abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:22:15 #1
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40898366
Almere
De nieuwste, snelstgroeiende, leukste en veelzijdigste stad van Nederland is dé plek voor wie niet ín maar betaalbaar náást de randstad wil wonen.

180.000 mensen zijn er in ruim 30 jaar komen wonen en de groei houdt maar niet op.

Plaatjes zeggen eigenlijk meer dan woorden en ik vond de volgende foto's die het helemaal zeggen.

The Wave, fotogeniek als altijd

Het kasteel, al jaren in deze staat te bewonderen, een mooie plek om roofvogels te spotten

Ook bekend als 'stadhuis' in een reclame is dit de werkplek naast die van Mickeys

Wie bij Almere denkt aan recht en hoekig komt vaak bedrogen uit

ook saai en eentonig van kleur klopt lang niet altijd
Alle foto's door Geert van Wijk

Het podium op de Grote Markt

Skyline van Almere

Algemene informatie Almere
Almere is een gemeente in de Nederlandse provincie Flevoland, in de polder Zuidelijk Flevoland. De gemeente grenst aan Lelystad en Zeewolde en aan het Goimeer, IJmeer en Markermeer. De stad ligt geheel onder zeeniveau (2 tot 5 meter). Almere is thans de grootste gemeente van Flevoland met 179.523 inwoners (1 juni 2006, bron: CBS), en de achtste gemeente van Nederland. Sinds het voetbalseizoen 2005/2006 wordt er in Almere betaald voetbal gespeeld door FC Omniworld.

Geschiedenis
Van oorsprong waren de IJsselmeerpolders vooral of zelfs uitsluitend bedoeld als landbouwgrond. Na de Tweede Wereldoorlog echter kwam men tot het inzicht dat de snel groeiende bevolking van met name Amsterdam voor een deel elders gehuisvest zou moeten worden. Zo ontwierp men twee steden in de polders Oostelijk en Zuidelijk Flevoland. De stad in Oostelijk Flevoland werd Lelystad, de stad in zuidelijk Flevoland werd op de eerste schetsen nog Zuidweststad genoemd, maar kreeg in de jaren zeventig de naam Almere, naar de vroeg-Middeleeuwse naam van de Zuiderzee (zie Almere (meer)).

De eerste woningen in Almere werden opgeleverd in 1976. De stad werd toen nog direct bestuurd door het Openbaar Lichaam Zuidelijke IJsselmeerpolders (Z.IJ.P.), met een landdrost aan het hoofd. In 1984 werd de gemeente Almere officieel ingesteld.

Oorspronkelijk was Almere opgezet als meerkernige stad. Dit beleid is losgelaten, zodat bijvoorbeeld een wijk als Tussen de Vaarten kon worden gebouwd. Ook ziet men tussen de oudste en de nieuwste woonwijken duidelijk een veranderd woningbouwbeleid terug: in de jaren zeventig was dit gericht op nivellering en functionaliteit, in de jaren negentig werd het de trend meer exclusieve en opvallende woningen te bouwen (bijvoorbeeld in de Regenboogbuurt).

Verkeer en vervoer
Almere ligt aan de A6 en A27. In 1987 is Almere aangesloten op het landelijke spoorwegnet middels de in 1988 volledig voltooide Flevolijn Weesp – Lelystad. De stad heeft vijf stations: Almere Muziekwijk (geopend in 1987), Almere Centrum (geopend in 1987), Almere Parkwijk (geopend in 1996), Almere Buiten (geopend in 1987) en Almere Oostvaarders (geopend in 2004). Een zesde station, Almere Poort, zal waarschijnlijk in 2007 of 2008 geopend worden. De infrastructuur binnen Almere kenmerkt zich door gescheiden infrastructuur voor fiets, auto en bus (volledig vrijliggende fietspaden en busbanennetwerk). De stadsdienst wordt uitgevoerd door Connexxion, met als merknaam Maxx. De stadsdienst heeft 8 buslijnen.

Bekende Nederlanders uit Almere
Ali Bouali (16 oktober 1981) is een Nederlandse rapper van Marokkaanse afkomst, beter bekend als Ali B.
Caroline de Bruijn (31 juli 1962) Nederlandse soap-actrice, getrouwd met Erik de Vogel, al jaren bekend als Janine Elschot Sanders in Goede Tijden Slechte Tijden.
Joost Buitenweg (24 mei 1967), Nederlands acteur, bekend van de series Goede Tijden, Slechte Tijden en SamSam.
Maria van Daalen (8 juli 1950) is dichter en essayist (dagblad Trouw)
Lindo Duvall (8 maart 1973) is een Nederlandse radio-dj.
Michiel van Hulten (18 februari 1969), landelijk voorzitter van de Partij van de Arbeid.
Jeroen van Inkel (7 juli 1961) (geboren als Jeroen Donderwinkel) is een bekende Nederlandse radio-dj.
Arie Koomen (1968) is een Nederlandse cabaretier (Arie & Silvester) en is bekend van het BNN-programma De Lama's.
Jörgen Raymann (13 augustus 1966) is een Nederlands/Surinaams cabaretier/stand-up comedian.
Gregory Sedoc (16 oktober 1981), Nederlandse hordeloper.
Floortje Smit (16 juli 1983), Nederlandse zangeres, eindigde als runner-up in Idols 3.
Berdien Stenberg (30 juli 1957) (geboren als Berdien Steunenberg) is een Nederlandse fluitiste, die in de jaren '80 van de 20e eeuw enkele internationale hits scoorde. Is momenteel lid van de Almeerse gemeenteraad voor het CDA.
Kenneth Steffers (26 november 1987) Nederlandse acteur, bekend als Toni Togo in de serie 'Das ist so Togo' kortefilms van MTV.
Rob Verlinde (30 augustus 1950) is een bekende tuinman TV presentator, en schrijver van diverse tuinboeken.
Erik de Vogel (2 mei 1961) Nederlandse soap-acteur, bekend als Ludo Sanders in Goede Tijden Slechte Tijden bij RTL-4.
Klaas Wilting (15 februari 1943) is een Nederlands ex-politieman, correspondent, mediatrainer, televisiepresentator en politicus.

Bron

Het vorige deel vind je hier

[ Bericht 22% gewijzigd door Mickeys op 17-08-2006 13:34:33 (Update) ]
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40899795
geen OP-update?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:25:43 #3
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40900556
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:05 schreef Misanthropist het volgende:
geen OP-update?
Als ik thuis ben zal ik er even tijd voor maken.. zit nu op het werk dus iets lastiger. Misschien dat Dagonet nog iets kan toevoegen
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40900633
Gistermiddag zag mijn straat er zo uit!

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_40901007
We hadden het idd over het weer en blank staande tunneltjes:
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:07 schreef Dagonet het volgende:
Iemand al ondergestroomde tunneltjes tegengekomen?
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:33 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Nope, jij wel?
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:06 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Station oostvaarders
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:17 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Lachen.. hetgeen jij quote is gepost op de 14e en hetgeen je meldt is van de 16e.. gisteravond dus. Toen ik rond half 6 naar huis reed vond ik het al behoorlijk zwart in de lucht boven Buiten. Ik nog blij dat ik daar niet heen hoefde
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:42 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

het scheen iig gigantisch gehageld te hebben in buiten. in stad heb ik niets gezien
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:55 schreef LaZZ het volgende:
Zat er gisteren midden in, onder het spoor door bij DoeMere stond het helemaal blank, auto's vielen stil en je wielen zaten helemaal onder water!
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:53:10 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_40901372
Gisteravond was het helemaal helder. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:23:31 #7
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_40902383
Tussen 4 en 5 in Tussen De Vaarten ook een enorme wolkbreuk. De putten konden het redelijk aan, maar onder viaductjes stond het goed blank.

Ik zat er middenin met mijn fiets
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:35:58 #8
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40902748
Update in de OP gedaan. Sommige dingen uit de vorige topic met links deden of niets of waren niet echt bruikbaar
pi_40918773
Leuk die foto van de eilandenbuurt
pi_40944194
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:35 schreef Mickeys het volgende:
Update in de OP gedaan. Sommige dingen uit de vorige topic met links deden of niets of waren niet echt bruikbaar
gaaf! 14.gif
pi_40944765
Mooie foto's van Almere, het gaat allang niet meer op dat het een grote zandhoop is wat men vroeger altijd zei over deze stad.
pi_41323185
dit weekend is het almere haven festival!
  maandag 4 september 2006 @ 09:08:00 #13
66422 dutch-mamma
pi_41474270
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:35 schreef woniya het volgende:
Mooie foto's van Almere, het gaat allang niet meer op dat het een grote zandhoop is wat men vroeger altijd zei over deze stad.
Klopt.

Moet je bijvoorbeeld eens in Haven kijken! Dat staat er alweer 30 jaar.

Toch merk ik altijd schrikreacties als ik zeg waar ik woon. Almere is koud, winterig en kaal, niks te doen, saai, wonen alleen maar Amsterdammers, wat doet zo'n leuk vrouwtje als jij in zo'n baggerstad...

Dat je er ruimte hebt, natuur (ja, echt!), veel groen, kinderveilige wijken, tja, dat geloven ze niet...

Dat ik ook wel eens e.e.a. mis, zoals leuke tokootjes en alternatieve winkeltjes ipv eenheidsworst, zeg ik dan maar even niet...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 4 september 2006 @ 09:18:30 #14
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_41474446
tvp van een lelystedeling
Lang leve mij! *O*
pi_41486956
Nou, hier nog een enthousiaste Almeerder (of Almeerse, in dit geval!) Twee jaar geleden wilde ik er nog niet dood gevonden worden. Niet dat ik Almere kende (ik was er nog nooit geweest) maar net als 95 procent van de Nederlanders had ik mijn (voor)oordeel al klaar. Tot een vriend er plots een huis kocht. Mijn vent & ik besloten er 'zomaar voor de lol' eens doorheen te gaan rijden en patsboem: verkocht! Inmiddels wonen we er anderhalf jaar met heel veel plezier en ik zou er echt niet meer weg willen. En terwijl bijna iedereen toen riep "waar begínnen jullie aan!" is nu bijna iedereen in onze omgeving ook enthousiast over de stad, de ruimte, het groen, de huizen, de centrale ligging... de vriendin die toen het meest kritisch t.o.v. Almere was en het hardst riep "Almere? Niks aan!" komt hier nu zelfs ook wonen. Tja...
Peace man!
pi_41487083
Ik woon trouwens in Literatuurwijk en vind dat 'n heerlijke wijk. Ruim opgezet (maar ja, dat zijn de meeste wijken in Almere wel), 10 minuten lopen en je zit in het bos, half uurtje lopen naar de stad, kwartiertje rijden naar hartje Amsterdam. Ik ken alleen maar leuke mensen in de wijk. De mensen die je op donderdagavond in de stad ziet rondhangen zijn echt niet representatief voor Almere, is mijn ervaring.
Peace man!
  maandag 4 september 2006 @ 20:21:09 #17
66422 dutch-mamma
pi_41491754
Ik riep tot 1996 ook dat ik er niet wilde wonen

Ik heb Literatuurwijk nog gebouwd zien worden
pi_41575596
quote:
Op maandag 4 september 2006 20:21 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik riep tot 1996 ook dat ik er niet wilde wonen
En toen liep je tegen je droomhuis aan?
Peace man!
  donderdag 7 september 2006 @ 10:39:03 #19
66422 dutch-mamma
pi_41576874
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:50 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

En toen liep je tegen je droomhuis aan?
Lang verhaal kort: in het Gooi was wonen onbetaalbaar geworden, er was gezinsuitbreiding, 3-kamerappartment was te klein geworden, en nadat "men" lang genoeg aan ons kop had gezeurd dat Almere echt niet zo erg was, zijn we toch maar eens gaan kijken.

En toen bleken er eigenlijk best wel leuke wijkjes en pandjes te zijn
  vrijdag 8 september 2006 @ 12:58:28 #20
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_41614071
Ik weet het.. het lijkt spammen maar het is voor een goed doel!!!!!

********************************************************************************
Parkhuys Almere is een Roparun inloophuis voor mensen met een chronische of ernstige ziekte, zoals kanker.

Vrijwilligers geven tijd en aandacht, een luisterend oor en een steuntje in de rug.

Met lotgenoten deel je ervaringen en voel je je gesteund.

BRADERIE

Op zondag 10 september is er een kleine braderie

Van 11u tot 15 u.

Speelgoed, o.a. Barbies, koetsen; peuterspeelgoed; kleding ;

keuken apparatuur en nog veel meer ter beschikking gesteld door ondernemers.

De opbrengst is volledig voor het Parkhuys

Leuke koopjes en ook nog prachtige prijzen te winnen.

De hoofdprijs is een ballonvaart

Er is ook de mogelijkheid voor een kijkje in het Parkhuys en een rondleiding

Tot zondag ! Steun het Parkhuys !

www.parkhuysalmere.nl
  zaterdag 9 september 2006 @ 12:06:11 #21
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_41643982
Misschien is het wat om een lijst van fokkers woonzaam in Almere in de op te plaatsen?
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_41679189
Ik ga volgende week waarschijnlijk uit eten in Almere... hebben jullie nog leuke aanraders? (ik wil eens ergens anders heen dan El Chico, na 20 keer ofzo daar gegeten te hebben)
Peace man!
pi_41692486
quote:
Op zondag 10 september 2006 16:55 schreef FlowerPeace het volgende:
Ik ga volgende week waarschijnlijk uit eten in Almere... hebben jullie nog leuke aanraders? (ik wil eens ergens anders heen dan El Chico, na 20 keer ofzo daar gegeten te hebben)
Red Delicious is een aanrader!
  maandag 11 september 2006 @ 00:44:29 #24
66422 dutch-mamma
pi_41695280
quote:
Atlantis, wokken!
pi_41716085
quote:
De Bergerrie op de Grote Markt!! Heel erg lekker en betaalbaar! Wel reserveren want het zit elke avond vol.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')