abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40935601
Myrddin Kaylah Agnes

Gefeliciteerd
Burnt to the core but not broken
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:44:22 #152
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40935739
Mysticle gefeliciteerd met Myrddin
Rust lekker uit en tel alle vingertjes en teentjes nog maar eens tot je zeker weet dat je alles gehad hebt. Geniet van elkaar.

O ja en Sugar, lekker laten frutten als je het perse wilt. Alleen hou er wel rekening mee dat ze het liever niet onnodig doen ivm infectiegevaar. Dus misschien moet je nog een klein beetje geduld opbrengen.

Yppy, jij gaat lekker je eigen gang hè? Je bent zo lekker rustig, knap hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:03:23 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40936217
Mysticle gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_40936266
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:44 schreef dutchie het volgende:
O ja en Sugar, lekker laten frutten als je het perseN wilt.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40936350
mysticle lightning, heel veel geluk gewenst met je dochter!

hier was geloof ik ook de regel dat ze 'pas' bij 41 weken gingen (proberen te) strippen. (en zelfs toen waren ze er bij mij niet zo happig op omdat 'gerrie' nog niet was ingedaald.)
pi_40936514
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:31 schreef Misticle_lightning het volgende:
Vannacht om 02:02 heb ik mijn dochtertje Myrddin Kaylah Agnes in de armen gesloten.
We zijn ontiegelijk moe en gaan nu lekker naar boven toe

Knuffel allemaal
Misticle
Wauw!
Aparte naam, hoe spreek je het uit (ik gok Murdin)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:13:56 #157
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40936554
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:07 schreef bixister het volgende:

hier was geloof ik ook de regel dat ze 'pas' bij 41 weken gingen (proberen te) strippen. (en zelfs toen waren ze er bij mij niet zo happig op omdat 'gerrie' nog niet was ingedaald.)
Oh schattig
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:16:42 #158
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40936635
Gefeliciteerd met je dochter M_L Ik ben wel benieuwd naar je bevallingsverhaal. Volgens mij heb je een gigantisch lange rit achter de rug.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:20:46 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40936757
Ik denk niet dat ik ga vragen of ze willen voelen. Misschien wel vragen wanneer ze normaal dat soort dingen gaan doen én wat er nu gebeurt als strippen straks (als nodig is met 41 weken ofzo) niet werkt en er niks spontaan begint. Want inleiden doen ze niet na de ks van vorige zwangerschap. Dus wat dan? Ks? Ik ben er benieuwd naar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:25:40 #160
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40936910
Heel slim Sugar. Zo laat je het open voor hun om aan te geven hoe af wat. En misschien geven ze dan wel aan dat ze een inwendig onderzoek willen doen om te zien wat de huidige status is.....
pi_40936953
gewoon afwachten sugar. dat doen ze. succes maar weer hoor!

hmmz, en doen ze ook niet aan een héél klein beetje inleiden, dus niet met een infuus, maar met zo'n gel bijvoorbeeld? (worked for me! ).
pi_40936978
ML GEFELICITEERD
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:29:23 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40937021
Bixis, gewoon afwachten? Dat geloof ik niet, hoor. Er kómt een moment dat je normaal gaat inleiden (als er met 43 weken niks gebeurd is, of met 44 desnoods). En die vraag bedoel ik nu dus (over ks dan bijvoorbeeld). Inleiden (met gel) is oncontroleerbaar in effect en dus geen optie, is me verteld. Kan gewoon te hard gaan voor het litteken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40937047
Gefeliciteerd M_l!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_40937068
oh. dan ben ik ook benieuwd of er nog een ander alternatief is dan weer een KS. maar zover komt het vast niet, ben ik van overtuigd!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:34:01 #166
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40937154
Mooi. Nu ik nog.

Nee, hoor, het is echt alleen vandaag weer even ruk wat betreft ongeduld, maar dat zal vast door die nacht komen die ook ruk was. En doordat ik al de hele dag ongesteldheidspijn in rug en buik heb, maar het is er steeds en niet (zoals de gewenste weeën!) af en toe.
pi_40937282
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 10:53 schreef linda856763 het volgende:
Hoi!

Succes Yppy en Sugar met wachten... En Misticle_Lightning? ?

Gisteren op een grote bijeenkomst van mijn werk heb ik natuurlijk weer allerlei commentaar over mijn buik, waaronder een paar: nou, die 5 weken haal je niet meer hoor! Volgens mij is dat onzin toch? Oké, het kindje zit al erg laag volgens mij (ingedaald ) maar dat zegt toch niets?
die van mij is met 27 weken ingedaald...
(oke tis een tweeling)
maar t zegt niets....
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_40937319
Ohw ik lees t nu pas!!!!
Misticle Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!
lekker knuffelen met de kleine!!!!
En rust lekker uit!!!!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_40937442
Ik had deze tekst laatst al eens geplaats maar nog maar een keer.
Dit staat op de site van mijn VK:
quote:
Strippen van vliezen helpt bij bevallen 07-03-2006
Vooral goed bij tweede kind

Als een vrouw 41 weken zwanger is, is het zinvol de vliezen te ?strippen?. Het verkleint de kans dat ze over tijd raakt. Gestripte vrouwen die al een kind hebben, bevallen vaker zonder complicaties.

Een Nederlandse studie waaruit dit blijkt, verschijnt binnenkort in het British Journal of Obstetrics and Gynaecology. Het is het grootste ?strip?-onderzoek ooit.

Strippen is een aloude methode om de bevalling op te wekken. De verloskundige woelt dan met de vingers de vliezen los van de wand van de baarmoedermond. Daarbij komen prostaglandinen vrij, hormonen die de baarmoedermond rijp maken en de bevalling opwekken. Het kan een alternatief zijn voor het inleiden van de bevalling als de zwangere over tijd is (vanaf 42 weken). Dat doet de gynaecoloog door in het ziekenhuis hormonen toe te dienen. In Nederland denkt tweederde van de verloskundigen dat strippen zinnig is, zo bleek uit een enquête.

Maar of het werkelijk werkt, daarover is altijd discussie geweest. In een studie van de academische ziekenhuizen AMC (Amsterdam) en LUMC (Leiden) werden daarom 742 hoogzwangeren onderzocht, bij 51 verloskundepraktijken verspreid over Nederland. Door loting werden de vrouwen verdeeld; de helft werd na 41 weken gestript.

Het strippen halveerde de kans dat een vrouw over tijd raakt. Voor vrouwen die al eerder een kind baarden, betekent dat ook een grotere kans op een probleemloze bevalling: thuis, of door de verloskundige in het ziekenhuis. Bij vrouwen die voor het eerst zwanger zijn, brengt strippen de baring ook op gang, maar het voorkomt gangbare complicaties niet.

Onderzoeker Esteriek de Miranda, zelf verloskundige: ?Ik zou het verloskundigen zeker aanraden om na 41 weken te strippen.? Ze benadrukt wel dat het ?geen wondermiddel? is. Een kwart van de vrouwen in het onderzoek raakte toch over tijd.

Strippen was in dit onderzoek geen extra risico. Eerder werd gedacht dat het infecties zou veroorzaken, de vliezen voortijdig doen breken, weeën geven zonder ontsluiting (een ?vroege start?) of ervoor zorgen dat de foetus in het vruchtwater poept.

In de meeste voorgaande studies was het effect van strippen bescheiden. Volgens een vorig jaar verschenen overzichtsartikel komt dat doordat de vrouwen te vroeg gestript worden.

bron:NRC handelsblad
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40937812
Mikael was helemaal niet ingedaald en is op de uitgetelde datum geboren. Dus indalen zegt niks over hoelang je nog doorloopt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_40938135
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:44 schreef dutchie het volgende:
Yppy, jij gaat lekker je eigen gang hè? Je bent zo lekker rustig, knap hoor.
Zwanger zijn in nog het minst stressvolle op het moment. Dat maakt het makkelijker.

Gewoon alles vragen Sugar, wat als? En wat als? En wat als? Dan weet je tenminste waar je aan toe bent als het niet opschiet. Maar dat is vast allemaal niet nodig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:00:41 #172
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40939617
Nog ff een vraagje:
wat moet ik nog allemaal regelen in de komende 3,5 maand?
- kraamzorg heb ik geregeld.
- PZ heb ik geen last van. Heb bij mijn man een maand zwangerschapsverlof gevraagd
- baby-kamer is klaar
- bed gaat omhoog door extra matras (lukte de vorige keer ook).
- babykleertjes zijn binnen, moet ik nog uitzoeken en wassen.
- geboortekaartjes moeten we nog uitzoeken (wanneer op zijn laatst??)
- adressenlijst moet ik nog maken
- Oppas is op de hoogte (bureau nog niet)
- Tas voor het ziekenhuis, komt t.z.t. wel.
- ..........?????
pi_40939784
Ik heb mijn man instructies gegeven voor het geval ik zelf niet in staat ben tijdens/na de bevalling te vertellen wat ik wil. Vooral in het geval ik in het ziekenhuis beland.
Alle kraampakket/horror spulletjes liggen bij elkaar, hoef ik dat straks allemaal niet meer te gaan zoeken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_40939785
1 x is genoeg
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:07:08 #175
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40939822
ML, ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de foto's van Myrddin en naar de achtergrond van haar naamkeuze. De eerste twee namen lees ik nu voor het eerst en ik ben benieuwd hoe je erop gekomen bent. Maar neem je tijd hoor, volgens mij heb je een beste bevalling achter de rug en eerst moeten jullie lekker bijkomen
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_40939953
Myriddin enorm leuke naam, en hij komt me bekend voor van harte nog
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:15:14 #177
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40940015
Indalen zegt volgens mij idd niet veel over wanneer je bevalt. Ik dacht ook dat je bij je eerste al eerder indaalt dan bij tweede of derde kinderen?
Maar die van mij ligt dus cvibi, vast met zijn koppie. Draait hij dan nog wel om zijn as (pirouette zeg maar?) Of alleen kleine stukjes omdat het hoofdje niet meer draait in het bekken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40940053
Kom net van je weblog terug Misticle, en zet hier ook nog even wat felicitaties voor je neer!
Van harte!!

Toen Merlijn geboren is gaf Misticle een hint op mijn weblog naar de naam van haar dochtertje. Merlijn zou daarvan zijn afgeleid. Nou, toen wist ik genoeg
Myrddin is de naam van de tovenaar uit de Koning Arthur Legendes. Je spreekt het uit als Mirdin (volgens mij..) Merlijn is daar dus weer een (Nederlandse) verbastering van en je ziet Merlin ook wel eens als meisjes naam.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:23:37 #179
35189 Troel
scherp en bot
pi_40940209
Merlijn wordt ook gewoon als meisjesnaam gebruikt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40940334
Weet ik.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:36:09 #181
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40940484
Misticle, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, wat een bijzondere naam Myrddin
Lekker douchen!
pi_40941212
Misticle en man van harte gefeliciteerd met jullie dochter !
Mama van Ryan (04-09-06)
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:25:23 #183
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40941755
Een babymeisje geboren vandaag! Ik zat de hele tijd te f5-en op het werk
Van harte gefeliciteerd ML en dhr ML!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:06:09 #184
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40942666
Alles was in orde.
Als er niks gebeurt, zal met ongeveer 42 weken idd een ks volgen. Dat zal dan (uiterlijk) maandag 4 september zijn, met 42 weken en 2 dagen. Verder is het ook hier gebruikelijk met ongeveer 41 weken te strippen als het dan dus verweekt is.

De ongesteldheidspijn blijft en blijft.
pi_40943420
ml gefeliciteerd met je meisje
mama van 3 kids!
  Jubileum moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:42:50 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40944979
Misticle gefeliciteerd met Myrddin

Ben je een beetje gerustgesteld Sug?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40944999
Gefeliciteerd met je dochter Misticle

Spannend Sugar!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_40945302
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 16:16 schreef lcicle het volgende:
Kom net van je weblog terug Misticle, en zet hier ook nog even wat felicitaties voor je neer!
Van harte!!

Toen Merlijn geboren is gaf Misticle een hint op mijn weblog naar de naam van haar dochtertje. Merlijn zou daarvan zijn afgeleid. Nou, toen wist ik genoeg
Myrddin is de naam van de tovenaar uit de Koning Arthur Legendes. Je spreekt het uit als Mirdin (volgens mij..) Merlijn is daar dus weer een (Nederlandse) verbastering van en je ziet Merlin ook wel eens als meisjes naam.
Je hoort het uit te spreken als "Murthin" met een hele zachte "th". Maar iedereen is vrij in zijn eigen uitspraak natuurlijk Pas was er hier ook iemand die een zoontje had gekregen die ook Myrddin heet. Zij spreekt het idd uit als Mirdin.

Misticle, gefeliciteerd met je meisje!!! Mooie namen en ik ben benieuwd naar het verhaal!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:53:30 #189
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40945323
ML van harte gefeliciteerd met jullie dochter en wat een bijzondere naam zeg!!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:50:06 #190
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40947193
hoppa, een dochter voor ML!! goed gedaan hoor meid!! en van harte gefeliciteerd met je kleine dame!
genieten maar!!

yppy! oost is altijd beter dan een omliggend dorpje! * pinquit stelt zich voor hoe een 12jarige baby-yp naar een middelbare school moet fietsen
maar ik kijk te ver vooruit denk..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40947622
Hoe lang heb je die pijn al dan Sugar? Daarmee begon het hier (maar dat was maar 1/2 dagen voor de bevalling, en 't hoeft weer niets te zeggen...)

Leuk om dat onderzoek over strippen te lezen.
Ik vind 't vaak wel lastig om (op de gewone manier) zulke info te krijgen. Omdat bekend is dat ik een hoger risico heb op dat placenta-wil-niet-en-teveel-bloedverlies van de vorige keer moet ik nu in t ziekenhuis bevallen. Ik vroeg de vorige keer dus aan de vk hoe groot de kans daarop dan is, maar dat wist ze niet (ik moest 't over een maand maar nog eens vragen bij de vk die ik dan krijg want die heeft meer ervaring). Gezien de term 'medium risk' ging ik uit van een vrij lage kans, maar heb het online aan een gynaecoloog gevraagd en die zei 'ruim 40%' en over de keuze van een ziekenhuis 'vraag waar de verloskundige het gemakkelijkste een beroep op de gynaecoloog kan doen' dus dat klonk wat minder positief dan ik verwacht had. Niks aan te doen verder, gewoon maar een leuk koffertje inpakken voor als ik weer langer moet blijven, maar toch wel een tegenvallertje.
  Milf vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:06:26 #192
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_40947719
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:31 schreef Misticle_lightning het volgende:
Vannacht om 02:02 heb ik mijn dochtertje Myrddin Kaylah Agnes in de armen gesloten.
We zijn ontiegelijk moe en gaan nu lekker naar boven toe

Knuffel allemaal
Misticle
Gefeliciteerd !!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:06:45 #193
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40947730
Huh? De kans waarop? Ik snap het niet.
pi_40947870
ML Van harte!!!!!! Een meisje, wat leuk!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_40948115
Nog maar 7 boven mij ..Volgens mij zijn er stiekem een paar uit het lijstje gehaald, het gaat veel te snel
Eva
pi_40948301
Zondag Sugar-babe-baby-day!
Ik voel het!
Zondag krijg jij een zoontje!
Een zondagskind, zondagszoon!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_40948337
Oost! *ril*
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:27:18 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40948370
klopt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40948445
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
echo ... echo ...
Ah, dus toch 1 slaapbabytje!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:34:42 #200
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40948579
ML gefeliciteerd met je dochter!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')