abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:37:32 #31
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_40861599
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:27 schreef XL het volgende:
Anthraxx bedankt!
Ik heb die woordenlijst te pakken, kan eenvoudig aangepast worden.
Nu alleen even kijken hoe ik de zooi straks weer kan inpakken.
Met hetzelfde tooltje
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:41:57 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40861758
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:37 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Met hetzelfde tooltje
Ik vrees van niet, maar ben lomp genoeg om het gewoon te gaan proberen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_40861800
gewoon weer van zip naar .jar veranderen ofzo?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:59:04 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_40862291
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:43 schreef tonks het volgende:
gewoon weer van zip naar .jar veranderen ofzo?
ik lijkt me zo sterk dat zip hetzelfde inpak algoritme hanteert als jar.
Ik stel me zo voor dat wanneer ik met zip een jar uitpak dat hij in een soort van headers van die file ofzo wel ziet hoe hij het moet doen. Twijfel om die reden aan de omgekeerde weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:02:03 #35
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40862403
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:27 schreef tonks het volgende:

[..]

Wat een coole functie .
[afbeelding]

Of dat roze weg kan weet ik niet.
Dat bedoelde ik ja. Erg mooi. Hoe meer ik erover lees, hoe meer kleine maar oh zo handige functies ik ontdek in Leopard. Oh, en die functie dat je vanuit mail agenda-items kon maken heb ik in een ver verleden zelf ook nog eens geprobeerd te maken...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40862433
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:56 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ja wat ik bedoel, als je iPhote hebt geopend.. staan alle foto's in Libary (ik maak dan bv. een Map2006 aan met daarin een album "vakantie"... sleep vervolgens de foto's van Libary naar m'n album... die komen er dan ook in.. maar de foto's blijven ook allemaal in libary staan, dat lijkt me dus dubbel op.
Als ik echter de foto's verwijder in Libary.. dan is de foto ook weg in mijn album
Omgekeerd geldt dat als je hem weghaalt uit je album 2006 de foto NIET verdwijnt uit je library. Je mappen slaan info op over de bestanden, niet de bestanden zelf
Calmer than you are
pi_40862496
Ik krijg trouwens wel zin om Leopard 's te gaan proberen. En daarvoor ben ik wellicht zelfs bereid een externe HD aan te schaffen: wat zijn tegenwoordig goede externe HDs?

Dit leek me wel een goeie...
Calmer than you are
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:07:39 #38
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40862573
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 11:59 schreef XL het volgende:

[..]

ik lijkt me zo sterk dat zip hetzelfde inpak algoritme hanteert als jar.
Dat valt wel mee: http://nl.wikipedia.org/wiki/JAR. De structuur is hetzelfde, alleen een JAR bestand moet aan een bepaalde indeling voldoen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:11:34 #39
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_40862673
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:56 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ja wat ik bedoel, als je iPhote hebt geopend.. staan alle foto's in Libary (ik maak dan bv. een Map2006 aan met daarin een album "vakantie"... sleep vervolgens de foto's van Libary naar m'n album... die komen er dan ook in.. maar de foto's blijven ook allemaal in libary staan, dat lijkt me dus dubbel op.
Als ik echter de foto's verwijder in Libary.. dan is de foto ook weg in mijn album
Het idee is hetzelfde als bij iTunes: je bibliotheek is je verzameling foto's of liedjes, je albums zijn verzamelingen daaruit. Een standaard album is een verzameling die je zelf maakt, door er foto's heen te slepen. Maar je kunt ook 'slimme' albums maken: bijvoorbeeld, als je weet dat je van 1 tot 8 augustus op vakantie was, maak je een album 'foto's vakantie 2006' die alle foto's bevat die tussen 1 en 8 augustus gemaakt zijn. iPhoto maakt dan automatisch dit album voor je, en als je later een foto toevoegd die je vergeten was komt die er automatisch bij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_40862705
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik krijg trouwens wel zin om Leopard 's te gaan proberen. En daarvoor ben ik wellicht zelfs bereid een externe HD aan te schaffen: wat zijn tegenwoordig goede externe HDs?

Dit leek me wel een goeie...
Ik heb ook een Mybook! en die zijn goed .
pi_40862759
Ik heb een Philips gehad, gewoon niet doen , echt werkt voor geen meter gaat uit als de computer aan gaat enzo
Nu sinds twee weken een Lacie die werkt echt perfect, niets geen gekloot mee en zelfs software voor de Mac erbij(backup spul enzo)
pi_40862790
Mijn Mybook gaat ook uit als de computer uit gaat. Dat is toch alleen maar handig
pi_40862849
Nee ide Philips ging aan toen de computer uit ging en dus uit als de computer aan ging. Bovendien was hij wel erg groot en lawaaig.
pi_40863038
Verkeerd gelezen .
pi_40863158
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:11 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het idee is hetzelfde als bij iTunes: je bibliotheek is je verzameling foto's of liedjes, je albums zijn verzamelingen daaruit. Een standaard album is een verzameling die je zelf maakt, door er foto's heen te slepen. Maar je kunt ook 'slimme' albums maken: bijvoorbeeld, als je weet dat je van 1 tot 8 augustus op vakantie was, maak je een album 'foto's vakantie 2006' die alle foto's bevat die tussen 1 en 8 augustus gemaakt zijn. iPhoto maakt dan automatisch dit album voor je, en als je later een foto toevoegd die je vergeten was komt die er automatisch bij.
Yup maar volgens mij was de vraag meer of het maken van albums invloed zou hebben op de schijfgrootte omdat de foto's dan vanuit de library gekopieerd zouden worden. Dat is dus volgens mij niet het geval; je mappen bestaan uit info over de foto's, niet de foto's zelf. Aperture werkt net zo.

Or else I am sorely mistaken.
Calmer than you are
  woensdag 16 augustus 2006 @ 12:26:59 #46
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_40863206
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:38 schreef tonks het volgende:
Vol!
je ipod nu al vol?
OOЯ
pi_40863403
* Geqxon kreeg zojuist de brilliante ingave zijn iPod als externe HDD te gebruiken.

Kan ik dan het iPod filesystem e.d. gewoon wissen?
pi_40863449
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:33 schreef Geqxon het volgende:
* Geqxon kreeg zojuist de brilliante ingave zijn iPod als externe HDD te gebruiken.

Kan ik dan het iPod filesystem e.d. gewoon wissen?
Wat wil je ermee doen..? Een besturingssysteem opzetten?
Calmer than you are
pi_40863471
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Yup maar volgens mij was de vraag meer of het maken van albums invloed zou hebben op de schijfgrootte omdat de foto's dan vanuit de library gekopieerd zouden worden. Dat is dus volgens mij niet het geval; je mappen bestaan uit info over de foto's, niet de foto's zelf. Aperture werkt net zo.

Or else I am sorely mistaken.
Vergeet niet dat iPhoto zijn foto's standaard al driedubbel opslaat: In de map "Data" (de thumbnails), in de map "Originals" (de orginelen) en in de map "Modified" (waar alle aangepaste foto's staan).
pi_40863489
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Wat wil je ermee doen..? Een besturingssysteem opzetten?
Mijn Macbook HDD is vol, en ik wil er met name films en apps op kwijt Nu wou ik dus eerst een externe HDD kopen, maar een iPod is dan wel mooier.
pi_40863599
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Mijn Macbook HDD is vol, en ik wil er met name films en apps op kwijt Nu wou ik dus eerst een externe HDD kopen, maar een iPod is dan wel mooier.
Apps heb ik niet gedaan, films staat allemaal op mijn iPod. Dan hoef je niks te veranderen; gewoon slepen. Met apps weet ik dat niet.
Calmer than you are
pi_40863601
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Tja maar 30 en 200+ gig is wel een verschil... iPod heb je zo vol
pi_40863621
Ik ga op geqxon in

Wat een bullshit man waarom zou je je iPod als externe HD gebruiken en dan ook nog het hele systeem eraf wissen? Voor een kleine 30gb? voor de prijs van die iPod kun je 750gb aan externe schijven kopen . We weten nu wel dat je je iPod kut vind ga er niet steeds over door met je aandachttrekkerij.
pi_40864065
Maar bij die van 750gb heb je een adapter nodig. De iPod heb ik daarnaast ook nog eens hier liggen
pi_40864111
Alsof je ooit uit huis komt, hang die externe schijf gewoon aan je laptop .
pi_40864135
Voor school is het wel handig om niet met grote adapterblokken te moeten zeulen

Ik ga hem lekker wel als HFS+ formateren, muhahaha
pi_40864215
Waarom ik er op inga weet ik ook niet, maar in het vorige topic zit je nog te janken dat je geen 512mb module kunt betalen en nu gebruik je een mp3 speler van 330 euro als externe schijf. Zoek het lekker uit .
pi_40864262
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:58 schreef tonks het volgende:
Waarom ik er op inga weet ik ook niet, maar in het vorige topic zit je nog te janken dat je geen 512mb module kunt betalen en nu gebruik je een mp3 speler van 330 euro als externe schijf. Zoek het lekker uit .
Het was een 1gb module, en ik kan hem weldegelijk betalen, als je het goed gelezen had

Daarnaast heb ik de iPod al weer een tijdje geleden gekocht he.
pi_40864335
Goed, wat ik met die iPod gewoon wil doen is dat hij permanent in disk-mode boot, en dat de andere restjes van het OS / filesystem eraf gaat.

Is dat uberhaupt mogelijk?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 13:05:59 #60
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_40864467
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 12:35 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Vergeet niet dat iPhoto zijn foto's standaard al driedubbel opslaat: In de map "Data" (de thumbnails), in de map "Originals" (de orginelen) en in de map "Modified" (waar alle aangepaste foto's staan).
Ja idd dat viel me ook al op.. was ff aan het bladeren in de mappen. Nou ja zo'n gang zou het nog wel niet lopen met de foto's. Maar ik was gewoon benieuwd.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')