quote:Vlag Iran In Teheran is een tentoonstelling geopend met meer dan tweehonderd spotprenten over de Holocaust, de massale moord op Joden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Iran ziet de tentoonstelling als een reactie op de Deense spotprenten over de profeet Mohammed, die eerder dit jaar in islamitische landen voor commotie zorgden.
De tentoonstelling is opgezet door de organisatie Iran Cartoon. "Zij kunnen schrijven wat zij willen over de profeet, maar zodra iemand twijfels uit over de Holocaust, krijgt hij een boete of celstraf", aldus een van de organisatoren over de situatie in Europa. In totaal had de organisatie 1100 spotprenten ontvangen uit een zestigtal landen. De prenten zijn hier te bekijken op de website van de organisatie.
Uiteraard; http://www.irancartoon.ir/gallery/ is oorspronkelijke link alleen is op het moment niet werkende.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:58 schreef Chadi het volgende:
Ik heb nog geen prenten gezien om er over te oordelen. Kan je die misschien linken?
Nee, gewoon superieurquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:
tussenstand naar aanleiding van CartoonWars 2:
Iraanse ambassades in de fik: 0
Iraanse burgers mishandeld: 0
Iraanse vlaggen verbrand: 0
Iraanse kranten verboden: 0
Boycots van Iraanse producten: 0
Goh, is het Westen tóch moreel superieur aan de moslims?
Superieur in alle opzichten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:
Er worden geen sancties voor Iran opgelegd want die zijn er alquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:
tussenstand naar aanleiding van CartoonWars 2:
Iraanse ambassades in de fik: 0
Iraanse burgers mishandeld: 0
Iraanse vlaggen verbrand: 0
Iraanse kranten verboden: 0
Boycots van Iraanse producten: 0
Tell me ?!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er worden geen sancties voor Iran opgelegd want die zijn er al
Ik betwijfel het als ik alleen al naar je nickname kijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:43 schreef butt_plug het volgende:
ik ben ook superieur aan een jood
ik ben ook superieur aan jou, dat weet ik statistisch gezien al ook al ken ik je nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:47 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Ik betwijfel het als ik alleen al naar je nickname kijk![]()
Alles wat de VS recent heeft aangenomen met betrekking tot war on terrorism jegens as van het kwaad.quote:
Vertel eens, in welke opzicht ben jij superieur aan mij dan?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:42 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
De waarheid is soms moeilijk te verkroppen![]()
Superieur in dom lullen wel jaquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:52 schreef butt_plug het volgende:
[..]
ik ben ook superieur aan jou, dat weet ik statistisch gezien al ook al ken ik je niet![]()
Wil je ze aub weghalen, betreffende topic is nog steeds open.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:
maar goed, aangezien de grote leider van de moslimwereld Achminijihad persoonlijk goedkeuring voor vrijheid van meningsuiting heeft gegeven, kunnen deze ook weer?
[afbeelding]
Waarom? vrijheid van meningsuiting. Heeft Achminijihad zelf gezegd. Moet kunnen. Ongeacht of je er iemand mee beledigt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wil je ze aub weghalen, betreffende topic is nog steeds open.
Vertel eens, wanneer zei ik dat ik superieur aan jou was? Ik had het over de superieuriteit van het Westen. Het Westen is tot op heden nog steeds de dominante cultuur, hoewel daar deze eeuw denk ik wel wat barstjes in zal komen (maar niet door de Arabische cultuur maar de Chinese).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vertel eens, in welke opzicht ben jij superieur aan mij dan?
Wat boeit hij mij nou, ik wil het in dit topic over Iran hebben en niet over plaatjes die al zo vaak zijn geplaatst en nog steeds een lopende topic hebben, ik ben niet er tegen dat je ze plaatst. Alleen wil ik het topic zuiver houden van spinoff discussies.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:58 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Waarom, vrijheid van meningsuiting. Heeft Achminijihad zelf gezegd. Moet kunnen. Ongeacht of je er iemand mee beledigt.
als je de vraag gewoon beantwoordt, is er geen spin-off discussie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat boeit hij mij nou, ik wil het in dit topic over Iran hebben en niet over plaatjes die al zo vaak zijn geplaatst en nog steeds een lopende topic hebben, ik ben niet er tegen dat je ze plaatst. Alleen wil ik het topic zuiver houden van spinoff discussies.
Je was het over eens dat het westen superieur was aan de moslims, laat ik nu een moslim zijn die zijn oorsprong in de Arabische landen vind, dus heb je het wel degelijk (deels) over mij.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:58 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Vertel eens, wanneer zei ik dat ik superieur aan jou was? Ik had het over de superieuriteit van het Westen. Het Westen is tot op heden nog steeds de dominante cultuur, hoewel daar deze eeuw denk ik wel wat barstjes in zal komen (maar niet door de Arabische cultuur maar de Chinese).
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als je de vraag gewoon beantwoordt, is er geen spin-off discussie.
Uiteraard, maar liever niet in dit topic.quote:kunnen deze ook weer?
allah is gayquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je was het over eens dat het westen superieur was aan de moslims, laat ik nu een moslim zijn die zijn oorsprong in de Arabische landen vind, dus heb je het wel degelijk (deels) over mij.
Westen = cultuurquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je was het over eens dat het westen superieur was aan de moslims, laat ik nu een moslim zijn die zijn oorsprong in de Arabische landen vind, dus heb je het wel degelijk (deels) over mij.
ik ben in real life nog erger....turkjes en marokkanen zijn het al van me gewendquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stoer he, achter je pc wat brabbelen.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:05 schreef butt_plug het volgende:
[..]
ik ben in real life nog erger....turkjes en marokkanen zijn het al van me gewend
en je weet dat omdat je in z'n reet zit?quote:
Zoals je waarschijnlijk weet voel ik me meer verbonden met de islam dan het westen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Westen = cultuur
moslim = geloofsbelijdenaar
Arabisch = cultuur
Wat wil je nou zeggen dan? Jij hoort ook bij 'het Westen' op het moment dat je hier leeft, vergeet dat niet.
wat ben jij voor een gewetenloze klootzak?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en je weet dat omdat je in z'n reet zit?
superieur in de zin dat jullie allemaal naar het westen komen en wij liever die kankerzooi van de moslimwereld vermijdenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals je waarschijnlijk weet voel ik me meer verbonden met de islam dan het westen.
Tuurlijk hoor ik ook bij het Westen, mijn moeder is Nederlands, maar wat maakt het Westen superieur, dat vraag ik me af.
kijk dat wilde ik even horen. Zie je de hypocritie? Iran stond vooraan bij het schreeuwen moord en brand belediging dit, belediging dat, maar nu zij niet de beledigde, maar de beledigers zijn, is het allemaal vet cool.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Uiteraard, maar liever niet in dit topic.
Fijn, je hebt het weer over Iranquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
kijk dat wilde ik even horen. Zie je de hypocritie? Iran stond vooraan bij het schreeuwen moord en brand belediging dit, belediging dat, maar nu zij niet de beledigende, maar de beledigers zijn, is het allemaal vet cool.
Als dat jouw definitie van superieur is, mja, dan hebben we geen probleemquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef butt_plug het volgende:
[..]
superieur in de zin dat jullie allemaal naar het westen komen en wij liever die kankerzooi van de moslimwereld vermijden
zie lijstje boven gepost. Net ff gebeld met thuisfront, en de Iraanse ambassade in Den Haag staat nog gewoon overeind. Er zijn geen joden wereldwijd bezig met een hetze tegen moslims/Iran, het leven gaat gewoon door. Ergo, Westen is superieur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoals je waarschijnlijk weet voel ik me meer verbonden met de islam dan het westen.
Tuurlijk hoor ik ook bij het Westen, mijn moeder is Nederlands, maar wat maakt het Westen superieur, dat vraag ik me af.
Waar is jouw mening over gematigde deel van de moslims dan, die zich wel rustig en tolerant hielden jegens die prentjes, moslims die zich rustig hielden was meteen ook de grootste groep. Je kan niet de meerderheid afrekenen op de daad van een minderheid, ergo ik zie nog steeds niet waarin het westen superieur is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
zie lijstje boven gepost. Net ff gebeld met thuisfront, en de Iraanse ambassade in Den Haag staat nog gewoon overeind. Er zijn geen joden wereldwijd bezig met een hetze tegen moslims/Iran, het leven gaat gewoon door. Ergo, Westen is superieur.
Het Westen is in zijn geheel gematigd. Moslims zijn slechts deels gematigd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Waar is jouw mening over gematigde deel van de moslims dan, die zich wel rustig en tolerant hielden jegens die prentjes, moslims die zich rustig hielden was meteen ook de grootste groep. Je kan niet de meerderheid afrekenen op de daad van een minderheid, ergo ik zie nog steeds niet waarin het westen superieur is.
Nope, je hebt genoeg soldaten in Irak die zich niet hebben gedragen getuige Abu Graib,quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het Westen is in zijn geheel gematigd. Moslims zijn slechts deels gematigd.
hoeveel moskeeën zijn vlammen opgegaan naar aanleiding van een paar tekeningetjes? Hoeveel ambassades?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope, je hebt genoeg soldaten in Irak die zich niet hebben gedragen getuige Abu Graib,
NL is ook aan het radicaliseren denk opkomt van rechtste partijen en "lonsdale" jongeren.
Je kunt gewoon niet generaliseren.
Ik geloof in de rede en wil logische verklaringen zien. Jij bent als een kleuter die aanneemt dat Sinterklaas bestaat 'omdat het zo is'.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vertel eens, in welke opzicht ben jij superieur aan mij dan?
Hoeveel doden, branden en geweld is er naar aanleiding van deze spotprentjes?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope, je hebt genoeg soldaten in Irak die zich niet hebben gedragen getuige Abu Graib,
NL is ook aan het radicaliseren denk opkomt van rechtste partijen en "lonsdale" jongeren.
Je kunt gewoon niet generaliseren.
Tja, dat is het hele probleem he, de seculariteit tussen geloof en staatquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan verdien je het niet hier te wonen en stel ik voor dat je je koffers maar alvast in gaat pakken en gaat verhuizen naar 1 van die fraaie Islamitische landen van jullie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Exactquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:23 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Hoeveel doden, branden en geweld is er naar aanleiding van deze spotprentjes?
En andersom? Juist.
Dit is niet generaliseren, dit is simpelweg de feiten tonen.
Commentaar leveren op Denemarken is sowieso hypocriet, omdat het, in tegenstelling tot nu in Iran, niet door de overheid is geinitieerd. Hooguit kun je commentaar hebben op de persvrijheid van Denemarken, wat ook hypocriet is, want commentaar is alleen mogelijk bij... nouja.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:11 schreef Triggershot het volgende:
Fijn, je hebt het weer over Iran![]()
Ik vind het allerminst cool wat Iran heeft gedaan, maar ik ga niet als een hypcriete gast wel commentaar leven op Denemarken en geen topic openen over Iran alleen omdat het een moslimland is.
Zeg dat maar tegen die kindertjes in Zeeland die tot op heden niet door hun zeer Christelijke ouders mochten worden ingeënt tegen besmettelijke kinderziektes. Oftewel: Het Westen is ook weer niet zo verlicht natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Die kindertjes vinden dat helemaal niet erg, die zitten met z'n allen gezellig aan de speed en cokequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:42 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die kindertjes in Zeeland die tot op heden niet door hun zeer Christelijke ouders mochten worden ingeënt tegen besmettelijke kinderziektes. Oftewel: Het Westen is ook weer niet zo verlicht natuurlijk.
Verlichter, vele malen verlichter als het MO.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:42 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen die kindertjes in Zeeland die tot op heden niet door hun zeer Christelijke ouders mochten worden ingeënt tegen besmettelijke kinderziektes. Oftewel: Het Westen is ook weer niet zo verlicht natuurlijk.
Dat ben ik met je eens, maar laten we nou niet doen alsof we hier in het Westen geen zwaargelovige idioten hebben zitten die van Christelijke komaf zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Verlichter, vele malen verlichter als het MO.
Tuurlijk hebben we die.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:45 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar laten we nou niet doen alsof we hier in het Westen geen zwaargelovige idioten hebben zitten die van Christelijke komaf zijn.
Dat zullen de vrouwenklinieken in de VS die onder constante terreur moeten werken van extreem-Christelijke groepen dus ook weer niet met je eens zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:46 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben we die.
Maar zelfs die zijn vele malen minder in aantal, agressief gedrag en in het uitdragen van geweld.
Zoals gezegd, ik heb geen demonstraties met extreem geweld gezien naar aanleiding van dit soort prentjes.
Vrijheid van geloof en zo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:42 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat is iets van het verleden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat zullen de vrouwenklinieken in de VS die onder constante terreur moeten werken van extreem-Christelijke groepen dus ook weer niet met je eens zijn.
Dat bedoel ik. En niet alleen NL maar heel Europa en Amerika niet.quote:Desalniettemin is zie ik Nederland inderdaad niet bepaald vlot in de brand vliegen om dit soort spotprenten tegen de Holocaust nee...
De rellen in Iran destijds waren ook opgezet door het regime zelf. Het was elke avond dezelfde geregiseerde, groep.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Dat zullen de vrouwenklinieken in de VS die onder constante terreur moeten werken van extreem-Christelijke groepen dus ook weer niet met je eens zijn.
Desalniettemin is zie ik Nederland inderdaad niet bepaald vlot in de brand vliegen om dit soort spotprenten tegen de Holocaust nee...
Omdat je te nuchter bent?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind ook zeker niet dat de pijn van een overlevende van de Holocaust te vergelijken is met hoe het voelt als je profeet beledigd wordt.
Maar waarom?
Nee naar aanleiding van enkele spotprnetjes niet idd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:46 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben we die.
Maar zelfs die zijn vele malen minder in aantal, agressief gedrag en in het uitdragen van geweld.
Zoals gezegd, ik heb geen demonstraties met extreem geweld gezien naar aanleiding van dit soort prentjes.
Kleuter...............quote:
Ja, want al die mensen die in angst leven om datzelfde bewind verdienen natuurlijk de dood.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:02 schreef dVTB het volgende:
Nee echt... het is geen vredelievende oplossing, maar wat betreft knallen we een paar atoombommen op dat geschifte land.
* Mutant01 bezoekt de biblebeltquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:16 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
De dominantie was er, maar die begint meer en meer af te brokkelen. Het westen is economisch afhankelijk van olie, iets wat ligt in landen die het niet goed kunnen vinden met het westen. Het is dan ook een machtig wapen dat in een keer de Westerse dominantie op haar gat kan leggen. Olie. Ook zonder olie is het westen aan invloed aan het verliezen, economische grootmachten aan de andere kant van de wereld, vergrijzing alhier, immigratietrekken. Het zijn de voorboden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:27 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Tja, dat is het hele probleem he, de seculariteit tussen geloof en staat![]()
Superieur economisch, wetenschappelijk, cultureel (ontwikkeling), filosofisch, technologisch, militair, politiek.
Maar zoals ik al zei is deze ontwikkeling wel tanende met de opkomende Aziatische landen. De machtverhouding neemt af, maar als ik je zeg dat 100 jaar terug het Westen nog 70% van de wereldwijde economische toegevoegde waarde creerde, 2/3 van het aardoppervlak bezat, 80% van de wereldwijde literatuur schreef, totale dominantie had op militair en politiek vlak, dan kun je niet stellen dat het Westen niet superieur was. Nog steeds heeft het Westen de overhand.
Het Westen beheerst de wereldpolitiek nu al zo'n 500+ jaar, dat zijn gewoon de feiten. Dat maakt het Westen niet moreel superieur maar de dominantie is niet te ontkennen.
Zou kunnen natuurlijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar t kan natuurlijk wel he?
Waarom komen ze er dan niet tegen in opstand?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef Maerycke het volgende:
Ja, want al die mensen die in angst leven om datzelfde bewind verdienen natuurlijk de dood.
Loser![]()
Sterker nog, allah trekt duidelijk de man voor over de vrouw.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar t kan natuurlijk wel he?
Omdat ze dan met wapens neergeschoten worden die afkomstig zijn van het Westenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:17 schreef dVTB het volgende:
[..]
Waarom komen ze er dan niet tegen in opstand?
Dat werkt natuurlijk twee kanten op, hè? Wat denk je dat er met de olie-opbrengsten gebeurt? De wereldeconomie is een slap koord warop gedanst wordt, maar dat laat onverlet de mate van technologische, medische en innovatieve kennis van Het Westen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De dominantie was er, maar die begint meer en meer af te brokkelen. Het westen is economisch afhankelijk van olie, iets wat ligt in landen die het niet goed kunnen vinden met het westen. Het is dan ook een machtig wapen dat in een keer de Westerse dominantie op haar gat kan leggen. Olie. Ook zonder olie is het westen aan invloed aan het verliezen, economische grootmachten aan de andere kant van de wereld, vergrijzing alhier, immigratietrekken. Het zijn de voorboden.
Dat zei ik ook, dat het tanende was, alleen was de vraag op het Westen nu nog superieur is en was en het antwoord daarop is gewoon ja. Alleen klinkt het woord superieur zo vreselijk arrogant, maar t is nog nooit in de menselijke geschiedenis voorgekomen dat 1 culturele groep zoveel in te brengen had binnen de wereldpolitiek.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De dominantie was er, maar die begint meer en meer af te brokkelen. Het westen is economisch afhankelijk van olie, iets wat ligt in landen die het niet goed kunnen vinden met het westen. Het is dan ook een machtig wapen dat in een keer de Westerse dominantie op haar gat kan leggen. Olie. Ook zonder olie is het westen aan invloed aan het verliezen, economische grootmachten aan de andere kant van de wereld, vergrijzing alhier, immigratietrekken. Het zijn de voorboden.
Een daadwerkelijk gepleegde moord op een vooraanstaand politicus die misschien wel minister-president was geworden vind ik nu niet echt een vergelijking met een prentje van een misschien wel nooit bestaand historisch figuur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee naar aanleiding van enkele spotprnetjes niet idd.
Maar naar aanleiding van een moord op een kale nicht was het toch best spannend rondom het binnenhof.
Nu ja, voor hun was er wel een gegronde reden en er was nogal wat aan vooraf gegaan he? Een rituele moord inclusief oorlogsverklaring aan heel het 'ongelovige' Nederlandse volk.quote:Verder vergeten we even de brandstichtingen die lonsdale jongeren door heel nederland geplaagd hebben zonder gegronde redenen.
Het is veel belangrijker wie de trekker overhaalt en met welke intentie dat gebeurt dan wat de makelij is van wapens, vind ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat ze dan met wapens neergeschoten worden die afkomstig zijn van het Westen![]()
De individuele vrijheden zoals we die nu kennen zijn er pas sinds enkele deccenia. Bovendien kunnen we net zo ver teruggaan tot de Islamitische Gouden eeuw, waarin werken naar voren zijn gekomen die voor medische, technische etc vooruitgang hebben gezorgd. En die hebben de wereldgemeenschap destijds (en nu nog) ook geen windeieren gelegd. Nogmaals, de dominantie van het Westen is relatief, helemaal als je het bekijkt in de periode van de mensheid. Zoals we allemaal weten, alle groten rijken gaan een keer ten onder.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat werkt natuurlijk twee kanten op, hè? Wat denk je dat er met de olie-opbrengsten gebeurt? De wereldeconomie is een slap koord warop gedanst wordt, maar dat laat onverlet de mate van technologische, medische en innovatieve kennis van Het Westen.
De individuele vrijheid van expressie heeft Het Westen (en de hele wereldgemeenscap, overigens) geen windeieren gelegd.
Vind ik niet, zonder die wapens was er iig niets om mee te schieten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is veel belangrijker wie de trekker overhaalt en met welke intentie dat gebeurt dan wat de makelij is van wapens, vind ik.
Vind ik ook. En de Iranese bevolking is eerder tegen het bewind in opstand gekomen. Waarom dan nu niet? Er zal toch een keer moeten worden ingegrepen in dat land om zaken te veranderen. Die geschifte premier gaat dat echt niet uit zichzelf doen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:25 schreef damian5700 het volgende:
Het is veel belangrijker wie de trekker overhaalt en met welke intentie dat gebeurt dan wat de makelij is van wapens, vind ik.
Om terug te gaan naar enkele decennia of enkele eeuwen is inderdaad wel een heel groot verschil, inderdaad. Het is inderdaad zo relatief als je dat wil zien. Dat betekent overigens niet dat de machtspositie van Het Westen een oneindig gegeven is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De individuele vrijheden zoals we die nu kennen zijn er pas sinds enkele deccenia. Bovendien kunnen we net zo ver teruggaan tot de Islamitische Gouden eeuw, waarin werken naar voren zijn gekomen die voor medische, technische etc vooruitgang hebben gezorgd. En die hebben de wereldgemeenschap destijds (en nu nog) ook geen windeieren gelegd. Nogmaals, de dominantie van het Westen is relatief, helemaal als je het bekijkt in de periode van de mensheid. Zoals we allemaal weten, alle groten rijken gaan een keer ten onder.
Die dominantie neemt af niet omdat het Westen minder machtig wordt, maar omdat Zuid-Oost Azie machtiger wordt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik neig te denken dat er dan een creatieve oplossing gevonden zou worden was om de intentie te realiseren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind ik niet, zonder die wapens was er iig niets om mee te schieten.
Dat heeft te maken met het tijdperk waarin we leven, en niet zozeer het Westen zelf. We leven nu in een kleine wereld, alles is bereikbaar en te bereiken, iedereen kan iets zeggen en het staat binnen 2 seconden op het internet. De wereld is kleiner, dus dan heb je automatisch meer invloed.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:23 schreef alex4allofyou het volgende:
Dat zei ik ook, dat het tanende was, alleen was de vraag op het Westen nu nog superieur is en was en het antwoord daarop is gewoon ja. Alleen klinkt het woord superieur zo vreselijk arrogant, maar t is nog nooit in de menselijke geschiedenis voorgekomen dat 1 culturele groep zoveel in te brengen had binnen de wereldpolitiek.
Elk land heeft het nodig, maar het Westen consumeert het meeste ervan.quote:Olie zie ik niet echt als een Westers probleem, elk land heeft t nodig. Verder is olie slechts een tijdelijk probleem als je naar t grote plaatje kijkt. De olie gaat gewoon op binnen nu en lets say 30 jaar.
Die staan ook gewoon in de Koran, maar natuurlijk niet onder "confusionisten". China is een land dat handel drijft met landen waarbij men zich niet al te veel aantrekt van de binnenlandse zaken, dat werkt natuurlijk in het voordeel van de Arabische landen. Afgezien daarvan, de relaties tussen het Midden-Oosten en China zijn eigenlijk altijd heel goed geweest, dus ik zie niet in waarom er ineens een probleem zou ontstaan als China de macht heeft. Daarnaast zie ik weldegelijk meer en meer goeds van een aantal arabisch/afrikaanse landen. Het is niet voor niets dat de Maghreb regio (Noord-Afrika) als emerging market wordt gezien. En die regio heeft niet eens olie.quote:Het Westen zal niet meer zo dominant zijn nee, maar zal wel een dominant blok blijven. Alleen niet meer de hegemonie hebben van 1 dominante cultuur. China zal alle invloed naar zich toetrekken in Oost en Zuidoostazie en zal daar de hegemonie hebben. Van de overige culturen verwacht ik eerlijk gezegd lang niet zoveel. Met name de Arabische en Afrikaanse landen zullen verder achterop raken als India en Zuid-Amerika aan invloed groeit. Dit zal verder resulteren in haat tegen de 'rest' en ik verwacht daarom ook niet veel goeds vanuit het Midden Oosten. Denk je nu echt dat het Midden Oosten de Chinezen ineens wel met open armen omarmt? Dat zijn helemaal goddelozen volgens de Koran, de Confusionisten staan nieteens vermeld in het 'heilige' boek (niet raar natuurlijk aangezien men geen notie had van andere delen van de wereld).
Wat een onzin zeg. Zonder die wapens hakte men elkaar met zwaarden en speren of desnoods knuppels de kop in.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vind ik niet, zonder die wapens was er iig niets om mee te schieten.
Dus laten we ze maar betere wapens geven om elkaar nog efficienter mogelijk te doden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:36 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Zonder die wapens hakte men elkaar met zwaarden en speren of desnoods knuppels de kop in.
Hoe wil jij die 3 miljoen man vervoeren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:32 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Die dominantie neemt af niet omdat het Westen minder machtig wordt, maar omdat Zuid-Oost Azie machtiger wordt.
De gehele islamitische wereld daar in tegen gaat alleen maar verder in verval raken.
En als ze ECHT de oliekraan dicht zouden draaien dan staan er binnen 4 weken 3.000.000 man vanuit de VS en EU daar om de boel met geweld draaiende te houden.
Och, misschien met de enorme hoeveelheid schepen, vliegtuigen, autos ed die de NAVO ter beschikking heeft he!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe wil jij die 3 miljoen man vervoeren.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |