abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 september 2006 @ 18:29:32 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41456846
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Het staat helemaal niet interessant om Zappa te noemen als held. Goed, ik ben een groot fan van Zappa en ook van The Beatles. Denk je dat de muziek van The Beatles niet bedacht is? Zeker de composities van McCartney zijn zeer zorgvuldig bedacht. Uiteraard gebeurde er ook een hoop dingen spontaan (a day in thel life bijvoorbeeld) maar over het algemeen is het allemaal zeer vakkundig bedacht.
Laat daar geen twijfel over bestaan. Wat ik bedoel, is dat bij de Beatles de muziek centraal lijkt te staan, en bij Zappa het idee. Zappa is goed, maar zo duidelijk avant-garde; ik vind het een pronkzuchtige grappenmaker die nooit helemáál oprecht is maar altijd vol hidden messages, een ironische muziekprofessor. Muzikanten likken hun vingers erbij af misschien, maar hij ráákt mij niet. Zijn muziek lijkt in dienst te staan van zijn vernieuwingsdrang of zucht naar provocatie, terwijl de beste songs van de Beatles gewoon zijn.

Het is appels met peren, i know.
quote:
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik dus moe word van het idealiseren van The Beatles. Dat er altijd maar klakkeloos geroepen wordt dat zij zogenaamd alles hebben uitgevonden of mee begonnen waren. Ik probeer enkele nuances aan te brengen. Bijvoorbeeld door Zappa te noemen waardoor ze erg geinspireerd zijn geweest.
De Beatles zijn gewoon ecclectische wonderboys geweest, de juiste band op de juiste plaats in de juiste tijd. Geniale marketeers van hun eigen product, ook, met name Lennon. Wat in de underground werd uitgedacht, door bijvoorbeeld Zappa, hebben zij heel vakkundig aan de oppervlakte gebracht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Redactie Frontpage zondag 3 september 2006 @ 18:36:14 #77
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_41457017
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:29 schreef Ringo het volgende:

De Beatles zijn gewoon ecclectische wonderboys geweest, de juiste band op de juiste plaats in de juiste tijd. Geniale marketeers van hun eigen product, ook, met name Lennon. Wat in de underground werd uitgedacht, door bijvoorbeeld Zappa, hebben zij heel vakkundig aan de oppervlakte gebracht.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_41457044
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef Skazminko het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom John Lennon eigenlijk is doodgeschoten?
dat is heel vaag.
hij voelde dat het zijn opdracht was om John te vermoorden, anders kon hij niet verder leven ofzo.

speciaal daarvoor kwam hij naar New York toe, terwijl hij in Hawaii woonde.

ik hoop dat hij een slecht leven heeft in de gevangenis.
pi_41457070
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:19 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Waar haal je de arrogantie vandaan om te bepalen of iets goed of slecht is?!
Oja, sorry, ik moet natuurlijk overal voor zetten 'ik vind'

Daarbij zeg ik nergens dat de Beatles dit of dat bedacht hebben. Maar ze hebben het wel steeds in popmuziek omgezet en dat is geen trucje (zoals jij lijkt te stellen), maar juist 1 van hun grootste talenten. Dat had Zappa iig niet, hoe geniaal hij ook was, hij had niet het vermogen zijn ideeën onder te brengen in mainstream popmuziek voor de massa. Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet, maar dat is weer iets anders.
  zondag 3 september 2006 @ 20:12:00 #80
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41459608
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:59 schreef Sloavink het volgende:
http://www.cirquedusoleil(...)_click/redirect/love

Ben ik heen geweest in Vegas. Ben gelijk Beatles fan geworden.
huh dat ziet er mooi uit... jamme rdat zoiets dan weer niet in Nederland is
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_41459866
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:37 schreef rebel6 het volgende:

[..]

ik hoop dat hij een slecht leven heeft in de gevangenis.
Volgens mij was hij kort geleden vrijgelaten.
pi_41459960
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:59 schreef Sloavink het volgende:
http://www.cirquedusoleil(...)_click/redirect/love

Ben ik heen geweest in Vegas. Ben gelijk Beatles fan geworden.
Nieuwe Beatles fans zijn altijd leuk, dus welkom
pi_41461441
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:12 schreef satecl het volgende:

[..]

huh dat ziet er mooi uit... jamme rdat zoiets dan weer niet in Nederland is
Sjjjjjt! Breng ze niet op ideeën!
Ik ben allang blij dat ze dat hier niet doen. Dit soort dingen moeten goed gebeuren, of helemaal niet.
Ik zie 't al voor me: een Van Den Ende productie met Nederlandstalige Beatlenummers, en Simone Kleinsma in de hoofdrol
pi_41461523
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:38 schreef Soul79 het volgende:
Dat had Zappa iig niet, hoe geniaal hij ook was, hij had niet het vermogen zijn ideeën onder te brengen in mainstream popmuziek voor de massa. Dat wilde hij waarschijnlijk ook niet, maar dat is weer iets anders.
Hou het maar gewoon op niet willen, gegeven dat toen hij iets toegankelijkers schreef (Dancing Fool) hij wel gewoon braaf een hitje had (verkleinwoord omdat het nog steeds te 'Zappa' was om echt mainstream te zijn).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_41461916
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:02 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat ze dat hier niet doen. Dit soort dingen moeten goed gebeuren, of helemaal niet.
Ik zie 't al voor me: een Van Den Ende productie met Nederlandstalige Beatlenummers, en Simone Kleinsma in de hoofdrol
teh horror
pi_41461917
quote:

[..]

teh horror
pi_41462018
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hou het maar gewoon op niet willen, gegeven dat toen hij iets toegankelijkers schreef (Dancing Fool) hij wel gewoon braaf een hitje had (verkleinwoord omdat het nog steeds te 'Zappa' was om echt mainstream te zijn).
Ik kan me eerlijk gezegd ook moeilijk Frank Zappa voor een zaal met gillende tienermeisjes voorstellen, zoals de Beatles. Dat wilde Zappa gewoon niet, en die meisjes vermoedelijk ook niet
pi_41462105
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:17 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik kan me eerlijk gezegd ook moeilijk Frank Zappa voor een zaal met gillende tienermeisjes voorstellen, zoals de Beatles. Dat wilde Zappa gewoon niet, en die meisjes vermoedelijk ook niet
Ha! . Dat had vast leuke situaties opgeleverd .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_41462293
quote:

[..]

Jamai als Ringo
pi_41462993
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jamai als Ringo
Ik vind Jamai meer een Brian Epstein.
pi_41463104
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:39 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik vind Jamai meer een Brian Epstein.
Die is beter ja
pi_41463860
quote:

[..]

Dit is geen musical, maar een soort circus. Schijnt in zijn soort best goed te zijn. Wat in ieder geval interessant is, is dat er een cd komt van dit stuk met opnieuw gemixte Beatles nummers (door George Martin en zijn zoon).
quote:
Sir George Martin and his son Giles, who together, using the master tapes at Abbey Road Studios, created a unique soundscape for LOVE (the album for which is currently being worked on at Abbey Road studios by George and Giles for release later this year.)

This joint artistic venture marks the first time that The Beatles company, Apple Corps Ltd., has agreed to a major theatrical partnership. The project was born out of a personal friendship and mutual admiration between the late George Harrison and Cirque du Soleil founder Guy Laliberté. LOVE is performed exclusively at The Mirage in Las Vegas.
pi_41498534
Krijg net een sms van m'n pa dat ie in hetzelfde hotel zit als Paul McCartney (in België)
  dinsdag 5 september 2006 @ 00:10:05 #94
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41499866
kijk, dat zijn nog eens goeie berichten
pi_41517792
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:38 schreef ruud_fr het volgende:
Krijg net een sms van m'n pa dat ie in hetzelfde hotel zit als Paul McCartney (in België)
België?
Schuilen voor Heather?
(tvp)
  dinsdag 5 september 2006 @ 16:27:00 #96
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41519066
wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag... bij 'A Day In The Life' hoor je helemaal op t eind van t nummer een beetje stom gelach/gebrabbel. Waar slaat dat op..heeft dat een betekenis en wat zeggen ze daar???
pi_41520091
Allemaal fragmentjes van gepraat in de studio aan elkaar geplakt. Dit stond in de binnengroef van de LP en als je een pick-up had die niet automatisch terug ging naar het begin van de plaat bleef het 'gepraat' voor altijd doorgaan.
Nee.
  dinsdag 5 september 2006 @ 17:07:24 #98
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41520296
haha geinig
pi_41529700
En zelfs zulke dingen werden geïmiteerd door andere bands. Atom heart mother van Pink Floyd uit 1970 eindigt met het geluid van een lekkende kraan, als de naald niet automatisch terugging hoorde je dus tot in de eeuwigheid drup-drup-drup-drup-drup etc

Geen idee trouwens of dit grapje een uitvinding van de Beatles is.
pi_41533054
ik dacht dat het een Paul is dead clue was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')