Heb er ook echt zin in. Heb 'm nooit live gezien, maar dit gaat denk ik niet tegenvallen. Mooie band ook met o.a. Uri Caine en Clarence Pennquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:59 schreef Zanderrr het volgende:
Vet, ik zou ook wel willen, maar 't zit er morgen helaas niet in. Heb hem wel een keer met z'n quintet zien spelen op NSJ, dat was toen wel erg goed. Veel plezier, in ieder geval.
Die track van LKS is 'Freedom Sound' van de Jazz Crusaders. Weet niet zeker waar deze versie op staat. (vermoedelijk van deze lp), maar ik herkende het aan de ongebruikelijke blazers line-up met alleen een tenorsax en een trombone.
Helemaal mee eensquote:Op zondag 5 november 2006 16:03 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb die Douglas-cd nog niet, maar wel 'The Infinite' en 'Strange Liberation' met min of meer dezelfde bezetting (ik meen dat Chris Potter tenor speelt, maar verder ook met Uri Caine en Clarence Penn), en ik kan die alletwee ook wel aanraden. Muzikaal doet het me een beetje denken aan Miles Davis circa 'Filles De Kilimanjaro' en 'Water Babies', al is Douglas' muziek veel te origineel om voor kopieerwerk door te gaan.
Klinkt leuk, jammer dat ze dat in Nijmegen niet echt hebben. En Antwerpen is wel een stukje verder wegquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:19 schreef ASSpirine het volgende:
gisteren jazz & blues kroegentocht in antwerpen.
In allerlei café's speelden een bandje live muziek. Dus is leuk om overal naartoe te gaan om eens te luisteren. Ongeveer 15 café's die eraan meededen, alweer de 11de editie.
Was een leuke avond
Dave Douglas was bijvoorbeeld 18 euro (en dan nog wta korting met collegekaart of OV), en dan heb je het over redelijk grote namen. Vorige concerten waren volgens mij niet duurder. Oftewel, goed betaalbaar allemaalquote:Op zaterdag 11 november 2006 19:44 schreef JAM het volgende:
Wat kost dat nu normaal, het Bimhuis?
Doen ze dat vaker?quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:19 schreef ASSpirine het volgende:
gisteren jazz & blues kroegentocht in antwerpen.
In allerlei café's speelden een bandje live muziek. Dus is leuk om overal naartoe te gaan om eens te luisteren. Ongeveer 15 café's die eraan meededen, alweer de 11de editie.
Was een leuke avond
Ik heb deze cd vorige week gekocht toen ik 'm zag liggen. Ik vind 'm zelf erg tof, gewoon lekkere hardbop/soul jazz zonder al te veel pretenties, maar wel erg goed gespeeld en 't swingt ook hard.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:59 schreef Zanderrr het volgende:
Die track van LKS is 'Freedom Sound' van de Jazz Crusaders. Weet niet zeker waar deze versie op staat. (vermoedelijk van deze lp), maar ik herkende het aan de ongebruikelijke blazers line-up met alleen een tenorsax en een trombone.
Mee eens, al heb ik 'm niet gekocht maar gedownload.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:03 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik heb deze cd vorige week gekocht toen ik 'm zag liggen. Ik vind 'm zelf erg tof, gewoon lekkere hardbop/soul jazz zonder al te veel pretenties, maar wel erg goed gespeeld en 't swingt ook hard.
Idem, maar dixieland zal 't niet zijn, denk ik zo.quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:39 schreef Doff het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt.
piano, drums, bass (weet ik niet zeker)quote:Op zondag 3 december 2006 17:20 schreef Lenoir het volgende:
Welke instrumenten werden er gebruikt?
werd er echt een tekst gebruikt of was het improvisatie? (scat). Bij rustig neurien denk ik trouwens ook aan muziek a la Norah Jones, Diana Krall oid.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:46 schreef da_micha_man het volgende:
Ondanks dat ik helemaal niet jazz-georiënteerd ben, wil ik toch vragen of iemand mij kan vertellen welke jazz soort de volgende omschrijving bevat. (Ik kwam vandaag weer eens in m'n oude muziekschool, en ik hoorde een bandje spelen)
Het klonk alsof de muziek niet zo gefixeerd was op ritme. Maar toch paste alles in elkaar. Vooral de vrouwenstem vond ik kenmerkend; het was een hele rustige stem (vrouw) die eigenlijk een beetje neuriën zong.
Het valt me zelf op hoe slecht ik het kan omschrijven, maar ik hoop echt dat iemand me het kan vertellen. Zelf dacht ik aan dixieland, maar die veronderstelling kan ik niet onderbouwen.
Ik weet niet of je ze al kent, maar ik denk dat je Sun Ra platen van eind jaren 70/begin jaren 80 ook wel kan waarderen zoals On Jupiter, Sleeping Beauty, Nuclear War en Strange Celestial Roads. Ik heb ze wel geshared op soulseek (usernaam: Ome Sjors), maar ben doorgaans alleen in 't weekend online.quote:Op maandag 18 december 2006 17:12 schreef Norrage het volgende:
Iemand nog aanraders voor me als ik zeg dat ze een beetje op bovenstaande artiesten moeten lijken? Heb hier vooral de wat bekendere artiesten neergezet omdat ik er wat meer van af weet
Leuke postquote:Op maandag 18 december 2006 17:12 schreef Norrage het volgende:
[knip]
Iemand nog aanraders voor me als ik zeg dat ze een beetje op bovenstaande artiesten moeten lijken? Heb hier vooral de wat bekendere artiesten neergezet omdat ik er wat meer van af weet
Jazz
Klassieke muziek kan me toch veel minder bekoren dan Jazz....Weet niet waarom
Een van de weinige bekende Blakey-albums die ik zelfs nog nooit echt heb gehoord. Ook maar eens doen dan binnenkort. Vind zelf Indestructable een ontzettend gaaf album. Heel explosief en geweldige solo's. Mijn favorietquote:Op woensdag 20 december 2006 11:14 schreef Man_Made_God het volgende:
The Freedom Rider gisteren dus geluisterd, en wat een heerlijk album.
Het eerste album van Art Blakey (& The Jazz Messengers) wat ik hoor en ken, waarbij de nadruk zo enorm op de drums ligt. Heerlijk.
Ik ben naarstig op zoek naar soortgelijke muziek, dus mocht iemand hier nog suggesties hebben?
Heb PE van Mingus hier ook liggen, maar vind er eigenlijk niet zo heel erg veel aanquote:Op woensdag 20 december 2006 11:11 schreef Norrage het volgende:
Heb inderdaad al wat Charles Mingus weten te bemachtigen. Vooral Penondinges Erectes heb ik en vond het wel een origineel en vermakelijk album. Ik zal er zeker meer van luisteren!
Cannonball Adderley zat toch ook in de Miles Davis Quintet? Ik zal eens naar dat album kijken...Zal het wel ongeveer overeen moeten gaan komen mijn favorieten
Dat was voor mij één van de eerste albums die ik had, maar ik vond m wel heel tof. Niet zo briljant als dat Antibes-album, though.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:13 schreef Doff het volgende:
[..]
Heb PE van Mingus hier ook liggen, maar vind er eigenlijk niet zo heel erg veel aan.
Ah kijk, daar kan ik wat mee! Thanks.quote:Op woensdag 20 december 2006 16:09 schreef Doff het volgende:
[..]
Een van de weinige bekende Blakey-albums die ik zelfs nog nooit echt heb gehoord. Ook maar eens doen dan binnenkort. Vind zelf Indestructable een ontzettend gaaf album. Heel explosief en geweldige solo's. Mijn favoriet
van Blakey. Als je trouwens echt van de nadruk op het ritme ed. houdt zou je misschien eens naar Holiday for Skins kunnen luisteren.
Tof, ben benieuwd wat je van de andere albums vindtquote:Op woensdag 20 december 2006 22:18 schreef Norrage het volgende:
Heb nu ook Mingus, Mingus, Mingus etc geluisterd en vind die ook erg goed. Mingus komt in ieder geval wel in mijn rijtje favoriete artiesten terecht. Heb ook wat Herbie Hancock weten te bemachtigen. Ook wel amusabel maar wat ik gehoord heb is mij iets te gelikt
Ik vond dat iig wel een tof album, weer iets anders dan zijn bekendere werk. Voor de solo's hoef je het alleen niet echt te doen vind ik. Het is trouwens zo'n RVG van Blue Note dus hij mag niet meer dan een tientje kostenquote:Op donderdag 21 december 2006 10:36 schreef Man_Made_God het volgende:
[..]
Ah kijk, daar kan ik wat mee! Thanks.
Van Holiday for Skins weet ik dat die bij mijn platenboer ligt, dus die zal ik binnenkort daar weg plukken.
Tekst en geneurie werd afgewisseld. Ik weet nu wel dat de drummer in bossanova stijl speelde, maar daar kom ik nog niet ver meequote:Op maandag 18 december 2006 18:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
werd er echt een tekst gebruikt of was het improvisatie? (scat). Bij rustig neurien denk ik trouwens ook aan muziek a la Norah Jones, Diana Krall oid.
Check 'Waltz For Debby' dan ook gelijk, die is opgenomen tijdens dezelfde concerten.quote:Op zaterdag 23 december 2006 14:14 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Vandaag eindelijk maar eens Bill Evans' Sunday At The Village Vanguard gechecked, had ik veel eerder moeten doen!
En is eigenlijk net zo goedquote:Op zaterdag 23 december 2006 16:25 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Check 'Waltz For Debby' dan ook gelijk, die is opgenomen tijdens dezelfde concerten.
Dat ziet er al leuk uit. Als ik morgen tijd heb ga ik even naar de cd-zaak voor dat album van Sun Raquote:Op zondag 24 december 2006 00:35 schreef Norrage het volgende:
Leuk! Daar ga ik eens mijn tijd aan verspillen...Kom denk ik lang niet aan een top 50 (tenzij ik al mijn Sun Ra en Miles Davis albums erin stop) maar top 20 moet wel lukken
Alvast mijn top 5: Die staat toch al volledig vast..Breid ik morgen nog wel uit.
1. Keith Jarret - The Köln Concert
2. Sun Ra - Jazz In Silhouette
3. John Coltrane - Giant Steps
4. Miles Davis - Kind Of Blue
5. Miles Davis - Relaxin'/Sun Ra - Lanquidity... (de #5 wordt al erg lastig)
Ken Koop niet, maar het alleenrecht op nu-jazz (wat het ook moge zijn) klinkt me wel heel pretentieus in de orenquote:Op dinsdag 26 december 2006 16:26 schreef misteriks het volgende:
de echte jazz puristen zullen me wel willen afbreken ; maar de laatste van KOOP is écht mijn ding en is een van de weinige groepen die een "nu-jazz" label verdient !!!
voor de rest gaat de meeste van m'n aandacht naar het Compost- Label; ben ik al meer dan een decenia fan van
Niet helemaal mijn straatje, maar zo af en toe wel geinige muziek. Heb een cd van Jimi Tenor thuis liggen maar daar kan ik niet erg lang nar luisteren.quote:Op dinsdag 26 december 2006 23:19 schreef misteriks het volgende:
owkee, ik wil koop nu ook niet overwaarderen; maar ik wil maar zeggen dat er ondertussen ook een dik pak rommel in de is het nu "nu-jazz/future jazz/ bossa nova / lounge of jazzy dance?!" - compilaties is verschenen. De hype , met z'n kwaliteitsverlies, is er nu.
http://www.compost-records.com/ was in dit genre een voorloper; en nog steeds het beste wat Duitsland ons te bieden heeft![]()
Jazzanova, jimi tenor, truby trio, fauna flash, turntable terranova, tosca, beanfield, ian 'o brian , nicola conte en kyoto jazz massive moeten zowat de bekendere namen zijn die al op dit label verschenen zijn![]()
future sound of jazz- reeks en Glucklich zijn hun bekendste compilatiesin feite verdient dit een appart topic
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |