Weet je nog meer namen van die sprookjes?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:52 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Lekturama; luistersprookjes -en vertellingen!![]()
Ik heb ze allemaal![]()
Ook ik was een kind in de jaren '80![]()
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:20 schreef Ingetje79 het volgende:
Kheb er altijd wel veel plezier van gehad; boek op schoot, walkman op, duimpie in de smoel en luisteren maar![]()
Bij mij staan ze normaal gesproken nog gewoon op de planken in mijn boeken kamer. Een beetje jammer dat ik lekkage heb gehad, en ze weg heb moeten bergen... Als alles weer staat zal ik een paar sprookjes naar boven toverenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:16 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Weet je nog meer namen van die sprookjes?
Jaaaaaaaaaaa!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:28 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Bij mij staan ze normaal gesproken nog gewoon op de planken in mijn boeken kamer. Een beetje jammer dat ik lekkage heb gehad, en ze weg heb moeten bergen... Als alles weer staat zal ik een paar sprookjes naar boven toveren
Ik zal iedereen hier eens een verrassing geven:quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:52 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Lekturama; luistersprookjes -en vertellingen!![]()
Ik heb ze allemaal![]()
Ook ik was een kind in de jaren '80![]()
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:12 schreef Crudus het volgende:
[..]
Ik zal iedereen hier eens een verrassing geven:
http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/sprook.htm
Wel traag, maar kwaliteit kost tijd...![]()
Oh god!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:05 schreef Suerte het volgende:
Belfi en Lillybit
[afbeelding]
[afbeelding]
Poppels
[afbeelding]
![]()
Oefffff, Marisa Tomeiquote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:10 schreef deliberator het volgende:
je was pas The Man als je een Dwayne Wayne bril had
[afbeelding]
Die heb ik ook gehad, bij mij viel die dop op de neus (je weet wel, om te stoppen enzo) constant van m'n rollerskates af. Het skaten was dus niet zo'n succes... (nooit geworden ook)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:40 schreef purplerose het volgende:
Heb trouwens nog steeds een paar van die oldskool blauw/gele rollerskates in de kast staan
Die blauw/gele waren mooi man.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 02:02 schreef JU87 het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad, bij mij viel die dop op de neus (je weet wel, om te stoppen enzo) constant van m'n rollerskates af. Het skaten was dus niet zo'n succes... (nooit geworden ook)
Fantastisch programma imo, jammer dat ze dit soort programma's niet meer maken tegenwoordig.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:49 schreef Rnej het volgende:
zo werkt je lichaam :-D .. was altijd voor Airwolf
[afbeelding]
Zoiets?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:29 schreef purplerose het volgende:
Ik pas mijn rollerskates dus ook nog maar echt stevig zijn ze niet bij je enkels, tis wel hoge schoen enzo maar wel van gewoon stof dus het is heel erg wennen weer
Had inderdaad net iets meer inhoud dan de pokemon-bagger zoals die bijvoorbeeld door een FoxKids (of hoe die pulp mag heten) wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:26 schreef Hymn het volgende:
[..]
Fantastisch programma imo, jammer dat ze dit soort programma's niet meer maken tegenwoordig.
Erg veel van geleerd als kind zijnde
Iets lager qua hoogte, en dan blauw met geelquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:39 schreef snowfalcony het volgende:
[..]
Zoiets?
[afbeelding]
Vroeger waren er ook dance skate parties
Merlina?quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:20 schreef Frezer het volgende:
Goed topic! Ik ben B.O.O.S. nog niet tegen gekomen geloof ik.
Weet iemand hoe die detective () serie heet die altijd op belgië kwam, met een soort Q erin
![]()
Jep, dat was het!quote:
quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:20 schreef Moonlight_Drive het volgende:
Ik ben te lui om de vorige topics door te lezen, maar deze waren ook geweldig:
[afbeelding]
Had je ook niet Jacobus en Corneel. Dat was pas konings...quote:
http://users.skynet.be/Ti(...)tein_snorrebaard.htmquote:Carolientje heeft een bootje
en daarmee kan z'overal komen
In de mooiste van haar dromen
Carolientje
Carolientje met haar bootje
vaart ermee naar verre landen
en voorbij de blanke stranden
Carolientje
Vaar je mee naar 't fantasieland
Waar een kind z'n woning is
Waar geen grote mensen komen
Waar een kind nog koning is
Carolientje heeft een bootje
Carolientje
Ik zie Carolientje spelen
met een bootje oh zo klein
'k zie het varen op het water
Carolientje vindt dat fijn
Want ze zit er naar te staren
en ze reist naar 't verre land
En ik zie haar dromend zitten
aan de stille waterkant
Carolientje heeft een bootje
Carolientje
de gouden prinsquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:16 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Weet je nog meer namen van die sprookjes?
Volgens mij heette dat 'Bollo, Dries en Bondgenoten'. Vond ik geen reet aan, maar ik ehb dan ook een hekel aan circussen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
Bolle Bries en Bondgenoten![]()
Levende Berepakken, zooooo eng.
*rilt*
Lijkt het Fries echt zoveel op Limburgs?quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:00 schreef Savage007 het volgende:
Die gast met zen friesse accent met het huis van de toekomst en andere tecnische noviteiten...
Hoe heette hij ook alweer ?![]()
![]()
En wubbo Ockels de spacemen!!!
quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Lijkt het Fries echt zoveel op Limburgs?
Da's geen jaren 80quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:21 schreef Delilah_1980 het volgende:
Fievel, avontuur met een staartje
[afbeelding]
Daardoor sprongen ze verdomme minder hoogquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Later waren ze alleen nog te krijgen met een gaatje in het midden.![]()
Echt niet onmogelijk hoor...was daar echt goed in als kind zijndequote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:02 schreef MinderMutsig het volgende:
De lolobal![]()
Grandioos op je smoelwerk gaan omdat het echt onmogelijk was om daarmee rond te springen.
Ik ook! Had een geel met oranje lolobal.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:38 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Echt niet onmogelijk hoor...was daar echt goed in als kind zijnde![]()
Komtie he!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:30 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaa!![]()
Da's vast veiliger als dat onstabiele zoldertrapje bij m'n pa en ma!
Leuk dat je ook de strekking van het verhaal erbij hebt gezet!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:29 schreef Hilzillah het volgende:
Pfff... vind het ineens erg jammer dat ik geen cassette recorder meer heb!!
Zou ze best wel weer een keer willen beluisteren!!
Je bedoelt Siebe Sateliet?quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:00 schreef Savage007 het volgende:
Die gast met zen friesse accent met het huis van de toekomst en andere tecnische noviteiten...
Hoe heette hij ook alweer ?![]()
![]()
En wubbo Ockels de spacemen!!!
Denk dat die Griet Tiettuulaar (quote:
Maar achteraf bleek de maan niet van kaas, maar van steen, en werd hij gevangen door (???).. Waarna hij ontsnapte (??) en kaasplanten op de maan vond..quote:De wonderlijke reis van manus muis: Manus muis was een uitvinder, maar ook heel vergeetachtig. Op een dag bouwde hij een ruimteschip, want hij had gehoord dat de maan van kaas zou zijn gemaakt
Staat voorin in het boek. Op t moment dat ik de stukjes las wist ik weer precies waar het ook alweer over gingquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:39 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Leuk dat je ook de strekking van het verhaal erbij hebt gezet!
Feest van herkenning![]()
Ik dacht dat dat van de TROS was.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:20 schreef purplerose het volgende:
[..]
Denk dat die Griet Tiettuulaar () met avro's wondere wereld bedoelt
Kan ook!quote:
Dat, meneer was gewoon gers.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:31 schreef agRESSIV-e het volgende:
[afbeelding]
zoidshoe koel was dat?
De naam klopt in elk geval wel. Herman Finkers gebruikte het ooit in zijn befaamde conference waarin hij vertelt hoe hij condooms in de supermarkt kocht.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:09 schreef purplerose het volgende:
[..]
Kan ook!kan me alleen goed herinneren dat het wondere wereld heette maar niet meer of het nou de tros of de avro was ofzo
Of auto's en vrachtwagens die in robots konden veranderen, de Transformers:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:28 schreef nikanoru het volgende:
[..]
Dat, meneer was gewoon gers.
ik bedoel, robot dinosauriers die konden lopen!!! met guns!!! wtf!!! Zo cewl verzinnen ze het nu niet meer!
Rolf Wouters, de presentator van het legendarische RTL Véronique-programma Bulldozer!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Jaren '80 ftw.
Showmasters, waar o.a. Rolf Wouters mee doorbrak.![]()
Dan liep die rond in het 'huis van de toekomst' en legde alle snufjes uit met zn zachte gquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De naam klopt in elk geval wel. Herman Finkers gebruikte het ooit in zijn befaamde conference waarin hij vertelt hoe hij condooms in de supermarkt kocht.
"Eenmaal buiten zag ik een poster hangen met de tekst: Chriet Titulaer gebruikt ze. Wondere wereld..."
Was dat niet villa achterwerk ofzoquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:43 schreef Ingetje79 het volgende:
Hoe heette dat programma ook alweer? Kwam elke zondagochtend op Ned. 3.
Werd gepresenteerd door 2 van die dikke vrouwen en dan kwamen er de hele ochtend kinder/jeugdseries! Waaronder "Are you afraid of the dark?" Vond ik altijd zoooo vreselijk eng!![]()
Volgensmij was dat een programma van vila achterwerk. Waar kinderen in een kast met een gordijntje kropen, en dan iets speciaals mochten laten zien.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:33 schreef minthy het volgende:
Heette "villa achterwerk" vroeger niet "achterwerk in de kast"?
die waren gaaf, net als die plakhandjes, die zijn nou nog steeds te krijgen. En die lange stoken metaal, met een laagje stof er omheen die je om je arm heen kon laten klappen... God wat wat ikd aar gek mee, alleen ze stonken wel na een week naar zweetquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:02 schreef MinderMutsig het volgende:
De lolobal![]()
Grandioos op je smoelwerk gaan omdat het echt onmogelijk was om daarmee rond te springen.
En je had die rubberen halve rondjes, die moest je dan aan 1 kant indrukken en dan neerzetten en dan sprong dat ding weg. Die zijn toen nog een tijdje uit de handel geweest omdat een kind hem vacuum op zijn oog had gezet o.i.d. Later waren ze alleen nog te krijgen met een gaatje in het midden.![]()
En de Garbage Pail kids. Kan je je die nog herinneren?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:41 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
die waren gaaf, net als die plakhandjes, die zijn nou nog steeds te krijgen. En die lange stoken metaal, met een laagje stof er omheen die je om je arm heen kon laten klappen... God wat wat ikd aar gek mee, alleen ze stonken wel na een week naar zweet
daar heb ik nog 2 dozen van, een gevuld met kaartje suit de jaren 80, een die ik recent heb gekocht. In Amerika zijn ze nl opnieuw begonnen met nieuwe seriesquote:Op donderdag 24 augustus 2006 09:47 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En de Garbage Pail kids. Kan je je die nog herinneren?
Blijkbaar dus wel hahahaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:32 schreef paddy het volgende:
Hoe kan het dat ik me dit asllemaal zo goed herinner? Ik was toch echt geen klein kind meer
Ik was toen een puberquote:
Een lief pubermeisjequote:
Nog twee dagen en dan kan ik weer meeluisterenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:11 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Een lief pubermeisje
Zit nu, bij gebrek aan een walkman en cassettebandjes, met een mp3-speler naar muziek uit die tijd te luisteren.
Heerlijke muziek!
Ja hé?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Nog twee dagen en dan kan ik weer meeluisteren
Heerlijke muziek inderdaad
Euh, heb je nog iets anders in de aanbieding?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ja hé?
[afbeelding]
J'Aime J'aime la viehie!!!!!
Ja hoor, meisjequote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Euh, heb je nog iets anders in de aanbieding?:*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |