quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:07 schreef Jorikjet het volgende:
zijn die guitar rig en amplitube plugins voor reason ofzo? ik heb ze net bij de winkel gekocht en kan er niks mee
quote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:09 schreef guitarist.nl het volgende:
Dit deel komt niet vol voor zondag aangezien de grootste spammers naar Lowlands gaan
Ik voel me aangesprokenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:09 schreef guitarist.nl het volgende:
Dit deel komt niet vol voor zondag aangezien de grootste spammers naar Lowlands gaan
Guitar Rig had volgens mij ook wel een standalone versie, maar bij mijn weten zijn ze allebei (GR en Amplitube) in ieder geval beschikbaar als VST. Dus draaibaar in programma's als Cubase, Logic, Fruityloops en Live.quote:
Reason ondersteunt geen externe plugins. Alhoewel je het uiteraard wel via Rewire kan doen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:12 schreef NiteSpeed het volgende:
Je kan ze als standalone gebruiken, of als VST plugin voor Reason.
De periode Ride the Lightning tot en met And Justice for all wordt gekenmerkt door een gruwelijk gebrek aan midden in het gitaargeluid, zoals Hetfield en Hammet ook meerdere malen in interviews sindsdien hebben toegegeven.quote:
Yeah right!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:07 schreef Jorikjet het volgende:
zijn die guitar rig en amplitube plugins voor reason ofzo? ik heb ze net bij de winkel gekocht en kan er niks mee
das inderdaad waar. ik vind nog steeds dat ze al die ouwe shit moeten re-masteren ofzo.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
De periode Ride the Lightning tot en met And Justice for all wordt gekenmerkt door een gruwelijk gebrek aan midden in het gitaargeluid, zoals Hetfield en Hammet ook meerdere malen in interviews sindsdien hebben toegegeven.
Ik weet niet of ze als plugins voor Reason werken... ik werk met ProTools, dus Reason is voor mij sowieso al een pluginquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:07 schreef Jorikjet het volgende:
dat heet random. goed he, die technologie van tegenswoordigs.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:58 schreef StephanL het volgende:
LOL krijg het, de openingspost plaatje verandert bij elke refresh
ook goedquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:21 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat heet random. goed he, die technologie van tegenswoordigs.
Kirk Hammett's Wavecaster... te zien op de dubbel DVD Cunning Stunts en laat ik die nou net hebben...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:45 schreef imported_sphinx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
ook een leuke gitaar
Hij wou em toch eerst vullen met pis ?!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:49 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Kirk Hammett's Wavecaster... te zien op de dubbel DVD Cunning Stunts en laat ik die nou net hebben...
zo ziek dat het nog waar kan zijn ookquote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:00 schreef Even het volgende:
[..]
Hij wou em toch eerst vullen met pis ?!
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:57 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zo ziek dat het nog waar kan zijn ook.
aangezien op de covers van load en reload kustwerken staan die met bloed en pis, en met bloed en sperma zijn gemaakt. ()
edit: deze twee.
[afbeelding]
[afbeelding]
volgens interweb is het wave machine fluid. wat dat ook isquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:02 schreef Even het volgende:
[..]
No way........
Maar hij zei in de docu die op Cunning Stunts staat dat ie dr pis in wilde hebben maar dat kon niet. Toen had zijn roadie dat blauwe spul verzonnen wat er nu in zit.. Olie en nog wat...
Toch maar eens de demo van Guitar Rig 2 gecheckt, fijn programma eigenlijk! Ideaal voor luie mensen zoals ik; prik gewoon mijn gitaar in mijn mengtafeltje, en laad GR als VST in Live. P'fect. ik zal dit weekend eens een opnametje posten.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:41 schreef Svyatagor het volgende:
Respect voor de topictitel![]()
Ik heb Guitar Rig ook een keer 'gekocht', maar ik kreeg er echt alleen maar baggerherrie uit. Daarentegen heb ik hem nooit als VST gecheckt, alleen standalone. Maar voor dit soort dingen heb ik toch een Pod.
ik was ook al verbaasd dat er nog geen 2e pagina is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:01 schreef NickW het volgende:
Volgens mij word het heel rustig met iedereen naar lowlands. haha kan ik het ook een keertje bijhouden
met je bek op de 12e fret hengsten?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:47 schreef Svyatagor het volgende:
Goedemorgen beste gitaristen, het is vandaag bewolkt en er valt af en toe een buitje. Een mooie dag om fijn gitaar te spelen en jullie te vervelen met saaie kutverhalen uit mijn evenzo saaie kutleven. Oja, weet iemand wat facial harmonics zijn?
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
met je bek op de 12e fret hengsten?
ja dat zeg ik tochquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:30 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Bedoelen ze niet natuurlijke flageoletten (dus op de 5e, 7e, 12e, etc. fret)?
daar was hier laatst (dus minstens 5 topics terug) ook al iets over?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:24 schreef morgane het volgende:
tvpheeft er iemand een Line 6 Spider II trouwens? Heb een probleempje met de settings.
volgens mij was ik dat zelfquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:33 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
daar was hier laatst (dus minstens 5 topics terug) ook al iets over?
ja dat dacht ik alquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:34 schreef morgane het volgende:
[..]
volgens mij was ik dat zelfalleen daar reageerde niemand op geloof ik...en om nou al die topics door te gaan spitten
![]()
fuk das mooi spul wat je daar hebt aangeschaft! die vox wah rocked heb ik gehoord. De phase 90 is helemaal vet (mits je even die r28mod toepast en eventueel c14/c15modquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:28 schreef Desensitized het volgende:
Ik sta ook vaak te rocken op mijn sokken op zolder.
Maar ikke heeft nieuw speelgoed, wel opknappers dus niet schrikken:
VOX Wah-Wah [V847]:
[afbeelding]
Boss Chromatic [Stage] Tuner [TU-2][altijd al willen hebben]:
[afbeelding]
MXR phase 90:
[afbeelding]
MXR Blue Box:
[afbeelding]
De MXR'en worden opgeknapt en weer verkocht, de Wah en de tuner blijven.
Phase 90 een potmetertje en nieuw onder-rubber. Blue Box doet momenteel helemaal niks, en nog even de potmeters en een nieuwe jack-input aansluiting. En op beide nieuwe knoppen.
Wie weet waar ik zulke kleine onderdelen kan kopen, zoals knoppen enzo?
er is ook een Line 6 forum, daar ga ik binnenkort maar eens neuzen jaquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja dat dacht ik al, maar als je hier geen antwoord vond waarom probeer je het dan niet op een ander forum? er zijn genoeg gitaar forums voor zover ik weet.
Mwa... wat wil je? 't is niet echt een denderende versterker volgens mij en het is ook geen 1960A/B cabinet... ik weet niet of dat 500 euro waard is... Voor 500 euro heb je een hele nieuwe (!!!) London City Pershing stack... echt nieuw! En die zijn niet verkeerd, ik zou die denk ik liever hebben dan zo'n Marshall...quote:
nou, je hebt alleen een kabeltje nodig met een uiteinde zoals bij koptelefoons voor mp3 spelers enzo. ik weet niet hoe ze heten maar je snapt vast wel wat ik bedoelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:56 schreef DuranK het volgende:
Ik heb eigenlijk een beetje een n00b vraag hier. Ik lees wel eens dat de mensen hier hun gitaar rechtstreeks aansluiten op de computer, terwijl ik altijd met een microfoon hannes. Maar hoe doen jullie dat dan precies? Nog iets aparts nodig ofzo?
Dus in principe is het: gitaar --> kabel --> adapter --> kabel --> pcquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nou, je hebt alleen een kabeltje nodig met een uiteinde zoals bij koptelefoons voor mp3 spelers enzo. ik weet niet hoe ze heten maar je snapt vast wel wat ik bedoel. die past in de line-in van je pc, die tevens het geluid versterkt. om die in je gitaar te kunnen steken heb je er een adapter stekker ding voor nodig, zoals op normale gitaarkabels maar dan alleen het uiteinde dat weer op dat andere kabeltje past. snappie?
![]()
tenminste, dat is wat ik heb :p
---------------
en weet iemand dit: je kunt met amplitube niet 'live' met distortion spelen (of wel? )
gitaar -> pc (amplitube) -> amplitube geluid gelijk uit speakers.
moet je daarvoor amplitube live hebben, en is dat zinvol?
Dan moet je eigenlijk je gitaar opnieuw afstellen. Ik wil eigenlijk ook weer terug naar 0.10, ik zit nou op 0.09 en het bevalt me toch niet zoquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:17 schreef Even het volgende:
Ik zit er aan te denken om eens een keer .11 snaren op mn gitaar te zetten. Maar kan dat zomaar?
In principe heb je aan een converter van 1/4 inch jackplug (=gitaarplug) naar minijack (=mp3-speler koptelefoonplug) genoeg. Dan prik je je gitaar rechtstreeks in je line in, en klaar.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef DuranK het volgende:
[..]
Dus in principe is het: gitaar --> kabel --> adapter --> kabel --> pc
Moet ik dus nog wat dingen aanschaffen![]()
Naar mijn mening kun je beter met gewone gitaarsnoeren werken, die zijn steviger en ruisen minder snel. En je bent klaar met één plugje.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:41 schreef imported_sphinx het volgende:
ik moet alleen nog een nieuwe minijack kabel, de mijne is niet lang genoeg en ruist als hij beweegt. want nu gaat m'n gitaar nog steeds eerst naar mn rp50 (staat op niks dus clean geluid gaat erdoor) en daarna pas dat kabeltje, en eigenlijk is dat bagger.
alleen waar vind je die? kun je die gewoon in winkels kopen?
gitaarkabel naar minijack ding? waar vind je zo'n ding dan weer?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Naar mijn mening kun je beter met gewone gitaarsnoeren werken, die zijn steviger en ruisen minder snel. En je bent klaar met één plugje.
Zelf heb ik er ook nog een cheap-ass Behringer-mengtafeltje tussen, dat ik met tulpstekkers op mijn M-audio geluidskaart heb aangesloten.
Hoe dan? Ik heb een gelijmde hals en nergens veren ofzo die ik kan verzetten....quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:22 schreef DuranK het volgende:
[..]
Dan moet je eigenlijk je gitaar opnieuw afstellen. Ik wil eigenlijk ook weer terug naar 0.10, ik zit nou op 0.09 en het bevalt me toch niet zo![]()
Ja, precies zoals op het plaatje staat. Elke audiozaak, denk ik. Ik haal ze altijd bij de MediaMarkt, die heeft echt rékken vol met stekkertjes en snoertjesquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:54 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
gitaarkabel naar minijack ding? waar vind je zo'n ding dan weer?
ok dan, ga ik daar binnenkort eens kijkenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, precies zoals op het plaatje staat. Elke audiozaak, denk ik. Ik haal ze altijd bij de MediaMarkt, die heeft echt rékken vol met stekkertjes en snoertjes![]()
dat heb ik ook met mn Epi!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:49 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb een probleempje met m'n Squier:
De topkam is iets de dun uitgevijld voor de b en g snaar. Als ik bijv. ga ga stemmen verandert de toon niet gelijk als ik aan de knop draai. Dit gebeurd pas als ik vrij grote slag maak met de stemknop.
Ook als ik een bend doe, is de snaar gelijk ontstemt. Vóór de bend hij staat tussen de topkam en de brug dus slapper dan tussen de topkam en de stemmechanieken, maar wel gestemd. Zodra ik hem dan opdruk, gaat de spanning tussen de kam en de brug omlaag en raakt de snaar ontstemd. De snaar wordt dus in principe een beetje vastgehouden door de topkam.
Kan ik die eenvoudig een beetje meer uitvijlen? Of moet ik dat op een andere manier doen?
Heb je meer info over die mods? Of staan die ook wel op dat forum...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:51 schreef Neidropje het volgende:
[..]
fuk das mooi spul wat je daar hebt aangeschaft! die vox wah rocked heb ik gehoord. De phase 90 is helemaal vet (mits je even die r28mod toepast en eventueel c14/c15modErg mooi spul! Voor knoppen en onderdeeltjes kan je hier kijken: http://www.newtone-online.nl/ goed forum, goeie winkel, goeie service, aardige prijzen
Kan je gerust zelf doen hoor. Wel rustig en voorzichtig aan, maar kan best zelfquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:49 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb een probleempje met m'n Squier:
De topkam is iets de dun uitgevijld voor de b en g snaar. Als ik bijv. ga ga stemmen verandert de toon niet gelijk als ik aan de knop draai. Dit gebeurd pas als ik vrij grote slag maak met de stemknop.
Ook als ik een bend doe, is de snaar gelijk ontstemt. Vóór de bend hij staat tussen de topkam en de brug dus slapper dan tussen de topkam en de stemmechanieken, maar wel gestemd. Zodra ik hem dan opdruk, gaat de spanning tussen de kam en de brug omlaag en raakt de snaar ontstemd. De snaar wordt dus in principe een beetje vastgehouden door de topkam.
Kan ik die eenvoudig een beetje meer uitvijlen? Of moet ik dat op een andere manier doen?
hij draait wel op mn andere (iets betere) pc, maar als ik in cubase clean opgenomen gitaar openquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:50 schreef imported_sphinx het volgende:
guitar rig draait niet in mn studiokut cpu..
Guitar Rig werkt ook realtime (weet ik sinds gisterenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:09 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
hij draait wel op mn andere (iets betere) pc, maar als ik in cubase clean opgenomen gitaar open
en ik start de guitar rig plugin, werkt de preview niet en het ziet er nogal ingewikkeld uit.
jah, ik begin em een beetje te snappen geloof ikquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Guitar Rig werkt ook realtime (weet ik sinds gisteren) als VST, dus je hoeft niet per se met al opgenomen materiaal te werken
kun je het dan trouwens ook realtime gebruiken en opnemen tegelijk? dus spelen met effect terwijl je het opneemt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:10 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Guitar Rig werkt ook realtime (weet ik sinds gisteren) als VST, dus je hoeft niet per se met al opgenomen materiaal te werken
Hoe kom je aan die Gibson johquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:51 schreef Desensitized het volgende:
Gitaren:
Gibson Marauder 1975
Effecten:
VOX Wah-Wah
Boss Chromatic Tuner [TU-2][geen effect, wel pedaal]
Ik vind het begin in ieder geval al geweldigquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Niemand iets te melden over mijn bluesje? Ik denk dat het iig beter klinkt dan wat ik hier anderhalf jaar terug wel eens postte.
Ja, juist! Het is in principe gewoon een VST-plugin, alleen stuur je deze niet met Midi aan, maar verwerkt hij gewoon je kale gitaarsignaal.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kun je het dan trouwens ook realtime gebruiken en opnemen tegelijk? dus spelen met effect terwijl je het opneemt.
Klinkt goed alleen soms wat slordig aangeslagen.. Dat je net niet goed aanslaat ofzo, kan je soms ook gewoon niks aan doen maar het viel me opquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Niemand iets te melden over mijn bluesje? Ik denk dat het iig beter klinkt dan wat ik hier anderhalf jaar terug wel eens postte.
ASIO drivers installeren voor je normale geluidskaart, ik heb 2MS latency.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, juist! Het is in principe gewoon een VST-plugin, alleen stuur je deze niet met Midi aan, maar verwerkt hij gewoon je kale gitaarsignaal.
Ik heb trouwens wel een speciale geluidskaart met een lage latency, anders werkt het denk ik niet.
bij mij doet ie niks, ik heb mn gitaar in de line-in. daar neemt ie ook via op. hoe zorg ik nu dat GR dit als input pakt en effecten overheen gooit?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, juist! Het is in principe gewoon een VST-plugin, alleen stuur je deze niet met Midi aan, maar verwerkt hij gewoon je kale gitaarsignaal.
Ik heb trouwens wel een speciale geluidskaart met een lage latency, anders werkt het denk ik niet.
GR als standalone? Gewoon even configgen lijkt me, heb ik ook even mee moeten klooien.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
bij mij doet ie niks, ik heb mn gitaar in de line-in. daar neemt ie ook via op. hoe zorg ik nu dat GR dit als input pakt en effecten overheen gooit?
Nog even oefenen met de Wah, nog nooit echt mee gespeeldquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:37 schreef Even het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die Gibson johHeb je die net nieuw?
En hoe doet de Wah het?
in standalone werkt het, maar wel met vertraging.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:47 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
GR als standalone? Gewoon even configgen lijkt me, heb ik ook even mee moeten klooien.
Moet je wel doen man, zoals je bij mij hoorde is vetquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:48 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Nog even oefenen met de Wah, nog nooit echt mee gespeeld
Gekocht?quote:En die Gibson heb ik vanmiddag opgehaald.
Ergens in de audio settings / options kun je aangeven wat hij als ingang en uitgang moet gebruiken. Als ingang neem je gewoon de line in van je pc, als uitgang je gewone uitgang waar je ook je boxen aan hebt hangen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
in standalone werkt het, maar wel met vertraging.![]()
Jep. Word opgeknapt en doorverkochtquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:49 schreef Even het volgende:
[..]
Moet je wel doen man, zoals je bij mij hoorde is vet![]()
[..]
Gekocht?
voila:quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:41 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Heb je meer info over die mods? Of staan die ook wel op dat forum...
Meteen 3 MXR knoppen besteld![]()
Inderdaad mooi spul
En nog meer speelgoed. Een Gibson Marauder uit 1975. Moet ook beetje opgeknapt worden.
[afbeelding]
Hoeveel heb je ervoor betaald?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:05 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Jep. Word opgeknapt en doorverkochtZiet er erg punk uit zo, maar geluid zint mij niet. Klinkt erg lekker, maar zoek iets anders
Misschien eens kijken naar de Benji Madden [Good Charlotte] signature van OLP.
[afbeelding]
Geef je em aan mijquote:Is inderdaad wel vet, maar tot nu toe niet echt iets voor mij zo'n wah...
Hoezo dan heb jij erg toch werk aan verricht, lijkt me meer dan logisch dat de prijs omhoog gaatquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:19 schreef Desensitized het volgende:
Zeg ik nietKrijg ik weer gezeik als ik ze wil verkopen.
Je weet toch welke ik wil, die van jou lijkt er niet eens opquote:Ben Sinterklaas niet, ik zou zeggen doe een bod
groot of klein?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:27 schreef Sloavink het volgende:
Hallo! Ik ben van plan een eigen homestudio te beginnen, alleen ik kan echt geen info vinden hierover op google. kan iemand mij een linkje geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |