: Sony - 16.00 BST / 17.00 CETquote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:04 schreef Diablos79 het volgende:
Wanneer geeft Sony hun presentatie in Leipzig? Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze te melden hebben.
dat laatste zou ik graag een bron van willen zien. Want dat zou YUMMIE zijn.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:02 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Volgens Eurogamer is het om 16u zover: Sony - 16.00 BST / 17.00 CET
Ik was zojuist in de Intertoys om RE4 voor een mooi prijsje te halen en ik vroeg of ze al iets wisten van de PS3 launch. Ze hebben dus sinds vandaag preorder formuliertjes![]()
Ik heb er maar gelijk 1 ingevuld en ik ben eerste op de lijst![]()
Er werd me verder nog verteld dat ze bij de launch maar 1 versie (60GB) gaan krijgen.
Ik heb trouwens ook nog ergens gelezen dat Sony met een eigen versie van de rumble bezig zou zijn...
Hoor of zie nog niksquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:02 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Volgens Eurogamer is het om 16u zover: Sony - 16.00 BST / 17.00 CET
Voor 60 euro kun je wel ff wachten toch?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:40 schreef SToRM81 het volgende:
Bij de Wehkamp is ie trouwens ietsje goedkoper: http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?Page=ZOE&Artikelnummer=619330&LC
Maarja, ik ben benieuwd of je m dan wel op 17 november hebt
Zo zo dat scheelt wel. Zal toch niet zo zijn dat ze hem als enige voor die prijs gaan verkopen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:40 schreef SToRM81 het volgende:
Bij de Wehkamp is ie trouwens ietsje goedkoper: http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?Page=ZOE&Artikelnummer=619330&LC
Maarja, ik ben benieuwd of je m dan wel op 17 november hebt
ach ik koop em wel in de winkel. zodra die uit is kan jij nog wel een maandje wachten totd ie binnen isquote:
Van mij welquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:03 schreef rece het volgende:
[..]
Echt waar, mag ik nu je handtekening![]()
Ik?!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:19 schreef mini-lellan het volgende:
[..]
ach ik koop em wel in de winkel. zodra die uit is kan jij nog wel een maandje wachten totd ie binnen is
Zal me benieuwen hoe de "echte" nieuwe GT eruit gaat zien.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:45 schreef Tain het volgende:
Gran Turismo HD
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Launch line-ups zijn altijd zwak. Het zou geen launch line-up zijn als het sterk isquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:46 schreef Chocobo het volgende:
Ligt het aan mij of is de launch line up erg zwak.
Voor zover ik weet zei Miyamoto dat MGS4 filmpjes scripted ingame engines zijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:13 schreef alex4allofyou het volgende:
Kijkend naar Heavenly Sword dan valt me op dat de actual gameplay, hoewel mooi, lang niet de kwaliteit heeft van Metal Gear. In andere woorden: hoe zal de echte gameplay eruit gaan zien?
Miyamoto? Hideo bedoel je zeker? of is dat de "big anouncement" van sonyquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:37 schreef Chocobo het volgende:
Voor zover ik weet zei Miyamoto dat MGS4 filmpjes scripted ingame engines zijnDus daar is je antwoord.
De MGS filmpjes zijn gemaakt in de zelfde engine, maar zijn net als de ingame filmpjes van bvb FFX mooier gemaakt. Haast alle animaties zijn gemotion captured, characters hebben veel meer poly's en er zijn tig filters over het scherm geplakt. Het is in-engine, zoals ik het altijd noemquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:37 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zei Miyamoto dat MGS4 filmpjes scripted ingame engines zijnDus daar is je antwoord.
nieuw karakter in MGS4: Mario!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:37 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Mario Gear Solid?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:42 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
nieuw karakter in MGS4: Mario!
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:23 schreef Tain het volgende:
Genji 2
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hetzelfde was het geval bij Halo 2 trouwens, je zag gewoon de XBOX de textures on the fly renderen in de realtime (zeer strakke) FMV stukjes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:42 schreef BMH het volgende:
[..]
De MGS filmpjes zijn gemaakt in de zelfde engine, maar zijn net als de ingame filmpjes van bvb FFX mooier gemaakt. Haast alle animaties zijn gemotion captured, characters hebben veel meer poly's en er zijn tig filters over het scherm geplakt. Het is in-engine, zoals ik het altijd noem
Scherpere PS1 graphicsquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:28 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Had ik heel erg spijt van dat ik m meteen kocht en je gewoon scherpere PS1 graphics had.
FMV's zijn die coole filmpjes die we kennen van de PS1 tijd met FF etc.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:28 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Hetzelfde was het geval bij Halo 2 trouwens, je zag gewoon de XBOX de textures on the fly renderen in de realtime (zeer strakke) FMV stukjes.
Iig zal de tijd het leren. Ik ben nog behouden aangezien ik ook hetzelfde dacht bij de PS2 en diens emotionchip. Had ik heel erg spijt van dat ik m meteen kocht en je gewoon scherpere PS1 graphics had. Eerst maar ffe de Wii en dan zie ik wel verder.
ik ben zwaar teleurgesteldquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:43 schreef Fallen het volgende:
* Fallen is lichtelijk teleurgesteld door het gebrek aan nieuwe info over de PS3 en bijbehorende games / onthullingen.![]()
Helemaal hyped en hopende op nieuwe info, nieuwe onthullingen en een persconferentie die nooit kwam, ben ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Ben ik de enige?
NIet dat er geen nieuwe screenshots kwamen van games zijn of nieuwe foto's van de PS3 zelf... maar ik had gehoopt op meer.. méér.. MEER!![]()
DUHHH TGSquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:43 schreef Fallen het volgende:
* Fallen is lichtelijk teleurgesteld door het gebrek aan nieuwe info over de PS3 en bijbehorende games / onthullingen.![]()
Helemaal hyped en hopende op nieuwe info, nieuwe onthullingen en een persconferentie die nooit kwam, ben ik eigenlijk wel een beetje teleurgesteld. Ben ik de enige?
NIet dat er geen nieuwe screenshots kwamen van games zijn of nieuwe foto's van de PS3 zelf... maar ik had gehoopt op meer.. méér.. MEER!![]()
quote:
Link: http://ps3.ign.com/articles/728/728269p1.htmlquote:Sony Begins PS3 Offensive
The blitz kicks off a few weeks before the Tokyo Game Show.
August 25, 2006 - Following months of unbearable silence, Sony Computer Entertainment Japan is at last on the offensive, with a PS3 PR campaign now hitting game magazines and websites across the Pacific. Sadly, the updates in the likes of Famitsu Weekly and Dengeki PlayStation and on sites like Impress Watch and Famitsu.com have been devoid of new information, but with the flood gates opening, we're sure new details will begin to emerge on the 27 PS3 games set to be playable at the late September Tokyo Game Show.
The company's Online PlayStation destination has done its own part with an attractive teaser site for the major SCEJ Tokyo Game Show titles. This site doesn't offer anything really news worthy in terms of new game details, but just for the heck of it, we thought we'd provide you with a link so that you can see the pretty artwork.
We were able to pull just one new tidbit from the site. The Eye of Judgment, the PS3's first EyeToy game, now has a subtitle: Conquerors of 9 Fields. The game is said to support 1 to 2 players. Separately from the Sony site, the latest issue of Famitsu Weekly reports that Sony is planning on releasing the game as part of a bundle with the EyeToy and a deck of cards.
The site lists "Gran Turismo Series" as being set for display at the Tokyo Game Show. The site seems to definitely be refering to the actual next Gran Turismo retail product, as it lists a release date and price (both TBA). However, the screens shown at the site are from Gran Turismo HD, an E3-only demo that Polyphony prepared for the May show, and are marked as such. Will we get actual hands-on time with the true next generation GT at TGS, or will Sony give Japanese players a chance at GT HD?
Finally, we were able to get some neat quotes from Sony's Phil Harrison via an interview conducted in the latest Dengeki PlayStation. First, rubber ducks! Given Sony's tinkering with rubber duck demos at its last two PS3 press conferences, one might have walked away with the impression that Harrison likes ducks. The tall Brit addressed the issue straight forward, telling the magazine, "To be honest, I don't like rubber ducks!"
Harrison also made some comments on Sony's PS3 lineup, saying, "The common area for all the titles is that they're scheduled to have functions that use the network in some form, be it large scale multiplayer play or downloads." Looks like PS3 will indeed be online from day one!
Crytek zal wel meer lullenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:22 schreef Retuobak het volgende:
Crytek: \"Next-gen consoles niet krachtig genoeg voor Crysis\"
Geen PS3 port dus, jammer voor de mensen zonder game PC
Gewoon een propritary Sony accu.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:39 schreef SToRM81 het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe het zit met de stroomvoorziening voor de PS3 controller. Ik heb nog geen foto's van de onderkant van de controller gezien, dus of er een klepje voor de accu/batterijen zit weet ik nietHet lijkt mij dat batterijen te groot zijn om in de controller te passen.
Ik vind het systeem bij de 360 waarbij je kunt kiezen tussen batterijen of accu wel goed gedaan.
Nou ja het is alleen jammer als je het spel wilt spelen en je hebt geen dikke pcquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:22 schreef Retuobak het volgende:
Crytek: \"Next-gen consoles niet krachtig genoeg voor Crysis\"
Geen PS3 port dus, jammer voor de mensen zonder game PC
Daar ben ik het ook wel een beetje mee eens.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:14 schreef Diablos79 het volgende:
...hoewel Far Cry goed was wil dat niet zeggen dat ze goed uit de voeten kunnen met alle platformen. En ze hebben zeker goede kwaliteiten maar dat hebben wel meerdere developers.
All I'm saying iddquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:13 schreef P-Style het volgende:
Ik denk gewoon dat Crysis erg specifiek voor een PC configutatie is gemaakt, dus voor een machine met DX10 hardware, véél geheugen en een hoge bandbreedte en er natuurlijk vanuitgaande dat het hele spel vanaf de HDD draait (nou krijgt de PS3 ook wel standaard een HDD, maar die zal hooguit voor caching gebruikt worden en niet voor volledige installs). En dat is dus letterlijk niet geschikt voor de PS3
Ik denk inderdaad ook dat de massale schaal van Crysis niet mogelijk is op de PS3 vanwege de bandbreedte en geheugenbeperkingen.
Nee, ik overschat Crytek zeker nietquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:14 schreef Diablos79 het volgende:
Misschien overschat jij Crytek wel. Ze hebben pas 1 spel op hun naam staan. En hoewel Far Cry goed was wil dat niet zeggen dat ze goed uit de voeten kunnen met alle platformen. En ze hebben zeker goede kwaliteiten maar dat hebben wel meerdere developers. Ik heb developers zovaak horen beweren dat iets niet kon en het later wel bleek te kunnen en zelfs beter. Het blijft verder gewoon afwachten wat deze generatie ons gaat brengen, maar de Xbox360 is pas een jaar uit en de PS3 nog niet eens en om dan al te gaan verklaren dat het niet kan vind ik gewoon wat voorbarig. Aangezien het wel een paar jaar duurt voordat developers zo'n console echt helemaal onder de knie hebben.
Klopt, maar de echte exclusives zijn altijd net wat beter.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:32 schreef Retuobak het volgende:
En genoeg multi-platform games die er geweldig uitzien, zeker games die later pas geport zijn naar een ander platform.
O zo bedoel je..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:52 schreef Retuobak het volgende:
Resident Evil 4 vind ik echter toch wel best de mooiste Gamecube game, en die is toch echt multiplatform geworden
Ik had het dan ook over "developers die zich ècht in de console verdiepen waar ze voor developen" waar RE4 ook een voorbeeld van is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:15 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, een port van Crysis zou sowieso niet tegelijkertijd komen dus ik neem aan dat dat het type multi-platform is waar we nu naar kijken.
Lezen!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:11 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Scherpere PS1 graphics.. De PS2 graphics waren toch echt wel heel wat boven de PS1. Had je zeker ook spijt van je cube aangezien die niks betere graphics heeft dan de PS2. En in het Wii topic maar blijven roepen dat het allemaal om de gameplay draait en graphics niet (zo) belangrijk zijn..Maar wel zeuren dat de PS2 graphics scherpere PS1 graphics waren(wat niet waar is), terwijl de Wii onderhand dezelfde graphics heeft als de Cube
.
En als ik zo naar Heavenly Sword kijk zullen de (gameplay)graphics van MSG4 wel behoorlijk gelijk zijn aan die van trailers die ze nu tonen.
Bron: http://www.ps3party.nl/nieuws/item/25546/quote:DTS-HD Master Audio
De PS3 is weer iets van een upgrade ondergaan en zal DTS-HD Master Audio ondersteunen.
Bij een nieuwe vorm van gaming hoort natuurlijk een nieuwe vorm van geluid. Sony heeft ervoor gekozen haar PlayStation 3 uit te rusten met deze nieuwigheid op gebied van sounds. Voor meer informatie over deze functie verzoek ik jullie deze site te bezoeken.
Bron: http://www.ps3.net/newsboard/view.php?id=422quote:Rumor: Sony to Announce PlayStation 3 Production at TGS
When Kaz Hirai was interviewed by GameSpot over the week and said that the production of PlayStation 3's hasn't even started yet, and all that the producing companies are doing is getting the hardware ready to manufacture, it brought up the question of how will Sony be able to provide 2 million units for launch when they haven't even started producing yet?
According to a source I have who is currently in Germany and was at the Leipzig Games Convention talking to a Sony PR Representative, he told me that Sony will be announcing the start of the production of PS3's after their Keynote Speech at the Tokyo Game Show on September 22. Not only did the PR guy say that Sony will announce the production details at TGS, but also another big piece of information about the PS3 will be announced and cause fanboys and gamers to be talking about it until the launch.
Now that we have a good idea of when PS3's will finally get made, September 22, the big question is now, what is this secret announcement that Sony will make at TGS and will cause thousands and millions of gamers to explode and blap about on blog and websites. Wait until Sept. 22 and find out.
ik zei het toch: een roze PS3quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:23 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron: http://www.ps3.net/newsboard/view.php?id=422
Ze zullen misschien wel wat aanpassingen gedaan hebben, die ze dan zullen toelichten denk ik zo...BD 4xquote:Op zondag 27 augustus 2006 11:34 schreef P-Style het volgende:
Wat heeft het nou voor zin om het publiek duidelijk te maken dat de PS3 in productie gaat?
BD 4x zou niet verkeerd zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:48 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Ze zullen misschien wel wat aanpassingen gedaan hebben, die ze dan zullen toelichten denk ik zo...BD 4x![]()
Je weet het nooit, al denk ik ook van niet. Maar er waren wel geruchten dat de PS3 misschien wel 4x BD-rom zou krijgen. Wat het ook is het maakt wel nieuwsgierig naar wat ze op de TGS gaan laten zien.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zal ook niet echt waarschijnlijk zijn.
*zucht* dan pas... ?quote:
Ze noemen natuurlijk geen bron waar dit vandaan komtquote:PS3 downgraded again
RSX woes this time
By Charlie Demerjian: Monday 28 August 2006, 16:43
IT LOOKS LIKE the PS3 is way too powerful for us mere humans, and because the value is so overwhelming, Sony is going to make it a little more palatable. The RSX, previously scheduled to run at 550/700 core/memory has been realigned with expectations and the value chain at 500/650.
We can't tell you why the GPU lost nearly 10% of it's clock, it could be an NVidia screwup, or it could be Sony/Cell. Either way, it just became much less of an overwhelming value, but you get a DRM infected drive for 'free' either way.
As a help to the fanbois who inevitably write in somewhat curious broken englishish every time their precious console gets re-specced in a downward manner, please cut and paste the following. It will save you at least an hour trying to figure out the parts of the keyboard that are not WASD:
You teh sux0r 2 sae teh PS3 is not going to teh r0x0r! Yew lie, yew 360 luvr. U teh sux! U maek thing up, go die!!!1111one!1!!!1 heheheheh
As for Sony, I know your reaction, you are going to start a whispering campaign on the forums like last time. Please give the PR genius who thought that one up a promotion and a raise. It worked so well to cower me that I got more inside sources disgusted with you third rate backstabbing attempts than I got in a year. Please do it again, I didn't take offense last time, and I promise not to this time.
Bron: Gamefrontquote:28.08.06 - Bandai Namco kündigt auf der offiziellen Ridge Racer 7 Website an, dass am 01.09.06 neue Details zu dem Rennspiel enthüllt werden. Release: November 2006 (Japan)
misschien dat de RSX icm alle andere hardware wel teveel hitte levert? Ofzoiets?quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:14 schreef Fallen het volgende:
Ja hoor... the inquirer heeft weer eens wat te mekkeren. Nu is de PS3 alweer aangepast, de RSX gpu van nVidia is nu lager geklokt. Ik geloof d'r geen kloot van. Die RSX is al ongeveer een half jaar klaar.
bron: the inquirer
ik heb zo'n hekel aan het aankondingen van een aankondigingquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:16 schreef Fallen het volgende:
A.s. vrijdag, 1 september komt er meer officiële info over Ridge Racer 7 voor de PS3.
Meer informatie zal te vinden zijn op de site van Namco.
[..]
Bron: Gamefront
Officiële Ridge Racer site: klik
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidge racer!![]()
ik dacht namelijk dat de PS3 door die lage snelheid erg stil zou zijn, maar dat hoeft dus niet zo te zijn? Iemand enig idee van de RPM van een 2X BR-drive en een 12X DVD-drive?quote:Houd er wel rekening mee dat natuurlijk de 2x niets zegt over de echte snelheid dat hij draait. Natuurlijk is het 2x zo snel dan 1x br maar niet hetzelfde als 2x cd snelheid of 2x dvd snelheid.
Dus kan het dat met 2x br het schijfje net zo snel moet draaien als 12xdvd of zelfs nog sneller.
Ook is de speler zelf ook betrokken bij de geluids productie, betere lagertjes, trillingdempende stukjes tussen de dempers etc etc.
Zolang het geen officiele statement van Sony is neem ik het allemaal met een korreltje zout. Denk overigens niet dat zo'n downgrade veel effect zou hebben op de games. Maar uiteindelijk zijn het toch de games die de console zullen maken en niet de hardware.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:17 schreef kepler het volgende:
meer bronnen die de RSX downgrade bevestigen:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=116735
(heel topic vol met info)
Het meeste grafische werk zou dan dus gewoon door de Cell gedaan worden.quote:I'd be interested in this as well since there is a new rumor floating around that "The RSX, previously scheduled to run at 550/700 core/memory has been realigned with expectations and the value chain at 500/650.
I just don't know. I wasn't given technical information that specific on the RSX. I'm pretty sure Sony wants to focus on pumping up their Cell technology instead of a licensed 3rd party GPU. Somebody did make an off-hand comment one night that the Cell is doing almost all the graphics work, with the GPU only handling specific graphics related tasks (which I'm guessing is mostly post effects like HDR, etc). It's ultimately up to developers how they utilize what they are given to work with... but I just don't know the final clock speeds on that.
Sony zal natuurlijk niet met een officieel statement hierover komenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:40 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Zolang het geen officiele statement van Sony is neem ik het allemaal met een korreltje zout. Denk overigens niet dat zo'n downgrade veel effect zou hebben op de games. Maar uiteindelijk zijn het toch de games die de console zullen maken en niet de hardware.
ok duidelijkquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Retuobak het volgende:
2x BD-ROM drive doet geloof ik ergens rond de 2000RPM
12x DVD ergens tussen de 5000 en 7000.
Het was eingelijk niet eens de bedoeling de PS3 een GPU zou krijgen, ze wilde alles laten doen door CELL, geloof dat ze er 2 CELL's in wilde zetten.. Die RSX is meer een aanvulling op de CELL en hoeft dus lang niet all het grafische werk te verrichten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:44 schreef SToRM81 het volgende:
Hier nog een interessant stukje tekst, waarin iemand de zogenaamde Sony insider vraagt wat er van klopt:
[..]
Het meeste grafische werk zou dan dus gewoon door de Cell gedaan worden.
quote:
Dus geen idee, kan je het niet terugrekenen van de DVD speed ( dacht 12 x )quote:According to the Blu-ray Disc specification, 1x speed is defined as 36Mbps. However, as BD-ROM movies will require a 54Mbps data transfer rate the minimum speed we're expecting to see is 2x (72Mbps). Blu-ray also has the potential for much higher speeds, as a result of the larger numerical aperture (NA) adopted by Blu-ray Disc. The large NA value effectively means that Blu-ray will require less recording power and lower disc rotation speed than DVD and HD-DVD to achieve the same data transfer rate. While the media itself limited the recording speed in the past, the only limiting factor for Blu-ray is the capacity of the hardware. If we assume a maximum disc rotation speed of 10,000 RPM, then 12x at the outer diameter should be possible (about 400Mbps). This is why the Blu-ray Disc Association (BDA) already has plans to raise the speed to 8x (288Mbps) or more in the future.
10% vind ik aardig wat tbh.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:44 schreef Retuobak het volgende:
10% is niet heel veel inderdaad.
Daar ga je niet overdreven veel van merken.
Maar goed, natuurlijk liever geen downgrade dan wel.
te vinden/zien op deze lokatie.quote:GC2006 HD PS3 Videos:
Afrika
Everybody's Golf
The Eye of Judgement
Formula One 06
Genji 2
Getaway
Heavenly Sword
LAIR
Monster Kingdom
MotorStorm
SingStar
WarHawk
quote:
News:
Kaz Hirai: PS3's Lifespan is 10 Years
So, that makes it roughly $60 a year?
by Mark Whiting, 08/29/2006
57 of 66 users recommend this story.
Sony Computer Entertainment America President and CEO Kaz "Riiiiiiidge Racer" Hirai sat down for a comfy chat with CNet the other day, and, as per the typical Sony interview these days, produced some ambitious commentary.
On the subject of the PS3's $600 price tag, the Sony president had the following bit of consumer advice to impart:
"I think that we are offering a very good value for the consumers. We look at our products having a 10-year life cycle, which we've proven with the PlayStation. Therefore, the PlayStation 3 is going to be a console that's going to be with you again for 10 years. We're not going to ask the consumers to suddenly buy another PlayStation console in five years time, and basically have their investment go by the wayside. So for all those reasons, I think at $599 we're offering a very good value to the consumers."
No PS4 for 10 years, hmmm? Can I get that in writing, Kaz? In fact, how about Nvidia's CEO Jen-Hsun Huangand and that Kutaragi character do the same thing, too.
Objectively, that $600 investment doesn't seem quite as big a boot to the head if you think of it farmed out over the course of a decade -- heck, that's only a little bit more than Xbox Live! 'Course, you still need a game or two.
Kaz went on to restate Sony's official position as being a company dedicated to maintaing a "10-year life cycle" for all its game platforms -- which naturally begs two questions: a) When was the last time that you bought a new PS1 game, and b) Why is the PS3 launching after only 6 years of active service from the PS2?
Personally, I prefer the more succinct rationale that followed shortly thereafter:
"...my message is that once you become a family in the PlayStation family of products, you become a family member. We make sure that we take care of you."
Yeah, I've heard that one before -- in The Godfather.
paar posts gelezen, maar er zijn nog steeds veel twijfels over de betrouwbaarheidquote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:36 schreef Retuobak het volgende:
En voor de derde maal klopt iets uit de beruchte lijst
Misschien toch waar?
Zou freakin' awesome zijn als het klopt, staan een paar heule toffe dingen tussen.
lijstje:
The main predictions he got right
- PSP bundle (PSP, 1 GB stick, Lord of Dogs UMD, and ATV PSP game)
- Resistance disc size ( 20+ GB game)
- Virtua Tennis 3 textures (i.e. PS3 version looks smoother texture wise thant the 360)
Minor predictions that he got right
- Resistence's weapons (shooting through walls)
- Resistence supporting 7.1 surround sound. (Something no other game does I don't think)
quote:Those DVDs you love so much, they’re the reason PS3 games are going to ****ing destroy anything available on the 360. 85% of the games currently in development for PS3 will not fit on a single DVD9. To give you an idea of the implications, Resistance: Fall of Man is currently 20GB, and could be around 35GB once cinematics and things are added. Publishers are not being forced to use BDs, but it’s expected that 95% of all PS3 games will use BD discs. The big exception is EA, who uniformly develops for the lowest common denominator. Sony is dedicated to helping companies develop for the superior PS3 then downgrade for the weaker systems. The fruits of this labor will probably not be seen for another year at least.
quote:Sounds like the guy's taken a bunch of credible information and given it a fanboy slant.
So in other words, Oblivion PS3 will look a bit better as it won't have to stream, but not OMGWTF360AMROSEBUDDED better.
Heavenly Sword will look great, but obviously not Advent Children quality. PS3 != a fricking render farm.
And... I highly doubt PSP is outselling DS and DS Lite by 1.2 million units.
Dat is best een goede post jaquote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:14 schreef kepler het volgende:
deze post geeft wel weer hoe ik er over denk
[..]
Ik wilde het ook nog posten, ik geloof m wel. Maar zoals hij het zelf al zei:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:36 schreef Retuobak het volgende:
En voor de derde maal klopt iets uit de beruchte lijst
Misschien toch waar?
Zou freakin' awesome zijn als het klopt, staan een paar heule toffe dingen tussen.
En dat van de PSP die meer verkocht dan de DS ging waarschijnlijk over de Amerikaanse verkopen. Na E3 hebben we eigenlijk niets nieuws van Heavenly Sword gezien, dus het is mogelijk dat die grafisch ook al een stap verder is...quote:Note: This post is by no means unbiased. I make no warranty that what I have to say will not piss you off – especially if you’re a one-company fanboy whore. I’ll answer questions and I'll share what I know… but I’m not going to argue with the retards lurking in the Games forum shadows… especially when I am way more informed than you are*. Believe that or not (it's a fact), I don’t give a flying fuck what some pimple faced punk in the digital jungle thinks. This is a favor for those who appreciate it. Hence, if you do not appreciate inside information, then do us all a favor and fuck off.
Dat van VT3 is ook maar een gok. Hij heeft het over een bepaald sport spel, maar welke zegt ie niet. Dat van Resistance is volgens mij ook te vinden ergens in dit topic...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:05 schreef kepler het volgende:
[..]
paar posts gelezen, maar er zijn nog steeds veel twijfels over de betrouwbaarheid
hij zegt dat VT3 er vele malen beter uit ziet, maar volgens IGN is het slightly better. Waar is trouwens bevestigd dat Resistance 20 GB is?
ik denk dat we moeten wachten tot de TGS of het verhaal klopt. Voorlopig neem ik het nog steeds met een grote korrel zout![]()
Je bent al de tweede met die opmerkingquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:14 schreef kepler het volgende:
het is logisch dat de games er beter uitgaan zien in de loop van de tijd, dan kan mijn oma zelfs nog voorspellen
Een dev van Resistance:quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:14 schreef kepler het volgende:
maar is de grootte van Resistance officieel bevestigd dan?Want dan wil ik wel een bron zien
Bron: http://www.mtv.com/news/a(...)jhtml?headlines=truequote:Schneider offered some distinguishing stats (which he called MTV News on Tuesday to further clarify). The game, he said, currently takes up 22 Gigabytes of memory on a Blu-Ray disc, the new disc format supported by the PS3 that is one-half of a VHS-vs.-Betamax format war erupting between tech companies throughout the year. While the music and vocals in "Resistance" take up only about 1 Gigabyte of disc space, graphics, level data and programming code occupy most of the remaining 21.
dan is het dus waarquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:48 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Je bent al de tweede met die opmerking![]()
[..]
dan vraag ik me echt af hoe ze in hemelsnaam al 21 GB gevuld hebben hoorquote:
maar dat komt natuurlijk door die gesimuleerd egeluidsgolvenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:55 schreef Tain het volgende:
1GB aan audio is ook best ziek, dat is in goede MP3 kwaliteit 16 uur aan geluid
Je weet natuurlijk niet hoe groot resistance is. Wie weet is het spel wel gewoon enorm groot met hele grote levels.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:53 schreef kepler het volgende:
[..]
dan is het dus waar
[..]
dan vraag ik me echt af hoe ze in hemelsnaam al 21 GB gevuld hebben hoor![]()
Gears of War ziet er namelijk stukken beter uit (no pun intended), maar past prima op 1 DVD-schijfje
ik zou die mensen weleens willen interview
Vergelijken kun je pas doen als ze beiden af zijn, naar de launch toe willen sommige spellen grafisch namelijk nog weleens verbeterenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:53 schreef kepler het volgende:
dan vraag ik me echt af hoe ze in hemelsnaam al 21 GB gevuld hebben hoor![]()
Gears of War ziet er namelijk stukken beter uit (no pun intended), maar past prima op 1 DVD-schijfje
hebben ze dan elke boom een eigen texture gegeven ofzo??quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet hoe groot resistance is. Wie weet is het spel wel gewoon enorm groot met hele grote levels.
dat snap ik, maar deze plaatjes zien er nou niet heel goed uit (zeker niet in vergelijking met GoW) en ik zie dit niet binnen twee maanden heel veel veranderenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:16 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Vergelijken kun je pas doen als ze beiden af zijn, naar de launch toe willen sommige spellen grafisch namelijk nog weleens verbeteren
R:FOM ziet er wel creepy uit![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog wat plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop maar dat de controls een beetje in orde zijn, want een shooter op een console vind ik nog steeds moeilijk om te besturen. Zeker als je snelle bewegingen moet doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |