Het is ook een mooi nummer, maar waaron nu ineens?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:19 schreef MaJo het volgende:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
In de Algemene Kennis Quiz is er op dit moment een hype gaande omtrent het nummer Eisbär van Grauzone. Het nummer is al 26 jaar oud en heeft nooit de roem gekregen die het verdient.
Een jaar of 20-25 geleden werd het best veel gedraaid in het alternatieve circuit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:22 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het is ook een mooi nummer, maar waaron nu ineens?
Een jaar of 2 terug was het best veel op de Radio ineens (weer).
Ik heb het heel vroeger weleens gehoord idd, en blijkbaar was het nog ouder dan ik dacht. Toen ik het een jaar of 2 terug eens hoorde heb ik het pas echt "ontdekt" en toen ook een beetje rond lopen roepen, maar het vond niet echt weerklank.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Een jaar of 20-25 geleden werd het best veel gedraaid in het alternatieve circuit.
Leuk nummer, idd, maar waarom dat nu ineens gehypt moet worden?
Beetje 13-in-een-dozijn Neue-Deutsche-Welle bandje verder idd. Maar best leuk, in die tijd.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:31 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Overigens vind ik de meeste andere nummers van Grauzone een stuk minder.
2 jaar terug ofzo dus, elke week wel een (paar) keerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:39 schreef zatoichi het volgende:
Eigenlijk wel iets voor Kinkfm, maar heb hem daar volgens mij nog nooit langs horen komen.
Moet je gewoon eens een mailtje sturen, maar misschien is hij het zat geworden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:50 schreef zatoichi het volgende:
Maar waarom nu niet meer? Grolleman heeft het altjid over Duitse muziek, vooral die neue welle, maar dit nummer draait ie nooit?
Misschien omdat het niet zo bijzonder en te voor de hand liggend is?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:50 schreef zatoichi het volgende:
Misschien dat ik hem toen daar wel heb gehoord.
Maar waarom nu niet meer? Grolleman heeft het altjid over Duitse muziek, vooral die neue welle, maar dit nummer draait ie nooit?
Wärquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef lurf_doctor het volgende:
Da musste ich nicht mehr weinen,
Alles wehr so klar .......
![]()
Ach ja, was te verwachten (ik weet het maar ik kon mijn puntjes niet zo snel vinden en ben voor fonetisch gegaan), van alle betweters zijn duitse betweters wel het ergste. Gelukkig maakt Ed d'r nog een goeie grap van.quote:
Op dat soort plekken ben ik nog wel eens te vindenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:25 schreef ranja het volgende:
Ja, het wordt nog wel gedraaid. Zeker als je ergens bent waar ook bands als Joy Division en Smiths (en nog vele anderen) regelmatig voorbijkomen moeten ze dit kennen.
quote:Eisbär - Eisbär
kaltes Eis
kaltes Eis.
Eisbär - Eisbär - oh
Eisbär.
Ich möchte ein Eisbär sein im kalten Polar
dann müßte ich nicht mehr schrei'n
alles wär' so klar.
alles wär' so klar.
alles wär' so klar.
alles wär' so klar.
Eisbär'n müssen nie weinen
ik dacht dat jij LLinkopen ging doen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:55 schreef MaJo het volgende:
Nog een fan!Kan ik je op het lijstje zetten Tourniquet? Geweldige tekst he?
zie ook mijn signature
Ik wacht nog steeds op mijn moeder die me op komt halenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:56 schreef lienelien het volgende:
[..]
ik dacht dat jij LLinkopen ging doen?![]()
Ik draai hem nu, maar hij is toch minder dan het origineel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:58 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ga die cover mij eens toeëigenen.
Daar is zelfs ooit nog een deel2 van geweest, maar die kan ik niet meer vinden...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:54 schreef ranja het volgende:
Zie ook het trouwens gesloten topic New wave classics
Toch wel? Hm, ben 'm ook niet tegengekomen en natuurlijk niet gebookmarked (kon dat toen uberhaupt al?)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:07 schreef cafca het volgende:
Daar is zelfs ooit nog een deel2 van geweest, maar die kan ik niet meer vinden...
New wave classics (2)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Toch wel? Hm, ben 'm ook niet tegengekomen en natuurlijk niet gebookmarked (kon dat toen uberhaupt al?)
same herequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef MTVGN het volgende:
Hmm, ik ken alleen de eind jaren 90 versie van groovezone, die ik overigens leuk vind. Nu blijkt er opeens een heel anders klinkend origineel te zijn
Jij altijdquote:Op donderdag 17 augustus 2006 02:36 schreef Soempie het volgende:
Ehh...![]()
![]()
![]()
mag ik nu nog wel meedoen met de AKQ?![]()
Gelukkigquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |