quote:Op donderdag 22 februari 2007 02:36 schreef NoSigar het volgende:
En dan ineens oorlog maken omdat je het dreigt te winnen. Terwijl je twee millenia de vrede bewaard hebt. Onsympathiek en ook niet in overeenstemming met de rest van het spel.
Speel je de VS?quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:18 schreef Jump het volgende:
Godver, geen oliebron op mijn grondgebied. Oorlog dus
Tja... in elk geval zorgen dat je de verdediging wegknalt, dwz met Catapults, Trebuchets, Cannons, Artillery, voordat je uberhaupt de steden aanvalt... (Citydefense tot 0% brengen dus)quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:06 schreef Stark het volgende:
[..]
die is goed!
OT: k vind veroveren van steden errug moeilijk, vooral hoofdsteden. Enige tips?
"Maar wat doen" is een hele goede tactiek voor beginners. Als zaken te makkelijk gaan, kies een hoger niveau. Zodra je het moeilijk krijgt, leer je wel op welke punten je het slecht doet, en is het zaak dat je bij een volgend potje vooruitkijkt en probeert je zwakke punten te verbeteren. En door gewoon wat te doen krijg je vanzelf steeds meer overzicht in alle concepten van het spel en hoe je het beste, naar omstandigheden, je tactiek kan kiezen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:07 schreef kokos het volgende:
Iemand nog simpele basis tips voor mij? Ben net begonnen met deze game. Ik kan me hoofd wel boven water houden maar ik doe eigenlijk maar wat.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als je Mysticism als starttech hebt, moet je uiteraard eerst voor Polytheism (Hinduism) gaan. De AI's hebben de neiging om eerst voor Meditation (Buddhism) te gaan. Hierna zou ik voor Monotheism (via Masonry) gaan, eventueel om nog een Religion (Judaism) te pakken, en vooral om de Organized Religion civic. De productie in al je steden met je (eigen) staatsreligie wordt dan met 25% verhoogd.
Daarna is het nog meer afhankelijk van de situatie. Wil je gelijk militair toeslaan is Bronze Working via Mining erg dichtbij, en daarna is Iron Working ook beschikbaar. Een vroege ontdekking van Iron en Copper is heel handig voor het plannen van de locatie van je steden, en kan je militaire dominantie geven in het begin.
Het is altijd handig om te kijken naar de resources in de buurt. Hoewel je in het prille begin nog niet echt last hebt van unhappiness of unhealthy, kan een improvement van een resource binnen je stadsgrenzen (de 20 tiles rondom de stad) voor enorme groei zorgen van je stad. Een Farm op Wheat zorgt voor drie extra Food, bovenop de extra Food die je altijd krijgt bij Wheat. Daarnaast is bijvoorbeeld een Pig bij je hoofdstad een reden om Animal Husbandry te gaan researchen, hiermee kan je een Pasture op Pig bouwen (+3 Food). Ga voor groei (food), bijvoorbeeld Ivory en Fur hebben niet de hoogste prioriteit bij de keuze voor je begintechs.
Is het bovenstaande niet erg gunstig, dan kanje ook kiezen voor een financieel begin door gelijk te gaan voor Pottery. Zorg er wel voor dat je een Worker hebt die dan ook gelijk kan beginnen aan Cottages.
Dan komt fase 2 die begin zodra je Writing hebt. Ik zie dan meestal de volgende opties:
- Alphabet. Dit is de optie bij relatieve rust, waarmee je techs kan ruilen met de AI, en je meer de kant opgaat voor Culture mocht dat handig zijn. Via Literature kan je bij Music komen voor een gratis Great Artist.
- Mathematics. Math zelf is niet speciaal, maar geeft je drie richtingen: Calendar (Plantation voor diverse resources), Construction (Catapult en War Elephant voor militaire doeleinden) of Currency (Market, eventuele happy faces en gold). Sterk afhankelijk van je resources dus.
- Monarchy. Handig wanneer er Wine in de buurt is, en ook de civic Hereditary Rule kan handig zijn als Happiness een probleem begint te worden. Mocht je gaan voor Oracle, dan zou je Feudalism als Free Tech kunnen kiezen wanner The Oracle is gebouwd. Feudalism is erg duur, maar je hebt alleen Monarchy nodig om het te researchen.
En daarna loopt alles vanzelf.
Uit het bovenstaande is ook wel op te maken wat het handigst is om te bouwen in de diverse omstandigheden. Daarnaast nog een tip: Probeer een settler te bouwen wanneer je net gegroeid bent, niet wanneer je over twee turns ofzo al gaat groeien. Zonde om die extra inwoner van je stad te missen. Na net gegroeid te zijn, kies dan gewoon voor een settler. Je houdt voor iig 10 turns het aantal hammers dat je hebt gestoken in wat je dan aan het produceren was, dus op zich gaat er dan weinig verloren (mits het nog niet al te lang duurt).
Dat is altijd zo. Voor elke population krijg je 1 Unhappiness bij je "It's too crowded" aantal.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:08 schreef kokos het volgende:
Mijn burgers klagen nog al "It's to crowded in here".
Nee.quote:Kan ik een stad slopen?
Je maakt geen Plantations of andere improvements voor allerlei resources? (Ctrl+R laat alle resources zien, muis erboven houden laat linksonder zien wat je erop kan bouwen voor extra Food, Hammers of Gold)quote:Wat te doen met workers? Ik bouw alleen huisjes, mijnen en farms
Kan. Op dezelfde manier als je eerste religie.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:31 schreef Frutsel het volgende:
als je tegen de pc's speelt en je krijgt Hinduism...
wat is dan naast het nut van Organized Religion + het feit dat de pc's geen geloof krijgen een reden om Monotheism te pakken en daarna eventueel nog een derde. Krijg je dan meer geld?
Ik zet soms bordjes bij m'n steden. "GP FARM" ... "PROD" (productie) ... "GOLD" ....quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:21 schreef Monidique het volgende:
Ik trek soms lijnen en zet kruisjes,. Dat kan nu, hč...
Hoe? Sneltoets?quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:19 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Ik zet soms bordjes bij m'n steden. "GP FARM" ... "PROD" (productie) ... "GOLD" ....
'Zoom out to "World View" and click left icon above the mini-map: Draw strategy lines and place signs. (not saved)'quote:
Je research slider op 70-80% en +inkomsten is ideaal denk ik: kan je hem hoger zetten dan heb je wrs te weinig uitbreiding (of speel je op te laag nivo), moet ie lager dan heb je te snel uitgebreid/te dure civics.quote:Op woensdag 28 februari 2007 15:13 schreef kokos het volgende:
Ik heb Christendom, Islam en Buddism "uitgevonden" heb net een stad door middel van culture overgenomen, had het niet eens door.
Nog een vraag hč. Oude units upgraden of als schild gebruiken? Upgraden heb ik geen geld voor. Ik heb niet genoeg inkomsten om mijn research op 100% te houden? Ik heb nog redelijk veel Cavalry en de tegenstander komt met veel infantry. Massaal nieuwe trainen?
Mooi, ik hoop dat dat profetisch is.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:39 schreef kokos het volgende:
Ah, verloren. Rome heeft de Space Race gewonnen.
Workers bedoel je?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:01 schreef Sitethief het volgende:
Is het vloeken in de kerk als je je settlers op automatisch zet?
Was je nog aan het spelen van FfH toegekomen trouwens?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Workers bedoel je?
Het schijnt dat de worker-AI in Civ IV best goede beslissingen neemt, maar ik was in Civ III zo gewend om het zelf te doen dat ik de controle niet eens meer uit handen kįn geven.
Maar dan ben je (vooral later in het spel) toch uren bezig met één beurt?quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:03 schreef Frollo het volgende:
[..]
Workers bedoel je?
Het schijnt dat de worker-AI in Civ IV best goede beslissingen neemt, maar ik was in Civ III zo gewend om het zelf te doen dat ik de controle niet eens meer uit handen kįn geven.
Klopt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:04 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Maar dan ben je (vooral later in het spel) toch uren bezig met één beurt?
Ah ja, Fall from Heaven. Jeumig, wat een mooie mod is dat!quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Was je nog aan het spelen van FfH toegekomen trouwens?
Je moet er wel even voor gaan zitten, zeker omdat het nog een work in progress is en de documentatie deels uitgesteld wordt tot dingen definitiever zijn (zodat je voor de laatste wijzigingen echt de developer changelog moet volgen ipv. de Civipedia openklikken).quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:27 schreef Frollo het volgende:
De eerste keer was ik een vrij standaard good volkje, woudelfen of rangers of zo, de tweede keer was ik dat gestoorde circusvolk. Toen kreeg ik pas echt in de gaten hoe geniaal het eigenlijk in elkaar zit.
Begrijpelijk. Wat ik zo in Warlords aan features heb gezien leg ik mijn prioriteiten anders (plus dat ik wél de tijd over heb om te betatesten, dat helpt), maar het zou nu je het hebt zonde zijn om er niets mee te doenquote:Toevallig heb ik vorige week Warlords voor m'n verjaardag gekregen en ik denk dat ik me daar de komende tijd liever mee bezig ga houden. In FfH zitten ondanks alles nog steeds wat schoonheidsfoutjes en dan besteed ik mijn (momenteel zeer, zeer spaarzame tijd) liever aan een afgewerkt product.
Het ziet er absoluut schitterend uit en de gameplaywijzigingen klinken erg goed!quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:34 schreef Litpho het volgende:
De laatste versie is intussen min of meer stabiel (maar nog niet noodzakelijk volledig in balans) en daar is het mogelijk door als eerste de juiste religie uit te vinden te switchen naar een vers gesummonde demon en zijn leger. Wat weer de mogelijkheid oplevert dat een andere civ angelic hulp regelt. Koppel dat aan High Priests die een heilige oorlog kunnen verklaren en je hebt een heel dynamisch spel waarbij geen potje op elkaar lijkt.
Whehe, dat is goed nieuws.quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:30 schreef pfaf het volgende:
IK BEN WEER TERUG!
En beter dan ooit, nu met nieuwe pc, dus geen urenlange laadtijden bij >3 civs en >1000AD en eindelijk de mogelijkheid groter dan tiny-maps te spelen.
Ik ben zoooo zielsgelukkig.Alsof ik CIV IV weer voor de eerste keer speel.
![]()
In het begin van het spel zou ik de workers zelf besturen. Het kan erg veel uitmaken als je al gelijk lekker snel bv een quarry hebt gebouwd voor bv een wonder, ipv dat je geautomatiseerde worker op een oninteressant plekje een weiland zit te bouwen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:01 schreef Sitethief het volgende:
Is het vloeken in de kerk als je je settlers op automatisch zet?
Klinkt als een Terra map. Of heb je wel specifiek gekozen voor het standaard "Continents"?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:46 schreef pfaf het volgende:
De hele nacht door gespeeld.
k Zat in het midden van een contintent op een panama-achtige gebied. Geen open borders dus.
Zonde dat ik daar geen slagje uit kon slaan, financieel of recources-technisch gezien.
Ook typisch dat alle civs op één continent zaten, toen was het dus zaak zo snel mogelijk naar Astronomy te werken. Toen ik als eerste de Aarde rond was wist ik dat ik op het goede pad was, ondertussen nam Lodewijk langzaam maar zeker de macht over mijn / ons continent over, dus ik moest snel zijn. Rond 1450 vaarden de eerste 2 galleons uit naar het onbekende land met beide settlers, longbowmen en een worker.
Aangekomen bleek dat het niet zo simpel zou worden als verwacht, de barbarians waren een volwaardige tegenstander geworden, gelukkig ben ik voorlopig wel de enige echte civ op het 2e continent, maar daar mee komt waarschijnlijk ook de zware en ondankbare taak om de barbs weg te jagen en dus ook de weg voor andere civs op continent 2 vrij te maken.
to be continued...
Dat is een submod (Plot List Enhancement) en die is los te installeren. Hij is alleen in huidige versie (2.03) niet compatible met Warlordsquote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:44 schreef Frollo het volgende:
O ja, over die extra knopjes van FfH::
[afbeelding]
Hoe doen ze dat? Het is keihandig om bijvoorbeeld alleen de gewonde units te kunnen selecteren. Kan ik dat ook aanzetten in het gewone spel of is het iets wat de FfH modmakers zelf hebben geļmplementeerd?
Bedankt!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is een submod (Plot List Enhancement) en die is los te installeren. Hij is alleen in huidige versie (2.03) niet compatible met Warlords.
Ik dacht dat ik continents had, maar in alle haast kan ik dan ook wel eens Terra gekozen hebben.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Klinkt als een Terra map. Of heb je wel specifiek gekozen voor het standaard "Continents"?
Je kunt in een lopend spel wel ergens opvragen met welke instellingen (difficulty, world size, klimaat etc) je gestart bent. Gewoon met F8 of F9 of zo.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:47 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik continents had, maar in alle haast kan ik dan ook wel eens Terra gekozen hebben.
imo is alleen het Chinese Unification scenario de moeite waard.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het ziet er absoluut schitterend uit en de gameplaywijzigingen klinken erg goed!
Ik snap best dat je de nieuwe features van Warlords maar bleekjes bij af vindt steken. Sommige van de scenario's echter zijn ook erg leuk. Wat dacht je ervan om de Barbarians te spelen en alleen aan units te kunnen komen door ze te kopen met gepillaged geld? Of om met Ghenghis Khan en zijn reizende unitfabriekjes door Europa te trekken?
..
quote:2K Games today announced that Civilization IV: Beyond the Sword, the second expansion pack for the critically acclaimed Civilization IV, will be available in July 2007.
The expansion will focus on the late-game time periods after the invention of gunpowder and will deliver 12 challenging and decidedly different scenarios created by the development team at Firaxis Games, as well as members of the Civilization Fan Community. Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword will also include ten new civilizations, 16 new leaders, five new wonders, and a variety of new units that will offer even more fun and exciting ways for players to expand their civilization’s power as they strive for world domination.
Key features include:
Expanded Epic Game: Firaxis Games delivers a massive increase in new units, buildings, and technologies to the epic game with additional focus on the late-game time periods.
New Game Scenarios: The expansion will deliver 12 new scenarios, many containing themes never before included in the Civilization series, custom designed by the team at Firaxis and select members of the Civ Fan Community.
New Civilizations: The expansion pack includes ten new civilizations, such as Portugal, Babylon and Netherlands and their associated unique units and buildings.
More Civilization Leaders: Sixteen new leaders including leaders for the ten new civilizations, as well as additional leaders for existing civilizations.
Corporations: A new gameplay feature that allows players to create corporations and spread them throughout the world. Each corporation provides benefits in exchange for certain resources.
Espionage: Now available much earlier in the game, this expanded feature offers players many new ways to spy on opponents, stir citizen unrest and defend their government’s secrets.
Events: New random events such as natural disasters, pleas for help, or demands from their citizens will challenge players to overcome obstacles in order for their civilizations to prosper.
New Wonders: Five new wonders await discovery including the Statue of Zeus, Cristo Redentor, Shwedagon Paya, the Mausoleum of Maussollos, and the Moai Statues.
Expanded Space Victory: Winning the race to Alpha Centauri will now require more strategic planning and tactical decision making.
Apostolic Palace: The United Nations will become available earlier in the game, providing a way for players to win a diplomatic victory earlier. New resolutions will also be added which will expand the available diplomatic options.
Advanced Starts: A major fan request, this new feature will enable players to “buy” components of a custom-tailored empire and begin play in the later part of the game, allowing them to experience many of the new features of the expansion pack in a shorter amount of time.
Enhanced AI: The AI has received many enhancements, making it tougher to beat on the higher difficulty levels. The ways in which the AI will attempt to achieve victory have also been expanded.
Sid Meier’s Civilization IV: Beyond the Sword will require the full version of Sid Meier’s Civilization IV and will be released for PC in July 2007. For more information please visit http://www.civilization.com/.
Six images (including 4 concept arts) from the expansion have been added to the gallery. They are: Abraham Lincoln , Afterworld Concept Art, Mausoleum Wonder, Modern Building Set, Sitting Bull, and Charlemagne Mounted Units.
quote:Events: New random events such as natural disasters, pleas for help, or demands from their citizens will challenge players to overcome obstacles in order for their civilizations to prosper.
Die zullen vast wel uit te zetten zijn..quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:32 schreef Dodecahedron het volgende:
Het klinkt erg goed! Spionage wat beter werkt, meer gericht op latere periodes in de geschiedenis, Nederland er bij, corporations ...
Maar waar ik niet zo blij mee ben:
[..]
Random rampen vind ik best, zo lang je er maar tegen kunt wapenen (zoals barbarians).quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
zolang die rampen de tegenstander lastig vallen, heb ik er geen problemen mee
Civilization meets Alpha Centauri!quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:54 schreef Dodecahedron het volgende:
Cool, pfaf er zijn dus ook echt futuristische dingen.
Ik denk dat er vast wel iets zal zijn in de loop der tijd. In het begin zal je, denk ik, alleen maar kunnen hopen. Maar naar verloop van tijd zal je, denk ik, wel iets als stevigere gebouwen hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:51 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Random rampen vind ik best, zo lang je er maar tegen kunt wapenen (zoals barbarians).
Anders is het gewoon spelers pesten.
Hoezo vreemd? Ze hebben in de Fire fase weliswaar het script voor diplomatie omgeschreven (en dat heel diplomatiek het "Warscript" gedoopt) maar zo vreemd vind ik het allemaal niet. Wel wat aggressiever, maar dat kan geen kwaadquote:Op zondag 1 april 2007 11:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Hmmm die AI van FfH2 is wel een beetje vreemd ...
Normaal speel ik civ altijd met Warlord/Noble en dat is me altijd al moeilijk genoeg. Nu speelde ik laatst FfH2 met niveau Warlord. Ik speelde met dat dwergenvolk (Luicharp?) en kon stad na stad veroveren met mijn hero Bambur en mijn Soldiers of Kilmorph. De beschaving die ik aanviel, de Illians, gebruikte hun heroes en spells helemaal niet.quote:Op zondag 1 april 2007 17:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hoezo vreemd? Ze hebben in de Fire fase weliswaar het script voor diplomatie omgeschreven (en dat heel diplomatiek het "Warscript" gedoopt) maar zo vreemd vind ik het allemaal niet. Wel wat aggressiever, maar dat kan geen kwaad.
Heel leuk, allerlei verschillende naties: http://civ4wiki.com/wiki/index.php/FfH_Civilizationsquote:Op zondag 1 april 2007 21:57 schreef Stark het volgende:
welke naties heb je eigenlijk bij FFH2 dan?
Het is dan ook zo'n soort warcraftstyle-mod, toch?
Heroes zouden ze wel moeten gebruiken, maar het klopt dat de spells gebruiken ze nog niet altijd even goed afgaat. Het is nog een beta tenslotte.quote:Op zondag 1 april 2007 23:25 schreef Dodecahedron het volgende:
De beschaving die ik aanviel, de Illians, gebruikte hun heroes en spells helemaal niet.
Nee, als je 0.20 of 0.21 hebt zit je in de Fire Phase. Dan krijg je de gelegenheid om via de Ashen Veil de demonische beschaving van Hyborem naar aarde te brengen en door op kruistocht te gaan de vernietiging van de wereld (weerspiegeld door de Armageddon counter) naderbij te brengen.quote:Trouwens: Hoe zit dat eigenlijk precies met die Fire fase? Of moet ik dat Warscript na het installeren van de mod nog ergens bij inproppen?
Het is allemaal erg indrukwekkend gemaakt.quote:Op zondag 1 april 2007 23:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heroes zouden ze wel moeten gebruiken, maar het klopt dat de spells gebruiken ze nog niet altijd even goed afgaat. Het is nog een beta tenslotte.
[..]
Nee, als je 0.20 of 0.21 hebt zit je in de Fire Phase. Dan krijg je de gelegenheid om via de Ashen Veil de demonische beschaving van Hyborem naar aarde te brengen en door op kruistocht te gaan de vernietiging van de wereld (weerspiegeld door de Armageddon counter) naderbij te brengen.
Dan zou ik de wekker maar vast zetten op 2010quote:Op donderdag 5 april 2007 13:48 schreef Stark het volgende:
Dan zal ik maar eerst afwachten totdat het helemaal af is.
Ah, gevonden: GameInfo map, HandicapInfo.xmlquote:Op zaterdag 7 april 2007 16:11 schreef Sidekick het volgende:
Is er ook een instelling in een xml-file voor het aantal units zonder kosten?
Ik Archery, alleen wanneer ik geen Horses of Copper heb. Die stadverdedigers vind ik niet heel handig, want de beste verdediging is de beste aanval (zodat AI's of barbs niet de kans krijgen om improvements te pillagen).quote:Op zondag 8 april 2007 22:44 schreef pfaf het volgende:
Horseback Riding is een tech die ik vaak pas erg laat 'doe', omdat ik toch altijd zonder paarden zit.
[/calimeromode]
Goed punt. Je techdevelopment begint inderdaad pas als je gesettled bent.quote:Op zondag 8 april 2007 23:17 schreef Sidekick het volgende:
Sidekicks tip van de week: Als je bij je eerste Scout of Warrior een Goody Hut ziet, zorg ervoor dat je eerst de stad sticht, en vervolgens de Goody Hut binnenloopt want alleen na stichting van je stad heb je kans op een nieuwe technologie.
Hmmm ... goed punt.quote:Op zondag 8 april 2007 23:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik Archery, alleen wanneer ik geen Horses of Copper heb. Die stadverdedigers vind ik niet heel handig, want de beste verdediging is de beste aanval (zodat AI's of barbs niet de kans krijgen om improvements te pillagen).
Met Raging Barbs (en zeker de mate aan Barbarians die je in FfH krijgt) is af en toe schuilen in je stad en de golf zich stuk laten lopen in het vroege spel de enige optie.quote:Op zondag 8 april 2007 23:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik Archery, alleen wanneer ik geen Horses of Copper heb. Die stadverdedigers vind ik niet heel handig, want de beste verdediging is de beste aanval (zodat AI's of barbs niet de kans krijgen om improvements te pillagen).
Natuurlijk, en daarnaast heb je Archery nodig voor Horse Archers, iets dat ik soms wel eens wil vergeten.quote:Op maandag 9 april 2007 00:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met Raging Barbs (en zeker de mate aan Barbarians die je in FfH krijgt) is af en toe schuilen in je stad en de golf zich stuk laten lopen in het vroege spel de enige optie.
Dat betekent dus dat als ik een hutje pak voordat ik m'n eerste stad gesticht heb, de kans op een gratis Settler groter is. Goeie tip.quote:Op zondag 8 april 2007 23:17 schreef Sidekick het volgende:
Sidekicks tip van de week: Als je bij je eerste Scout of Warrior een Goody Hut ziet, zorg ervoor dat je eerst de stad sticht, en vervolgens de Goody Hut binnenloopt want alleen na stichting van je stad heb je kans op een nieuwe technologie.
Ik weet niet hoe het met Noble zit, maar op moeilijkheidsniveau Prince krijg je nooit een settler. En de kans op een geldbedrag wordt ook groter.quote:Op maandag 9 april 2007 12:27 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat als ik een hutje pak voordat ik m'n eerste stad gesticht heb, de kans op een gratis Settler groter is. Goeie tip.
Ik heb ook een GeForce 4 (ti4200) en daar loopt Civ IV vlekkeloos op.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:53 schreef Sitethief het volgende:
nVIDIA GeForce4 MX 440 zou toch moeten voldoen lijkt me......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |