Motorrijders kunnen bij mij voorlopig niks meer fout doenquote:NOORDHOEK - Een motorrijder met bijrijder heeft zaterdagmiddag flitsapparatuur van de politie vernield op de snelweg A17 bij Noordhoek. De aanwezige agent zag vanuit het politiebusje rond twee uur dat een motor op de vluchtstrook stopte en de bijrijder afstapte en op het apparaat begon te slaan.
Toen de agent uitstapte gingen ze er direct vandoor. Van de motor hadden ze het kenteken al verwijderd. Bovendien hielden de motorrijder en passagier de hele tijd hun zwarte integraalhelm op. De politie is dan ook nog op zoek naar getuigen.
Het betrof een een racemotor zonder kenteken en de twee personen waren beide volledig in het zwart gekleed.
Dat vind ik dan weer een mindere actie. Die flitsapparatuur is er toch om de verkeersveiligheid te bevorderen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:30 schreef 1299 het volgende:
[..]
Motorrijders kunnen bij mij voorlopig niks meer fout doen
ik hoop dat die man aangifte doet en dat die feeks lekker in de cel mag komen slapen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:47 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ook een leuk topic:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/143492/1
Misschien wil je dan het laatste stukje van het plaatje dat je na deze post plaatste, nog eens zeer aandachtig doorlezen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:07 schreef nevetS het volgende:
Kort gezegd, je mag door de file heenrijden, eigenlijk zo hard als je wil, Ook met de auto mag dit, maar dat brengt praktische problemen en waarschijnlijk een artikel 5 aan je derriére. Daarom is er een gedragscode opgesteld die niet bindend, maar wel adviesgevend is in het geval van een juridische procedure.
Kort gezegd, filerijden is niet gedoogd, het mag gewoon.
Waarom moeten alle motorrijders, zo uit de hoogte doen.. erger ik me al een tijdje aan hier op het forum, automobilisten zijn altijd onoplettende idioten, en motorrijders zijn heilig. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prachtig om een motor hard langs te zien en horen flitsen.. maar als ik, zoals vorige week, op een 50 weg rijd, en er komt een motor met minstens het dubbele aankomt en dan ook nog besluit dat, als ie een stuk verdrijvingsvlak meepakt, dat inhalen nog NET gaat lukken.. sorry hoor maar dat verwacht ik gewoon niet, en eerlijk gezegt vind ik ook niet dat het mijn verantwoording is daar op te letten als die motorrijder er voor kiest te hard te rijden moet ie maar accepteren dat zn voorganger m misschien niet ziet aankomen..quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knaltNee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
Hieromquote:Op maandag 21 augustus 2006 17:03 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Waarom moeten alle motorrijders, zo uit de hoogte doen.. erger ik me al een tijdje aan hier op het forum, automobilisten zijn altijd onoplettende idioten, en motorrijders zijn heilig.
quote:Waarom moeten alle motorrijders, zo uit de hoogte doen..
quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:07 schreef PietjePuk2 het volgende:
Hoe kan jij een motor horen flitsen![]()
Hoe klinkt zoiets?
Iets dat voorbij 'flitst'/'schiet' (of als het wat langzamer gaat 'voorbij rijd' )quote:Begrijp me niet verkeerd, ik vind het prachtig om een motor hard langs te zien en horen flitsen..
Jaja lekker gegeneraliseerd.. maar ik moet de eerste motorrijder die toegeeft dat het helemaal niet gek is dat je m niet ziet als ie keihard achterop komt rijden. Net alsof ze zelf in de auto of op de motor alleen maar zitten te kijken of er niet toevallig een motor aankomt vliegen.quote:
Een nette koekblikker gaat niet in plaats van rechts in de file, maar een stukje naar links als er een motor langs wilquote:Op maandag 21 augustus 2006 18:41 schreef Atuniel het volgende:
Vandaag op de A4.. stromende regen, ragt een motor terwijl iedereen 90 a 100 rijdt, gewoon tussen de auto's door.
Ja hoor, het ligt aan de slapende koekblikkers als er ongelukken gebeuren![]()
Laten we dat op hun grafsteen zetten.
Ik verwacht toch niet dat er een motor over de strepen gaat rijden knul... maar jij leert het ook nog wel een keer op de harde manier als je zo blijft denken en invullen voor een ander.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:45 schreef -XX- het volgende:
[..]
Een nette koekblikker gaat niet in plaats van rechts in de file, maar een stukje naar links als er een motor langs wil!
quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:49 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ik verwacht toch niet dat er een motor over de strepen gaat rijden knul... maar jij leert het ook nog wel een keer op de harde manier als je zo blijft denken en invullen voor een ander.
Een beetje zo'n schattig meisje knul noemenquote:Op maandag 21 augustus 2006 18:49 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ik verwacht toch niet dat er een motor over de strepen gaat rijden knul... maar jij leert het ook nog wel een keer op de harde manier als je zo blijft denken en invullen voor een ander.
En ik maar denken dat hij een typfout maakte en bedoelde knol!quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:51 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Een beetje zo'n schattig meisje knul noemen![]()
![]()
quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:57 schreef -XX- het volgende:
[..]
En ik maar denken dat hij een typfout maakte en bedoelde knol!![]()
hihi, xx een knul.....quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:49 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Je bent niet wijs man.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:36 schreef Atuniel het volgende:
[..]
........................ dwarsleasie geeft een dikke bult.
Ik check weinig fotoboeken.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:51 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Een beetje zo'n schattig meisje knul noemen![]()
![]()
Maak jezelf belachelijk...quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:36 schreef Atuniel het volgende:
Kortom, als ik mn auto een baan opschuif, en raak jou daarbij, eigen schuld, dwarsleasie geeft een dikke bult.
erm, verkeersveiligheid gaat om iedereens leven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 04:02 schreef StefanP het volgende:
Politici
EU
Regelneven![]()
O ja: motorrijders zijn trouwens ook vaak
Bah, wat een bemoeizucht weer. Bemoei je met je eigen kutleven, maar blijf uit het mijne. Pennenlikkers.
quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:47 schreef PietjePuk2 het volgende:
Ook een leuk topic:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/143492/1
Mijn hemel, en dat studeert aan een TU?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Want stel even dat er 9 keer zoveel auto's rijden als motoren, dan is de kans dat 1 autobestuurder niet oplet dus ook 9 keer zo groot als de kans dat 1 motorrijder niet oplet (uitgaande van een gelijk niveau van oplettendheid).
Een Ferrari is ook onnodig snel voor weggebruik.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:32 schreef MouseOver het volgende:
3 stappen met examens ertussen is wel wat erg veel van het goede.
Verder hebben ze wel een punt dat menige racemotor eigenlijk wel onnodig snel is voor gewoon weggebruik. Maargoed, er zijn ergere dingen in de wereld.
Klopt. Wat doet dat af aan de constatering dat de 'energie-efficiëntie' van motoren veel te laag ligt, en het huidige vermogens- en prestatieniveau juist veel te hoog.'?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:29 schreef yup het volgende:
[..]
Een Ferrari is ook onnodig snel voor weggebruik.
Mooie post, beetje Eutopia gehalte wel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:59 schreef nostra het volgende:
Zelf rijd ik geen motor en dat lijkt me ook niet echt handig. Maar wat me wel opvalt in een auto is dat motorrijders over het algemeen gewoon veel betere bestuurders zijn. Dat mag een vooroordeel zijn, maar het is toch wel zo. Veel meer vooruit denkend, en vaak ook beleefder. Vaak even een handje omhoog als je ruimte maakt, in plaats van pissed worden als je dat niet doet.
Die lui kennen hun eigen verantwoordelijkheid dan ook. Gevaarlijker vervoermiddel is niet lopen kankeren op automobilisten, maar zelf beter anticiperen. Als de overheid dat nu eens stimuleert in plaats van dat paternalistisch gezever, dan zou het een stuk beter zijn. Maar goed, dat is nu eenmaal een erg vies woord in Nederland.
Wat vind jij veel dan? Mijn 1500cc doet 1 op 18,5 ongeveer. dat is toch niet slecht.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:43 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Klopt. Wat doet dat af aan de constatering dat de 'energie-efficiëntie' van motoren veel te laag ligt, en het huidige vermogens- en prestatieniveau juist veel te hoog.'?
Overigens ben ik tegen het maken van wetten om dit soort dingen te reguleren, maar ze hebben zeker een punt. Ik ben eens aan het rondkijken voor een motor, maar ik moet zeggen dat ik zelf het brandstofverbruik ook aan de forse kant vind.
Ik had een diversion op het oog, maar ik heb begrepen dat die rond de 1:17 zitten wat ik vrij hoog vind. Een kleine auto verbruikt nog minder.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:03 schreef Cadfael het volgende:
[..]
Wat vind jij veel dan? Mijn 1500cc doet 1 op 18,5 ongeveer. dat is toch niet slecht.
maar ik denk dat je makkelijk motoren hebt die meer dan 1 op 20 doen of zelfs 25.
Een GS500 doet met normaal rijgedrag met gemak 1:22 ofzo.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:13 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik had een diversion op het oog, maar ik heb begrepen dat die rond de 1:17 zitten wat ik vrij hoog vind. Een kleine auto verbruikt nog minder.
Maar die 1:20 zal inderdaad best lukken met bijvoorbeeld een cb500, maar als je motoren zuiver bekijkt als "een vervoermiddel van rond de 200 kilo" zijn het relatief hoge waarden.
Bij personenauto's is injectie zuiniger.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:48 schreef PietjePuk2 het volgende:
Uh? Carburateurs zorgen voor een hoog verbruik volgens jou? Zal je effe uit de droom helpen dan: goed afstelde, moderne carburateurs hebben vaak een betere gasreactie en een lager verbruik dan injectie. Injectie is er bijna alleen maar om aan de emissie eisen te voldoen, erg veel voordelen zijn er niet. Behalve dan dat injectie het mengsel zelf kan afstellen, bijvoorbeeld bij het plaatsen van een andere demper of als je de bergen in gaat. Dat is wel handig.
Tis ook rijstijl kwestiequote:Op maandag 28 augustus 2006 17:36 schreef yup het volgende:
[..]
Een GS500 doet met normaal rijgedrag met gemak 1:22 ofzo.
Een Diversion doet ook vrij weinig.
En een kleine auto veroorzaakt itt een motor WEL file...
En laat ik het helemaal niet over scooters hebben, 4 pk, 50cc, en een verbruik van 1:25![]()
Ga ik liever fietsenlopen.
Verbruiksprobleem zit ook vaak aan het feit dat motoren gewoon te veel verouderde techniek gebruiken, carburateurs komen bijv. nog steeds voor...
quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:23 schreef -XX- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat lijkt op elkaar dan!![]()
2 wielen, grijs, semi-hip uiterlijk.. bijna het zelfde dus.. ongeveer zo verschillend als de zusjes Olsenquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:25 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Andere kleur, ander frame, andere uitlaat, andere voorvork, andere remmen, andere velgen, andere spiegels en andere tank.
Op elkaar lijken? Tsja, dan lijkt Erica Terpstra ook op Cameron Diaz. Of andersom natuurlijk.
Typische koekblikker opmerking. Duidelijk.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
2 wielen, grijs, semi-hip uiterlijk.. bijna het zelfde dus.. ongeveer zo verschillend als de zusjes Olsen
Tis maar net met welke ogen je er naar kijkt
Hallo, ze kijkt wel vanuit meisjesogen naar een motor, en je weet hoe dat gaat. Rooie zijn het snelstquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:25 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Andere kleur, ander frame, andere uitlaat, andere voorvork, andere remmen, andere velgen, andere spiegels en andere tank.
Op elkaar lijken? Tsja, dan lijkt Erica Terpstra ook op Cameron Diaz. Of andersom natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |