Veeeeet, is dat een special?quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:02 schreef Litpho het volgende:
King Crimson - The Great Deceiver
[afbeelding].
.
.
Het is een boxset waar ik al jaren naar op zoek ben, met livewerk van (naar mijn bescheiden mening) de meest interessante incarnatie(s) van de band, de lineups die Larks Tongues in Aspic, Starless and Bible Black en Red hebben opgenomen. Uiteindelijk toch maar een keer de stoute schoenen aangetrokken en hem bij de officiële website besteldquote:
.
Blowout Comb van Digable Planets is een cd die ik toendertijd gelijk na de release aangeschaft heb en die ik nog steeds met enige regelmaat draai. Wat mij betreft een classic en vele malen beter dan hun debuut Reachin', wat trouwens ook een behoorlijk dikke plaat is.quote:Op maandag 4 september 2006 13:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
meegenomen op de meet
[afbeelding]
Boogie Down Productions -- By All Means Necessary
[afbeelding]
Digable Planets -- Blowout Comb
[afbeelding]
Digable Planets -- Reachin' (A New Refutation of Time and Space)
[afbeelding]
Gang Starr -- Step in the Arena
[afbeelding]
J Dilla -- The Shining
[afbeelding]
Jurassic 5 -- Feedback
[afbeelding]
Organized Konfusion -- Organized Konfusion
[afbeelding]
Pete Rock & C.L. Smooth -- Mecca and the Soul Brother
[afbeelding]
Roots Manuva -- Dub Come Save Me
en verder
Monster Island Czars -- Escape From Monsta Island
Youngblood Brass Band -- Live. Places
V/A -- The Ultimate Lessons vol.2
V/A -- The Ultimate Lessons vol.3
Die moet ik ook nog steeds origineel hebben, maar ben hem tot nu toe niet tegengekomen voor een schappelijke prijs.quote:
heb er 6 of 7 euro voor betaald...quote:Op donderdag 7 september 2006 10:59 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog steeds origineel hebben, maar ben hem tot nu toe niet tegengekomen voor een schappelijke prijs.
Wat een juweeltje zegquote:Though he studied under teachers from the avant-garde and electronic tradition such as Morton Subotnik, Rhys Chatham came into this own when he combined those influences with the activity occurring in the late '70s New York City punk and art rock scene as represented by the Ramones, Television, and Peter Gordon's Love of Life Orchestra.
Still, the clear immediate antecedent to works like the title track here is the music of Glenn Branca. Both shared an obsession with massed electric guitars and the overtones generated when those instruments are subjected to various tunings and played in unison. Moreover, both tended to underpin the guitar sound with steady, even heavy-handed rock drumming, anchoring the music firmly to the earth.
That being said, Die Donnergotter compares favorably with Branca's best work and has certain qualities, including a sunny melodic character and an absence of overt classical structure, generally foreign to Branca's oeuvre. It opens with a sustained fanfare then plunges headlong into an irresistible groove, the melodic leads repeating and varying almost always in crescendo mode, only to momentarily subside into a calmer, funky shuffle before roaring into action once again.
The effect is exhilarating, much like having your favorite incendiary finish to a rock classic extended and stretched out for over 20 minutes. "Die Donnergotter" is a wonderful, cathartic composition. "Waterloo, No. 2" displays Chatham's other central obsession of the period: pieces that combine minimalist brass figures with snare drum driven military band rhythms. It's an odd juxtaposition and one that takes some getting used to as the listener attempts to reconcile the dreamy, repetitive trumpet and trombone patterns with the highly regimented cadences of the drums.
The effort pays off, however, in some of the most idiosyncratic music you'll ever hear; its anticipation of acoustic collages by composers like John Zorn and Simon H. Fell makes it perhaps more forward looking than the guitar manifestos. The final piece, "Guitar Trio" was recorded five years earlier than "Die Donnergotter" and can be seen as a portent of things to come.
In some ways its relative looseness and, especially, the microtonal bending of notes by the bass guitar make this more appealing than its descendent. It cedes the overwhelming drive and power for some one-on-one intimacy that, after the enormous impact of the prior two compositions, is refreshing. A great record, arguably Chatham's masterwork, Die Donnergotter is very highly recommended for rock and new music fans alike.
Tastequote:Op zaterdag 16 september 2006 17:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ministry - The Mind Is A Terrible Thing To Waste
Shit, daar trap ik elke keer weer inquote:
Hoe is die? Ik heb 'm enkele keren in m'n handen gehad vanwege die droge voorkant, maar gek genoeg niet één keer beluisterd.quote:Op zaterdag 16 september 2006 14:17 schreef DaisyDuke het volgende:
[afbeelding]
Daniel Johnston - The Electric Ghosts
Overkopen? Ik heb hem hier nieuw staan (amper gespeeld) en luister hem vrijwel nooit.quote:Op donderdag 7 september 2006 10:59 schreef Ascaroth het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog steeds origineel hebben, maar ben hem tot nu toe niet tegengekomen voor een schappelijke prijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |