abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40813883
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:24 schreef pmb_rug het volgende:
ze hebben die idiotie van hun WAO plan nu al ingezien en gaan het veranderen

wat een ongelovelijke SUKKELS
Zo lang domheid wordt gecombineerd met slappe knieeen, is er niets aan de hand.

mmm, ik vind 'm wel mooi. Ik kan 'm op zo'n Delfts blauw bordje laten schilderen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:32:04 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40814092
quote:

Ook lekker consequent dan....

En dat moet straks dan een duidelijk beleid uit gaan zetten
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:41:44 #43
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40814529
Voor jullie het vergeten, de huizenprijzen gaan weer explosief stijgen he, dat is onder Balkenende prudent gebeurd
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_40821795
Partij van de Afgunst. Die krijgen nooit mijn stem. Het is echt belasting heffen om de jaloezie gevoelens van de tokkies te bevredigen. En uiteraard moet het hele PvdA circus waar vriendjes elkaar leuke baantjes in de semi publieke sector toe schuiven ergens van bekostigd worden. En dat alles onder het mom van solidariteit. Solidariteit heeft het in de 21 eeuw niks meer mee te maken. Om te kotsen die hele PvdA.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:06:18 #45
3542 Gia
User under construction
pi_40822315
quote:

Dacht dat het om AOW-plannen ging.
pi_40822564
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Dacht dat het om AOW-plannen ging.
Daar ging het ook om.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40823645
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, ik heb geen enorm probleem met deze hoge belasting. Alleen de statement dat er een bepaalde geluksfactor in zit, vind ik altijd wat vervelend. Natuurlijk hebben sommigen het lastiger dan anderen, maar in principe ligt het voor 95% aan je instelling, niet meer of minder...

Jij moet nog veel leren.
pi_40827056
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:17 schreef draaijer het volgende:
Als je eenmaal geld hebt, kan je van geld, geld maken.. Dat klopt.. Maar dan moet je wel GELD hebben.
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:49 schreef draaijer het volgende:
2% van de Nederlanders!!!! Het zijn er echt veeeel en veeeel meer...
PVDA, Groenlinks, D66 -> allemaal partijen die van mij zo weg mogen
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:15 schreef draaijer het volgende:
Dibbes, dat is het 'm nou juist. De 52% is meer dan genoeg. Jou vriend "Bos" wil het nog veel erger maken. Dus straffen als je veel geld verdient en ook al terwijl je meer dan de helft over je top moet afdragen aan belastingen. Stem VVD
Het is fijn dat je zelf in je signature al aangeeft dat je een oppervlakkige klootzak bent. Dat bespaart ons een boel discussie.
pi_40827237
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:10 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Jij moet nog veel leren.
Waarom gaan we niet allemaal 24 per dag in ons bed liggen als het leven toch allemaal een speling van het lot is.
pi_40828545
quote:

[..]

Jij moet nog veel leren.
Ja, dank je, erg goed inhoudelijk gereageerd. Wat moet ik precies leren? Dat niet iedereen dezelfde kansen krijgt? Geloof me, dat ken ik uit eerste hand. Ik kan ook getuigen dat mensen met een beetje hard werken vaak wel een stapje verder komen... Da's in ieder geval wat ik om mij heen zie, waar ik in geloof. Leer mij maar anders? Vertel...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_40828682
quote:

[..]

Jij moet nog veel leren.
Met hard doorwerken en een goede instelling kom je gewoon een stuk verder. Als je bereid bent om een uur over te werken om iets af te maken etc etc. Kom je gewoon een stuk verder dan de mensen die de wil niet kunnen opbrengen. Je instelling bepaalt voor een heel groot deel waar je beland.
pi_40829033
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:19 schreef nikk het volgende:

[..]

Waarom gaan we niet allemaal 24 per dag in ons bed liggen als het leven toch allemaal een speling van het lot is.
Nee natuurlijk niet, je moet wel wat doen om vooruit te komen.
Alleen geluk of pech speelt wel degelijk een grote rol hoe ver iemand het schopt.
5% my ass.

Maar ja, het zal wel strelend zijn voor je ego als je denkt dat wat je bereikt voor 95% aan je eigen instelling te danken is.
pi_40829457
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:12 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Alleen geluk of pech speelt wel degelijk een grote rol hoe ver iemand het schopt.
5% my ass.

Maar ja, het zal wel strelend zijn voor je ego als je denkt dat wat je bereikt voor 95% aan je eigen instelling te danken is.
Als het gaat om carriereverloop dan zal ongetwijfeld sprake zijn van factoren die buiten je macht liggen die dat verloop beinvloeden. Waar je echter over geluk kan spreken, kun je ook over pech spreken. Waarom zullen onbeheersbare factoren per definitie in je voordeel spreken?

Bovendien zul je, als het nog steeds gaat over carriereverloop, in ieder geval een de basisvereisten moeten voldoen om uberhaupt aan een carriere te kunnen denken, en dan gaat het al snel om het behalen van een diploma en het verkrijgen van relevante werkervaring. Dan kun je het toch beter op hard werken laten aankomen, dan op geluk.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_40830144
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:12 schreef rebel6 het volgende:

[..]

5% my ass.

Ok, misschien zit ik er een procentje naast

En om het meteen op ego streling te gooien is natuurlijk ook weer zo makkelijk, mijn complimenten. Ik schaar mezelf echt liever bij de 5%, aangezien ik altijd het geluk heb gehad makkelijk er kunnen leren. Dus wat betreft weinig hard werken nodig gehad. Maar goed, kon wel het verschil zien tussen de mensen die liepen te janken hoe kut het allemaal niet was en de mensen die het gewoon deden. Die laatste categorie slaagt heus niet altijd, maar maakt er wel het meeste van.
pi_40831629
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, dank je, erg goed inhoudelijk gereageerd. Wat moet ik precies leren? Dat niet iedereen dezelfde kansen krijgt? Geloof me, dat ken ik uit eerste hand. Ik kan ook getuigen dat mensen met een beetje hard werken vaak wel een stapje verder komen... Da's in ieder geval wat ik om mij heen zie, waar ik in geloof. Leer mij maar anders? Vertel...
Ok, m'n reactie was inderdaad niet erg inhoudelijk, dat klopt.
Maar de uitspraak die je deed had dan ook een hoog irritatie-gehalte.

Wat je nu schrijft is gelukkig een stuk genuanceerder.

Wat je zou kunnen leren?
Dat jouw uitspraak (ik herhaal hem even):
quote:
Natuurlijk hebben sommigen het lastiger dan anderen, maar in principe ligt het voor 95% aan je instelling, niet meer of minder...
waarschijnlijk positief bedoeld is maar waarmee je wel een vals wereldbeeld schetst waar sommige mensen moeite mee hebben...

Om even in te haken op het onderwerp denk ik dat Wouter Bos een hoop dingen niet goed begrijpt en vaak de verkeerde 'oplossingen' voorstelt. Maar 1 ding moet ik hem nageven, imho is hij op dit ene punt net iets realistischer dan jij.
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:01 schreef VoreG het volgende:

[..]

Met hard doorwerken en een goede instelling kom je gewoon een stuk verder. Als je bereid bent om een uur over te werken om iets af te maken etc etc. Kom je gewoon een stuk verder dan de mensen die de wil niet kunnen opbrengen. Je instelling bepaalt voor een heel groot deel waar je beland.
Een goede instelling ís ook erg belangrijk en bepaalt voor een belangrijk deel of je het ver schopt of niet, ben ik het helemaal mee eens.

Alleen erger ik me aan mensen die doodleuk beweren dat dit het allerbelangrijkste is en andere factoren eigenlijk geen rol van betekenis spelen.
pi_40831965
Ik vind persoonlijk niet dat je daarmee een vals wereldbeeld schetst. Ik heb gewoon een hekel aan het hele 'Oh, ik kom niet verder, heb nu eenmaal geen geluk gehad'. Dan draag ik liever de boodschap uit dat je met wat inzet een goede kans maakt om ergens te komen... Natuurlijk kun je pech hebben, of juist heel veel geluk. Als je het niet probeert, zul je echter zeker niet komen waar je wilt...

Er zijn imho gewoon teveel mensen die bepaalde dingen in hun leven missen, omdat ze er zelf niet voor durven gaan. Niet eens grote zaken als een carriere, maar zelfs hobby's o.i.d. Mensen die ergens niet aan durven te beginnen, omdat ze denken dat het geen zin heeft...
pi_40834074
@ Drive-R

Je hoeft alleen maar naar het Binnenhof te kijken om te zien dat er maar een zeer zwak verband is tussen een goede werkinstelling en veel bereiken.

Iemand als Balkenende heeft wel z'n hele leven keihard gewerkt maar had desondanks toch geluk dat hij premier werd omdat twee CDA-gasten boven hem op de lijst elkaar in de haren vlogen en daardoor geen van beiden kandidaat mochten worden voor het CDA én bovendien had hij het geluk dat Pim Fortuyn de weg vrijmaakte voor het CDA als grootste partij.

overigens misgun ik het JPB verder niet (vanwege dat harde werken). dat het me beter voor Nederland lijkt als hij vertrekt staat daar verder los van...

En dat je niet eens zo'n harde werker hoeft te zijn maar het ook behoorlijk ver kunt schoppen als je maar genoeg geluk hebt lijkt me wel duidelijk als je naar de carriere van politiek zondagskind Mark Rutte kijkt...

Dit gaat allemaal zo lijnrecht in tegen jouw bewering dat ik inderdaad vind dat je een vals wereldbeeld schetst. No offense.

[ Bericht 3% gewijzigd door rebel6 op 15-08-2006 17:04:52 ]
pi_40834309
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 16:59 schreef rebel6 het volgende:
Kom op. Alsof JPB anders zo slecht af was geweest? Die had anders ook wel loon naar werken gekregen. Het is zo makkelijk om dit soort dingen met voorbeelden te ontkrachten, maar daar kunnen beide kanten mee komen, vrij inhoudsloos dus. Daarbij heeft zelfs een fluim als Mark Rutte best hard mogen werken om iets te bereiken, ook al is die vent te dom om te kakken.

Maar goed, gooi het op geluk. Dan kunnen we allemaal stoppen met onze opleiding, achterover hangen op de bank en vanzelf zien wat het leven ons brengt (je hebt immers altijd je uitkering)...
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:33:19 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40835143
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[afbeelding]

vond 'm wel grappig
Ik deze ook

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:35:27 #60
3542 Gia
User under construction
pi_40835205
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 17:33 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik deze ook
Hahaha, die Femke Halsema. Hoe treffend!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')