abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40904750
Quote van de Fok! FP
quote:
Woordvoerders van de Nederlandse motorrijders hebben het compleet gehad met onderzoekers, experts en parlementariërs van de Europese Unie die allerlei regeltjes verzinnen waaraan motorliefhebbers zich voortaan in het verkeer moeten houden. In De Telegraaf van vandaag zegt Joost Overzee, chef-redacteur van het toonaangevende blad Motor Magazine, zich groen en geel te ergeren aan ''leken die werkelijk álles over motorrijders zeggen en in lijvige rapporten publiceren, waarna 'Europa' de duimschroeven opnieuw verder aandraait.''

Overzee: ''Een béétje gechargeerd zou je kunnen zeggen dat als al die lieden hun zin krijgen je voortaan een machientje met amper 15 pk mag bezitten en dat de coureur gekleed in oogverblindend - en dus veilig - oranje hesje maximaal 30 kilometer per uur mag rijden.''

Onlangs zijn er in binnen de Transportraad de EU weer twee voorstellen gedaan die motorrijden veiliger moeten maken. Het eerste voorziet in een driestappenrijbewijs. Voor Nederland komt het er zeer waarschijnlijk op neer dat 18-jarigen pas na vijf jaar (en drie verschillende rijexamens) op lichtere machines van achtereenvolgens 11 Kw (15 pk) en 34 Kw (48 pk) te hebben gereden, een qua vermogen zware motor mogen beklimmen. Het tweede EU-rapport meldt dat de 'energie-efficiëntie' van motoren veel te laag ligt, en het huidige vermogens- en prestatieniveau juist veel te hoog. Als alternatief wordt een 1-cilinder van maximaal 650 cc met automatische versnellingsbak voorgesteld.

Overzee: ''Een één cilinder automaat van 650 cc bestaat niet eens. Wat een gewauwel. Wie moet die bouwen, die bollebozen van de EU zelf?''

Onzinnig
Ook volgens Nico Perk van de Motorrijders Actie Groep (MAG) zijn de plannen compleet onzinnig: ''Er is nooit enig verband aangetoond tussen het rijden op zware - lees 1000 cc - motoren en een verhoogd ongevallenrisico. Toch wordt dat vooroordeel telkens weer uit de kast gehaald. Ik wil weten wie in Brussel zijn zakken vult met het maken van deze rapporten, hoeveel Europees belastinggeld er nu weer verspild is.''

De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) denkt dat het drietrapssysteem, waar het de ervaring betreft, hoe dan ook ingevoerd zal worden. De KNMV wil nog wel proberen de EU ervan te overtuigen dat daarvoor geen drie examens nodig zijn. ''Want daarmee jaag je rijscholen én beginners op onoverkomelijke kosten.''

Licht
Nico Perk van de MAG zegt dat zelfs de politie af ten toe nonsens uitkraamt over motorrijders. Zo kwam het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) onlangs met het voorstel motorrijders te verplichten ook overdag verlichting te voeren. Perk: ''Motorrijders voeren al sinds mensenheugenis overdag verlichting, op nieuwe machines kún je het dimlicht niet eens uitschakelen! Het lijkt zo langzamerhand op één groot complot. Met als doel: de motorrijder te laten uitsterven!''
Wat is dit voor bezopen wereld waar wij in leven? Stel.., stel gewoon eens.., ze krijgen dat er door... Dan is het even later ook gedaan met sportauto's ed. Dit kan toch gewoon niet
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:01:26 #2
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_40904867
Stumperige koekblikkers......Het is niet alleen dat......het lijtk wel of je nergens meer wat risico mee mag nemen, ALLES moet gereguleerd.....wordt het zat....wil gewoon lekker ploffen door de bagger, verder niks....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_40905326
Ahhh niet he!, dit ga je niet menen dat deze regels nog echt ingevoerd worden ook
NIET HOOR! Nederland is al oranje genoeg en
wat zal Nederland veilig worden zeg PFFF :::...maar wel vol met chagrijnige geërgerde mensen met zure blikken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sowieso schrijf je zo.
pi_40905956
Huilebalken, het feit dat motorrijden 30x zo dodelijk is als autorijden, komt door autorijders. Die slapende zoutzakken die motorrijders 'een gevaar op de weg' noemen doordat ze uit hun fileslaapje gehaald worden door een schrikreactie omdat ze weer eens niet opletten.
De kick ..achterhaald gebrabbel. Net of er op een autosnelweg een kick te behalen valt. De motorfiets mits voldoenend aan de technische normen is een efficienter vervoermiddel.
Iedere motorrijder in het verkeer scheelt jou weer 1 plaats in de file, doordat deze persoon niet een gebakje van +- 1000 kilo en 4 bij 1,5 meter nodig heeft om zijn luie kadaver voort te slepen.
pi_40906117
precies, hoe vaak hoor je nou precies dat een motorrijder zich doodrijdt omdat zijn motor te snel voor hem is? 9 van de 10 fatale motorongelukken komt voort uit onoplettendheid van automobilisten... en bij een motor wordt dat nou eenmaal erger afgestraft dan bij een auto, maar dat is een risico dat je wilt nemen wanneer je motor gaat rijden, je eigen verantwoordelijkheid dus, niet die van de overheid...

er gaan trouwens wel 50 kinderen per jaar dood als gevolg van mishandeling, dat ze zich daar maar mee bezig gaan houden
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:58:09 #6
155202 SpaceCan
Live to ride, ride to live
pi_40906251
Nah, idd. Motorrijders zijn in het ergste geval een gevaar voor zichzelf. Maar automobilisten moeten altijd een ander doodrijden
You don't drive your bike, you make love with it
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:07:07 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_40906512
Op je 18e een auto van 500pk rijden mag wel, maar een motor van 50pk niet. En met een auto kun je ook nog eens meer schade aanrichten.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:38:50 #8
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_40907412
Een motor met 1 cilinder en 650cc???

Nou dan stop ik echt gelijk, da's gewoon een grote scooter...

Wat een gelul over die veiligheid, ik moet vaker in mijn ankers omdat een auto rare streken uithaalt op de weg dan dat ze in de ankers moeten voor mij.
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_40907731
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:52 schreef Youp het volgende:
precies, hoe vaak hoor je nou precies dat een motorrijder zich doodrijdt omdat zijn motor te snel voor hem is? 9 van de 10 fatale motorongelukken komt voort uit onoplettendheid van automobilisten... en bij een motor wordt dat nou eenmaal erger afgestraft dan bij een auto, maar dat is een risico dat je wilt nemen wanneer je motor gaat rijden, je eigen verantwoordelijkheid dus, niet die van de overheid...
En dat is echt complete onzin. Er zijn genoeg eenzijdige motorongelukken waarbij motorrijders net ff te snel een bocht ingaan, zich verremmen en tegen een boom belanden.
Er zullen best wel veel ongelukken veroorzaakt worden door onoplettende automobilisten, maar je schuift het nu wel heel makkelijk af op de automobilisten.

Ik ben het trouwens wel eens met de rest van je verhaal, dat zwaardere motoren niet automatisch voor meer brokken zorgen, en dat die toekomstige EU regeltjes dus nergens op slaan.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:58:10 #10
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_40907927
Er is maar 1 oplossing uit de EG stappen en weer zelf de regels bepalen.
Er komen alleen maar slechten dingen uit de EG die is alleen maar goed voor multinationals maar niet voor de burgers
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_40908026
Even goed en wel, maar als de motorfiets nu zou worden uitgevonden, dan zou die sowieso nooit op de weg worden toegelaten. Een auto die net zo onveilig is als een motor mag de weg niet op.

Of het uitschakelen van eigen verantwoordelijkheid een goede zaak is, is een tweede. Maar dit alles past in allerlei wetgeving op ik weet niet hoeveel gebieden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_40908083
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:01 schreef DS4 het volgende:
Even goed en wel, maar als de motorfiets nu zou worden uitgevonden, dan zou die sowieso nooit op de weg worden toegelaten. Een auto die net zo onveilig is als een motor mag de weg niet op.

Of het uitschakelen van eigen verantwoordelijkheid een goede zaak is, is een tweede. Maar dit alles past in allerlei wetgeving op ik weet niet hoeveel gebieden.
Hmm interessant punt. Ze zouden in ieder geval ver beperkt worden in vermogen gok ik.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:05:07 #13
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_40908126
Een motor is niet onveilig, de meeste motoren beschikken tegenwoordig ook over ABS, Airbag, Stuurbekrachtiging enz

Je moet alleen zorgen dat je nergens tegen aan rijd, maar dat geld voor een vierwieler ook.
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:15:21 #14
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_40908402
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:05 schreef Decoy het volgende:
Een motor is niet onveilig, de meeste motoren beschikken tegenwoordig ook over ABS, Airbag, Stuurbekrachtiging enz

Je moet alleen zorgen dat je nergens tegen aan rijd, maar dat geld voor een vierwieler ook.
Airbag En stuurbekrachtiging? welke motor heft die dan standaard.
Ik ben tegen alle soorten als abs en dergelijk. Ik vind het overbodig.
Ik rij al 20 jaar motor en ongeveer 50.000 per jaar dus ik weet waar ik over praat en ben geen mooi weer rijder hoe slechter het weer hoe leuker ik het vind.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:17:04 #15
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_40908450
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:15 schreef MUZZ het volgende:

[..]

Airbag En stuurbekrachtiging? welke motor heft die dan standaard.
Ik ben tegen alle soorten als abs en dergelijk. Ik vind het overbodig.
Ik rij al 20 jaar motor en ongeveer 50.000 per jaar dus ik weet waar ik over praat en ben geen mooi weer rijder hoe slechter het weer hoe leuker ik het vind.
en nu he. nu heb ik pas echt respect voor je!

mja lekker boeiend. die gasten moeten gewoon kappen met dit gefuk.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_40908519
Even over die "90 % van de ongelukken komt door de auto's":

Leuk he, statistiek...! Kan je alles mee goedpraten, en dat doe je ook! Want stel even dat er 9 keer zoveel auto's rijden als motoren, dan is de kans dat 1 autobestuurder niet oplet dus ook 9 keer zo groot als de kans dat 1 motorrijder niet oplet (uitgaande van een gelijk niveau van oplettendheid).
Wil je het op een "ongelijk niveau van oplettendheid" schuiven, en de autobestuurders daar de schuld van geven, dan moet bij jouw 90% dus de verhouding 1 motor op 9 auto's opschuiven naar meer dan 1 motor per 9 auto's. De praktijk echter is anders: een ruwe schatting leert me dat er eerder 50 keer zoveel auto's rijden als motoren! Het resultaat hiervan is dat als 90% van de ongevallen waar een motor bij betrokken is, door de auto komt, nog motorrijders 10% van de ongelukken veroorzaken!
Neem voor het gemak even 1 miljoen weggebruikers, waarvan 20 duizend motorrijders (1 op 50). Stel dat er 100 ongevallen gebeuren waarbij een auto en een motor betrokken zijn. Dan zijn 90 ongevallen veroorzaakt door de auto's, en 10 door de motoren. Resultaat: 980 duizend mensen zorgen voor 90 ongevallen, 20 duizend mensen zorgen voor 10 ongevallen. Oftewel:
-autobestuurder schuldig aan motorongeval: kans 1 op 980000/90 = 10889
-motorbestuurder schuldig aan motor-auto-ongeval: kans 1 op 20000/20 = 1 op 1000
Conclusie:
Als het klopt dat 90% van de ongevallen veroorzaakt wordt door de automobilisten, komt dat alleen maar omdat er relatief veel auto's zijn! Als er evenveel motoren als auto's zouden zijn, zouden de motoren ruim 90% van deze ongevallen veroorzaken! Draai je statistieken even niet om
censuur :O
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:24:58 #17
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_40908648
@sociologist

Hoe dat zo? Is er tegenwoordig ook een norm die bepaald wat de cilinder inhoud van een auto moet zijn? Dan zou ik graag zie alle auto's beperkt worden to 45 kmp/h
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_40908715
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:46 schreef karz het volgende:
Iedere motorrijder in het verkeer scheelt jou weer 1 plaats in de file, doordat deze persoon niet een gebakje van +- 1000 kilo en 4 bij 1,5 meter nodig heeft om zijn luie kadaver voort te slepen.
Waarmee je maar weer aangeeft dat motorrijders geen afstand houden, omdat ze anders namelijk net zo hard meewerken aan filevorming als elke auto!
censuur :O
pi_40908779
Ik vind eigenlijk heel die EG een grote grap, kijk wat een onzin ze uitkramen! !

En dat zou ook mooi zijn, als ik over 2 jaar eindelijk 18 ben wil ik meteen mijn motorrijbewijs gaan halen, en dan moet ik op een veredelde brommer gaan rijden, die maar een beetje meer KW's heeft als de brommer die ik nu heb.

Gewoon afschaffen die EG.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40908800
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarmee je maar weer aangeeft dat motorrijders geen afstand houden, omdat ze anders namelijk net zo hard meewerken aan filevorming als elke auto!
Met een motor mag je langzaam tussen de auto's door zigzaggen. Dat zal hij bedoelen denk ik.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40909091
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:30 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Met een motor mag je langzaam tussen de auto's door zigzaggen. Dat zal hij bedoelen denk ik.
Bij file mag dat (en sindsdien doen motorrijders dat ook bij verkeerslichten, wat NIET mag). Maar voor er file staat, veroorzaken de motorrijders net zo hard file.
Ach, 't is een aparte groep weggebruikers, die heel graag alle verantwoording afschuift op anderen...
censuur :O
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:42:43 #22
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_40909111
quote:
Ach, 't is een aparte groep weggebruikers, die heel graag alle verantwoording afschuift op anderen...
Zei de pot tegen de ketel...
"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_40909128
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bij file mag dat (en sindsdien doen motorrijders dat ook bij verkeerslichten, wat NIET mag). Maar voor er file staat, veroorzaken de motorrijders net zo hard file.
Ach, 't is een aparte groep weggebruikers, die heel graag alle verantwoording afschuift op anderen...
Ik denk dat dat reuze mee valt hoor, het ligt meestal gewoon aan de bestuurder.
Sowieso schrijf je zo.
pi_40909398
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:43 schreef -XX- het volgende:

[..]

Ik denk dat dat reuze mee valt hoor, het ligt meestal gewoon aan de bestuurder.
Dat is bij auto's net zo als bij motoren. Irrelevant dus voor het gemiddelde.
censuur :O
pi_40909532
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:24 schreef Decoy het volgende:
@sociologist

Hoe dat zo? Is er tegenwoordig ook een norm die bepaald wat de cilinder inhoud van een auto moet zijn? Dan zou ik graag zie alle auto's beperkt worden to 45 kmp/h
ik reageerde op de opmerking wat er zou gebeuren als de motorfiets nu zou worden uitgevonden (dus ruim na de auto). Motorrijden is gewoon veel gevaarlijker dan autorijden, indien een motorfiets nu zou worden uitgevonden dan zou dit strenger gereguleerd worden dan op dit moment het geval is. Het is namelijk makkelijker om bepaalde 'vrijheden' te beknoppen voordat ze ontstaan dan om na jarenlange vrijheden deze vrijheden te beperken. Wat de EU nu overigens wel probeert te doen. Terecht naar mijn idee.

Maar wellicht is het volgende wel aardig voor de discussie. Er komt misschien ook een aanzienlijke aanscherping van het autorijbewijs. In de zin dat men niet gelijk een volwaardig rijbewijs krijgt, maar eerst een jaar alleen maar onder begeleiding mag rijden, niet in het donker etc etc. Of dat er komt weet ik niet, maar ik heb mijn rijinstructeur hierover horen vertellen (2 jaar geleden) dat hiertoe plannen worden gemaakt.
pi_40909687
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Even over die "90 % van de ongelukken komt door de auto's":

Leuk he, statistiek...! Kan je alles mee goedpraten, en dat doe je ook! Want stel even dat er 9 keer zoveel auto's rijden als motoren, dan is de kans dat 1 autobestuurder niet oplet dus ook 9 keer zo groot als de kans dat 1 motorrijder niet oplet (uitgaande van een gelijk niveau van oplettendheid).
Wil je het op een "ongelijk niveau van oplettendheid" schuiven, en de autobestuurders daar de schuld van geven, dan moet bij jouw 90% dus de verhouding 1 motor op 9 auto's opschuiven naar meer dan 1 motor per 9 auto's. De praktijk echter is anders: een ruwe schatting leert me dat er eerder 50 keer zoveel auto's rijden als motoren! Het resultaat hiervan is dat als 90% van de ongevallen waar een motor bij betrokken is, door de auto komt, nog motorrijders 10% van de ongelukken veroorzaken!
Neem voor het gemak even 1 miljoen weggebruikers, waarvan 20 duizend motorrijders (1 op 50). Stel dat er 100 ongevallen gebeuren waarbij een auto en een motor betrokken zijn. Dan zijn 90 ongevallen veroorzaakt door de auto's, en 10 door de motoren. Resultaat: 980 duizend mensen zorgen voor 90 ongevallen, 20 duizend mensen zorgen voor 10 ongevallen. Oftewel:
-autobestuurder schuldig aan motorongeval: kans 1 op 980000/90 = 10889
-motorbestuurder schuldig aan motor-auto-ongeval: kans 1 op 20000/20 = 1 op 1000
Conclusie:
Als het klopt dat 90% van de ongevallen veroorzaakt wordt door de automobilisten, komt dat alleen maar omdat er relatief veel auto's zijn! Als er evenveel motoren als auto's zouden zijn, zouden de motoren ruim 90% van deze ongevallen veroorzaken! Draai je statistieken even niet om
9 van de 10 is ook geen keihard feit maar het gaat wel in die richting.. de meeste motorrijders zijn overigens veel oplettender dan automobilisten... waarom? omdat ze hun leven in een oogwenk kunnen verliezen hier op de openbare weg...

ik ben laatst ook bijna dood gereden (kwam iemand met +-100km/h achterop) terwijl ik stil stond omdat meneer me zogenaamd niet gezien had... op klaarlichte dag...

als je motor rijdt ga je je ergeren aan de onoplettendheid en het slechte anticiperen van de meeste automobilisten en andersom, door het motorrijden ga je ook anders autorijden, verder vooruit kijken, verder vooruit denken en beter om je heen kijken...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40909748
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bij file mag dat (en sindsdien doen motorrijders dat ook bij verkeerslichten, wat NIET mag). Maar voor er file staat, veroorzaken de motorrijders net zo hard file.
Ach, 't is een aparte groep weggebruikers, die heel graag alle verantwoording afschuift op anderen...
dat mag wel degelijk (het word gedoogd iig net zoals het filerijden eerder)
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40909805
Kijk, als nou iedereen zal gaan motor rijden !! Moet je zien hoe weinig ongelukken er nog zouden gebeuren!
Iedereen een auto schept meer ongelukken dan iedereen een motor!

Maarja...Daar is het weer in Nederland niet echt te behapsnurken voor!
Sowieso schrijf je zo.
pi_40909841
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarmee je maar weer aangeeft dat motorrijders geen afstand houden, omdat ze anders namelijk net zo hard meewerken aan filevorming als elke auto!
je vergeet even dat een motorrijder over jou heen kijkt als hij wat dicht op je rijdt waardoor hij een eventuele situatie waardoor jij moet gaan remmen tegelijk (of misschien wel eerder) met jou ziet, daarbij komt dat je op de motor een kortere reactietijd hebt om te gaan remmen aangezien je met je vingers al aan de rem zit in plaats van dat je eerst een gaspedaal los moet laten en op een rempedaal moet gaan drukken... en als laaste heeft een motor ook nog eens een veel kortere remweg

maargoed, echt bumperkleven is op een motor natuurlijk ook niet aan te raden
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40911077
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:10 schreef Youp het volgende:

[..]en als laaste heeft een motor ook nog eens een veel kortere remweg
Hoe kom je daar bij? Veel motorrijders durven niet eens hard te remmen, omdat ze bang zijn over de kop te gaan!
censuur :O
pi_40911271
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Veel motorrijders durven niet eens hard te remmen, omdat ze bang zijn over de kop te gaan!
Achterrem.

En voorrem gedoseerd gebruiken, vlieg je écht niet over de kop hoor.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40911300
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Veel motorrijders durven niet eens hard te remmen, omdat ze bang zijn over de kop te gaan!
dan hebben ze hun rijbewijs ook bij een pakje boter gekregen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40911604
ik denk juist dat het door al die regels juist gevaarlijker wordt
je moet tijdens het rijden aan zoveel regels denken dat je complete concentratie daarnaar uit gaat i.p.v. het motor rijden en het letten op het verkeer zelf
pi_40911818
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:19 schreef peacetaker het volgende:
ik denk juist dat het door al die regels juist gevaarlijker wordt
je moet tijdens het rijden aan zoveel regels denken dat je complete concentratie daarnaar uit gaat i.p.v. het motor rijden en het letten op het verkeer zelf
alle straten van rechts voorrang bijvoorbeeld... ook bij onoverzichtelijke kruisingen... en wegen waar je vroeger voorrang had, daar knallen de mensen vrolijk overheen... levensgevaarlijk, vooral als je op een motor of fiets zit
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40911969
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:06 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Achterrem.

En voorrem gedoseerd gebruiken, vlieg je écht niet over de kop hoor.
Het grootste deel van de remkracht komt van het voorwiel.
censuur :O
pi_40912372
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het grootste deel van de remkracht komt van het voorwiel.
Ja, als je die gedoseerd gebruikt ga je no way over de kop, of je bent écht een slechte motorrijder..

Ik kan ook over de kop vliegen met mijn brommer als ik dat wil, betekent niet dat ik niet de maximale remkracht durf te benutten omdat ik anders bang ben om over de kop te slaan.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:59:25 #37
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_40912969
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:41 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ja, als je die gedoseerd gebruikt ga je no way over de kop, of je bent écht een slechte motorrijder..
Nog nooit van (onverwachte) noodsituaties gehoord, etc.
pi_40913040
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:59 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Nog nooit van (onverwachte) noodsituaties gehoord, etc.
Jawel, maar kun je dan niet meer gecontroleerd remmen ofwat? Ik bedoel, je leert op de rijles toch hoe je moet remmen in een noodsituatie? Tenminste, dat meende ik?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40913777
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Veel motorrijders durven niet eens hard te remmen, omdat ze bang zijn over de kop te gaan!
Goed verzonnen statistiek Ben je zo vaak gezakt voor je rijbewijs dat je nu een afkeer voor motoren hebt? Of mag je niet meer rijden van moeders de vrouw?

Ik begrijp heel goed dat een hoop mensen zelf niet motorrijden. Das hun goed recht natuurlijk. Maar waarom zou je een hekel hebben aan mensen die wel weten hoe ongelooflijk relaxed motorrijden is?

In mijn ervaring zijn motorrijders mensen die heel goed op de hoogte zijn van de verkeersregels, goed kijken, ruimte maken voor anderen en op de weg een last zijn voor helemaal niemand.

Natuurlijk zijn er gasten die het lekker vinden om zo hard en gevaarlijk mogelijk te rijden. Die gasten heb je ook onder de automobilisten, onder voetbalsupporters en onder allochtonen. Bij die groepen is iedereen van mening dat de goeien niet onder de kwaden hoeven te lijden. Waarom bij motorrijders dan wel?
Big dick.
pi_40914061
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:41 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..] , betekent niet dat ik niet de maximale remkracht durf te benutten omdat ik anders bang ben om over de kop te slaan.
De maximale remkracht is een instabiel punt, dat kan je niet handmatig gebruiken zonder abs o.i.d.! Verdiep je eens in de dynamica van remmen...
censuur :O
pi_40914190
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De maximale remkracht is een instabiel punt, dat kan je niet handmatig gebruiken zonder abs o.i.d.! Verdiep je eens in de dynamica van remmen...
Een beetje motorfiets heeft dan ook gewoon ABS. Verdiep je anders es in motorfietsen, er zal een wereld voor je opengaan
Big dick.
pi_40914727
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij? Veel motorrijders durven niet eens hard te remmen, omdat ze bang zijn over de kop te gaan!
Ga nou eerst maar eens zelf op een motor rijden voordat je hier allemaal teringzooi loopt te praten kutkneus.
pi_40915074
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:44 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ga nou eerst maar eens zelf op een motor rijden voordat je hier allemaal teringzooi loopt te praten kutkneus.
De intelligentie straalt van je reactie af
censuur :O
pi_40915145
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:30 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Een beetje motorfiets heeft dan ook gewoon ABS. Verdiep je anders es in motorfietsen, er zal een wereld voor je opengaan
dat is nieteens nodig en sterker nog ik wil het nieteens op mijn motor... een degelijke rem is goed te doseren en je voelt precies aan wanneer je het maximale uit je rem haalt... we rijden tegenwoordig niet meer met die gammele oude trommelremmetjes
Hopeloos benzine verslaafd
pi_40915166
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De intelligentie straalt van je reactie af
Selectief quoten is zooo 2004.
Big dick.
pi_40915216
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De maximale remkracht is een instabiel punt, dat kan je niet handmatig gebruiken zonder abs o.i.d.! Verdiep je eens in de dynamica van remmen...
dat kan dus wel degelijk, hier is echter wat vaardigheid voor nodig
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 17 augustus 2006 @ 20:58:47 #47
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_40915242
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:01 schreef Diemietuhriej het volgende:
Jawel, maar kun je dan niet meer gecontroleerd remmen ofwat? Ik bedoel, je leert op de rijles toch hoe je moet remmen in een noodsituatie? Tenminste, dat meende ik?
Lees even over de onverwachte situatieheen. Hoe kun je dat trainen?
Niets zo onbetrouwbaar en veranderlijk wezen als de mens.

Tel daar nog even slaaptekort, afleiding en andere concentratiestoornissen bij op.

Bij het lessen ben je bewust van de situatie. En remproeven oefen je bij een statische situatie..
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:30 schreef HassieBassie het volgende:
Een beetje motorfiets heeft dan ook gewoon ABS. Verdiep je anders es in motorfietsen, er zal een wereld voor je opengaan
Verdiep jij je ook maar eens dan , ik zal niet overdrijven, maar 90% van de motorfietsen hebben nog steeds geen ABS. En dat zijn zeker niet de minsten.

pi_40915255
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:56 schreef Youp het volgende:

[..]

dat is nieteens nodig en sterker nog ik wil het nieteens op mijn motor... een degelijke rem is goed te doseren en je voelt precies aan wanneer je het maximale uit je rem haalt... we rijden tegenwoordig niet meer met die gammele oude trommelremmetjes
Ik heb een motor met zo'n gammel oud trommelremmetje
Big dick.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:00:17 #49
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_40915302
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 20:58 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Lees even over de onverwachte situatieheen. Hoe kun je dat trainen?
Niets zo onbetrouwbaar en veranderlijk wezen als de mens.

Tel daar nog even slaaptekort, afleiding en andere concentratiestoornissen bij op.

Bij het lessen ben je bewust van de situatie. En remproeven oefen je bij een statische situatie..
[..]

Verdiep jij je ook maar eens dan , ik zal niet overdrijven, maar 90% van de motorfietsen hebben nog steeds geen ABS. En dat zijn zeker niet de minsten.

[afbeelding]
pep jij hebt motorervaring genoeg om te weten hoe je je uit een gevaarlijke situatie redt wanneer er iets gebeurt knijp je niet meteen vol in de rem, dat weet jij ook
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')