Dit nummer blijft beter hangen dan bagger van pakweg Marco Prostato.quote:
Niet nodig: er staat een link in de OP.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:26 schreef Jojoortje het volgende:
Hm mijn limewire pakt hem niet echt...
Waaromquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:24 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ah toe, geef het een kans, luister het 3 keer![]()
Klopt wel, de eerste keer denk je WTF? En dan later ga je het steeds meer waarderen. Alleen is de verrassing er dan wel af. Ik wou dat ik hem weer voor het eerst kon horenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:24 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ah toe, geef het een kans, luister het 3 keer![]()
Ik ben nog echt de maagd. Oke ik ga hem NU luisterenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt wel, de eerste keer denk je WTF? En dan later ga je het steeds meer waarderen. Alleen is de verrassing er dan wel af. Ik wou dat ik hem weer voor het eerst kon horen![]()
Stom wijf, er staat oordeel zelfquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Jonge, jij komt toch hier? Als je het niet aanstaat, post dan nix en ga weg!
Een fan van het eerste uurquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:
Man, dit nummer is toch gewoon al jarenlang een klassieker? En dan nu een zogenaamde "hype" gaan creëeren. Dat nummer hoorde ik als 16-jarige zowat op elk feestje.![]()
Oeh, breng ons live verslag uit wat je ervan vindt! Vooral het stuk vanaf 1:28quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:28 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik ben nog echt de maagd. Oke ik ga hem NU luisteren
Jaaaaquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:
Man, dit nummer is toch gewoon al jarenlang een klassieker? En dan nu een zogenaamde "hype" gaan creëeren. Dat nummer hoorde ik als 16-jarige zowat op elk feestje.![]()
Ben ook nog "maar" 27 hoor.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:31 schreef Neleos het volgende:
[..]
JaaaaIk niet, maar ik ben nog maar 24. Maar eindelijk iemand die het sowieso al kent
![]()
Mooie tekst hequote:
Maar ook voor jou was de eerste keer toch wel iets dat je enorm overwelmde?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:28 schreef Clourhide het volgende:
Nee.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:33 schreef Neleos het volgende:
[..]
Maar ook voor jou was de eerste keer toch wel iets dat je enorm overwelmde?
Hoe vaker je het luistert hoe beter je hem gaat vindenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:35 schreef Jojoortje het volgende:
Oke afgelopen!
Hij is wel grappig opzich. Vooral in het beginMaar of ik hem mooi vind, niet echt!
![]()
Heette dat ook Eisbär? Op http://de.wikipedia.org/wiki/Pflicht_oder_Wahrheit kan ik er niets over vindenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:38 schreef Clourhide het volgende:
Het originele "Eisbär" is trouwens van een Duitse rockband genaamd "Wahrheit oder Pflicht". De new wave-versie is een cover van dat nummer.
En ja, die cover werd waar ik woon overal op feestjes gedraaid toen ik jong was.
Ja? Dat zou een heel nieuw licht brengen op dit topic, ja. Heb je ook een geluidsfragment van die versie, of moeten we zelf zoeken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:38 schreef Clourhide het volgende:
Het originele "Eisbär" is trouwens van een Duitse rockband genaamd "Wahrheit oder Pflicht". De new wave-versie is een cover van dat nummer.
En ja, die cover werd waar ik woon overal op feestjes gedraaid toen ik jong was.
Nee, zie hier boven, ik had het fout, volgens mij is dat een recent bandje. (Had ik op iTunes gevonden...)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heette dat ook Eisbär? Op http://de.wikipedia.org/wiki/Pflicht_oder_Wahrheit kan ik er niets over vinden
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:38 schreef Clourhide het volgende:
edit: oh nee, het is precies omgekeerd, denk ik, Grauzone was wel het origineel!
Niet "goed", wél "leuk". Vind ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:43 schreef Neleos het volgende:
[..]
Nah, vooruit. Maar goed nummer he? Eisbar.
Doe ik het voorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:46 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Niet "goed", wél "leuk". Vind ik.
Die cover mist de agressie van 't origineel, vind ikquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:50 schreef Walvisje het volgende:
Heb het altijd al een heel goed nummer gevonden. Doet me denken aan Rheingold en 2 Belgen. Wat vind je eigenlijk van de cover die Groovezone eind jaren 90 heeft uitgebracht?
[afbeelding]
Nog een fanquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:50 schreef Walvisje het volgende:
Heb het altijd al een heel goed nummer gevonden. Doet me denken aan Rheingold en 2 Belgen. Wat vind je eigenlijk van de cover die Groovezone eind jaren 90 heeft uitgebracht?
[afbeelding]
Het is ook een mooi nummer, maar waaron nu ineens?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:19 schreef MaJo het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
In de Algemene Kennis Quiz is er op dit moment een hype gaande omtrent het nummer Eisbär van Grauzone. Het nummer is al 26 jaar oud en heeft nooit de roem gekregen die het verdient.
Een jaar of 20-25 geleden werd het best veel gedraaid in het alternatieve circuit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het is ook een mooi nummer, maar waaron nu ineens?
Een jaar of 2 terug was het best veel op de Radio ineens (weer).
Ik heb het heel vroeger weleens gehoord idd, en blijkbaar was het nog ouder dan ik dacht. Toen ik het een jaar of 2 terug eens hoorde heb ik het pas echt "ontdekt" en toen ook een beetje rond lopen roepen, maar het vond niet echt weerklank.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Een jaar of 20-25 geleden werd het best veel gedraaid in het alternatieve circuit.
Leuk nummer, idd, maar waarom dat nu ineens gehypt moet worden?
Beetje 13-in-een-dozijn Neue-Deutsche-Welle bandje verder idd. Maar best leuk, in die tijd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:31 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Overigens vind ik de meeste andere nummers van Grauzone een stuk minder.
2 jaar terug ofzo dus, elke week wel een (paar) keerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:39 schreef zatoichi het volgende:
Eigenlijk wel iets voor Kinkfm, maar heb hem daar volgens mij nog nooit langs horen komen.
Moet je gewoon eens een mailtje sturen, maar misschien is hij het zat geworden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:50 schreef zatoichi het volgende:
Maar waarom nu niet meer? Grolleman heeft het altjid over Duitse muziek, vooral die neue welle, maar dit nummer draait ie nooit?
Misschien omdat het niet zo bijzonder en te voor de hand liggend is?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:50 schreef zatoichi het volgende:
Misschien dat ik hem toen daar wel heb gehoord.
Maar waarom nu niet meer? Grolleman heeft het altjid over Duitse muziek, vooral die neue welle, maar dit nummer draait ie nooit?
Wärquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef lurf_doctor het volgende:
Da musste ich nicht mehr weinen,
Alles wehr so klar .......
![]()
Ach ja, was te verwachten (ik weet het maar ik kon mijn puntjes niet zo snel vinden en ben voor fonetisch gegaan), van alle betweters zijn duitse betweters wel het ergste. Gelukkig maakt Ed d'r nog een goeie grap van.quote:
Op dat soort plekken ben ik nog wel eens te vindenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:25 schreef ranja het volgende:
Ja, het wordt nog wel gedraaid. Zeker als je ergens bent waar ook bands als Joy Division en Smiths (en nog vele anderen) regelmatig voorbijkomen moeten ze dit kennen.
quote:Eisbär - Eisbär
kaltes Eis
kaltes Eis.
Eisbär - Eisbär - oh
Eisbär.
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.
alles wär' so klar.
alles wär' so klar.
alles wär' so klar.
Eisbär'n müssen nie weinen
ik dacht dat jij LLinkopen ging doen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:55 schreef MaJo het volgende:
Nog een fan!Kan ik je op het lijstje zetten Tourniquet? Geweldige tekst he?
zie ook mijn signature
Ik wacht nog steeds op mijn moeder die me op komt halenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:56 schreef lienelien het volgende:
[..]
ik dacht dat jij LLinkopen ging doen?![]()
Ik draai hem nu, maar hij is toch minder dan het origineel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:58 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ga die cover mij eens toeëigenen.
Daar is zelfs ooit nog een deel2 van geweest, maar die kan ik niet meer vinden...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:54 schreef ranja het volgende:
Zie ook het trouwens gesloten topic New wave classics
Toch wel? Hm, ben 'm ook niet tegengekomen en natuurlijk niet gebookmarked (kon dat toen uberhaupt al?)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:07 schreef cafca het volgende:
Daar is zelfs ooit nog een deel2 van geweest, maar die kan ik niet meer vinden...
New wave classics (2)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Toch wel? Hm, ben 'm ook niet tegengekomen en natuurlijk niet gebookmarked (kon dat toen uberhaupt al?)
same herequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef MTVGN het volgende:
Hmm, ik ken alleen de eind jaren 90 versie van groovezone, die ik overigens leuk vind. Nu blijkt er opeens een heel anders klinkend origineel te zijn
Jij altijdquote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:36 schreef Soempie het volgende:
Ehh...![]()
![]()
![]()
mag ik nu nog wel meedoen met de AKQ?![]()
Gelukkigquote:
Het is echt zo he? Dus jij hoort nu bij ons selecte groepje eisbär liefhebbers? Jeequote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:39 schreef Soempie het volgende:
![]()
je moet hem echt 3 keer luisteren voor hij goed is.![]()
Ik ben om![]()
![]()
Oh echt? Wat cool! Ben jaloersquote:
Ik heb 'm ergens tussen nog meer maffe 12" staan uit begin jaren 80.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh echt? Wat cool! Ben jaloersHij schijnt niet meer makkelijk te vinden te zijn (en anders duur) Staat wel hoog op mijn lijstje van dingen die ik nog wil hebben
![]()
De B-kant is mooierquote:
Je was in een keer overtuigd?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 07:55 schreef macondo het volgende:
Briljant!
Wat?!?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 05:07 schreef Soempie het volgende:
Ik heb hem ook maar weer verwijderd uit m'n lijst.
![]()
Ik heb hem op 12" gehad en weggegeven...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh echt? Wat cool! Ben jaloersHij schijnt niet meer makkelijk te vinden te zijn (en anders duur) Staat wel hoog op mijn lijstje van dingen die ik nog wil hebben
![]()
♪ ti-ti-tu ti-ti-tu ♫quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:35 schreef MaJo het volgende:
Dit weekend op Lowlands nog geprobeerd Eisbär te promoten door het nummer met Asmo en Neleos op camping 3 te zingenNog nieuwe aanhangers toevallig?
Ken oomph nietquote:Op zondag 24 september 2006 12:52 schreef Walvisje het volgende:
Heb net een cd-tje van Oomph gedraait en tot mijn verbazing hebben ook zij een cover van Eisbaer gemaakt. Echt heel goed.
Ik heb geen vandaag nog gedraaid. Vaste prik in mijn play list.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
» Er is al 3024 dagen niet in dit topic gepost.
en dat is een schande
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |