Is makkelijk gezegt ,nu de praktijkquote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou woedend zijn op al die zogenaamd beschermende maatregelen die maken dat geen werkgever iemand in dienst durft te nemen, laat staan iemand met gezondheidsproblemen.
Daarbuiten zou ik ervoor zorgen dat ik op een of andere manier aan de kost kom.
Welja, de vraag of ze nodig zijn is helemaal niet van belang. Ze hebben gestudeerd (op kosten van de belastingbetaler) en dús hebben ze recht op een riant ambtenaren-salaris (op kosten van de belastingbetaler).quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Bovendien dit kabinet heeft de bijstand ook slecht toegankelijk gemaakt. Ze trappen tegenwoordig gerust volleerde academici het knollenveld op ipv dat de overheid deze mensen in dienst van de overheid nemen.....
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Van bijstand kan je niet leven. Het is helaas nog teveel om van dood te gaan....
Waarom vinden die volleerde academici dan geen ander werk - als dat er wel is (want wat zou die overheid moeten aanbieden anders dan werk? Een stoel en een tafel?)quote:Bovendien dit kabinet heeft de bijstand ook slecht toegankelijk gemaakt. Ze trappen tegenwoordig gerust volleerde academici het knollenveld op ipv dat de overheid deze mensen in dienst van de overheid nemen.....
Er is dus geen enkele werknemer in Nederland te vinden met gezondheidsproblemen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:30 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Hoe dan ,als geen werkgever je wilt hebben ?
Zeker wel...maar met alleen maar 'gezondheidsproblemen ' zit je niet automatisch in de WAOquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:32 schreef nikk het volgende:
[..]
Er is dus geen enkele werknemer in Nederland te vinden met gezondheidsproblemen?
Je had het toch over werkgevers die gruwelen van werknemers met gezondheidsproblemen? Maar okay, anders gesteld dan: er is dus geen enkele herkeurde WAO'er met een baan?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:35 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Zeker wel...maar met alleen maar 'gezondheidsproblemen ' zit je niet automatisch in de WAO
Ik zie toch maar weinig mensen met een zware handicap op 'normale ' werkplekken zitten (iig in verhouding met het totaal )
Begrijp ik hieruit dat je de bijstand wil afschaffen ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
De mensen die ik in de bijstand ken leven wel degelijk hoor. Ze hoeven je medelijden niet, dank je. [..]
Ik begrijp uit je antwoord dat de afgekeurde WAO'er aanspraak maakt op bijstand. Die ik zou afschaffen, zoals in dit topic al gemeld.
Heb niet gezegt over ' gruwelen ' maar ok,quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Je had het toch over werkgevers die gruwelen van werknemers met gezondheidsproblemen? Maar okay, anders gesteld dan: er is dus geen enkele herkeurde WAO'er met een baan?
Je zei:quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:40 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Heb niet gezegt over ' gruwelen ' maar ok,
Er is volgens mij een verschil tussen geen enkele herkeurde WAO-er met een baan en een groot deel (ik zeg wel dat een minderheid met een (zware) handicap een baan heeft en heus niet omdat ze allemaal niet willen )
Er zijn wel degelijk werkgevers in Nederland die mensen met (zware) gezondheidsproblemen aannemen. Is het moeilijker voor die mensen om aan een baan te komen? Natuurlijk is het voor die mensen een stuk moeilijker. Maar dat houdt niet in dat enkel en alleen daarom de rest van de samenleving maar moet accepteren dat zij blijven teren op hun kosten.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:30 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Hoe dan ,als geen werkgever je wilt hebben ?
Die vinden daar over het algemeen hetzelfde van als ik: dat de bijstand hun leven verknald heeft. Niet de bijstand op zich, maar wel de sociale dienst.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:38 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Begrijp ik hieruit dat je de bijstand wil afschaffen ?
Hoe vinden die mensen, die jij zo goed kent ,dat ?![]()
mooi geredeneerd voor een jong en gezond persoon .. maar hoe zit het als je 20 jaar ouder bent en ziek ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zou woedend zijn op al die zogenaamd beschermende maatregelen die maken dat geen werkgever iemand in dienst durft te nemen, laat staan iemand met gezondheidsproblemen.
Daarbuiten zou ik ervoor zorgen dat ik op een of andere manier aan de kost kom.
Ook als 20 jaar ouder en ziek iemand zou ik woedend zijn op 'beschermende' maatregelen die beletten dat een werkgever mij een een baan helpt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:11 schreef moussie het volgende:
[..]
mooi geredeneerd voor een jong en gezond persoon .. maar hoe zit het als je 20 jaar ouder bent en ziek ?
Dan is het te hopen dat je in staat werd gesteld je in die 20 jaar te verzekeren tegen ziekte en ouderdom en niet afhankelijk bent van wat de overheid je toebedeelt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:11 schreef moussie het volgende:
mooi geredeneerd voor een jong en gezond persoon .. maar hoe zit het als je 20 jaar ouder bent en ziek ?
Een ex-WAO aannemen geeft een bedrijf niet meer risico's dan iemand zonder vlekje (genoeg regelingen die juist de werkgever voor risico's beschermt). Het probleem is dat het bedrijfsleven alleen de Supermens wilt....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:13 schreef nikk het volgende:
[..]
Ook als 20 jaar ouder en ziek iemand zou ik woedend zijn op 'beschermende' maatregelen die beletten dat een werkgever mij een een baan helpt.
Ik beweer niet dat iedereen er hetzelfde over denkt als ik, dat ten eerste.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach welnee. Ik werk er toch ook?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een ex-WAO aannemen geeft een bedrijf niet meer risico's dan iemand zonder vlekje (genoeg regelingen die juist de werkgever voor risico's beschermt). Het probleem is dat het bedrijfsleven alleen de Supermens wilt....
Ik heb niet gezegt dat er geen zijn ,alleen niet genoegquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Je zei:
[..]
Er zijn wel degelijk werkgevers in Nederland die mensen met (zware) gezondheidsproblemen aannemen.
Nee ,maar als je ,zoals sommige willen , die mensen hun uitkering afneemt (en ook niet in de bijstand toelaat) dan kun je geeen maanden (of weken ) zoeken naar werk ..hoelang kun jij overleven zonder inkomen ?..quote:Is het moeilijker voor die mensen om aan een baan te komen? Natuurlijk is het voor die mensen een stuk moeilijker. Maar dat houdt niet in dat enkel en alleen daarom de rest van de samenleving maar moet accepteren dat zij blijven teren op hun kosten.
.quote:Daarnaast, je hebt het nu over zware gezondheidsproblemen. Mensen met een zware handicap zullen dan ook niet volledig herkeurd worden
Maar hoe zwaar is ' zwaar ' ?quote:En als het echt zwaar is dan word je uberhaupt niet herkeurd.
Natuurlijk zijn het er te veel maar zelfs al is het maar 5 % dan heb je het nog over heel wat mensenquote:Ondanks alle eisen zitten er nu nog steeds vele honderduizenden mensen in de WAO. En het is heus niet zo dat pak 'm beet 10% van de beroepsbevolking zware gezondheidsproblemen heeft.
Als je wilt gaan werken dan doe je dat toch ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Die vinden daar over het algemeen hetzelfde van als ik: dat de bijstand hun leven verknald heeft. Niet de bijstand op zich, maar wel de sociale dienst.
Tja voor mij is het al heel lang geleden maar hoe maken ze je het moeilijk dan ?quote:En allemaal zouden ze graag werken, desnoods voor een lager bedrag dan de uitkering. En allen hebben dat ook gedaan. Ik heb het ook gedaan - en je wil niet weten hoe onmogelijk je dat gemaakt wordt door de uitkeringsinstanties.
En net als rokers zijn ze waarschijnlijk stiekem wel tegen zo'n verbodquote:Bovendien, veel uitkeringsgerechtigden hebben ongeveer dezelfde redenering als rokers: pleiten voor een verbod zodat ze wel gedwongen zullen worden de kracht op te brengen.
quote:De enige structurele uitzondering erop zijn eenoudergezinnen. Dat is dan ook werkelijk een probleem. Iets wat overigens heel veel behapbaarder zou zijn zonder minimumloon en zonder allemaal regelgevingsgesoes.
Das gelukkig. Ik weet niet of je iemand met een "vlekje " (hoef je niet te zeggen hier op FOK! hoor, niet doen zou ik zeggen). Mocht dat zo zijn, dan heb je wel heel veel gelukt gehad. Was recentelijk nog in het nieuws dat geen enkele herkeurde WAO-er an de slag komt......Vandaar dat ik dan zeg dat de werkgever perse de gezonde supermens wilt. Dat vind ik moreel verwerpelijk.quote:
En als je met een handicap geboren bent ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dan is het te hopen dat je in staat werd gesteld je in die 20 jaar te verzekeren tegen ziekte en ouderdom en niet afhankelijk bent van wat de overheid je toebedeelt.
Reya, met alle respect, het is onzin.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:37 schreef Reya het volgende:
De reacties van mensen die zich actief met het verstrekken van bijstand bezighouden op de plannen destijds van Rutte waren vrij eenduidig: gespeend van realiteitszin. Het beeld is vooral dat meer dan de helft van de bijstandsgerechtigden 'nooit in staat zal zijn serieus werk te verrichten', en ergo altijd afhankelijk zal blijven van enige vorm van steun. Deze mensen zijn - schrijnend genoeg - maatschappelijk vrijwel afgeschreven, meestal veroorzaakt door een ogenschijnlijke psychische dan wel fysieke stoornis, of een groot gebrek aan sociaal-cultureel kapitaal. Ik zou er persoonlijk niet voor verantwoordelijk willen zijn deze mensen zomaar aan hun lot te willen overlaten.
En dus kunnen we niet zonder die overheid....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:49 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En als je met een handicap geboren bent ?
Okay, ik dacht dat je zei dat geen enkele werkgever was. Dat is natuurlijk niet het geval. Uiteraard is het moeilijk voor die mensen een werkgever te vinden die ze wil hebben. Maar dat geld min of meer voor alle werklozen...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:41 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegt dat er geen zijn ,alleen niet genoeg
En als er niets meer tegenover staat zal het alleen maar minder worden ..
We hadden het over WAO'ers. Wat je nu aanhaalt is een compleet ander onderwerp.quote:Nee ,maar als je ,zoals sommige willen , die mensen hun uitkering afneemt (en ook niet in de bijstand toelaat) dan kun je geeen maanden (of weken ) zoeken naar werk ..hoelang kun jij overleven zonder inkomen ?..
1 maand?
Ja hehe, als je kan werken dan is het ook redelijk te verlangen dat je ook gaat werken.quote:Als je niet volledig goedgekeurd bent moet je evengoed gaan werken zeker waneer je aanvullende uitkeuring wordt afgepakt zoals sommige willen ,dus dan heb je hetzelfde probleem![]()
Daar hebben de keuringsartsen allerlei criteria voor.quote:Maar hoe zwaar is ' zwaar ' ?
Klopt. En dat allemaal dankzij de nieuwe (striktere) regels.quote:Natuurlijk zijn het er te veel maar zelfs al is het maar 5 % dan heb je het nog over heel wat mensen
Het aantal ' wao-ers ' daalt trouwens wel degelijk en de groep nieuwe ' WAO-ers' daalt zelfs behoorlijk
Tsja, dat zou je zeggen he. Dat is toch niet zo. Bovendien - wie bespaart geld? De gemeente. De ambtenaar van de soos heeft niet zo'n belang bij een uitdunnende klantenkring..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:46 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Als je wilt gaan werken dan doe je dat toch ?
Hoe willen ze je ooit tegenhouden dan ?
[..]
Tja voor mij is het al heel lang geleden maar hoe maken ze je het moeilijk dan ?
Je zou toch zeggen dat ze blij zijn dat ze geld kunnen besparen ?
quote:[..]
En net als rokers zijn ze waarschijnlijk stiekem wel tegen zo'n verbod![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |