NU.nlquote:'Theo van Gogh stuurde dreigbrieven'
Uitgegeven: 17 augustus 2006 14:48
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2006 15:12
AMSTERDAM - Theo van Gogh stuurde dreigbrieven naar zijn vijanden. Ook pestte de in 2004 vermoorde filmmaker zijn tegenstanders met onwelkome cadeautjes. Dat zegt Thom Hoffman in het donderdag uitgekomen lifestyleblad Blvd.
Zo zou de cineast brieven met hakenkruizen hebben gestuurd naar de Joodse schrijfster Jessica Durlacher en stukjes prikkeldraad naar haar man en collega-schrijver Leon de Winter. Jarenlang schreef Van Gogh scherpe stukken over De Winter, die hij verweet zijn Joodse identiteit 'uit te venten'.
Ook Hoffman zelf zegt dreigbrieven te hebben ontvangen. Van Gogh was een jeugdvriend van de acteur. Samen maakten zij hun eerste film, 'Luger' uit 1982. Al snel kregen de vrienden uit Wassenaar echter ruzie.
Krentenkakker
Over één van zijn brieven aan Hoffman schepte Van Gogh op in zijn columns. Omdat hij nog een schuld bij de acteur had uitstaan, stuurde de filmmaker hem een emmer met vijfduizend gulden aan dubbeltjes en kwartjes waar hij overheen had geplast. "Omdat jij een krentenkakker bent, heb je hier wat om te tellen", luidde het begeleidende briefje.
De ruzie lag niet aan Hoffman, zegt de acteur. "Theo had wel veel ruzie met mensen", zegt hij in het tijdschrift. "Er hoefde maar weinig te gebeuren of hij voelde zich verraden." Toch denkt Hoffman niet op een negatieve manier terug aan de gezette provocateur. "Van de goede kant van dat hele extreme van Theo heb ik intens genoten, maar de slechte kant ervan is voor mij een zwarte bladzijde geweest."
Hoffman is donderdag niet bereikbaar voor een toelichting.
Waar lees jij dat dan?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:23 schreef franske19 het volgende:
Dus als dit waar is rechtvaardigd dit de beestachtige wijze waarop hij vermoord is?
LOL. Oke, dus we houden op met biografieën schrijven? Die verschijnen over het algemeen altijd na iemand's dood, hoor.quote:Toch wel toevallig dat dit soort dingen altijd openbaar worden als personen zichzelf niet meer kunnen verdedigen. What is the f*cking point?
Echt niet, de meeste biografieen verschijnen tijdens iemands leven, meerdere vaak ook. Ongeauthoriseerd, dat wel.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
dus we houden op met biografieën schrijven? Die verschijnen over het algemeen altijd na iemand's dood, hoor.
De biografieën van echt belangrijke mensen verschijnen meestal pas jaren na zijn dood omdat dan de persoonlijke archieven pas beschikbaar komen. Van politici zelfs pas tot een halve eeuw later, omdat dan de staatsarchieven pas openbaar worden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Echt niet, de meeste biografieen verschijnen tijdens iemands leven, meerdere vaak ook. Ongeauthoriseerd, dat wel.
Bij belangrijke mensen verschijnen er ook biografieen tijdens het leven hoor, belangrijke mensen krijgen wel 20 biografieen ofzo.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De biografieën van echt belangrijke mensen verschijnen meestal pas jaren na zijn dood omdat dan de persoonlijke archieven pas beschikbaar komen. Van politici zelfs pas tot een halve eeuw later, omdat dan de staatsarchieven pas openbaar worden.
Idd!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:41 schreef Pony-Lover het volgende:
hij had iig wel gevoel voor humor.
lol, anders probeer je even zo hypocriet mogelijk te zijn in 3 zinnen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
"Verzonnen door de linkse media. Is niks van waar."
Zo, hebben we dat vast gehad.
Het verbaast me overigens niks. Zo'n type leek het me wel, ja.
dat staat ook overduidelijk in het stuk hoor.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:32 schreef SunChaser het volgende:
Die Jessica Durlacher is toch de vrouw van Leon de Winter?
Ja oke, maar Theo had toch jarenlang ruzie met De Winter tot ze beiden Ayaan als vriend kregen?quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat staat ook overduidelijk in het stuk hoor.
quote:
Second that.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:41 schreef 7th_wave het volgende:
[..]ik begrijp het doel van dit soort berichten niet helemaal. het was toch al wel bekend dat het een eikel was? dat kan niemand ontgaan zijn.
Lijkt me een broodje aap verhaal. 20.000 kwartjes pastten echt niet in een emmer.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:39 schreef tong80 het volgende:
Een emmer met voor 5 duizend gulden aan kwartjes
jawel hoor. reken het maar na. in ideale toestand nemen 20.000 kwartjes maar 6 liter in beslag. past makkelijk in een emmer dus.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lijkt me een broodje aap verhaal. 20.000 kwartjes pastten echt niet in een emmer.
En het gewicht van die emmer is dan??quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:40 schreef 7th_wave het volgende:
[..]
jawel hoor. reken het maar na. in ideale toestand nemen 20.000 kwartjes maar 6 liter in beslag. past makkelijk in een emmer dus.
misschien zo'n metalen emmer zoals jij ook bij het melken gebruikt?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:44 schreef Roquefort het volgende:
[..]
En het gewicht van die emmer is dan??
(Stevige bodem en hengsel, die emmer!)
Heb je een flinke emmer voor nodig, 5 liter Beerenburgfles met ook flink wat 5jes ertussen was nog geen 700 gulden. Ofwel ik schat dat het een cementemmer moet zijn geweest.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:39 schreef tong80 het volgende:
En dan het gewicht van een cement emmer vol met kwartjes.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:55 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Heb je een flinke emmer voor nodig, 5 liter Beerenburgfles met ook flink wat 5jes ertussen was nog geen 700 gulden. Ofwel ik schat dat het een cementemmer moet zijn geweest.
Ja ook nog, welk bedrijf gaat een naar pis stinkende emmer kwartjes vervoeren?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef zoalshetis het volgende:
de portokosten zullen ook wel heel wat kwartjes zijn geweest. vergeet ook niet het gewicht van de pis.
20000 kwartjes wegen 60 KG. Ik denk dat ie het zelf ff achterin z'n fietstasjequote:Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef zoalshetis het volgende:
de portokosten zullen ook wel heel wat kwartjes zijn geweest. vergeet ook niet het gewicht van de pis.
dat gewicht was procentueel slechts een detail voor zijn fietsquote:Op zondag 20 augustus 2006 13:11 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
20000 kwartjes wegen 60 KG. Ik denk dat ie het zelf ff achterin z'n fietstasjeheeft gebracht
ja vet lachenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:41 schreef Pony-Lover het volgende:
hij had iig wel gevoel voor humor.
broehahaha ...quote:Zo zou de cineast brieven met hakenkruizen hebben gestuurd naar de Joodse schrijfster Jessica Durlacher en stukjes prikkeldraad naar haar man en collega-schrijver Leon de Winter
Wel een strakke actie hoor ... geweldigquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:39 schreef tong80 het volgende:
quote:
leg eens uit.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:49 schreef AntonDingeman het volgende:
Iedereen die hier de kant van Theo van Gogh kiest, zou in de jaren '30 met z'n rechterhandje in de lucht staan.
Stelletje meelopende "vrienden van Theo". Bah.
Theo van Gogh deed niet meer dan dat wat leefde onder de bevolking artistiek vertolken. Het is onzin om hem als rare paria te behandelen, terwijl hij eigenlijk niet meer dan de kritische stem van dit land was.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:40 schreef Apropos het volgende:
Het zijn inderdaad eerder pest - dan dreigbrieven. De zending aan Hoffman is nog wel ''ludiek'' te noemen en Van Gogh schreef er zelf ook met enige trots over, dus ik zou niet weten waarom Hoffman in dat opzicht aan ''natrappen'' zou doen.
Die andere brieven zijn wel van Tokkie-niveau. Als zoiets in een willekeurige buurt in Amsterdam gebeurde, zou men er hier schande van spreken. Nu is het opeens columnistenvrijheid en een uiting van die bijzondere Theo.
Wat een mooie dooddoeners om te verhullen dat de man aan edelterreur deed.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:56 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
[..]
Theo van Gogh deed niet meer dan dat wat leefde onder de bevolking artistiek vertolken.
Het is onzin om hem als rare paria te behandelen, terwijl hij eigenlijk niet meer dan de kritische stem van dit land was.
Wat een subjectief bericht zegquote:
Nee, dat is gewoon een leuk grapje. Hahahahaha.quote:
Right. Ik weet niet wat jij onder "bevolking" verstaat, maar ik ken niemand in mijn persoonlijke omgeving die zich "vertolkt" voelde door Theo met z'n nare kutgrappen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:56 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
[..]
Theo van Gogh deed niet meer dan dat wat leefde onder de bevolking artistiek vertolken. Het is onzin om hem als rare paria te behandelen, terwijl hij eigenlijk niet meer dan de kritische stem van dit land was.
quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:00 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een leuk grapje. Hahahahaha.
Theo van Gogh een "groot kind"? Een kind!? Wat voor gedragsprobleem heeft je kind dan wel niet?
"Hoffman is donderdag niet bereikbaar voor een toelichting".quote:Op zondag 20 augustus 2006 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat een subjectief bericht zeg.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:23 schreef franske19 het volgende:
Dus als dit waar is rechtvaardigd dit de beestachtige wijze waarop hij vermoord is? Toch wel toevallig dat dit soort dingen altijd openbaar worden als personen zichzelf niet meer kunnen verdedigen. What is the f*cking point?
Is Char niet in het land dan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"Hoffman is donderdag niet bereikbaar voor een toelichting".
theo helaas ook niet.
het was minder. Maar een emmer vol kleingeld, dat wel. Hoe ik dat weet? Ik ken iemand die destijds ook met Theo en Thom omging. Zat ook in de beruchte klas in Wassenaar.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:39 schreef tong80 het volgende:
waar heb je het overquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:23 schreef franske19 het volgende:
Dus als dit waar is rechtvaardigd dit de beestachtige wijze waarop hij vermoord is?
waarschijnlijk ook een 'grapje'?quote:
quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh kom, nou niet doen alsof Theo een kwajongetje was die af en toe 's iets stouts uithaalde. Theo is de dikzak op het schoolplein die de rest maar in elkaar slaat omdat hij anders zelf moet horen hoe vervelend hij wel niet is. Dit valt compleet in de lijn der verwachting.
Ik vraag me af hoe de reacties zouden zijn als een willekeurig Marrokaantje een brief met hakenkruizen naar schrijvers zou sturen.
nee, overduidelijk niet.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarschijnlijk ook een 'grapje'?
Nee, dat is ook echt hoe ik hem zag en nog steeds zie. Dat hij op een brute wijze vermoord is verandert niets aan het feit dat het een naar mannetje was.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
wat een tendentieuze vergelijking weer. jammer.
ik zag hem anders. kinderachtig, maar iedereen, meestal waren het namelijk vrienden die hij dit aandeed, snapte zijn machteloze kwaadheid wel. er zat geen levensbedreigende bedoeling achter.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, dat is ook echt hoe ik hem zag en nog steeds zie. Dat hij op een brute wijze vermoord is verandert niets aan het feit dat het een naar mannetje was.
Je zegt dus met andere woorden, eigen schuld dikke bult.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nee, dat is ook echt hoe ik hem zag en nog steeds zie. Dat hij op een brute wijze vermoord is verandert niets aan het feit dat het een naar mannetje was.
Die moord? Dat haal ik er echt niet uit.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:25 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Je zegt dus met andere woorden, eigen schuld dikke bult.
Die laatste zin: 'Dit', daar wordt het vermoorden mee bedoeld? Het valt compleet in de lijn der verwachtingen, je kijkt er dus niet vanop, je zag het aankomen, je zegt dus eigenlijk: eigen schuld dikke bult?quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh kom, nou niet doen alsof Theo een kwajongetje was die af en toe 's iets stouts uithaalde. Theo is de dikzak op het schoolplein die de rest maar in elkaar slaat omdat hij anders zelf moet horen hoe vervelend hij wel niet is. Dit valt compleet in de lijn der verwachting.
Nee, de voorvalletjes in de OP.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:29 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Die laatste zin: 'Dit', daar wordt het vermoorden mee bedoeld?
Dat is wel heel erg zoeken naar 'zie je wel! Je vindt het lekker puh voor hem!'. Ik bedoelde inderdaad de voorvallen in de OP. Dat hij vermoord is blijft afschuwelijk, maar na zijn dood deden héél veel mensen alsof het een lieve braven man was die gewoon zijn ding deed zonder niemand lastig te vallen. Hij kreeg haast een aaibaar imago, en daar kan ik me aan ergeren.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:29 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Die laatste zin: 'Dit', daar wordt het vermoorden mee bedoeld? Het valt compleet in de lijn der verwachtingen, je kijkt er dus niet vanop, je zag het aankomen, je zegt dus eigenlijk: eigen schuld dikke bult?
Iemand die zo met zijn vrienden omgaat kan ik niet waarderen, maar dat is dan persoonlijk. De voorvallen in de OP zijn in ieder geval op geen enkele manier grappig voor degene die het op hun dak krijgen. Het hoeft niet levensbedreigend te zijn om kansloos te zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zag hem anders. kinderachtig, maar iedereen, meestal waren het namelijk vrienden die hij dit aandeed, snapte zijn machteloze kwaadheid wel. er zat geen levensbedreigende bedoeling achter.
wat is daarmee lieverd?quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:35 schreef turkish_n3z het volgende:
Ach ja, mensen met een grote bek...
lol, de knakker zoekt een ingang in de discussie, jij hebt hem die juist door op hem te reageren gegeven.quote:
heet jij turk?quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:37 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Oh oh oh ... wat wil je toch graag horen, wat je wil horen.
ik ben dan ook razend benieuwd naar turks' discussie...quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:38 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, de knakker zoekt een ingang in de discussie, jij hebt hem die juist door op hem te reageren gegeven.
Ik kan er zo wel naar raden...quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben dan ook razend benieuwd naar turks' discussie...![]()
als dingeman nou een echte vent is, dan ben ik heel benieuwd naar zijn reactie op dit vuilnis.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:42 schreef Super7fighter het volgende:
Voor het versturen van dreigbrieven staat toch een langdurige celstraf?
Eigenlijk fungeerde Mohammed B. als openbare aanklager, rechter en beul, die een oordeel over deze dader velde. Het vonnis was misschien niet eentje dat iedereen had verwacht, een beetje te zwaar, maar in het licht van deze achtergrond is de beoordeling en uitvoering (enigszins) terecht. We willen van Nederland toch geen vrijhaven voor criminelen maken?
Jij begrijpt er al helemaal niets van.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:42 schreef Super7fighter het volgende:
Eigenlijk fungeerde Mohammed B. als openbare aanklager, rechter en beul, die een oordeel over deze dader velde. Het vonnis was misschien niet eentje dat iedereen had verwacht, een beetje te zwaar, maar in het licht van deze achtergrond is de beoordeling en uitvoering (enigszins) terecht. We willen van Nederland toch geen vrijhaven voor criminelen maken?
quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:45 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Jij begrijpt er al helemaal niets van.
echt slim ben je niet...quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:42 schreef Super7fighter het volgende:
je eenzijdige voorkeur voor het kwade begint wel boekdelen te spreken. misschien kan je wat minder bagatelliseren?quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:00 schreef SHE het volgende:
Karma can be a real bitch
pas op hoor, straks heb je 'issues'.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je eenzijdige voorkeur voor het kwade begint wel boekdelen te spreken. misschien kan je wat minder bagatelliseren?
je eenzijdige , ongefundeerde conclusies spreken diezelfde boekdelenquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je eenzijdige voorkeur voor het kwade begint wel boekdelen te spreken. misschien kan je wat minder bagatelliseren?
quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:09 schreef SHE het volgende:
[..]
je eenzijdige , ongefundeerde conclusies spreken diezelfde boekdelen
welke zijn dat schat. ik probeer het tenminste nog altijd van twee kanten te bezien. jouw voorliefde, angst, kop in het zand, whatever begint beheurlijk irritant te worden in topics. "boehoe de zielige verkrachtende loverboy"quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:09 schreef SHE het volgende:
[..]
je eenzijdige , ongefundeerde conclusies spreken diezelfde boekdelen
je hebt echt issuesquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:12 schreef SHE het volgende:
gaan jullie me in elk topic vervelen?
en zoalshetis; ik vind het knap dat je op basis van 1 zin, die bewust vaag is gehouden, precies weet wat mijn (politieke) opvattingen zijn.
Jullie beginnen echt een komisch duo te worden zo
Als er iets vervelend is, is het wel opzettelijke vaagheid. Het is geaffecteerd en dient geen enkel doel.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:12 schreef SHE het volgende:
en zoalshetis; ik vind het knap dat je op basis van 1 zin, die bewust vaag is gehouden, precies weet wat mijn (politieke) opvattingen zijn.
dat duo berust op louter toeval en intelligentie denk ik. zeker gezien je debiele, met opzet vaag gehouden posts. (zo vaag was het niet trouwens. hij was eigenlijk heel helder)quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:12 schreef SHE het volgende:
Jullie beginnen echt een komisch duo te worden zo
Dat weet ik, daarom doe ik het ookquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:14 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als er iets vervelend is, is het wel opzettelijke vaagheid. Het is geaffecteerd en dient geen enkel doel.
Ja jij en hahahahahahahahahaha staan bekend om een bovengemiddelde intelligentie.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat duo berust op louter toeval en intelligentie denk ik. zeker gezien je debiele, met opzet vaag gehoudenposts.? (zo vaag was het niet. hij was eigenlijk heel helder)
je bent een topmod die lekker alles kan stangen en sluiten, ten faveure van je imbiciele behoefte om ook maar nooit "foei buitenlander" te horen. ik begin echt van je te walgen, je bent een slechte mod.quote:
quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja jij en hahahahahahahahahaha staan bekend om een bovengemiddelde intelligentie.
Heb je nog meer grappen en grollen voor deze druilerige zondagmiddag, einstein?
Ik ergerde me vooral aan de hypocriete jankzakken Cohen en Elatik die zijn grootste vijanden waren die opeens krokodilletranen gingen huilen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg zoeken naar 'zie je wel! Je vindt het lekker puh voor hem!'. Ik bedoelde inderdaad de voorvallen in de OP. Dat hij vermoord is blijft afschuwelijk, maar na zijn dood deden héél veel mensen alsof het een lieve braven man was die gewoon zijn ding deed zonder niemand lastig te vallen. Hij kreeg haast een aaibaar imago, en daar kan ik me aan ergeren.
en waarvan de grootste klootzak zich ook nog eens op de begrafenis heeft opgedrongen. op dat momentquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:18 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik ergerde me vooral aan de hypocriete jankzakken Cohen en Elatik die zijn grootste vijanden waren die opeens krokodilletranen gingen huilen.
dien een klacht in, via forum@fok.nlquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent een topmod die lekker alles kan stangen en sluiten, ten faveure van je imbiciele behoefte om ook maar nooit "foei buitenlander" te horen. ik begin echt van je te walgen, je bent een slechte mod.
Volgende keer zullen we vragen of iedereen die het niet met het slachtoffer eens was, even de vlag wil uithangen, een buurtfeest organiseren en een vuurwerkshow op stapel zetten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:18 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik ergerde me vooral aan de hypocriete jankzakken Cohen en Elatik die zijn grootste vijanden waren die opeens krokodilletranen gingen huilen.
zo'n huillie ben ik dan ook weer niet. ik denk dat wij er samen wel uit komen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:20 schreef SHE het volgende:
[..]
dien een klacht in, via forum@fok.nl
huilie
erm nee, Mohammed B. fungeerde als crimineel (moordenaar), niet meer en niet minder en het is totaal niet terecht.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:42 schreef Super7fighter het volgende:
Ah ga toch weg. Die twee werden gehaat door van Gogh en vice versa. Ga dan niet opeens doen alsof je het dan zo erg vind. Cohen moest natuurlijk wel een statement maken als burgemeester zijnde, maar Elatik die huilend bloemetjes kan leggen: wal-ge-lijk.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Volgende keer zullen we vragen of iedereen die het niet met het slachtoffer eens was, even de vlag wil uithangen, een buurtfeest organiseren en een vuurwerkshow op stapel zetten.
Alsof je het moet goedkeuren dat iemand vermoord wordt, ook al was je het niet met het slachtoffer eens. Al was het mijn ergste vijand, dan nog zou ik ook zo reageren als hij vermoord werd.
Doe niet zo kinderachtig man.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en waarvan de grootste klootzak zich ook nog eens op de begrafenis heeft opgedrongen. op dat moment![]()
hoe fucking ongevoelig kan je dan zijn?
Nou ja, hij dweept er niet mee. Dan kun je beter Gijs van de Westelaken, beroepsnabestaande, noemen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:40 schreef Dagonet het volgende:
Ja, okay, Theo was een botte, lompe klootzak op z'n tijd. Kom op, hij's al twee jaar niet meer dan een hoop as, bewaar dat voor een biografie en niet voor één of ander aandachtstrekkend interviewtje, Hoffman begint een beetje op Chabot te lijken met dit soort gedrag, die gast dweept ook alleen nog maar met Brood.
op een begrafenis kom je nooit onuitgenodigd. snap ook niet dat hij zo graag bij de man wilde zijn die hem terecht zag als slappe doek op een hele grote wonde.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:35 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Doe niet zo kinderachtig man.
Die man is voor alles en nog wat uitgescholden door die pad. Het was van Gogh die zich diende te schamen, niet Cohen.
Als ik bij Barend en Van dorp zou verklaren dat de Hells Angels tuig en criminelen waren, dan zou ik niet opkijken dat ze me de volgende dag zouden opzoeken en Barend en Henk kort en klein slaan. Wanneer je een gevaarlijke groep doelbewust en herhaardelijke beschimpt, moet je er niet van opkijken dat er een bepaalde persoon het heft in handen zal nemen. Zo is het natuurlijk ook niet slim om de Siciliaanse maffia te provoceren, of de Joegoslavische gangsters. Of G-unit, wat jij wil. Je kan het bijna op je klompen voelen dat er iets staat te gebeuren. Zo wist Magan ook dat de film Submission een gewelddadige actie kon uitlokken. Ze besloot echter Theo niet in te lichten, waardoor Mohammed B. Theo met de "krijgersdood" (gekeeld) "eerde".quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
erm nee, Mohammed B. fungeerde als crimineel (moordenaar), niet meer en niet minder en het is totaal niet terecht.
Als ik iedereen die hier op Fok! irritant/vervelend/beledigend zit te doen af zou schieten en dreigbrieven op de borst zou spelden dan was ik heel de dag brieven aan het schrijven en dan bleven er weinig gebruikers over
en was het goedpraten van terrorisme niet illegaal tegenwoordig
Die SHE moet je lekker laten kleppen die denkt dat ze met haar zogenaamde charmes alles kan bereiken bij die computernerdjes.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent een topmod die lekker alles kan stangen en sluiten, ten faveure van je imbiciele behoefte om ook maar nooit "foei buitenlander" te horen. ik begin echt van je te walgen, je bent een slechte mod.
ja blablablaat dat maakt het nog steeds niet terechtquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:04 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als ik bij Barend en Van dorp zou verklaren dat de Hells Angels tuig en criminelen waren, dan zou ik niet opkijken dat ze me de volgende dag zouden opzoeken en Barend en Henk kort en klein slaan. Wanneer je een gevaarlijke groep doelbewust en herhaardelijke beschimpt, moet je er niet van opkijken dat er een bepaalde persoon het heft in handen zal nemen. Zo is het natuurlijk ook niet slim om de Siciliaanse maffia te provoceren, of de Joegoslavische gangsters. Of G-unit, wat jij wil. Je kan het bijna op je klompen voelen dat er iets staat te gebeuren. Zo wist Magan ook dat de film Submission een gewelddadige actie kon uitlokken. Ze besloot echter Theo niet in te lichten, waardoor Mohammed B. Theo met de "krijgersdood" (gekeeld) "eerde".
quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja blablablaat dat maakt het nog steeds niet terecht
Ah, dus moslims zijn een gevaarlijke groep?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:04 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Wanneer je een gevaarlijke groep doelbewust en herhaardelijke beschimpt,
Eerde nog wel. En hij heeft hem niet gekeeld, daar was hij te slap en mager voor. Je 'held' moest zijn 'krijgerswerk' met een Israelisch vuurwapen doenquote:waardoor Mohammed B. Theo met de "krijgersdood" (gekeeld) "eerde".
Kerel ik begrijp je heel goed, als ik in jullie Cultuur was geboren dan was ik ook een Hakbar tot op het bot geweest, alleen was ik wel in me eigen land gebleven, want alleen in me eigen land voel ik mij thuis.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:04 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Als ik bij Barend en Van dorp zou verklaren dat de Hells Angels tuig en criminelen waren, dan zou ik niet opkijken dat ze me de volgende dag zouden opzoeken en Barend en Henk kort en klein slaan. Wanneer je een gevaarlijke groep doelbewust en herhaardelijke beschimpt, moet je er niet van opkijken dat er een bepaalde persoon het heft in handen zal nemen. Zo is het natuurlijk ook niet slim om de Siciliaanse maffia te provoceren, of de Joegoslavische gangsters. Of G-unit, wat jij wil. Je kan het bijna op je klompen voelen dat er iets staat te gebeuren. Zo wist Magan ook dat de film Submission een gewelddadige actie kon uitlokken. Ze besloot echter Theo niet in te lichten, waardoor Mohammed B. Theo met de "krijgersdood" (gekeeld) "eerde".
mohammed B. is gewoon in Amsterdam geborenquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kerel ik begrijp je heel goed, als ik in jullie Cultuur was geboren dan was ik ook een Hakbar tot op het bot geweest, alleen was ik wel in me eigen land gebleven, want alleen in me eigen land voel ik mij thuis.
Ik voel me in Nederland best wel thuis. Wat nu?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kerel ik begrijp je heel goed, als ik in jullie Cultuur was geboren dan was ik ook een Hakbar tot op het bot geweest, alleen was ik wel in me eigen land gebleven, want alleen in me eigen land voel ik mij thuis.
Dat vind ik dan wel een beetje slappe mentaliteit van die jongen, wel onze westerse middelen gebruiken en er zelfs wonen, maar wel het westen haten..... Hou de eer aan je zelf en Ga dan ook weg weet je.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
mohammed B. is gewoon in Amsterdam geboren
dan heb je een probleem uit je posts te lezen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:13 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik voel me in Nederland best wel thuis. Wat nu?![]()
Geen Jihaadjes doen dus.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:13 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
mohammed B. is gewoon in Amsterdam geboren
Extremisten zijn een gevaarlijke groep. Of ze nou extreem-links, rechts, communistisch, crimineel, religieus of atheistisch zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:09 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ah, dus moslims zijn een gevaarlijke groep?
[..]
Eerde nog wel. En hij heeft hem niet gekeeld, daar was hij te slap en mager voor. Je 'held' moest zijn 'krijgerswerk' met een Israelisch vuurwapen doen
net zeg je nog dat hij in zijn eigen land moet blijven wonenquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel een beetje slappe mentaliteit van die jongen, wel onze westerse middelen gebruiken en er zelfs wonen, maar wel het westen haten..... Hou de eer aan je zelf en Ga dan ook weg weet je.
ik zei als hij het hier haat moet hij terug naar zijn land/gebied gaan waar hij het wel naar zijn zin heeft en dus de eer aanzichzelf houden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
net zeg je nog dat hij in zijn eigen land moet blijven wonen
make up your fok!king mind
Wees gerust, dat duurt niet al te lang meer.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:13 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Verklaar je nader?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:20 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wees gerust, dat duurt niet al te lang meer.
nee je zeiquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik zei als hij het hier haat moet hij terug naar zijn land/gebied gaan waar hij het wel naar zijn zin heeft en dus de eer aanzichzelf houden.
als jij in Amsterdam was geboren was je ook een hakbar tot op het bot geweest en in je eigen land gebleven want alleen daar voel je je thuisquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
sure thingquote:Ga jij even bij defensie een versleutelde USBstick gebruiken :S
Maar Van Gogh 'schoffeerde' moslims, dus volgens jou beredenatie zijn dat dus gevaarlijke mensen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:18 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Extremisten zijn een gevaarlijke groep. Of ze nou extreem-links, rechts, communistisch, crimineel, religieus of atheistisch zijn.
Nee, hij was te laf en zwakjes om hem handmatig te doden dus schoot hem eerst kapot waarna hij de al uitgeschakelde Van Gogh probeerde te onthoofden, maar zelfs daar waren zijn zwakke armpjes niet sterk genoeg voor. Wat een 'krijger' zeg.quote:Ja, de Uzi is een van de effectievere handwapens op de markt. Ik denk echter dat Mohammed B .gedurende zijn gewapende acties second thoughts kreeg, want hij besloot hem naderhand nog te kelen, maar het was niet Israelisch genoeg, want de onthoofding was deels mislukt.![]()
Als ik in amsterdam geboren zou zijn was ik ook een Hakbar geweest waarschijnlijk maar dan had ik nederland zeker weten verlaten!quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je zei
[..]
als jij in Amsterdam was geboren was je ook een hakbar tot op het bot geweest en in je eigen land gebleven want alleen daar voel je je thuis
Mohammed B. dus ook
[..]
sure thing
0w dan wel??quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als ik in amsterdam geboren zou zijn was ik ook een Hakbar geweest waarschijnlijk maar dan had ik nederland zeker weten verlaten!
Zolang de mensenrechten, zoals de vrijheid van religie voor moslims, in ere worden gehouden zie ik geen behoefte om de Jihad te initieren. En nu Hirsi Magans plannen om Nederlandse Moslims te onderdrukken gedwarsboomd zijn door haar deportatie, acht ik de kans bijzonder groot dat Nederland voor de komende 25 jaar Jihadvrij is. Hoewel, Geert Wilders kan nog altijd roet in het eten gooien. Balen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:22 schreef JohnDope het volgende:
* JohnDope spreekt Super7FreeFighter even op een onderwijzende toon toe:
"Dus jongeman, we gaan geen Jihaadjes doen in Nederland.";
"heeft meneer daar nog wat op te zeggen?";
zijn mammie ging dood, en dat moest gewroken worden. hoe kan je nu van een allahminnende familie de moeder wegnemen?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:18 schreef Apropos het volgende:
Mohammed B. is trouwens helemaal niet doordesemd met religie tijdens zijn opvoeding, dat was een latere persoonlijke crisis.
Had hij dat wapen toevallig ook bij jou gehaald of weet je dat ook niet meer zeker?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:25 schreef sp3c het volgende:
volgens mij gebruikte mohammed B. een kroatisch handvuurwapen maar dat weet ik niet zeker
wtf moet ik met een kroatisch handvuurwapenquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Had hij dat wapen toevallig ook bij jou gehaald of weet je dat ook niet meer zeker?![]()
quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:08 schreef Apropos het volgende:
Hemeltje, onze krijger-boven-krijger weet beter wat Mohammed B. bezielde dan Mohammed B. zelf. Is dat een eigenschap die bij het krijger-boven-krijgerschap hoort?
Nou, daar zou ik maar geen vergif op innemen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zolang de mensenrechten, zoals de vrijheid van religie voor moslims, in ere worden gehouden zie ik geen behoefte om de Jihad te initieren.
net zo lang moorden tot er niemand meer is of niemand is die meer durft te ageren tegen de radicale koraninterpreteerders !quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zolang de mensenrechten, zoals de vrijheid van religie voor moslims, in ere worden gehouden zie ik geen behoefte om de Jihad te initieren. En nu Hirsi Magans plannen om Nederlandse Moslims te onderdrukken gedwarsboomd zijn door haar deportatie, acht ik de kans bijzonder groot dat Nederland voor de komende 25 jaar Jihadvrij is. Hoewel, Geert Wilders kan nog altijd roet in het eten gooien. Balen.![]()
Ok jongen ik vertrouw op je.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:26 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Zolang de mensenrechten, zoals de vrijheid van religie voor moslims, in ere worden gehouden zie ik geen behoefte om de Jihad te initieren. En nu Hirsi Magans plannen om Nederlandse Moslims te onderdrukken gedwarsboomd zijn door haar deportatie, acht ik de kans bijzonder groot dat Nederland voor de komende 25 jaar Jihadvrij is. Hoewel, Geert Wilders kan nog altijd roet in het eten gooien. Balen.![]()
Een "extremist" haalde uit.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Maar Van Gogh 'schoffeerde' moslims, dus volgens jou beredenatie zijn dat dus gevaarlijke mensen.
[..]
Nee, hij was te laf en zwakjes om hem handmatig te doden dus schoot hem eerst kapot waarna hij de al uitgeschakelde Van Gogh probeerde te onthoofden, maar zelfs daar waren zijn zwakke armpjes niet sterk genoeg voor. Wat een 'krijger' zeg.
maar jij laat wel vaak merken dat je die vorm van extremisme niet afkeurt. dat vind ik persoonlijk afkeurenswaardig als je een beetje menselijkheid in je flikker hebt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Een "extremist" haalde uit.
Dit is jouw interpretatie van het gebeuren. Maar misschien had Mohammed B wel de Usual Suspects gezien, en wilde hij op een onconventionele manier zijn aanslag plegen. Jouw bewering dat Mohammed B. fysiek zwak was is erg zwak gegrond. Want was het niet Mohammed B. die Theo uitsprintte? Ook de smeekbedes van Theo en de krijgersleuzen van M.B komen in jouw verhaal nergens voor.![]()
Nadat Van Gogh neergeschoten was ja. Goh, kunst zeg. Een dikzak die neergeschoten is 'eruit sprinten'.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:34 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Een "extremist" haalde uit.
Dit is jouw interpretatie van het gebeuren. Maar misschien had Mohammed B wel de Usual Suspects gezien, en wilde hij op een onconventionele manier zijn aanslag plegen. Jouw bewering dat Mohammed B. fysiek zwak was is erg zwak gegrond. Want was het niet Mohammed B. die Theo uitsprintte?
Krijgersleuzen, je bedoelt onsamenhangend gewauwel van een mager kwijlend mannetje van 1.69?quote:Ook de smeekbedes van Theo en de krijgersleuzen van M.B komen in jouw verhaal nergens voor.![]()
Zo komt ook het feit dat ''Submission'' niet debet was aan de dood van Van Gogh nergens in jouw verhaaltje voor. Dat is ook onmogelijk, natuurlijk, want dan verliest je voorgefabriceerde sneer over de ''hondsdolle'' Hirsi Ali alle betekenis.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:34 schreef Super7fighter het volgende:
Ook de smeekbedes van Theo en de krijgersleuzen van M.B komen in jouw verhaal nergens voor.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |