Zo rond de 200 zo ongeveer.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:41 schreef Mark_Boelen het volgende:
Wat kost een festool of makita ongeveer? 14.4 Volt, is dat sterk? of kan ik beter een 18 volt nemen?
Het type dat jij noemt is dat zo een met een lcd scherm erop?
Voltage zegt niets. Het vermogen / koppel bepaalt zijn kracht. Een accuboor van 18V kan veel minder krchtiger zijn dan een van 9V. Het aantal ampere uur (Ah) bepaalt hoe lang je kunt blijven werken voordat de accu leeg is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:41 schreef Mark_Boelen het volgende:
Wat kost een festool of makita ongeveer? 14.4 Volt, is dat sterk? of kan ik beter een 18 volt nemen?
Het type dat jij noemt is dat zo een met een lcd scherm erop?
Aldiquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:27 schreef Mark_Boelen het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Accuboormachine ( en daarbij misschien een goede uitgebreide bitset?? )
Toepassing:
thuisgebruik / klussen nieuwe apartement
Vereistten:
goede kwaliteit / prijs verhouding
bedieningsgemak / ergonomie
Voorkeuren:
Festool
Makita
Geen gamma huismerk
Budget:
tot ca. ¤ 100 - ¤ 150 (tenzij het apparaat duidelijk veel beter is dan ben ik bereid hier wel iets overheen te gaan, hoeft ook niet per se op natuurlijk)
Als je een suggestie geeft graag beargumenteren! Waarom denk jij dat dit apparaat voor mij het meest geschikt is. Heb je slechte ervaring met het apparaat, of juist een goede? Laat het dan ook weten!
Festool kost je het drievoudige, blijft over makita..... laat dat nou net mijn favoriete merk zijnquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:27 schreef Mark_Boelen het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Accuboormachine ( en daarbij misschien een goede uitgebreide bitset?? )
Toepassing:
thuisgebruik / klussen nieuwe apartement
Vereistten:
goede kwaliteit / prijs verhouding
bedieningsgemak / ergonomie
Voorkeuren:
Festool
Makita
Geen gamma huismerk
Budget:
tot ca. ¤ 100 - ¤ 150 (tenzij het apparaat duidelijk veel beter is dan ben ik bereid hier wel iets overheen te gaan, hoeft ook niet per se op natuurlijk)
Als je een suggestie geeft graag beargumenteren! Waarom denk jij dat dit apparaat voor mij het meest geschikt is. Heb je slechte ervaring met het apparaat, of juist een goede? Laat het dan ook weten!
De PSR VE2 series is denk ik de beste optie in jouw geval. 12 volt of 14,4 volt.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:53 schreef Mark_Boelen het volgende:
Na dit alles een beetje gelezen te hebben denk ik dat ik op een bosch uitkom.
Welke soorten en typen heb je nu in het bosch assortiment?
Kan iemand even een aantal voor mij geschikte op een rij zetten?
Het liefst met twee accu's
Ik heb overigeens zelf een makita, dezlfde als een aantal hier op het forum ook hebben. Ben er zeer content mee. Ik heb ook een van het gamma huis merk zo'n 18V ding. Het draait, je kunt min of meer de kracht instellen, het toerental kune je variëren al heb je bij lage toeren totaal geen kracht om iets te doen en de accu's laden op. Daar is verder alles mee gezegd. Handig tja naast de makita om als je veel voor te boren hebt hem daarvoor te gebruiken om niet een paar honderd keer van boor en bitje te wisselen. Maar ook daar heb ik nu speciale boren voor met dezelfde 6 kant als een schroef bit die zich zelf centeren zodat je schroef precies in het midden van een scharnier, beslag, beugeltje enz komt zonder te meten en af te tekenen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:55 schreef sanger het volgende:
Overigens merk je in de reacties hier dat iedereen een voorkeur voor een bepaald merk heeft. Cijbersijp is helemaal gek van Makita, ik van Bosch en Tnimble van wat in zijn situatie het beste is. Welk gereedschap jij wilt is natuurlijk ook afhankelijk van wat ji jvan een bepaald merk vind
Budget doet ook al een hoop; dat is ook bij iedereen verschillendquote:Op donderdag 16 augustus 2007 08:55 schreef sanger het volgende:
Overigens merk je in de reacties hier dat iedereen een voorkeur voor een bepaald merk heeft. Cijbersijp is helemaal gek van Makita, ik van Bosch en Tnimble van wat in zijn situatie het beste is. Welk gereedschap jij wilt is natuurlijk ook afhankelijk van wat ji jvan een bepaald merk vind
Ook een waarheid als een koe inderdaad.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:39 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Budget doet ook al een hoop; dat is ook bij iedereen verschillend![]()
Dat weet ik indd. In een mooi koffertjequote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:39 schreef tnimble het volgende:
[..]
Ik heb overigeens zelf een makita, dezlfde als een aantal hier op het forum ook hebben. Ben er zeer content mee. Ik heb ook een van het gamma huis merk zo'n 18V ding. Het draait, je kunt min of meer de kracht instellen, het toerental kune je variëren al heb je bij lage toeren totaal geen kracht om iets te doen en de accu's laden op. Daar is verder alles mee gezegd. Handig tja naast de makita om als je veel voor te boren hebt hem daarvoor te gebruiken om niet een paar honderd keer van boor en bitje te wisselen. Maar ook daar heb ik nu speciale boren voor met dezelfde 6 kant als een schroef bit die zich zelf centeren zodat je schroef precies in het midden van een scharnier, beslag, beugeltje enz komt zonder te meten en af te tekenen.
De Praxis heeft idd nu zo'n aanbieding, wel een klein tipje, die prijs is de adviesprijs, dus geen 'actie'prijs en kan dus altijd voor die prijs besteld worden. De Praxis heeft vaak ook kortingsacties van 'Keuzekorting 20% op al het elek. gereedschap' of iets in die richting en die geldt dan ook op die producten. Dus als je hem dán besteld heb je hem al een stuk goedkoperquote:Op donderdag 16 augustus 2007 09:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat weet ik indd. In een mooi koffertje
Overigens heeft de Gamma of de Praxis recentelijk veel geadverteerd met de Makita in een trolley voor ¤ 175 dacht ik.
Alleen als je langs handen of hout komt inddquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:47 schreef bbtb77 het volgende:
Die van de accutollen kan wel los raken...
Ik heb een bosch, al wat ouder model, jaar of 5 minimaal. Ook geen zware maar hij moet ook op een zwardere machine komen af en toe. Type makita en bosch blauw. Degeen die we al hebben liggen op werk is een ijzeren snelspan. Doet het prima maar we komen afentoe 1 te kort en wil er zelf ook 1. Bij de gewone zaken is niks intressants te vinden.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Wat voor merk machine zoek je een snelspanboorkop voor ?
Voor dat geld koop ik liever die Dewalt met groter bereikquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:39 schreef Cybersijp het volgende:
koop een makita ls0714 met onderstel, heb je laser(blijft nauwkeurig, ik heb hem althans nog nooit hoeven te bijstellen...) en een inklapbaar onderstel. (wst01)
http://www.toolsxl.nl/mak(...)45.html?cPath=0_1216
Als je alleen de afkortzaag koopt, krijg je er nu tijdelijk een bouwradio bij van makita bmr 100
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:57 schreef tie-rep het volgende:
is mobiel een vereiste?
Anders kan je ook nog kijken voor een radiaalzaag van dewalt oid.
kijk maar eens op marktplaats voor de opties.
Scheelt een hoop geld en waarschijnlijk beter te stellen dan de opklapzagen.
[ afbeelding ]!
Zoals je zelf al zegt ben je een af-en-toe-klusser.....quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:50 schreef Leipo666 het volgende:
even een rotkick
ik heb de volgende klussen op mijn lijst staan:
- afbouwen schuur (afkorten planken, deurkozijn + dubbele deuren maken, etc.)
- plinten + koof keuken
- houten stellages/opbergrekken maken in 2 schuren en 1 kamer (die 30euro dingen van de bouwmarkten zijn niet de juiste maat en onhandig in gebruik)
en daarvoor ben ik opzoek naar een afkort-trekzaag. nu heb ik natuurlijk het eeuwige dilema: ik wil niet de hoofdprijs betalen, maar ik weet ook dat ik me kapot ga ergeren aan een zaag met teveel afwijking. ik ben een pietje precies, maar ook maar een af-en-toe-klusser.
dan vat je mijn posts blijkbaar verkeerd opquote:Op woensdag 7 juli 2010 00:14 schreef Cybersijp het volgende:
mooi hoor, maar als je keuze schijnbaar al vast staat is het niet zo snel om je mede fokkers advies te vragen....
De ls0714 is vaak genoeg getest her en der, en tuurlijk de kapex is een heerlijk ding, en de dewalt een prima ruigwerkapparaat voor de bouwvloer. Ik wou je alleen aangeven dat de ls0714 hoewel hij een stuk (flink zelfs) kleiner is dan zijn concurrenten toch de zelfde prestaties levert. Verder werkt de stofbox die erop zit prima, het meeste gaat echt niet door het cycloon filter heen.
De keuze is aan jou, jij moet hem betalen, maar als je alleen maar je keuze om een dewalt te MOETEN kopen hier komt verdedigen.... so be it.
even voorzien van kommentaar tussen de haakjesquote:Op woensdag 7 juli 2010 14:48 schreef Leipo666 het volgende:
toch nog een makita kunnen vinden voor volgens mij een goede prijs, maakt het kiezen nog lastiger
[ afbeelding ]
Makita Afkortzaag LS 1013L voor 690euro
Specificaties:
-Opgenomen vermogen : 1430 Watt
-Onbelast toerental : 3700 tpm
-Diameter zaagblad : 255 mm
-Asgat zaagblad : 30 mm
-Constante elektronica : ja
-Softstart : ja
-Motorrem : ja
-Voorbereiding stofafzuiging : ja
-Verstek Links + Rechts : ja
-Asblokkering : ja
-Max. zaagdiepte 90 ° : 91 x 305 mm
-Zaagcap. verstek 45 ° : 91 x 215 mm
-Verstek L/R 47/52 ē
-Kantelen L/R 45/45 ē
-Gewicht : 21.0 kg
-Lengte : 760 mm
-Breedte : 520 mm
-Hoogte : 625 mm
Standaard Meegeleverd:
-HM zaagblad 50T A-80977
-Stofzak "linnen" 122523-9
-Materiaalklem verticaal 122538-6
-Afzuigadapter 37x31mm 416133-5
-Tafelverbreder 322932-4
-Afstelhoek 762001-3
-Dopsleutel 782212-4
Voordelen:
- staat bekend om hoge precisie(juistem, op het werk hebben we er eentje staan)
- heeft een laser(idd)
- heeft standaard al werkbladverbreders, naar mijn beste weten heeft elke makita afkortzaag al standaard "verbreders"in de doos zitten)
- bijgeleverd zaagblad schijnt van goede kwaliteit te zijn(klopt 50 tands zaag, met een negatieve spoed, zorgt voor mooi scherp zaagwerk. vooral bij gelamineerd hout kun je mooi het verschil zien met een 24 tands zaagblad oid)
Nadelen:
- laser moet iedere keer afgesteld worden als je deze veranderd van links naar rechts en vice versa van het zaagblad (is dit lastig?)(totaal niet, een draai van je hand, laser is los, en je verschuift hem van het ene kant van het blad naar de andere kant... echt 3 seconden werk oid ;;;;)
- heeft zo te zien een stofzak ipv de stofbox (oude voorraad wellicht?)(meeste afkortzagen van makita worden nu als lb geleverd, dus met alser, en met stofbox(b staat voor voorzien van stofbox)
- geen zaagdiepte instelling dus geen groeven/sleuven mogelijk(zaagtafel nodig????, naar mijn idee is duit niet iets wat je behoord te doen met een afkortzaag....)(tip: koop een ls 0714, en een mlt 100 kan voor het geld dat de bovenstaande kost overigens.... Dit is nl. echt way overkill voor iemand die incidenteel klust. Er zijn grote bouwbedrijven hier op texel, die met 30 man in dienst ook maar 2 van deze "jongens"hebben staan.
De Festool Kapex valt af: te duur voor mij aangezien je voor dat geld er nog geen onderstel bij hebt.
om mijn keus te beperken is mijn shortlist nu dus:
- Dewalt DW717XPS
- Bosch Blauw GCM 10 S
- Makita LS1013L
lastig
tip:quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:18 schreef bleiblei het volgende:
Ander vraagje... Ik ben aan het orienteren op de bouwstofzuigermarkt.
Nu tipte iemand een Spit. Zelf neig ik naar een Festool CTL26, maar de prijs vind ik alleen wat zuur voor een hobbyist. Die Spit zegt mij alleen weer bijzonder weinig en het lijkt qua model wel erg veel op de stofzuigers van o.a. Bosch Zijn hier mensen met ervaringen met bouwstofzuigers? Het ding gaat o.a. op de eerder genoemde zaagtafel maar ook op een bovenfrees. Momenteel heb ik zoon goedkoop ding van 50 euro, maar dat werkt voor geen meter.
Verder vraag ik mij af of een bouwzuiger ook als gewone stofzuiger gebruikt kan worden. Dat verzacht misschien de pijn als ik de discussie aan ga bij mijn vriendin.
Je weet dat een MLT100 in NL niet in de reguliere zaak te krijgen is omdat de dealers de kwaliteit van de tafel onder de maat vinden? Ik vraag mij ook af of je de laser in 3 sec. perfect op de zaagsnede kan jassen. Vraag ik mij serieus af hoe ze die nauwkeurigheid combineren met flexibiliteit. Verder is het toch wel verrekte handig als je inkepingen kan maken met een afkortzaagquote:Op donderdag 8 juli 2010 01:44 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
even voorzien van kommentaar tussen de haakjes
Ik krijg zo geen bouwstofzuigers van Alto-Wap omhoog gegoogled. Met welke heb je ervaring?quote:Op donderdag 8 juli 2010 01:47 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
tip:
kijk eens bij alto-wap(nilfisk) maken nl. ook de stofzuigers voor makita en dat zijn best dure jongens(wel goed overigens...) Heb net zelf een stofzuigset erbij besteld, omdat ik het nu wel eens zat was op de knieen steeds de vloer te zuigen van mijn paradijs.....
Als je ziet voor wat voor prijzen het spul weg gaat, kun je soms beter zelf een nieuwe kopen voor een paar tientjes meer. Ziet er goedkoop uit, maar wacht maar tot de laatste 5 minuten dan gaat het snel.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:15 schreef Kwameisje het volgende:
Bij Marktplaats kun je je soms afvragen waarom de verkoper het apparaat wegdoet (voldoet het niet?).
Maar als tweedehands een optie is voor jullie, zou je eens kunnen kijken bij de diverse (faillissements-)veilingen van aannemers, installateurs e.d. - de één zijn dood, is de ander zijn brood - eh - afkortzaag.
Bij veilinghuizen zoals BVA, Daan en Troostwijk komen vaak interessante dingen voorbij. Helaas (voor ons) zelden in de Randstad, dus te ver om te gaan kijken. En ja, soms zie je aan de foto's al dat het bagger is, maar dan hoef je er dus niet heen.
Hee, bij het opzoeken van de link zag ik dat BVA deze week een veiling heeft van ex-verhuur dingen van Boels! "Wegens verjonging van de verhuurvloot"...ha ha... hmmmm. Helaas, kijkdagen al geweest, en helemaal in Sittard.
das dus echt GROTE onzin! De mlt100 wordt niet gevoerd in Nl vanwege het feit dat makita NL dus geen concurrentie blieft op de 2704.....(zelf gechecked nl. bij de verkoopbinnendienst van makita nl. niet al te lang terug. wou nl. een mlt of een 2704 aanschaffen.....quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je weet dat een MLT100 in NL niet in de reguliere zaak te krijgen is omdat de dealers de kwaliteit van de tafel onder de maat vinden? Ik vraag mij ook af of je de laser in 3 sec. perfect op de zaagsnede kan jassen. Vraag ik mij serieus af hoe ze die nauwkeurigheid combineren met flexibiliteit. Verder is het toch wel verrekte handig als je inkepingen kan maken met een afkortzaag. Wmb. echt een gemiste kans dat ze dat achterwege hebben gelaten bij de makita.
Maar het is al met al wel een mooie machine.
Ah okee. Apart, ik heb het zelf niet nagevraagd hoor, maar las ergens dat dealers in NL dat kwaliteitverhaal vertellen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:44 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
das dus echt GROTE onzin! De mlt100 wordt niet gevoerd in Nl vanwege het feit dat makita NL dus geen concurrentie blieft op de 2704.....(zelf gechecked nl. bij de verkoopbinnendienst van makita nl. niet al te lang terug. wou nl. een mlt of een 2704 aanschaffen.....De mlt100 is gewoonweg een klein zaagtafeltje(met mooie mogelijkheden dat wel) voor de thuisklussert. De 2704 weer een zaagtafel voor de meer pro bouwvakker(veel zzp'er zeg maar. Grote bouwbedrijven hebben dan wel weer een paar bouwcirkelzagen staan, daar ios de nauwkeurigheid van werken weer minder van dan de 2704. keuzes keuzes keuzes.
Je kan immers je geld maar een keer uitgeven natuurlijk.....
Je bent welkom op de casa om met eigen ogen te aanschouwen dat je dus echt binnen 3 seconden de laser van de ls0714 over kan zetten van recht aanvoeren naar links aanvoeren van je te zagen spullen. en de uitlijning is na een jaar of 4 gebruik van mijn kant(kijk maar in het "casa" topic reeks hoeveel ik er mee gedaan heb) nog steeds perfect. Laser stopt is zijkant zaagblad(en ja blad is al drie keer te slijpen geweest ook nog eens... )
be my guest
Blad kan je gewoon laten slijpen. In Eindhoven (niet bepaald een optie voor jou denk ikquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:55 schreef Dengaman het volgende:
Heb zelf ook een MLT100 gekocht op marktplaats...
Nieuw is doos was ie meen ik 150 euro... En zoals Cybersjip al zegt, voor thuis gebruik is ie goed genoeg.
Ik merk alleen dat na 2 jaar veelvuldig gebruik in huis en het vele laminaat leggen (harde toplaag) het blad aan vervanging toe is.
Maar ook dat lijkt me niet meer dan logisch...
Het spul zal ongetwijfeld best okee zijn, maar voor precisiewerk als plinten zou ik gewoon een handzaag + verstekbak gebruiken. Kost bij elkaar wat meer werk, maar het resultaat is veel beterquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:06 schreef Pollewoppie het volgende:
iemand ervaring met het merk powerplus wat verkocht word bij Toolstation?
Ik heb een zaagtafel van 149 euro op het oog. Is voornamelijk voor het zagen van MDF plinten bij mijn verbouwing, daarna zal hij niet heel veel meer worden gebruikt (kleine klusjes)
gaat om plinten in de lengte uit een plaat mdf, daarna mooi randje eraan frezen en dan idd met de hand in verstek enz.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het spul zal ongetwijfeld best okee zijn, maar voor precisiewerk als plinten zou ik gewoon een handzaag + verstekbak gebruiken. Kost bij elkaar wat meer werk, maar het resultaat is veel beter.
dat zou ik idd niet met de verstekzaag doenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:56 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
gaat om plinten in de lengte uit een plaat mdf
Oohquote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:56 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
gaat om plinten in de lengte uit een plaat mdf, daarna mooi randje eraan frezen en dan idd met de hand in verstek enz.
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:06 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat zou ik idd niet met de verstekzaag doen
held!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:11 schreef Leipo666 het volgende:
omdat ik helemaal gek werd van mezelf en mijn zoektocht naar een afkort-trekzaag heb ik eens kritisch gekeken naar wat ik nu echt nodig heb en wat leuke wannahaves zouden zijn. (mede dankzij jullie hulp)
uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Makita LS0714FLB besteld omdat ik meer waarde hecht aan precisie dan aan zaagdiepte. Hij kan maar tot 52mm diep hout zagen, maar nadat ik al mijn klussen die nu op de lijst staan doorgenomen heb zou dit net voldoende moeten zijn (max 50mm nodig) eventuele dikkere balken kan ik natuurlijk ook in meerdere keren zagen (het hout omdraaien). aangezien ik er niet beroepsmatig mee werk is dit beetje extra tijd wat dit kost niet zo erg (mijn klussen duren toch altijd maanden)
de dikkere balken (tuinpalen) hoeven toch niet zo super mooi gezaagt te worden dus is het niet erg dat het in 2 keer moet en deze misschien niet een geheel vlak zaagvlak hebben.
daarnaast is het formaat van de machine ook wel handig: niet zo'n groot bakbeest dat in mijn toch al niet zo grote schuur in de weg staatde prijs is natuurlijk ook meteen een stuk gunstiger.
nu wel enkele dagen wachten voordat ik hem in huis heb....
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:56 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
gaat om plinten in de lengte uit een plaat mdf, daarna mooi randje eraan frezen en dan idd met de hand in verstek enz.
zeg dat je uit een plaat 10 plinten haalt het je 24 meter voor een tientje. Tel daarbij wat lak en grondverf op en ben je ongever 15 euro kwijtquote:Op zaterdag 10 juli 2010 07:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wil niet vervelend zijn, maar als je je plaatwerk bij de Gamma oid haalt, dan kan je het daar al op maat laten zagen![]()
Ik heb zelf hoogglans witte MDF plinten gekocht bij Gamma/Karwei. 5 euro voor 2,7 meter.
Om te beginnen: absoluut een goede aanschaf voor wat jij gaat doen. Je gaat er verliefd op worden, geloof mequote:De volgende vragen voor jullie kenners;
- Is een afkortzaag inderdaad de beste aanschaf?
- Is zo'n uittrekbare afkortzaag zoals deze Metabo handig/precies in het gebruik? Of moet ik een grotere vaste nemen?
- Zijn er andere/betere kandidaten binnen het budget?
Waar wil je em voor gebruiken?quote:Op zondag 18 juli 2010 13:28 schreef FFnog het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Bosch Multitool, het lijkt mij echt een superhandig ding namelijk...
[ afbeelding ]
link
en nog een link
Ah, naja als je al de basisgereedschappen al hebt en 100 euro teveel hebt moet je het doenquote:Op zondag 18 juli 2010 18:21 schreef FFnog het volgende:
Ik wil hem nog nergens voor gebruiken, maar het lijkt mij gewoon een handig ding om te hebben....
Zelfs in Engeland, waar het elektrische gereedschap het goedkoopste is (zoek maar eens op google.co.uk op trefwoorden 'slide mitre saw' of 'sliding mitre saw') is voor rond de 200 euro geen kwalitatief knappe afkortzaag met trekfunctie te krijgen. Voordat ik mijn KGS255 kocht had ik alles daar al afgezocht. Een Makita is een uitstekend alternatief, en als je hem in die prijsklasse kunt vinden moet je het zeker doen, maar ik kon geen betaalbare rond de 200 euro vinden (wel zonder de trekfunctie, maar dat is zowiezo niet interessant).quote:Is er eventueel nog iets anders in deze prijsklasse? Makita en DeWalt zijn volgens mij een stuk duurder, om over Festool maar te zwijgen.
een kgs is heul geen makita.....quote:Op maandag 26 juli 2010 21:01 schreef JSS het volgende:
Zit nog steeds te overwegen wat ik nou met die afkortzaag doe... Wil echt niet meer dan ¤ 200 uitgeven, liefst minder. Ben dus ook naar tweedehands aan het kijken.
Wat zouden jullie doen? Voor ¤ 165 een tweedehands DeWalt of voor ongeveer hetzelfde een nieuwe Makita? Gaat dan bijv. om de DW-707 van DeWalt en de KGS 216 van Makita...
mij viel op dat die goedkope Metabo's allemaal behoorlijke speling hebben: vooral bij de wat bredere zaagsnedes heb je grote kans dat je niet helemaal meer recht zaagt (wat je juist wel wil anders pakte je wel de decoupeer of cirkelzaagquote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:06 schreef JSS het volgende:
Excuses, is inderdaad een Metabo. Tja, het is gewoon hobby, ik zal hem nu een tijdje flink gebruiken, maar daarna incidenteel...
die zou ik voor aankoop testen: even voelen of er veel speling is op het meest uitgeschoven punt. daarnaast even een plank meenemen welke je kan zagen: na het zagen de plank omdraaien en weer tegen de zaag leggen: deze zou dan precies aan moeten sluitenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 08:20 schreef JSS het volgende:
En het tweedehands DeWalt vs. nieuwe Metabo? Tweedehands kan ook minder precies zijn, lijkt me?
"Heeft iemand ervaring MET één van deze zuigers...", bedoel ik natuurlijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:36 schreef Guido80 het volgende:
Nu las ik eerder iets over BOUW ALLESZUIGERS, ik ben op zoek naar een duurzame zuiger met de volgende eigenschappen:
- Rechtstreeks afzuigen van een afkort/-cirkel/-decoupeerzaag of bovenfrees (slanglengte/vermogen?)
- Opzuigen van fijn boorstof (kalkzandsteen/beton/metselwerk)
- Afwasbaar filter (of hele goede filterzakken)
- Beetje draagbaar (moet ook eens naar de zolder en terug zonder hernia)
Géén vereiste (mag wel):
- Natzuigfunctie
- Blaasfunctie
- Grote opslagcapaciteit
- Machine-stopcontact (startautomaat).
Mijn shortlist tot ca. 250 Euro:
- Bosch Ventaro (de schuurfunctie doet er niet toe) of PAS 1121 of PAS 1227 F
- DeWalt D 27900 of DC 500 (zou ik enkel op netstroom gaan gebruiken).
- Hitachi WDE 1200 M
- Kärcher WD 2200 ME of WD 3300 ME of WD 5200 ME
- Makita VC 2010 L
- Metabo ASA 1202
Heeft iemand ervaring heeft één van deze zuigers, of een veel beter alternatief? Er zijn ook losse asfilters te koop (een soort dichte emmers), die zijn ook voor bouwstof geschikt lijkt mij?
In eerste instantie gewoon banden pompen, de luchtspuit gebruiken om dingen schoon te blazen en later er een kleine tacker op aansluiten, gewoon het doe-het-zelf-werkquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:29 schreef klaaskootstra het volgende:
Wat wil je ermee? Het is wel een hele lichte.
Makita is in verhouding tot DeWalt en Festool wel iets vriendelijker voor de portomonnee.quote:Op woensdag 9 maart 2011 13:47 schreef RoaRRR het volgende:
Nog aanraders van merken? Ik weet dat Gamma crap is en DeWalt en Festool kwaliteit is maar goed daar betaal je dan ook naar.
Ben meer geīnteresseerd in de middenmotors
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |