Ja, sure, waarom ook niet, maar helaas is dat een mening, als zij er niet zo over denken, dan denken zij er niet zo over, maar dat zou natuurlijk erg jammer zijn, en wellicht ook een beetje kinderachtig (weer een mening).quote:Op zondag 20 augustus 2006 00:56 schreef klez het volgende:
Die staat moet lekker blijven. Na 2000 jaar vergassingen, progroms en andere onfrisse praktijken laat die lui maar hun eigen stukkie hebben.
De Arabieren hebben plek zat en het lot van de Palestijnen heeft ze ook nooit geinteresseerd, dus dat hypocriete geneuzel daaromtrent kunnen ze ook wel achterwege laten.
Ik bespeur een verrassende welwillendheid bij je naar Israel toe. De vraag is nu: hoe overtuigen we de vijanden van Israel dat ze hun tijd beter aan andere zaken kunnen besteden?quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, sure, waarom ook niet, maar helaas is dat een mening, als zij er niet zo over denken, dan denken zij er niet zo over, maar dat zou natuurlijk erg jammer zijn, en wellicht ook een beetje kinderachtig (weer een mening).
Ja, interessant, als we echt van dit probleem af willen, waarom zouden we niet van dit probleem af willen, wat is de meest voor de hand liggende theorie?quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:29 schreef klez het volgende:
Ik bespeur een verrassende welwillendheid bij je naar Israel toe. De vraag is nu: hoe overtuigen we de vijanden van Israel dat ze hun tijd beter aan andere zaken kunnen besteden?
De EU zou bijvoorbeeld financieel en infrastructureel de investeringen van Iran en Hezbollah in de Palestijnen en Libanezen zwaar te boven kunnen gaan. Als we echt van dit probleem af willen...
Ik denk dat de EU wel wil maar niet in staat is buiten de gebruikelijke wanorde die we in Europa gecreëerd hebben, kan uitstijgen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, interessant, als we echt van dit probleem af willen, waarom zouden we niet van dit probleem af willen, wat is de meest voor de hand liggende theorie?
(die welwillendheid zal overigens wellicht voor jou verrassender zijn dan voor anderen hoor)
Te vaag voor mij. Geld overmaken, waarnemers sturen, klaar. Als de EU wil, dan is er een weg, me dunkt. Maar hoeveel moeten we dan sturen, en wat doen Hezbollah en Hamas dan? Gaan die aan hun achterban verkopen dat ze NU opeens wel vriendjes met het westen willen zijn?quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:36 schreef klez het volgende:
Ik denk dat de EU wel wil maar niet in staat is buiten de gebruikelijke wanorde die we in Europa gecreëerd hebben, kan uitstijgen.
En ondertussen de VS maar de maat nemen...alsof die alles op moeten lossen.
Ik denk dat de ayatollah's het pluche lekker vinden zitten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:47 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Te vaag voor mij. Geld overmaken, waarnemers sturen, klaar. Als de EU wil, dan is er een weg, me dunkt. Maar hoeveel moeten we dan sturen, en wat doen Hezbollah en Hamas dan? Gaan die aan hun achterban verkopen dat ze NU opeens wel vriendjes met het westen willen zijn?
Hoe zit het trouwens met partijen die baat hebben bij het voortduren van het conflict, bestaan die?
Militante organisaties, de wapenindustrie, sure, dat is duidelijk, maar verder?
Wat wint Iran er bijvoorbeeld mee?
Weinig kans dat er in Darfur wat gebeuren, behalve dan dat het moorden door Sudan doorgaat.quote:Op zondag 20 augustus 2006 02:52 schreef sp3c het volgende:
bovendien lijkt het wel alsof er na het staakt het vuren geen interesse meer is in Libanon tot de volgende oorlog, Kofi Annan kondigde bv nog geen week na die resolutie (eindelijk) aan dat er een grote (17.000 man!) vredesmacht naar Darfur moet ... uitstekend initiatief dat een paar jaar geneden al genomen had moeten worden maar zou je daar dan niet nog even mee wachten tot je al je vacatures hebt gevuld?
nu gaan landen kiezen, Darfur of Libanon met als resultaat dat ze strax allebei halfvol zijn en er weer voor de lichte optie gekozen wordt door landen die uberhaupt geen troepen leveren
http://www.sudan.net/news/posted/13077.htmlquote:The government in Khartoum has long opposed the deployment of any outside forces other than the African Union. Sudanese officials have compared a NATO involvement to the American occupation in Iraq, and have threatened that such a deployment would lead to a strengthening of Al Qaeda in Sudan.
"We are determined to defeat any forces entering the country, just as Hezbollah has defeated the Israeli forces," Mr. Bashir said yesterday.
Dat is het aloude patroon in het Midden-Oosten (en daarbuiten ook): zorg dat je de onvrede onder de bevolking kanaliseert in een andere richting dan de jouwe. Als machthebber.quote:
Juist ja, zo'n vermoeden had ik al, maar ik kon me niet voorstellen dat het zo simpel zou zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2006 09:54 schreef klez het volgende:
Dat is het aloude patroon in het Midden-Oosten (en daarbuiten ook): zorg dat je de onvrede onder de bevolking kanaliseert in een andere richting dan de jouwe. Als machthebber.
Dat gaat niemand winnen, dat kan nog 6 jaar duren, of enkele uren. Maar dát het weer oorlog wordt is wel zeker.quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zullen we een FOK! weddenschap afsluiten voor de begindatum van de nieuwe ronde? De winnaar krijgt een vermelding in de OP na het begin van het geweld.
Ja, zolang er geen permanente oplossing is, is het wachten op de volgende klap, dat lijkt me logisch.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Dat gaat niemand winnen, dat kan nog 6 jaar duren, of enkele uren. Maar dát het weer oorlog wordt is wel zeker.
Een "Endlösung" bedoel je? Dat is in ieder geval wat moslims voor ogen hebben, en dan kun je idd wachten op de volgende klap.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:30 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, zolang er geen permanente oplossing is, is het wachten op de volgende klap, dat lijkt me logisch.
Zolang hun meeste acties bestaan uit het willekeurig vermoordden van zoveel mogelijk onschuldige burgers, en hun doel is het vernietigen van democratische waarden, zijn het terroristen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die uitgemolken term terroristen man, dat slaat werkelijk nergens meer op, en tevens maakt het je blind, pas nou maar op!
Het gaat niet om het willekeurig vermoorden van zoveel mogelijk onschuldige burgers, het gaat om het DOEL wat ze nastreven, het gaat om het WAAROM achter hun strijd, en niet het HOE.quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:41 schreef more het volgende:
Zolang hun meeste acties bestaan uit het willekeurig vermoordden van zoveel mogelijk onschuldige burgers, en hun doel is het vernietigen van democratische waarden, zijn het terroristen.
Wat een onzin, jij neemt dat woord in de mond, niet ik, en ik geloof er verder niets van dat moslims dat voor ogen hebben, waar haal je het in hemelsnaam vandaan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Een "Endlösung" bedoel je? Dat is in ieder geval wat moslims voor ogen hebben, en dan kun je idd wachten op de volgende klap.
Als het "waarom" irrelevant en kwaadaardig is kun je daar verder weinig mee.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:03 schreef Hallulama het volgende:
Als je het WAAROM weet, kun je ze vervolgens op meer fundamentele wijze de wind uit de zeilen nemen, anders blijf je eindeloos lang strijden.
Hoe kom je er bij dat het "waarom" irrelevant en kwaadaardig is? Irrelevant is het zeker niet, want er zijn genoeg mensen bezig met de strijd. En of het kwaadaardig is, doet dat er toe? We willen toch dat men de strijd staakt? Dat is ons primary objective, dacht ik zo.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:17 schreef klez het volgende:
Als het "waarom" irrelevant en kwaadaardig is kun je daar verder weinig mee.
Hebben we het nog steeds over de vernietiging van Israel?quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat het "waarom" irrelevant en kwaadaardig is?
De vernietiging van Israël moet je niet letterlijk nemen, dat weet je, het gaat hen slechts om de ontmanteling van de staatsvorm, meer niet, klinkt al heel wat minder erg, toch?quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:50 schreef klez het volgende:
Hebben we het nog steeds over de vernietiging van Israel?
quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De vernietiging van Israël moet je niet letterlijk nemen, dat weet je, het gaat hen slechts om de ontmanteling van de staatsvorm, meer niet, klinkt al heel wat minder erg, toch?
quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De vernietiging van Israël moet je niet letterlijk nemen, dat weet je, het gaat hen slechts om de ontmanteling van de staatsvorm, meer niet, klinkt al heel wat minder erg, toch?
ik zie niet in waarom je de Joden de zee in wilt drijven als je slechts een ontmanteling van de staatsvorm teweeg wilt brengen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:35 schreef Hallulama het volgende:
Oh please, Nikk, Klez, willen jullie gaan ontkennen dat "de ontmanteling van de staatsvorm Israël" minder erg klinkt dan "de vernietiging van Israël"?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |