We hebben hier geen regels, dus deze blijft open, die andere heb ik al gereportquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:27 schreef ruud_fr het volgende:
of geldt hier de regel dat diegene die het laatste post in het vorige topic ook de nieuwe opent?
Volgensmij is Love Me Do het enige nummer dat op de albums terug te vinden is, maar dat is weer een andere versie. Ik heb ook de Yellow Submarine nummers van George Martin meegerekend bij mijn totaal, die doen volgensmij niet mee met het tournament. En ook ben ik de Live at the BBC nummers vergetenquote:die nummers van Past Masters, daar staan er toch ook een paar van op albums?
binnenkort maar eens aanschaffen
past masters zijn de officiele nummers die niet op de officiele CDs staan... vooral singels/EPs & b-kantjes.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:27 schreef ruud_fr het volgende:
of geldt hier de regel dat diegene die het laatste post in het vorige topic ook de nieuwe opent?
die nummers van Past Masters, daar staan er toch ook een paar van op albums?
binnenkort maar eens aanschaffen
Ik heb ze gezien met enkel materiaal van vóór '66. In de toegift speelden ze echter Don't Let Me Down en dat was echt heel goed. Helaas bleef het daarbij.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:56 schreef PimD het volgende:
Die uit Tsjechië zijn erg goed, ik heb ze op de Vierdaagsefeesten gezien. Ze spelen alleen nauwelijk materiaal van ná Help, terwijl dan juist net mijn favoriete periode ('65 - '67) begint.
Het antwoord is: ..... The Beatlesquote:Op zondag 20 augustus 2006 02:46 schreef Price het volgende:
Quizvraagje:
Van welke fanclub wilde John ergens in de jaren 70 lid worden, maar zag er uiteindelijk toch van af?
Lennon was dan ook een groot verzamelaar van Beatles bootlegs.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:24 schreef Price het volgende:
[..]
Het antwoord is: ..... The Beatles![]()
Ruber Soul is idd ook geweldig,,, maar dat lijkt toch redelijk op de muziek vóór help!...?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:33 schreef PimD het volgende:
Don't Let Me Down speelden ze inderdaad ook, en uiteraard Hey Jude.... Maar dat was volgens mij het enige post-Help materiaal. Terwijl ik nog wel zo had gehoopt op dingen van Rubber Soul enzo
Bij de Top 2000 zei hij dat iig, en volgensmij ook op de Anthology dvd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:00 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
In een interview vertelde McCartney dat hij en George Harisson wel eens Bach speelden en ik meen inderdaad dat Blackbird een van de gevolgen daarvan was. Als ik thuis ben zal ik eens checken waar ik die quote ook alweer vandaan kwam.
http://en.wikipedia.org/wiki/Blackbird_%28song%29quote:McCartney revealed on PBS's Great Performances (Paul McCartney: Chaos and Creation at Abbey Road), aired in 2006, that the guitar accompaniment for Blackbird was inspired by Bach's Bouree, a well known classical guitar piece. As kids, he and George Harrison tried to learn Bouree as a "show off " piece. Bouree is distinguished by melody and bass notes played simutaneously on the upper and lower strings. McCartney adapted a segment of Bouree as the opening of Blackbird, and carried the musical idea throughout the song.
http://en.wikipedia.org/wiki/Penny_Lanequote:One innovative feature of the song was the piccolo trumpet solo played by David Mason. This is thought to be the first use of this instrument (a distinctive, specialty instrument pitched an octave higher than the standard B-flat trumpet) in pop music, where it is now (in certain genres) almost a commonplace. McCartney was reportedly inspired to use the instrument after hearing Mason's performance in a BBC radio broadcast of the second Brandenburg Concerto by Johann Sebastian Bach.
Zoals MrBadGuy hierboven terecht al aanhaalt klopt dit als een bus!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:41 schreef Soul79 het volgende:
het orkestje van Penny Lane zo lijkt te zijn weggelopen uit het 2e Brandenburgse Concert van Bach.
Heb toch altijd mijn twijfels bij dit soort berichten...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:35 schreef Jane het volgende:
[..]
Lennon was dan ook een groot verzamelaar van Beatles bootlegs.Heb ik altijd heel grappig gevonden.
Btw, soms is het toch wel handig dat er nog Beatlesfans bestaan op deze wereld...
Amerikaan voorkomt inbraak in Liverpool
Wist je dat ze op de radio eens Get Back draaiden en dat Heather niet wist dat het van Paul wasquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:23 schreef webfreak het volgende:
Typisch Paul, hij vertelt in ieder interview hetzelfde verhaaltje
Ik weet natuurlijk ook niet hoe het precies gegaan is, maar dit vind ik niet zo gek hoor. Hij zit achter z'n pc naar die webcam te kijken, dus google is snel bij de hand. Net even zelf getest en binnen 2 minuten had ik dit:quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:54 schreef Olmo het volgende:
Ok, je woont in Dallas en je weet het nummer van de Liverpoolse politie?
Ik vind Rubber Soul echt een stap verder: voor mijn gevoel niet vergelijkbaar met het pre-Help materiaal... Ik heb het Beatles-tijdperk altijd al automatisch in vieren gedeeld:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:59 schreef satecl het volgende:
[..]
Ruber Soul is idd ook geweldig,,, maar dat lijkt toch redelijk op de muziek vóór help!...?
Ik deel het juist altijd in tweeën. Van Please Please Me t/m Help en van Rubber Soul t/m Let It Be.quote:
mmm, bij mij speelde ze toch wat nummertjes van rubber soul:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:33 schreef PimD het volgende:
Don't Let Me Down speelden ze inderdaad ook, en uiteraard Hey Jude.... Maar dat was volgens mij het enige post-Help materiaal. Terwijl ik nog wel zo had gehoopt op dingen van Rubber Soul enzo
Met die verdeling ben ik 't grotendeels wel eens.. Op HELP! na. HELP is het eerste Beatles-album dat van begin tot eind geniaal is, en geen skippers bevat, imho. Ik zou 't waarschijnlijk indelen bij Rubber Soul en Revolver.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:58 schreef hello_goodbye het volgende:
[..]
Ik vind Rubber Soul echt een stap verder: voor mijn gevoel niet vergelijkbaar met het pre-Help materiaal... Ik heb het Beatles-tijdperk altijd al automatisch in vieren gedeeld:
1. Please Please Me tot en met Help
2. Rubber Soul en Revolver
3. Sgt. Pepper en MMT
4. The White Album tot en met Abbey Road
Er is wel vaak gedonder met de platenmaatschappijen zeg. Ook vreemd dat ze platen als promotiemateriaal gebruiken, iedereen die geïnteresseerd is kent de albums toch al?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:53 schreef Jane het volgende:
Er is weer eens Beatles-FP-nieuws.
Beatles klagen platenmaatschappijen aan
Ja, sorry!quote:Op vrijdag 1 september 2006 01:22 schreef DrDentz het volgende:
wil je nooit meer met een FP link aankomen!
Volgens mij is dat nooit helemaal duidelijk geworden. Die knakker (Mark Chapman) had een soort obsessie voor Lennon, kennelijk is hij daarin nogal doorgeslagen. Maar ik weet het fijne er niet van.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef Skazminko het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom John Lennon eigenlijk is doodgeschoten?![]()
Dat zei Stevie Wonder dus ook (helaas, Stevie wat doe jequote:Op zaterdag 2 september 2006 15:20 schreef satecl het volgende:
lennon heeft ook gezegd dat op een gegeven moment de beatles populairder waren als jezus,,, dat heeft de christenen(zoals Mark C.) kwaad gemaakt.... en zo zijn er meer redenen
Het is nu september 2006. Van 2001 tot nu heeft Paul 2 albums gemaakt, Driving Rain en Chaos and Creation. Van 1961 (zelfs 1963) tot 1966 hebben de Beatles maar liefst 7 albums gemaakt, en dan tel ik de singles van Past Masters deel 1 niet mee.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:58 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik heb trouwens heel lang gedacht dat de Beatles zelf ook heel bewust meegingen in hun ontwikkeling. Het viel me pas op bij het kijken van Anthology dat ze in 1966 nog vrolijk het nummer Rock and Roll Music live speelden... Voor mijn gevoel is dat nummer echt uit een ander tijdperk, maar voor hun duidelijk niet. Er zat natuurlijk ook maar twee jaar (minder zelfs) tussen Beatles For Sale en Revolver... Ongelooflijk...
Ja, maar wat definieer jij als 'zo goed als Revolver'? Revolver was briljant voor die tijd.. Maar als iemand anno 2006 een soortgelijke plaat uitbrengt, is het innovatieve er natuurlijk vanaf. Je moet met iets nieuws komen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:40 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het is nu september 2006. Van 2001 tot nu heeft Paul 2 albums gemaakt, Driving Rain en Chaos and Creation. Van 1961 (zelfs 1963) tot 1966 hebben de Beatles maar liefst 7 albums gemaakt, en dan tel ik de singles van Past Masters deel 1 niet mee.
Als je het zo bekijkt, is het destijds toch wel echt razendsnel gegaan met de ontwikkeling in de muziek. Breng nu, 2006, iets dat zo goed is als Revolver uit, en je hebt het album van het jaar.
Ja de Sixties hequote:Op zaterdag 2 september 2006 17:40 schreef Rasing het volgende:
[..]
Het is nu september 2006. Van 2001 tot nu heeft Paul 2 albums gemaakt, Driving Rain en Chaos and Creation. Van 1961 (zelfs 1963) tot 1966 hebben de Beatles maar liefst 7 albums gemaakt, en dan tel ik de singles van Past Masters deel 1 niet mee.
Als je het zo bekijkt, is het destijds toch wel echt razendsnel gegaan met de ontwikkeling in de muziek. Breng nu, 2006, iets dat zo goed is als Revolver uit, en je hebt het album van het jaar.
Sgt. Pepper vind ik de beste.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:47 schreef satecl het volgende:
kan er miss ook een toernooi worden gehouden voor het beste album van the beatles...?
Als ik dit zo lees, krijg ik 't idee dat je z'n oude werk ook niet kentquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:39 schreef Soul79 het volgende:
Maar beiden zijn daarna gaandeweg verzand in beschamende light weight muzakAl moet ik bekennen dat ik het recente McCartney-werk niet ken.
prima ideequote:Op zaterdag 2 september 2006 18:47 schreef satecl het volgende:
kan er miss ook een toernooi worden gehouden voor het beste album van the beatles...?
Och, wat betreft sound en productie zou het niet meer innovatief zijn, maar de songs zouden nog staan als een huis. Nothing beats a good tune zeg ik altijd maar, en aangepast aan de moderne sound zouden de melodietjes van For no one etc. echt nog wel uit steken boven de meeste populaire meuk van vandaag.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:21 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, maar wat definieer jij als 'zo goed als Revolver'? Revolver was briljant voor die tijd.. Maar als iemand anno 2006 een soortgelijke plaat uitbrengt, is het innovatieve er natuurlijk vanaf. Je moet met iets nieuws komen.
Flaming Lipsquote:Verder komt er ook van de nieuwe generatie nog genoeg moois uit. The Flaming Lips brachten een half jaar geleden een waar meesterwerk uit. Voor mij is dát de nieuwe Revolver. Maar dat slaat gewoon niet aan. Want het zijn The Flaming Lips, en daar heeft de media geen boodschap aan.
Die zijn veel te druk bezig met het pluggen van het Arctic-Monkeys-album. Want dat zou zogenaamd z'n tijd ver vooruit zijn...Dan breekt mijn klomp.
De Beatles hebben de standaard gezet. Hun geniale ideeën zijn mainstream geworden. Zijn er in de mainstream muziek nog ontwikkelingen geweest die zo ingrijpend waren als wat de Beatles hebben gedaan? Bij lange na niet.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:41 schreef Soul79 het volgende:
Maarre, hoewel ze de laatste jaren wel wat meer catchy worden (helaas trouwens, maar dat is persoonlijk) richten de Lips zich met hun muziek ook niet op de massa. De Beatles deden dat wel, maar waren zo geniaal dat ze daarbij artistiek niets in hoefden te leveren, integendeel.
De beste nrs van McCartney kunnen zich zeker meten met die van de Beatles. Er zit echter idd ook een hoop tussen wat alleen echte fans kunnen waarderen (lees: lightweight meuk).quote:Oh en wat het vroege werk van McCartney betreft, dat is best leuk, maar niet meer vergelijkbaar met zijn Beatle-werk. De Beatles waren toch meer dan een optelsom.
Chaos and Creation is wel erg goed ontvangen en qua verkopen is het ook wel een redelijk succesvol album. En ook nog een Grammy nominatie voor beste album, dat noem ik niet niksquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:21 schreef webfreak het volgende:
Paul bracht vorig jaar een superalbum uit. Maar dat sloeg niet aan. Paul kan z'n albums zo briljant maken als 'ie wil, het werkt toch niet. De massa verwacht nog steeds een 20-jarige jongen die met z'n hoofd schudt. En die verwachtingen kan hij niet meer waarmaken.
Hehe, ik had er nog bij willen zeggen dat ik pas de laatste jaren de klasse van Help ben gaan inzien, vooral van de nummers die 'neigen naar Rubber Soul'. Ik denk dat ik het album nog steeds in de eerste periode plaats vanwege Dizzy Miss Lizzy...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:15 schreef webfreak het volgende:
[..]
Met die verdeling ben ik 't grotendeels wel eens.. Op HELP! na. HELP is het eerste Beatles-album dat van begin tot eind geniaal is, en geen skippers bevat, imho. Ik zou 't waarschijnlijk indelen bij Rubber Soul en Revolver.
Het is misschien niet zo vooruitstrevend als Rubber Soul, maar toch is 't een flinke stap verder dan eerdere albums zoals PPM of HDN.
Nou... ik weet het niet. Er zijn meer dan genoeg solo-nummers die beter zijn dan diverse Beatles-nummers. En sommige vroege solo-nummers waren eigenlijk Beatles-nummers omdat ze in die periode (gedeeltelijk) geschreven waren. Zo wilde Paul Teddy Boy niet op Let it be hebben omdat hij 'm op z'n solo-lp wilde hebben. Anders had 'ie misschien toch op Lib gestaan. Het was toch wel voor een groot gedeelte de optelsom die bepaalde nummers dat beetje extra gaven! Imho.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:41 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Oh en wat het vroege werk van McCartney betreft, dat is best leuk, maar niet meer vergelijkbaar met zijn Beatle-werk. De Beatles waren toch meer dan een optelsom.
Sommige solonummers van Paul zijn beter dan sommige Beatle-nummers, maar niet 1 solonummer behoort tot zijn beste Beatle-werk. Lennon heeft met Plastic Ono Band en Imagine in elk geval nog solowerk gehad dat zich kon meten met zijn beste Beatlewerk.quote:Op zaterdag 2 september 2006 21:29 schreef hello_goodbye het volgende:
Nou... ik weet het niet. Er zijn meer dan genoeg solo-nummers die beter zijn dan diverse Beatles-nummers. En sommige vroege solo-nummers waren eigenlijk Beatles-nummers omdat ze in die periode (gedeeltelijk) geschreven waren. Zo wilde Paul Teddy Boy niet op Let it be hebben omdat hij 'm op z'n solo-lp wilde hebben. Anders had 'ie misschien toch op Lib gestaan. Het was toch wel voor een groot gedeelte de optelsom die bepaalde nummers dat beetje extra gaven! Imho.
Van samenwerking op Abbey is amper sprake. Iedereen deed al heel lang zijn eigen ding. Het verhaal wil dat ze er met z'n allen nog één keer voor wilde gaan maar Lennon had bijvoorbeeld een grafhekel aan kant twee.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:45 schreef Soul79 het volgende:
[..
Maar qua innovativiteit en veelzijdigheid is niets ooit in de buurt gekomen van de Beatle-albums vanaf Help. Dat komt door de samenwerking (op Abbey Road staan tenslotte ook 2 nummers van George en 1 van Ringo) en doordat Paul bij de Beatles nog aan gedurfde concepten durfde te denken, zoals Sgt Peppers en de B-side van Abbey Road.
Zal best, hij schijnt ook een hekel te hebben gehad aan Peppers en als het hem zo uitkwam aan alle Beatle muziekquote:Op zaterdag 2 september 2006 23:57 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Van samenwerking op Abbey is amper sprake. Iedereen deed al heel lang zijn eigen ding. Het verhaal wil dat ze er met z'n allen nog één keer voor wilde gaan maar Lennon had bijvoorbeeld een grafhekel aan kant twee.
Eeeeeeh, waar hoor je mij zeggen dat ze er de eersten mee waren?quote:En dat McCartney gedurfde concepten durfde te denken is natuurlijk een klein beetje naief. Immers, zonder Freak Out van Zappa had Pepper nooit bestaan (ooit door Macca toegegeven). Luister maar naar Lovely Rita (het einde that is) en The Return of Monster Magnet van The Mothers en je snapt wat ik bedoel. Kant twee van Abbey werd ook al eerder gedaan door enkele underground progbands. Macca zorgde er alleen voor dat het commercieel ook aantrekkelijk werd. Meer is het niet.
Nogmaals, luister naar freak out van Zappa uit 1966 en daarna Pepper. Je hoort een hoop overeenkomsten.quote:Op zondag 3 september 2006 00:20 schreef Soul79 het volgende:
[..]
[..]
- de Beatles waren doorgaans de eersten met enig substantieel muzikaal talent die bepaalde innovaties ter hand namen.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:21 schreef webfreak het volgende:
Verder komt er ook van de nieuwe generatie nog genoeg moois uit. The Flaming Lips brachten een half jaar geleden een waar meesterwerk uit. Voor mij is dát de nieuwe Revolver. Maar dat slaat gewoon niet aan. Want het zijn The Flaming Lips, en daar heeft de media geen boodschap aan.
Die zijn veel te druk bezig met het pluggen van het Arctic-Monkeys-album. Want dat zou zogenaamd z'n tijd ver vooruit zijn...Dan breekt mijn klomp.
Zappa... muzikale laboratoriumexperimenten. Geniale muzikant, maar ik mis bij hem de spontaniteit en de schijnbare achteloosheid die de Beatles zo verteerbaar maken. Zappa's muziek is te bedacht, daar word ik heel gauw heel moe van.quote:Op zondag 3 september 2006 01:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Nogmaals, luister naar freak out van Zappa uit 1966 en daarna Pepper. Je hoort een hoop overeenkomsten.
Welnee, het staat gewoon interessant om Zappa als held te noemen. Net zoiets als de Velvet Underground, een ontieglijk saaie k*tband die muzikanten graag noemen als inspiratiebron omdat dat stoer en cool staat (stoerder dan de Beatles) terwijl niemand hun muziek nog luistert, muziek die ook gewoon zuigt. Wil Zappa er verder dan ook niet mee vergelijken, die had muzikaal nog wat te zeggen.quote:Op zondag 3 september 2006 17:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zappa... muzikale laboratoriumexperimenten. Geniale muzikant, maar ik mis bij hem de spontaniteit en de schijnbare achteloosheid die de Beatles zo verteerbaar maken. Zappa's muziek is te bedacht, daar word ik heel gauw heel moe van.
Overigens is mijn contemporaine muziekheld, John Frusciante, helemaal wild van Zappa. Hij hoort er vast heel andere dingen in dan ik, als leek.![]()
Mwah, ik geloof niet dat Frusciante Zappa nodig heeft om zijn image te builden.quote:Op zondag 3 september 2006 17:52 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Welnee, het staat gewoon interessant om Zappa als held te noemen. Net zoiets als de Velvet Underground, een ontieglijk saaie k*tband die muzikanten graag noemen als inspiratiebron omdat dat stoer en cool staat (stoerder dan de Beatles) terwijl niemand hun muziek nog luistert, muziek die ook gewoon zuigt. Wil Zappa er verder dan ook niet mee vergelijken, die had muzikaal nog wat te zeggen.
Waar haal je de arrogantie vandaan om te bepalen of iets goed of slecht is?!quote:Op zondag 3 september 2006 17:52 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Welnee, het staat gewoon interessant om Zappa als held te noemen. Net zoiets als de Velvet Underground, een ontieglijk saaie k*tband die muzikanten graag noemen als inspiratiebron omdat dat stoer en cool staat (stoerder dan de Beatles) terwijl niemand hun muziek nog luistert, muziek die ook gewoon zuigt. Wil Zappa er verder dan ook niet mee vergelijken, die had muzikaal nog wat te zeggen.
Laat daar geen twijfel over bestaan. Wat ik bedoel, is dat bij de Beatles de muziek centraal lijkt te staan, en bij Zappa het idee. Zappa is goed, maar zo duidelijk avant-garde; ik vind het een pronkzuchtige grappenmaker die nooit helemáál oprecht is maar altijd vol hidden messages, een ironische muziekprofessor. Muzikanten likken hun vingers erbij af misschien, maar hij ráákt mij niet. Zijn muziek lijkt in dienst te staan van zijn vernieuwingsdrang of zucht naar provocatie, terwijl de beste songs van de Beatles gewoon zijn.quote:Op zondag 3 september 2006 18:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het staat helemaal niet interessant om Zappa te noemen als held. Goed, ik ben een groot fan van Zappa en ook van The Beatles. Denk je dat de muziek van The Beatles niet bedacht is? Zeker de composities van McCartney zijn zeer zorgvuldig bedacht. Uiteraard gebeurde er ook een hoop dingen spontaan (a day in thel life bijvoorbeeld) maar over het algemeen is het allemaal zeer vakkundig bedacht.
De Beatles zijn gewoon ecclectische wonderboys geweest, de juiste band op de juiste plaats in de juiste tijd. Geniale marketeers van hun eigen product, ook, met name Lennon. Wat in de underground werd uitgedacht, door bijvoorbeeld Zappa, hebben zij heel vakkundig aan de oppervlakte gebracht.quote:Ik wilde alleen maar aangeven dat ik dus moe word van het idealiseren van The Beatles. Dat er altijd maar klakkeloos geroepen wordt dat zij zogenaamd alles hebben uitgevonden of mee begonnen waren. Ik probeer enkele nuances aan te brengen. Bijvoorbeeld door Zappa te noemen waardoor ze erg geinspireerd zijn geweest.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op zondag 3 september 2006 18:29 schreef Ringo het volgende:
De Beatles zijn gewoon ecclectische wonderboys geweest, de juiste band op de juiste plaats in de juiste tijd. Geniale marketeers van hun eigen product, ook, met name Lennon. Wat in de underground werd uitgedacht, door bijvoorbeeld Zappa, hebben zij heel vakkundig aan de oppervlakte gebracht.
dat is heel vaag.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef Skazminko het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom John Lennon eigenlijk is doodgeschoten?![]()
Oja, sorry, ik moet natuurlijk overal voor zetten 'ik vind'quote:Op zondag 3 september 2006 18:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Waar haal je de arrogantie vandaan om te bepalen of iets goed of slecht is?!
huh dat ziet er mooi uit... jamme rdat zoiets dan weer niet in Nederland isquote:Op zondag 3 september 2006 17:59 schreef Sloavink het volgende:
http://www.cirquedusoleil(...)_click/redirect/love
Ben ik heen geweest in Vegas. Ben gelijk Beatles fan geworden.![]()
Volgens mij was hij kort geleden vrijgelaten.quote:Op zondag 3 september 2006 18:37 schreef rebel6 het volgende:
[..]
ik hoop dat hij een slecht leven heeft in de gevangenis.
Nieuwe Beatles fans zijn altijd leuk, dus welkomquote:Op zondag 3 september 2006 17:59 schreef Sloavink het volgende:
http://www.cirquedusoleil(...)_click/redirect/love
Ben ik heen geweest in Vegas. Ben gelijk Beatles fan geworden.![]()
Sjjjjjt! Breng ze niet op ideeën!quote:Op zondag 3 september 2006 20:12 schreef satecl het volgende:
[..]
huh dat ziet er mooi uit... jamme rdat zoiets dan weer niet in Nederland is![]()
Hou het maar gewoon op niet willen, gegeven dat toen hij iets toegankelijkers schreef (Dancing Fool) hij wel gewoon braaf een hitje had (verkleinwoord omdat het nog steeds te 'Zappa' was om echt mainstream te zijn).quote:Op zondag 3 september 2006 18:38 schreef Soul79 het volgende:
Dat had Zappa iig niet, hoe geniaal hij ook was, hij had niet het vermogen zijn ideeën onder te brengen in mainstream popmuziek voor de massa. Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet, maar dat is weer iets anders.
teh horrorquote:Op zondag 3 september 2006 21:02 schreef webfreak het volgende:
[..]
Sjjjjjt! Breng ze niet op ideeën!
Ik ben allang blij dat ze dat hier niet doen. Dit soort dingen moeten goed gebeuren, of helemaal niet.
Ik zie 't al voor me: een Van Den Ende productie met Nederlandstalige Beatlenummers, en Simone Kleinsma in de hoofdrol
teh horrorquote:Op zondag 3 september 2006 21:02 schreef webfreak het volgende:
[..]
Sjjjjjt! Breng ze niet op ideeën!
Ik ben allang blij dat ze dat hier niet doen. Dit soort dingen moeten goed gebeuren, of helemaal niet.
Ik zie 't al voor me: een Van Den Ende productie met Nederlandstalige Beatlenummers, en Simone Kleinsma in de hoofdrol
Ik kan me eerlijk gezegd ook moeilijk Frank Zappa voor een zaal met gillende tienermeisjes voorstellen, zoals de Beatles. Dat wilde Zappa gewoon niet, en die meisjes vermoedelijk ook nietquote:Op zondag 3 september 2006 21:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hou het maar gewoon op niet willen, gegeven dat toen hij iets toegankelijkers schreef (Dancing Fool) hij wel gewoon braaf een hitje had (verkleinwoord omdat het nog steeds te 'Zappa' was om echt mainstream te zijn).
Ha!quote:Op zondag 3 september 2006 21:17 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd ook moeilijk Frank Zappa voor een zaal met gillende tienermeisjes voorstellen, zoals de Beatles. Dat wilde Zappa gewoon niet, en die meisjes vermoedelijk ook niet![]()
Jamai als Ringoquote:Op zondag 3 september 2006 21:02 schreef webfreak het volgende:
[..]
Sjjjjjt! Breng ze niet op ideeën!
Ik ben allang blij dat ze dat hier niet doen. Dit soort dingen moeten goed gebeuren, of helemaal niet.
Ik zie 't al voor me: een Van Den Ende productie met Nederlandstalige Beatlenummers, en Simone Kleinsma in de hoofdrol
Die is beter jaquote:Op zondag 3 september 2006 21:39 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik vind Jamai meer een Brian Epstein.
Dit is geen musical, maar een soort circus. Schijnt in zijn soort best goed te zijn. Wat in ieder geval interessant is, is dat er een cd komt van dit stuk met opnieuw gemixte Beatles nummers (door George Martin en zijn zoon).quote:Op zondag 3 september 2006 21:02 schreef webfreak het volgende:
[..]
Sjjjjjt! Breng ze niet op ideeën!
Ik ben allang blij dat ze dat hier niet doen. Dit soort dingen moeten goed gebeuren, of helemaal niet.
Ik zie 't al voor me: een Van Den Ende productie met Nederlandstalige Beatlenummers, en Simone Kleinsma in de hoofdrol
quote:Sir George Martin and his son Giles, who together, using the master tapes at Abbey Road Studios, created a unique soundscape for LOVE (the album for which is currently being worked on at Abbey Road studios by George and Giles for release later this year.)
This joint artistic venture marks the first time that The Beatles company, Apple Corps Ltd., has agreed to a major theatrical partnership. The project was born out of a personal friendship and mutual admiration between the late George Harrison and Cirque du Soleil founder Guy Laliberté. LOVE is performed exclusively at The Mirage in Las Vegas.
België?quote:Op maandag 4 september 2006 23:38 schreef ruud_fr het volgende:
Krijg net een sms van m'n pa dat ie in hetzelfde hotel zit als Paul McCartney (in België)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |