Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt: remmen met maximale remkracht! Dat is de remkracht waarbij 15% slip optreedt tussen de band en het wegdek, m.a.w.: als het voertuig 100 km/u gaat, gaat het loopvlak van de band 85 km/h. En omdat bij de maximale remkracht iets harder remmen zorgt voor blokkeren van het wiel, en iets zachter remmen de andere kant op zorgt voor een afname van de remkracht, krijg je dit dus niet voor elkaar met je "vaardigheid".quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:58 schreef Youp het volgende:
[..]
dat kan dus wel degelijk, hier is echter wat vaardigheid voor nodig
Ach ja, een lange post ben je niet waard en mijn intellect gebruik ik wel voor mensen die het waard zijn en die geen blok voor hun kop hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De intelligentie straalt van je reactie af![]()
restecpaquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:59 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik heb een motor met zo'n gammel oud trommelremmetje![]()
Jammer dat de rest van de motor niks isquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:02 schreef Youp het volgende:
[..]
restecpa
ik heb een Braking 4zuiger klauw op een Braking 320mm schijf volledig zwevend met een nissin 14mm pomp op een motor van <118kg... high tech zeg maar
bespaar me je uitleg, ik ken m'n theorie, ik studeer zelf in die richtingquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt: remmen met maximale remkracht! Dat is de remkracht waarbij 15% slip optreedt tussen de band en het wegdek, m.a.w.: als het voertuig 100 km/u gaat, gaat het loopvlak van de band 85 km/h. En omdat bij de maximale remkracht iets harder remmen zorgt voor blokkeren van het wiel, en iets zachter remmen de andere kant op zorgt voor een afname van de remkracht, krijg je dit dus niet voor elkaar met je "vaardigheid".
haal jij nou eerst maar je rijbewijs lieverdquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:04 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Jammer dat de rest van de motor niks isgeintje schat
![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:06 schreef Youp het volgende:
[..]
haal jij nou eerst maar je rijbewijs lieverd
En nog zo'n volslagen offtopic reactie van broekemans!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Ach ja, een lange post ben je niet waard en mijn intellect gebruik ik wel voor mensen die het waard zijn en die geen blok voor hun kop hebben.
Inderdaad, quote mij maar lekker ipv in te gaan op de inhoudelijke post. Je weet net zo goed als ik dat je een beetje slap loopt te lullenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En nog zo'n volslagen offtopic reactie van broekemans!
Als ABS het niet kan, kunnen auto's het dus ook niet en zullen motorrijders niet snel bij auto's achterop knallenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt: remmen met maximale remkracht! Dat is de remkracht waarbij 15% slip optreedt tussen de band en het wegdek, m.a.w.: als het voertuig 100 km/u gaat, gaat het loopvlak van de band 85 km/h. En omdat bij de maximale remkracht iets harder remmen zorgt voor blokkeren van het wiel, en iets zachter remmen de andere kant op zorgt voor een afname van de remkracht, krijg je dit dus niet voor elkaar met je "vaardigheid".
Uiteraard heeft geen van de ervaringsdeskundigen het altijd over zijn eigen falen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:00 schreef Youp het volgende:
pep jij hebt motorervaring genoeg om te weten hoe je je uit een gevaarlijke situatie redtwanneer er iets gebeurt knijp je niet meteen vol in de rem, dat weet jij ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus je lult jezelf eruit?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt:
bron: motornet.be (http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.html#02)quote:Resultaten remtesten op droge betonbaan
Voertuig 120 km/uur 90 km/uur 50 km/uur
--------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis : 52 m 28 m 8 m
Honda Fireblade : 64 m 35 m 8,5 m
BMW R1150RS met ABS : 55 m 31,5 m 8,5 m
Resultaten remtesten op nat asfalt
Voertuig 120 km/uur 90 km/uur 50 km/uur
--------------------------------------------------------------------------------
Toyota Avensis : 46 m 25 m 7,5 m
Honda Fireblade : 49,6 m 25 m 6,6 m
BMW R1150RS met ABS : 45,5 m 28,5 m 9,2 m
Nietus!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:14 schreef 1299 het volgende:
Een motorfiets heeft een veel langere remweg dan een normale personenwagen!
Blaat, zoek maar goed, want die bestaat namelijk nietquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Nietus!!
Motorrijders zijn alleen ietsje meer beschadigd als ze niet zo goed kunnen remmen![]()
edit: nu heb je snel een bron erbij gezocht, en ik heb geen zin/tijd een bron erbij te zoeken die het tegenovergestelde bewijst.![]()
Maar naar eigen ervaring remt een motor bij droog weg dek beter dan een auto.
http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.htmlquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:16 schreef Hyperdude het volgende:
Maar naar eigen ervaring remt een motor bij droog weg dek beter dan een auto.
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knaltquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:37 schreef Atuniel het volgende:
Prima idee.. ik word af en toe helemaal gestoord van die motoren om je heen.
Tuurlijk lekker, scheelt weer een auto in de file.. maar in de file rijd iedereen zo'n beetje de zelfde snelheid, behalve een motorfiets.. die denkt nog steeds gewoon door te kunnen rijden wat zeer gevaarlijjke situaties oplevert. Kijk je in de spiegels om een baan op te schuiven, gaat prima denk je.. je kijkt nog eens voor je, kijkt weer naast je.. jakkert er weer een motor voorbij.
Geen medelij mee als ik zo'n kerel een keer in mn zijkant heb zitten ook.
Of gisteren.. rijden over de A4 in de spits.. erg druk.. van 120 naar 100 stuk, ik begeef mij op de linkerbaan en rij mee.. nog steeds 120.. kijk achteruit.. komt er met een noodgang een motor aanzetten... ik denk "hij ziet me toch wel?" ben dus enigzins met mn aandacht bij de motor die achter mij zit.. en heb niet door dat voor me op de rem word gedrukt. Ik reageer.. hard remmen.. wil ruimte gaan maken voor de motor achter me.. komen er 2 motoren rechts voorbij!
Daar word ik dus gestoord van.. dat ik als automobilist extra begaan moet zijn met die halvegare dwazen op de weg. Ze knallen gewoon bij verkeer wat een gangetje van 50 heeft gewoon er tussen door.
Ik pas er voor.. als er een motor achterop klapt.. so be it. Heb het druk zat met mn eigen voertuig.
Begrijpend lezen is moeilijk he? Helm te strak op je kop?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knaltNee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
Ik herken het gedrag overigens prima, iets wat jij als motorrijder waarschijnlijk normaal vind... Het gaat erom dat je als motorrijder dezelfde rechten hebt als een automobilist, maar door een 'gedoog'-dingetje vind dat je in ene alles mag en het gaat inzetten als 'recht'. Rechts- of middendoor inhalen, voordringen bij stoplichten, bumperkleven, etc - mag gewoon niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef BazzieK het volgende:
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knaltNee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
Lees het wetboek nog een na, dit mag gewoon. Als jij er niet mee om kan gaan, bij wie ligt dan de fout?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:37 schreef Atuniel het volgende:
Prima idee.. ik word af en toe helemaal gestoord van die motoren om je heen.
Tuurlijk lekker, scheelt weer een auto in de file.. maar in de file rijd iedereen zo'n beetje de zelfde snelheid, behalve een motorfiets.. die denkt nog steeds gewoon door te kunnen rijden wat zeer gevaarlijjke situaties oplevert. Kijk je in de spiegels om een baan op te schuiven, gaat prima denk je.. je kijkt nog eens voor je, kijkt weer naast je.. jakkert er weer een motor voorbij.
quote:Geen medelij mee als ik zo'n kerel een keer in mn zijkant heb zitten ook.
Je rijdt op de linkerbaan en er wordt afgeremd. Dan ben je verbaasd dat je rechts wordt ingehaald? Doen auto's natuurlijk nooit, net als auto's die achter je rijden en soms ook 120 door blijven rijden om achter jou te gaan bumperkleven, knipperen etc. Om jou naar rechts te krijgen. Heb ik ook een hekel aan, maar waarin is dit precies een 'motor'-iets?quote:Of gisteren.. rijden over de A4 in de spits.. erg druk.. van 120 naar 100 stuk, ik begeef mij op de linkerbaan en rij mee.. nog steeds 120.. kijk achteruit.. komt er met een noodgang een motor aanzetten... ik denk "hij ziet me toch wel?" ben dus enigzins met mn aandacht bij de motor die achter mij zit.. en heb niet door dat voor me op de rem word gedrukt. Ik reageer.. hard remmen.. wil ruimte gaan maken voor de motor achter me.. komen er 2 motoren rechts voorbij!
Als er een motor achterop klapt is het tot noch toe altijd nog zijn eigen schuld, net als wanneer een auto achterin je rijdt. Waar blijft het specifieke motor-argument? Of zie je gewoon zo weinig motoren, dat je er specifiek op gaat letten en het dan opvalt dat sommige dan net zo rijden als auto's doen?quote:Daar word ik dus gestoord van.. dat ik als automobilist extra begaan moet zijn met die halvegare dwazen op de weg. Ze knallen gewoon bij verkeer wat een gangetje van 50 heeft gewoon er tussen door.
Ik pas er voor.. als er een motor achterop klapt.. so be it. Heb het druk zat met mn eigen voertuig.
Als iedereen even hard rijdt in de file, waarom ga jij dan van baan wisselen? Doe dat nou gewoon niet en let gewoon lekker op de auto voor je. Dat je dan af en toe wordt ingehaald door een motorfiets maakt dan helemaal niks meer uit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:37 schreef Atuniel het volgende:
Prima idee.. ik word af en toe helemaal gestoord van die motoren om je heen.
Tuurlijk lekker, scheelt weer een auto in de file.. maar in de file rijd iedereen zo'n beetje de zelfde snelheid, behalve een motorfiets.. die denkt nog steeds gewoon door te kunnen rijden wat zeer gevaarlijjke situaties oplevert. Kijk je in de spiegels om een baan op te schuiven, gaat prima denk je.. je kijkt nog eens voor je, kijkt weer naast je.. jakkert er weer een motor voorbij.
Geen medelij mee als ik zo'n kerel een keer in mn zijkant heb zitten ook.
Of gisteren.. rijden over de A4 in de spits.. erg druk.. van 120 naar 100 stuk, ik begeef mij op de linkerbaan en rij mee.. nog steeds 120.. kijk achteruit.. komt er met een noodgang een motor aanzetten... ik denk "hij ziet me toch wel?" ben dus enigzins met mn aandacht bij de motor die achter mij zit.. en heb niet door dat voor me op de rem word gedrukt. Ik reageer.. hard remmen.. wil ruimte gaan maken voor de motor achter me.. komen er 2 motoren rechts voorbij!
Daar word ik dus gestoord van.. dat ik als automobilist extra begaan moet zijn met die halvegare dwazen op de weg. Ze knallen gewoon bij verkeer wat een gangetje van 50 heeft gewoon er tussen door.
Ik pas er voor.. als er een motor achterop klapt.. so be it. Heb het druk zat met mn eigen voertuig.
Zit meestal niet met de helm achter de PC, niet iedereen heeft zulke rare gewoontes zoals jijquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:28 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is moeilijk he? Helm te strak op je kop?
Je begint nu 2 jaar op een motor waarvan de snelsten 180 zullen halen en de meeste zo rond de 160. Meeste beginauto's halen die snelheden gemakkelijk. Nu vind ik daar niks mis mee dat je 2 jaar ervaring op moet doen maar daarna moet je het toch wel aan de eigen verantwoordelijkheid van de bestuurders overlaten vind ik.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
Ondanks dat veel motorrijders kansloze proleten zijn die denken God te zijn totdat een vangrail dat idee onthoofd, zowel letterlijk als figuurlijk. Hoe dan ook dit idee lijkt me wel te ver gaan want de volgende stap is dat auto's (nog meer) worden aangepakt. Het is typische bureaucratische ellende vanuit Brussel. Mensen die vanachter hun bureau van alles bedenken maar de praktijk niet kennen.
Als je net je motorrijbewijs hebt mag je toch niet meteen op de zwaarste motor springen maar dat willen ze nog verder doorvoeren? Daar is wel iets voor te zeggen. Dat is dan ook het enige.
Daar ben ik het dan ook wel mee eens ja. De maatregelen in de OP gaan wel erg ver maar ja ze moeten iets te doen hebben in Brussel, wat overigens al tragisch genoeg is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:05 schreef BazzieK het volgende:
Je begint nu 2 jaar op een motor waarvan de snelsten 180 zullen halen en de meeste zo rond de 160. Meeste beginauto's halen die snelheden gemakkelijk. Nu vind ik daar niks mis mee dat je 2 jaar ervaring op moet doen maar daarna moet je het toch wel aan de eigen verantwoordelijkheid van de bestuurders overlaten vind ik.
Ach ja heb zowiezo het idee dat ze in Brussel vaak maar dingen bedenken om zichzelf niet overbodig te laten lijkenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan ook wel mee eens ja. De maatregelen in de OP gaan wel erg ver maar ja ze moeten iets te doen hebben in Brussel, wat overigens al tragisch genoeg is.
Ik wil mijn excuses aanbiedien voor bovenstaande poster die zijn rijbewijs en ervaring nog niet heeft.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef BazzieK het volgende:
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knaltNee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
Ach man, ga toch je olie verwisselenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik wil mijn excuses aanbiedien voor bovenstaande poster die zijn rijbewijs en ervaring nog niet heeft.
![]()
Dit is niet geregeld in het wetboek. Denk je daar anders over lees het nog eens na en geef het artikel nummer eens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:37 schreef nevetS het volgende:
Lees het wetboek nog een na, dit mag gewoon. Als jij er niet mee om kan gaan, bij wie ligt dan de fout?
whehe ownedquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Ik wil mijn excuses aanbiedien voor bovenstaande poster die zijn rijbewijs en ervaring nog niet heeft.
![]()
Precies, dit is niet geregeld in het wetboek. Zoals je vast weet zegt het wetboek vooral (alleen) wat níet mag.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:45 schreef geelhoed het volgende:
[..]
Dit is niet geregeld in het wetboek. Denk je daar anders over lees het nog eens na en geef het artikel nummer eens.![]()
Kort gezegd, je mag door de file heenrijden, eigenlijk zo hard als je wil, Ook met de auto mag dit, maar dat brengt praktische problemen en waarschijnlijk een artikel 5 aan je derriére. Daarom is er een gedragscode opgesteld die niet bindend, maar wel adviesgevend is in het geval van een juridische procedure.quote:Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden. Omdat passeren op vele manieren mogelijk is, zijn er spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert. Voordelen: u kunt beter elkaars gedrag inschatten en via 'samenspel' kunt u irritatie en ongevallen zoveel mogelijk voorkomen. Deze spelregels vormen samen een gedragscode, die door de belangrijkste organisaties op het gebied van verkeersveiligheid wordt ondersteund.
dus omdat die motorrijder zich verremt en zn voorwiel laat blokkeren moet die auto betalen, terwijl ze niet eens gebotst zijn?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:12 schreef nevetS het volgende:
Wellicht ten overvloede, dit veel te grote plaatje:
[afbeelding]
Als je zo dicht bij zit is het enige wat ABS doet ervoor zorgen dat je er in klapt ipv onderuit gaat.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
dus omdat die motorrijder zich verremt en zn voorwiel laat blokkeren moet die auto betalen, terwijl ze niet eens gebotst zijn?
ik dacht dat al die motorrijders zo scherp waren en zo goed konden rijden.
"ik heb geen abs nodig, ik kan dat zelf veel beter"
Appels en perenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:33 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Als je zo dicht bij zit is het enige wat ABS doet ervoor zorgen dat je er in klapt ipv onderuit gaat.
En stel jij rijdt op de snelweg en er komt een spookrijder aan. Dan moet je uitwijken en je rijdt je auto in de prak tegen een vangrail. Zeg je dan ook, ach joh, hij hoeft niet te betalen want we zijn niet gebotst?
Er is verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen; als je dood bent of in de kreukels ligt maakt het ook niet veel meer uit!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:12 schreef nevetS het volgende:
Wellicht ten overvloede, dit veel te grote plaatje:
[afbeelding]
Ze zouden in elk geval die motorrijders aan moeten pakken die onverzekerd rondrijden omdat ze zonder geldig rijbewijs op een motor rijden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:23 schreef hicham het volgende:
tvp
Wat een gelul komt hier naar boven zeg, van zowel het auto- als het motorfront
Klopt, die moeten het hardst aangepakt worden en daarbij mag geen enkel middel geschuwd wordenquote:Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Ze zouden in elk geval die motorrijders aan moeten pakken die onverzekerd rondrijden omdat ze zonder geldig rijbewijs op een motor rijden.
Of is dat ook zo'n dom regelneef regeltje?
Hier welquote:Op zondag 20 augustus 2006 10:51 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dat filmpje doet het niet.
Zolang ze naast automobilsten komen te hangen welke; ook geen rijbewijs hebben, met alcohol achter het stuur kruipen, met kinderen los op de achterbank, met een mobile telefoon aan hun oor, of naar hun gps routeplanner kijken, hun haar aan het doen zijn, make up zitten te smeren, koffie zitten te lurken, met een scheerapparaat in de weer zijn, een sigaret opsteken, een shaggie draaien, de magnetron aan het bedienen zijn, een landkaart op het stuur hebben liggen is het geen probleem lijkt me.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Ze zouden in elk geval die motorrijders aan moeten pakken die onverzekerd rondrijden omdat ze zonder geldig rijbewijs op een motor rijden.
Of is dat ook zo'n dom regelneef regeltje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |