abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40915327
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:58 schreef Youp het volgende:

[..]

dat kan dus wel degelijk, hier is echter wat vaardigheid voor nodig
Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt: remmen met maximale remkracht! Dat is de remkracht waarbij 15% slip optreedt tussen de band en het wegdek, m.a.w.: als het voertuig 100 km/u gaat, gaat het loopvlak van de band 85 km/h. En omdat bij de maximale remkracht iets harder remmen zorgt voor blokkeren van het wiel, en iets zachter remmen de andere kant op zorgt voor een afname van de remkracht, krijg je dit dus niet voor elkaar met je "vaardigheid".
censuur :O
pi_40915329
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De intelligentie straalt van je reactie af
Ach ja, een lange post ben je niet waard en mijn intellect gebruik ik wel voor mensen die het waard zijn en die geen blok voor hun kop hebben.
pi_40915383
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:59 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ik heb een motor met zo'n gammel oud trommelremmetje
restecpa

ik heb een Braking 4zuiger klauw op een Braking 320mm schijf volledig zwevend met een nissin 14mm pomp op een motor van <118kg... high tech zeg maar
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40915427
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:02 schreef Youp het volgende:

[..]

restecpa

ik heb een Braking 4zuiger klauw op een Braking 320mm schijf volledig zwevend met een nissin 14mm pomp op een motor van <118kg... high tech zeg maar
Jammer dat de rest van de motor niks is geintje schat
pi_40915502
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt: remmen met maximale remkracht! Dat is de remkracht waarbij 15% slip optreedt tussen de band en het wegdek, m.a.w.: als het voertuig 100 km/u gaat, gaat het loopvlak van de band 85 km/h. En omdat bij de maximale remkracht iets harder remmen zorgt voor blokkeren van het wiel, en iets zachter remmen de andere kant op zorgt voor een afname van de remkracht, krijg je dit dus niet voor elkaar met je "vaardigheid".
bespaar me je uitleg, ik ken m'n theorie, ik studeer zelf in die richting het is 20% overigens...

en ik durf te wedden dat ik met mijn motor heel dicht in de buurt kan komen van dat maximum als je me zo nodig uit wilt dagen zet je maar een parcoursje uit en dan bereken je maar waar ik ongeveer uit moet komen dan en dan kom ik het wel even voor je demonstreren
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40915515
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:04 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Jammer dat de rest van de motor niks is geintje schat
haal jij nou eerst maar je rijbewijs lieverd
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40915649
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:06 schreef Youp het volgende:

[..]

haal jij nou eerst maar je rijbewijs lieverd
pi_40915788
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ach ja, een lange post ben je niet waard en mijn intellect gebruik ik wel voor mensen die het waard zijn en die geen blok voor hun kop hebben.
En nog zo'n volslagen offtopic reactie van broekemans!
censuur :O
pi_40915932
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En nog zo'n volslagen offtopic reactie van broekemans!
Inderdaad, quote mij maar lekker ipv in te gaan op de inhoudelijke post. Je weet net zo goed als ik dat je een beetje slap loopt te lullen
pi_40915964
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt: remmen met maximale remkracht! Dat is de remkracht waarbij 15% slip optreedt tussen de band en het wegdek, m.a.w.: als het voertuig 100 km/u gaat, gaat het loopvlak van de band 85 km/h. En omdat bij de maximale remkracht iets harder remmen zorgt voor blokkeren van het wiel, en iets zachter remmen de andere kant op zorgt voor een afname van de remkracht, krijg je dit dus niet voor elkaar met je "vaardigheid".
Als ABS het niet kan, kunnen auto's het dus ook niet en zullen motorrijders niet snel bij auto's achterop knallen
Big dick.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:20:15 #61
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_40915990
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:00 schreef Youp het volgende:
pep jij hebt motorervaring genoeg om te weten hoe je je uit een gevaarlijke situatie redt wanneer er iets gebeurt knijp je niet meteen vol in de rem, dat weet jij ook
Uiteraard heeft geen van de ervaringsdeskundigen het altijd over zijn eigen falen.
Ik rij beter dan de rest is het devies altijd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:22:22 #62
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_40916083
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Okee, dan daag ik je hierbij uit om iets te doen wat geen enkel ABS-systeem voor elkaar krijgt:
Dus je lult jezelf eruit?

Een ABS systeem levert constante resultaten, maar het is wel degelijk mogelijk de remvertraging van dit systeem met pure rijderservaring te overtreffen. Alleen die rijder is dus niet constant.
De rest van je verhaal: maximale remkracht is wel erg theoretisch en niet ter zake.
Zo ken ik er ook nog wel een paar.
pi_40925364
In de meeste situaties waarbij een autorijder vol en blind op de rem stapt, zal de gemiddelde motorrijder een gat zoeken en juist gas bij geven. En dat heb ik meermalen moeten doen. En kom mij nu niet aan dat ik dan vast niet op zat te letten, juist doordat ik oplette wist ik ze nog te ontwijken.

Wat een discussie trouwens tussen aan de ene kant motorrijders, die dit in de praktijk elke dag meemaken, en aan de andere kant mensen die denken dat de hendels aan het stuur voor de voor- en achterrem zijn, en daarnaast graag hun eigen vooroordelen als feiten zien.
Original Ratbiker
pi_40931263
Een motorfiets heeft een veel langere remweg dan een normale personenwagen!
quote:
Resultaten remtesten op droge betonbaan

Voertuig 120 km/uur 90 km/uur 50 km/uur

--------------------------------------------------------------------------------

Toyota Avensis : 52 m 28 m 8 m
Honda Fireblade : 64 m 35 m 8,5 m
BMW R1150RS met ABS : 55 m 31,5 m 8,5 m


Resultaten remtesten op nat asfalt

Voertuig 120 km/uur 90 km/uur 50 km/uur

--------------------------------------------------------------------------------

Toyota Avensis : 46 m 25 m 7,5 m
Honda Fireblade : 49,6 m 25 m 6,6 m
BMW R1150RS met ABS : 45,5 m 28,5 m 9,2 m
bron: motornet.be (http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.html#02)
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:16:31 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40931303
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:14 schreef 1299 het volgende:
Een motorfiets heeft een veel langere remweg dan een normale personenwagen!
Nietus!!

Motorrijders zijn alleen ietsje meer beschadigd als ze niet zo goed kunnen remmen

edit: nu heb je snel een bron erbij gezocht, en ik heb geen zin/tijd een bron erbij te zoeken die het tegenovergestelde bewijst.

Maar naar eigen ervaring remt een motor bij droog weg dek beter dan een auto.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40931397
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Nietus!!

Motorrijders zijn alleen ietsje meer beschadigd als ze niet zo goed kunnen remmen

edit: nu heb je snel een bron erbij gezocht, en ik heb geen zin/tijd een bron erbij te zoeken die het tegenovergestelde bewijst.

Maar naar eigen ervaring remt een motor bij droog weg dek beter dan een auto.
Blaat, zoek maar goed, want die bestaat namelijk niet Het is al 100x aangetoond dat een motorfiets minder snel stil staat.

Dat is niets meer dan een hardnekkig misverstand. Hetzelfde geld voor mensen die beweren dat een volbelade vrachtwagen een veel langere remweg heeft dan een lege. Dat is ook onzin.
pi_40931617
Interessante discussie.
TVP´ed
pi_40931633
Ik vind trouwens die betutteling voor motorrijders ook bezopen. Ook al rijdt ik geen motor. Wat is er gebeurd met eigen verantwoording?

Niemand wil dood op een motorfiets dus ik neem aan de meeste mensen zichzelf wel een halt toe roepen als het dreigt fout te gaan.
pi_40931702
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:16 schreef Hyperdude het volgende:

Maar naar eigen ervaring remt een motor bij droog weg dek beter dan een auto.
http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.html
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_40931720
Mwah, ben wel voor de EU, maar met dit soort dingen maak je jezelf niet populair..., net zoals dat de EU zich niet bezig moet gaan houden met de bemating van bierglazen. Als ze er nou eens dat overschot aan ambtenaren uitgooien dan mierenneuken ze misschien minder...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 11:37:15 #71
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40931894
Prima idee.. ik word af en toe helemaal gestoord van die motoren om je heen.
Tuurlijk lekker, scheelt weer een auto in de file.. maar in de file rijd iedereen zo'n beetje de zelfde snelheid, behalve een motorfiets.. die denkt nog steeds gewoon door te kunnen rijden wat zeer gevaarlijjke situaties oplevert. Kijk je in de spiegels om een baan op te schuiven, gaat prima denk je.. je kijkt nog eens voor je, kijkt weer naast je.. jakkert er weer een motor voorbij.
Geen medelij mee als ik zo'n kerel een keer in mn zijkant heb zitten ook.
Of gisteren.. rijden over de A4 in de spits.. erg druk.. van 120 naar 100 stuk, ik begeef mij op de linkerbaan en rij mee.. nog steeds 120.. kijk achteruit.. komt er met een noodgang een motor aanzetten... ik denk "hij ziet me toch wel?" ben dus enigzins met mn aandacht bij de motor die achter mij zit.. en heb niet door dat voor me op de rem word gedrukt. Ik reageer.. hard remmen.. wil ruimte gaan maken voor de motor achter me.. komen er 2 motoren rechts voorbij!
Daar word ik dus gestoord van.. dat ik als automobilist extra begaan moet zijn met die halvegare dwazen op de weg. Ze knallen gewoon bij verkeer wat een gangetje van 50 heeft gewoon er tussen door.
Ik pas er voor.. als er een motor achterop klapt.. so be it. Heb het druk zat met mn eigen voertuig.
pi_40935246
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:37 schreef Atuniel het volgende:
Prima idee.. ik word af en toe helemaal gestoord van die motoren om je heen.
Tuurlijk lekker, scheelt weer een auto in de file.. maar in de file rijd iedereen zo'n beetje de zelfde snelheid, behalve een motorfiets.. die denkt nog steeds gewoon door te kunnen rijden wat zeer gevaarlijjke situaties oplevert. Kijk je in de spiegels om een baan op te schuiven, gaat prima denk je.. je kijkt nog eens voor je, kijkt weer naast je.. jakkert er weer een motor voorbij.
Geen medelij mee als ik zo'n kerel een keer in mn zijkant heb zitten ook.
Of gisteren.. rijden over de A4 in de spits.. erg druk.. van 120 naar 100 stuk, ik begeef mij op de linkerbaan en rij mee.. nog steeds 120.. kijk achteruit.. komt er met een noodgang een motor aanzetten... ik denk "hij ziet me toch wel?" ben dus enigzins met mn aandacht bij de motor die achter mij zit.. en heb niet door dat voor me op de rem word gedrukt. Ik reageer.. hard remmen.. wil ruimte gaan maken voor de motor achter me.. komen er 2 motoren rechts voorbij!
Daar word ik dus gestoord van.. dat ik als automobilist extra begaan moet zijn met die halvegare dwazen op de weg. Ze knallen gewoon bij verkeer wat een gangetje van 50 heeft gewoon er tussen door.
Ik pas er voor.. als er een motor achterop klapt.. so be it. Heb het druk zat met mn eigen voertuig.
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knalt Nee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:28:35 #73
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_40935364
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knalt Nee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
Begrijpend lezen is moeilijk he? Helm te strak op je kop?
pi_40935541
Ah man, eindelijk wordt er opgetreden tegen motorrijders.. werd een keer tijd

Even voor de beeldvorming; ik heb niets, maar dan ook niets tegen motorrijders die zich net als 90% van de autorijders netjes aan de regels houden. Gewoon relaxed naar je werk karren en als er file is mag je als motorrijder relaxed tussendoor rijden.

Maar, waarom ik vind dat motorrijders aangepakt moeten worden is dat 90% van de motorrijders het geoorloofd vind rechts in te halen, verdrijvingsvlakken te benutten als inhaalplek, tussendoor te rijden tot 80~100km/h en te bumperkleven (aangezien ze er toch overheen kunnen kijken) bij de vleet. Daarbij zijn er nu zoveel motorrijders dat als ze zoals gebruikelijk allemaal bij het stoplicht voordringen je nu het risico loopt een cyclus te mogen wachten omdat er een dozijn motoren voor je stond en toch niet allemaal tegelijk snel weg waren... *zucht*

Het lijkt wel of het een rage is geworden om zo brutaal en a-sociaal mogelijk te rijden. Voordeel is wel dat er een darwinistisch tintje aan kleeft, ongevallen zijn vaak dodelijk...
Ik snap dat het slalommen, hard rijden, etc etc het gevoel van 'opschieten' waar je op een motor recht op schijnt te hebben, bevestigd, maar het loopt zo ondertussen de spuigaten uit. Het lijken wel scootertjes op de snelweg
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef BazzieK het volgende:
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knalt Nee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
Ik herken het gedrag overigens prima, iets wat jij als motorrijder waarschijnlijk normaal vind... Het gaat erom dat je als motorrijder dezelfde rechten hebt als een automobilist, maar door een 'gedoog'-dingetje vind dat je in ene alles mag en het gaat inzetten als 'recht'. Rechts- of middendoor inhalen, voordringen bij stoplichten, bumperkleven, etc - mag gewoon niet.
pi_40935555
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:37 schreef Atuniel het volgende:
Prima idee.. ik word af en toe helemaal gestoord van die motoren om je heen.
Tuurlijk lekker, scheelt weer een auto in de file.. maar in de file rijd iedereen zo'n beetje de zelfde snelheid, behalve een motorfiets.. die denkt nog steeds gewoon door te kunnen rijden wat zeer gevaarlijjke situaties oplevert. Kijk je in de spiegels om een baan op te schuiven, gaat prima denk je.. je kijkt nog eens voor je, kijkt weer naast je.. jakkert er weer een motor voorbij.
Lees het wetboek nog een na, dit mag gewoon. Als jij er niet mee om kan gaan, bij wie ligt dan de fout?
quote:
Geen medelij mee als ik zo'n kerel een keer in mn zijkant heb zitten ook.
quote:
Of gisteren.. rijden over de A4 in de spits.. erg druk.. van 120 naar 100 stuk, ik begeef mij op de linkerbaan en rij mee.. nog steeds 120.. kijk achteruit.. komt er met een noodgang een motor aanzetten... ik denk "hij ziet me toch wel?" ben dus enigzins met mn aandacht bij de motor die achter mij zit.. en heb niet door dat voor me op de rem word gedrukt. Ik reageer.. hard remmen.. wil ruimte gaan maken voor de motor achter me.. komen er 2 motoren rechts voorbij!
Je rijdt op de linkerbaan en er wordt afgeremd. Dan ben je verbaasd dat je rechts wordt ingehaald? Doen auto's natuurlijk nooit, net als auto's die achter je rijden en soms ook 120 door blijven rijden om achter jou te gaan bumperkleven, knipperen etc. Om jou naar rechts te krijgen. Heb ik ook een hekel aan, maar waarin is dit precies een 'motor'-iets?
quote:
Daar word ik dus gestoord van.. dat ik als automobilist extra begaan moet zijn met die halvegare dwazen op de weg. Ze knallen gewoon bij verkeer wat een gangetje van 50 heeft gewoon er tussen door.
Ik pas er voor.. als er een motor achterop klapt.. so be it. Heb het druk zat met mn eigen voertuig.
Als er een motor achterop klapt is het tot noch toe altijd nog zijn eigen schuld, net als wanneer een auto achterin je rijdt. Waar blijft het specifieke motor-argument? Of zie je gewoon zo weinig motoren, dat je er specifiek op gaat letten en het dan opvalt dat sommige dan net zo rijden als auto's doen?
Original Ratbiker
pi_40935579
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:37 schreef Atuniel het volgende:
Prima idee.. ik word af en toe helemaal gestoord van die motoren om je heen.
Tuurlijk lekker, scheelt weer een auto in de file.. maar in de file rijd iedereen zo'n beetje de zelfde snelheid, behalve een motorfiets.. die denkt nog steeds gewoon door te kunnen rijden wat zeer gevaarlijjke situaties oplevert. Kijk je in de spiegels om een baan op te schuiven, gaat prima denk je.. je kijkt nog eens voor je, kijkt weer naast je.. jakkert er weer een motor voorbij.
Geen medelij mee als ik zo'n kerel een keer in mn zijkant heb zitten ook.
Of gisteren.. rijden over de A4 in de spits.. erg druk.. van 120 naar 100 stuk, ik begeef mij op de linkerbaan en rij mee.. nog steeds 120.. kijk achteruit.. komt er met een noodgang een motor aanzetten... ik denk "hij ziet me toch wel?" ben dus enigzins met mn aandacht bij de motor die achter mij zit.. en heb niet door dat voor me op de rem word gedrukt. Ik reageer.. hard remmen.. wil ruimte gaan maken voor de motor achter me.. komen er 2 motoren rechts voorbij!
Daar word ik dus gestoord van.. dat ik als automobilist extra begaan moet zijn met die halvegare dwazen op de weg. Ze knallen gewoon bij verkeer wat een gangetje van 50 heeft gewoon er tussen door.
Ik pas er voor.. als er een motor achterop klapt.. so be it. Heb het druk zat met mn eigen voertuig.
Als iedereen even hard rijdt in de file, waarom ga jij dan van baan wisselen? Doe dat nou gewoon niet en let gewoon lekker op de auto voor je. Dat je dan af en toe wordt ingehaald door een motorfiets maakt dan helemaal niks meer uit.
Big dick.
pi_40935761
Ondanks dat veel motorrijders kansloze proleten zijn die denken God te zijn totdat een vangrail dat idee onthoofd, zowel letterlijk als figuurlijk. Hoe dan ook dit idee lijkt me wel te ver gaan want de volgende stap is dat auto's (nog meer) worden aangepakt. Het is typische bureaucratische ellende vanuit Brussel. Mensen die vanachter hun bureau van alles bedenken maar de praktijk niet kennen.

Als je net je motorrijbewijs hebt mag je toch niet meteen op de zwaarste motor springen maar dat willen ze nog verder doorvoeren? Daar is wel iets voor te zeggen. Dat is dan ook het enige.
pi_40936200
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:28 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is moeilijk he? Helm te strak op je kop?
Zit meestal niet met de helm achter de PC, niet iedereen heeft zulke rare gewoontes zoals jij
pi_40936301
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:45 schreef MrX1982 het volgende:
Ondanks dat veel motorrijders kansloze proleten zijn die denken God te zijn totdat een vangrail dat idee onthoofd, zowel letterlijk als figuurlijk. Hoe dan ook dit idee lijkt me wel te ver gaan want de volgende stap is dat auto's (nog meer) worden aangepakt. Het is typische bureaucratische ellende vanuit Brussel. Mensen die vanachter hun bureau van alles bedenken maar de praktijk niet kennen.

Als je net je motorrijbewijs hebt mag je toch niet meteen op de zwaarste motor springen maar dat willen ze nog verder doorvoeren? Daar is wel iets voor te zeggen. Dat is dan ook het enige.
Je begint nu 2 jaar op een motor waarvan de snelsten 180 zullen halen en de meeste zo rond de 160. Meeste beginauto's halen die snelheden gemakkelijk. Nu vind ik daar niks mis mee dat je 2 jaar ervaring op moet doen maar daarna moet je het toch wel aan de eigen verantwoordelijkheid van de bestuurders overlaten vind ik.
pi_40936403
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:05 schreef BazzieK het volgende:
Je begint nu 2 jaar op een motor waarvan de snelsten 180 zullen halen en de meeste zo rond de 160. Meeste beginauto's halen die snelheden gemakkelijk. Nu vind ik daar niks mis mee dat je 2 jaar ervaring op moet doen maar daarna moet je het toch wel aan de eigen verantwoordelijkheid van de bestuurders overlaten vind ik.
Daar ben ik het dan ook wel mee eens ja. De maatregelen in de OP gaan wel erg ver maar ja ze moeten iets te doen hebben in Brussel, wat overigens al tragisch genoeg is.
pi_40936450
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan ook wel mee eens ja. De maatregelen in de OP gaan wel erg ver maar ja ze moeten iets te doen hebben in Brussel, wat overigens al tragisch genoeg is.
Ach ja heb zowiezo het idee dat ze in Brussel vaak maar dingen bedenken om zichzelf niet overbodig te laten lijken
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:13:20 #82
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_40936532
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:23 schreef BazzieK het volgende:
Oftewel je kan niet spiegelen in de file en met normaal rijden blijf je zolang in je spiegels hangen dat je bijna op de persoon voor je knalt Nee de motorrijders zijn degene die gevaarlijk bezig zijn
Ik wil mijn excuses aanbiedien voor bovenstaande poster die zijn rijbewijs en ervaring nog niet heeft.


pi_40936611
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Ik wil mijn excuses aanbiedien voor bovenstaande poster die zijn rijbewijs en ervaring nog niet heeft.


Ach man, ga toch je olie verwisselen
pi_40939180
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:37 schreef nevetS het volgende:

Lees het wetboek nog een na, dit mag gewoon. Als jij er niet mee om kan gaan, bij wie ligt dan de fout?
Dit is niet geregeld in het wetboek. Denk je daar anders over lees het nog eens na en geef het artikel nummer eens.
Our Lady of Blessed Acceleration, don't fail me now!
pi_40939398
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:13 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Ik wil mijn excuses aanbiedien voor bovenstaande poster die zijn rijbewijs en ervaring nog niet heeft.


whehe owned
pi_40940503
Bla bla bla...

Koekblikkers:

Overigens is het een fabeltje dat een motor beter remt dan een auto. Dit is al een keer uitgebreid getest: http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/021011_remmen.html#02

[ Bericht 30% gewijzigd door PietjePuk2 op 18-08-2006 16:43:36 ]
I think I'm a banana tree
pi_40958773
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:45 schreef geelhoed het volgende:

[..]

Dit is niet geregeld in het wetboek. Denk je daar anders over lees het nog eens na en geef het artikel nummer eens.
Precies, dit is niet geregeld in het wetboek. Zoals je vast weet zegt het wetboek vooral (alleen) wat níet mag.

http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm

Daarin staat de volgende passage, maar lees gerust het gehele stuk:
quote:
Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden. Omdat passeren op vele manieren mogelijk is, zijn er spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert. Voordelen: u kunt beter elkaars gedrag inschatten en via 'samenspel' kunt u irritatie en ongevallen zoveel mogelijk voorkomen. Deze spelregels vormen samen een gedragscode, die door de belangrijkste organisaties op het gebied van verkeersveiligheid wordt ondersteund.
Kort gezegd, je mag door de file heenrijden, eigenlijk zo hard als je wil, Ook met de auto mag dit, maar dat brengt praktische problemen en waarschijnlijk een artikel 5 aan je derriére. Daarom is er een gedragscode opgesteld die niet bindend, maar wel adviesgevend is in het geval van een juridische procedure.

Kort gezegd, filerijden is niet gedoogd, het mag gewoon.
Original Ratbiker
pi_40958895
Wellicht ten overvloede, dit veel te grote plaatje:
Original Ratbiker
pi_40961772
Sjah het gaat helaas de verkeerde kant op met de EU. Je kan ook fokking hard overdrijven...

In de USA mag je nog steeds in sommige staten ZONDER HELM op een 1300cc Hutsiebutsie stappen.

Verplichting van ABs voor nieuwe motoren zou wel een stap in de goede richting zijn denk ik...
pi_40967664
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 02:12 schreef nevetS het volgende:
Wellicht ten overvloede, dit veel te grote plaatje:
[afbeelding]
dus omdat die motorrijder zich verremt en zn voorwiel laat blokkeren moet die auto betalen, terwijl ze niet eens gebotst zijn?

ik dacht dat al die motorrijders zo scherp waren en zo goed konden rijden.

"ik heb geen abs nodig, ik kan dat zelf veel beter"
pi_40967812
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:28 schreef Repeat het volgende:

[..]

dus omdat die motorrijder zich verremt en zn voorwiel laat blokkeren moet die auto betalen, terwijl ze niet eens gebotst zijn?

ik dacht dat al die motorrijders zo scherp waren en zo goed konden rijden.

"ik heb geen abs nodig, ik kan dat zelf veel beter"
Als je zo dicht bij zit is het enige wat ABS doet ervoor zorgen dat je er in klapt ipv onderuit gaat.

En stel jij rijdt op de snelweg en er komt een spookrijder aan. Dan moet je uitwijken en je rijdt je auto in de prak tegen een vangrail. Zeg je dan ook, ach joh, hij hoeft niet te betalen want we zijn niet gebotst?
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 09:53:35 #92
13368 NiGeLaToR
pi_40991057
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:33 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Als je zo dicht bij zit is het enige wat ABS doet ervoor zorgen dat je er in klapt ipv onderuit gaat.

En stel jij rijdt op de snelweg en er komt een spookrijder aan. Dan moet je uitwijken en je rijdt je auto in de prak tegen een vangrail. Zeg je dan ook, ach joh, hij hoeft niet te betalen want we zijn niet gebotst?
Appels en peren

Punt uit het verhaal is in drievoud duidelijk: houd je aan de regels en je hebt rechten.. zoals dus gesteld wordt reed de motorrijder niet hard en maakte de Ford een vreemde beweging met een wegblokkeringen als resultaat. Punt.
Had de motor ipv 10km/h harder 40km/h harder gereden had hij ws zelf voor de schade op mogen draaien..

Dit soort motorgebruik is prima, daar hebben weinigen last van en de motorrijder heeft een voordeeltje. (met dit weer heb je met een auto weer een voordeeltje ) Wat mij alleen irriteert zijn die momenten waarop de motorrijdende medeweggebruiker de rechten wat verruimd, zoals tussendoor rijden tot 100~120km/h (A7,A8,A10; vrijwel dagelijks), rechts inhalen, bumperkleven...
Die motorrijders mogen van mij hun heil onder de vangrail opzoeken, ik heb namelijk geen zin om me ook nog om die steeds groter wordende groep artikel-5-bestuurders te gaan bekommeren...

Dus, in dat opzicht juich ik verscherping van de regels toe, al is het alleen maar om een bepaalde groep aan te pakken... Wat voor motorrijder ben jij?
pi_40991339
tvp

Wat een gelul komt hier naar boven zeg, van zowel het auto- als het motorfront
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:31:18 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40991452
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 02:12 schreef nevetS het volgende:
Wellicht ten overvloede, dit veel te grote plaatje:
[afbeelding]
Er is verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen; als je dood bent of in de kreukels ligt maakt het ook niet veel meer uit! Je moet gewoon bedenken dat je kwetsbaar bent, en dat het soms niet verstandig is te denken dat je Valentino Rossi bent.

Ik woon zelf in de bergen, mag graag een beetje rondcrossen op een ouwe K75S en soms op een geleende 916 , maar ieder weekend zie ik mooie slipsporen, ambulances, bergingswagens met een stel kreukels achterop en iets te veel kruisjes met een vergaan bosje bloemen, zomaar ergens langs de weg of bij een snelle of langzame haarspeldbocht.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40991455
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:23 schreef hicham het volgende:
tvp

Wat een gelul komt hier naar boven zeg, van zowel het auto- als het motorfront
Ze zouden in elk geval die motorrijders aan moeten pakken die onverzekerd rondrijden omdat ze zonder geldig rijbewijs op een motor rijden.

Of is dat ook zo'n dom regelneef regeltje?
I think I'm a banana tree
pi_40991558
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Ze zouden in elk geval die motorrijders aan moeten pakken die onverzekerd rondrijden omdat ze zonder geldig rijbewijs op een motor rijden.

Of is dat ook zo'n dom regelneef regeltje?
Klopt, die moeten het hardst aangepakt worden en daarbij mag geen enkel middel geschuwd worden Als die palmboom in je icon wat hoger was dan mochten ze wat mij betreft daaraan opgeknoopt worden
pi_40991713
Dat filmpje doet het niet.
I think I'm a banana tree
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:54:39 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40991766
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:51 schreef PietjePuk2 het volgende:
Dat filmpje doet het niet.
Hier wel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_41008459
tis een aardige vete aant worden hier zo te lezen...

maargoed... ik wilde ook nog wat bijdragen..

Over filerijden:

Ik heb bij mijn examen (zon 4 jaar geleden) geleerd dat je tot 10km harder dan de file mag inhalen, mist de file niet harder dan 40km rijdt. Gaat de file sneller, dan aansluiten.

Enne over rechts inhalen...
Nu ik elke dag zon beetje op de a12 rijd, vooral bij de 3baansgedeelten. Is meestal de rechterbaan zowat leeg. Alle autos proppen zichzelfs op de linkse 2 banen.... waarom eigenlijk>?
Dus ik ga gewoon rechts rijden. en als de rest langzamer rijd dan 120, tsja... moet ik dan ook naar links om in te halen en nog meer drukte daar te veroorzaken?

Tevens zoek ik meestal de rijbaan op waar ik de meeste afstand voor me heb. Dus soms is dat links, maar vaak ook rechts.
Als mensen nou netjes naar rechts gaan en niet steeds links blijven hangen, dan is er toch geen reden voor dat andere ze rechts voorbijgaan omdat ze links de boel opstoppen?
Murphy's Technical Laws: Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
pi_41010021
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:31 schreef PietjePuk2 het volgende:

[..]

Ze zouden in elk geval die motorrijders aan moeten pakken die onverzekerd rondrijden omdat ze zonder geldig rijbewijs op een motor rijden.

Of is dat ook zo'n dom regelneef regeltje?
Zolang ze naast automobilsten komen te hangen welke; ook geen rijbewijs hebben, met alcohol achter het stuur kruipen, met kinderen los op de achterbank, met een mobile telefoon aan hun oor, of naar hun gps routeplanner kijken, hun haar aan het doen zijn, make up zitten te smeren, koffie zitten te lurken, met een scheerapparaat in de weer zijn, een sigaret opsteken, een shaggie draaien, de magnetron aan het bedienen zijn, een landkaart op het stuur hebben liggen is het geen probleem lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')