Wat is dat voor een lulkoek, Aristoteles ligt aan de wieg.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Begin je alvast met lezen?![]()
[..]
Dat mag je.
Tja, wat een onzin, het Islamitische Rijk heeft Turkije, Spanje, delen van Rusland, India, Indonesie, de helft van afrika e.d. beheerst, zowel politiek en militair gezien. Dus je defenitie is een beetje vreemd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:30 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
De wereldpolitiek beheersen impliceert dat je invloed over de hele wereld reikt.
Nooit niet? Wat dacht je van Hong Kong (was gewoon China hoor), Rusland heeft zich in verleden bij het Westen gevoegd (iig geprobeerd), Cuba heeft een Westerse filosoof Marx als grondslag van hun politieke systeem, Venezuela werd gedomineerd door Spanje, India en Iran kennen Engeland maar al te goed.
En zelfs buiten dit om hebben ze allemaal nog steeds te maken met het Westen en zijn diens politieke gericht tegen de Westerse machtsinvloed. Invloed dus.
Dat is toch ook zo?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:30 schreef -IksRee- het volgende:
aangezien volgens hem dat een taboe is in Europa en de VS.
Ik ben het simpelweg eens met zijn visie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen toevoegende waarde, het was een antwoord op een vraag![]()
Er is nooit een Islamitisch rijk geweest dat zowel Indonesië als Spanje als de helft van Afrika heeft beheerst.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, wat een onzin, het Islamitische Rijk heeft Turkije, Spanje, delen van Rusland, India, Indonesie, de helft van afrika e.d. beheerst, zowel politiek en militair gezien. Dus je defenitie is een beetje vreemd.
Ook zo een inhoudelijke weerwoord.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat is dat voor een lulkoek, Aristoteles ligt aan de wieg.![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:34 schreef popolon het volgende:
Ik ben blij te zien dat zoiets kan in Iran.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers.
Iran.
Niet tegelijk nee, maar ook al zouden we indonesie weglaten, blijft het verhaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er is nooit een Islamitisch rijk geweest dat zowel Indonesië als Spanje als de helft van Afrika heeft beheerst.
Van de Renaissance? Dat is eigenlijk onmogelijk. Het is de wedergeboorte van zijn werken en ideeën -nou ja, nogal een beetje simpele visie, maar goed, maakt evenniet uit-, niet door hem.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:32 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat is dat voor een lulkoek, Aristoteles ligt aan de wieg.![]()
Voor me eigen mening?quote:
Begint eindelijk tot je door te komen, waarom ik, een moslim dit topic opende.quote:Er zijn honderden zo niet duizenden tekeningen over het zionistische Israel, waarin vaak een vergelijking wordt getrokken met nazi-Duistland. Die tekeningen zijn ouder dan de Deens prenten.
Hoeveel topics zijn daarover?
quote:Hoeveel moskeeën branden er vanwege die tekeningen?
Wie is er mishandeld vanwege die tekeningen dan? Je doet niets meer dan woorden in mijn mond leggen om met een argument te komen over iets waar ik niet achtersta dan wel over had.quote:Hoeveel moslims worden er dagelijks mishandeld vanwege die tekeningen. Je wil graag de slachtofferrol aantrekken, maar je ziet niet in dat je appels met peren aan het vergelijken bent.
Nee, want haar betoog staat vol met vragen en een redelijk vage opvatting dacht ik zo. Ze begrijpt het wel, en dan weer niet, en dan vind ze zus (wat van mij mag).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ben het simpelweg eens met zijn visie.
Misschien kan je wat (onderbouwde) contra's tegen deze opvatting creëren om zodoende een toevoegende discussie hierover te starten.
Wat wil je horen dan? Dat het islamitische rijk de wereldpolitiek beheerste?!? Moet je daarvoor niet eerst een invloedsfeer hebben over de hele wereld en niet delen daarvan?!?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, wat een onzin, het Islamitische Rijk heeft Turkije, Spanje, delen van Rusland, India, Indonesie, de helft van afrika e.d. beheerst, zowel politiek en militair gezien. Dus je defenitie is een beetje vreemd.
Zal nog wel komen, normaal zijn er genoeg Joodse instantie's die moord en brand schreeuwen als er iets dergelijks gebeurtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, en ze beginnen zich ook al op te naaien.![]()
Jij en niveau in een zin?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:36 schreef -IksRee- het volgende:
Toch wel mooi als je dit zo ziet: het gaat echt nooit goed komen tussen de Westerlingen en Moslims, dat zie je hier op dit niveau al.
Zo'n kneus die gaat zeiken dat Sinterklaas slecht voor je is omdat je ouders liegen![]()
Een kneus die aan de hand van een discussie op een forum gaat huilen dat het niet goed komt tussen westerlingen en moslims.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:36 schreef -IksRee- het volgende:
Toch wel mooi als je dit zo ziet: het gaat echt nooit goed komen tussen de Westerlingen en Moslims, dat zie je hier op dit niveau al.
Zo'n kneus die gaat zeiken dat Sinterklaas slecht voor je is omdat je ouders liegen![]()
Vanuit staatswege gestuurde tentoonstelling heeft natuurlijk niets te maken met vrije meningsuiting, maar allèz.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:34 schreef popolon het volgende:
Ik ben blij te zien dat zoiets kan in Iran.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting en vrijheid van pers.
Iran.
Ja wat moet ik dan? Ik zeg dat Plato en Aristoteles aan de wieg lagen, en jij komt met een filosoof aanzetten die de Aristotelische werken gebruitk heeft om tot eigen inzicht te komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook zo een inhoudelijke weerwoord.
Zonder vertalingen en commentaar van hen had Europa niet eens meer een werk van Plato etc, is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:40 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ja wat moet ik dan? Ik zeg dat Plato en Aristoteles aan de wieg lagen, en jij komt met een filosoof aanzetten die de Aristotelische werken gebruitk heeft om tot eigen inzicht te komen.
Is het zo moeilijk om te begrijpen?![]()
Invloedssfeer op welk gebied? De Islamitische wereld nu, "beheerst" in feite dan ook de wereldpolitiek, geen enkel land beheerst dan eigenlijk NIET de wereldpolitiek. Heeft dat niet het met tijdperk te maken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:38 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Wat wil je horen dan? Dat het islamitische rijk de wereldpolitiek beheerste?!? Moet je daarvoor niet eerst een invloedsfeer hebben over de hele wereld en niet delen daarvan?!?
![]()
Agie ana ra ieh, salaam.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een kneus die aan de hand van een discussie op een forum gaat huilen dat het niet goed komt tussen westerlingen en moslims.![]()
Volgens mij zou je dat niet eens willen trouwens.
Je verwacht het wel, maar je vindt ze tegelijkertijd inferieur? Dan hoor je het toch niet te verwachten?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vanuit staatswege gestuurde tentoonstelling heeft natuurlijk niets te maken met vrije meningsuiting, maar allèz.
Het precedent is wel geschapen, omdat dit geschaard wordt onder vrije meningsuiting, dat er vij ver gegaan kan worden in het kwetsen van bevolkingsgroepen.
Ik verwacht op een meer beschaafdere bijval over de in de toekomst gemaakte cartoons in westerse media in de islamitische gemeenschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |