abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40782255
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Komt zeker in mij op . Ik ben een sociaal mens. Helaas zijn dat grote drommen dit helaas niet. Die denken alleen aan zichzelf.
Aha, het ligt niet aan jou, het ligt aan de ánderen.
quote:
Ik denk toch als je het daar op heen wilt houden, dat je al gauw van een koude kermis komt. Nog nooit is de maatschapppij zo egoistisch als nu.....
Dat komt doordat de overheid ons van onze vrijheden en verantwoordelijkheden berooft.
pi_40782290
The Phone Didn't Ring.... gaat ook wat moeilijk als je de Phone is afgesloten en de deurwaarder net je huisraat op straat heeft gezet, omdat je de huur niet meer kon betalen. Ik heb 7 jaar in de bijstand gezeten en ben er maar wat blij mee. Nu werk ik en zorg voor mijn eigen hachje, als het aan jou had gelegen, was ik na 6 jaar op straat gezet en had ik nu misschien een totaal ander en vast niet beter leven gehad
pi_40782305
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weet het wel hoor: dat zijn gewoon zwervers. Een groot deel dat wel. Wil jij je hand bij je familie ophouden. Die doe je toch geen mens aan.
HELP ZE DAN.
pi_40782343
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:39 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Aha, het ligt niet aan jou, het ligt aan de ánderen.
Nee, je riduliseert. ik zeg hiermee alleen dat je niet op anderen moet tellen. Die hebben echt wel hun eigen sores. En moet je dan maar op de bedelstaf bij je familie of vrienden: ze zien je al aankomen. Je geloofd in ee nideaal van hulpvaardigheid, dat geen realiteit is /zal zijn.
quote:
Dat komt doordat de overheid ons van onze vrijheden en verantwoordelijkheden berooft.
Open dat topic nou eens. Laat is zien dat je de guts voor heeft. Het is bovendien hier off-topic. Maar kennelijk durf je het niet. Jammer.
pi_40782407
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

HELP ZE DAN.
Wil je graag zwerver zijn en overal asjeblief overal spelen. En ze zien je al aankomen Iedereen loopt met een grote boog om zwervers heen. Dit moet je gewoon niet willen. En het hoeft ook niet , als je geen onziing iets verzint als dit.
pi_40782463
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, je riduliseert. ik zeg hiermee alleen dat je niet op anderen moet tellen. Die hebben echt wel hun eigen sores. En moet je dan maar op de bedelstaf bij je familie of vrienden: ze zien je al aankomen. Je geloofd in ee nideaal van hulpvaardigheid, dat geen realiteit is /zal zijn.
Nee, ik geloof in éigen verantwoordelijkheid en liefdadigheid voor diegenen die écht buiten hun schuld in de problemen komen. Die groep is blijkbaar maar heel klein zoals nu blijkt in de USA.
quote:
Open dat topic nou eens. Laat is zien dat je de guts voor heeft. Het is bovendien hier off-topic. Maar kennelijk durf je het niet. Jammer.
Open het zelf zou ik zeggen, vrijheid blijheid weetjewel.
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:47:55 #47
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_40782543
beperken tot 6 jaar?
6 weken zou beter zijn
  maandag 14 augustus 2006 @ 01:33:30 #48
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_40785438
Hoofdvraag utilitair gezien is denk ik of het voordeel voor 90% afweegt tegen het nadeel van 10% van de bijstandstrekkers en het voordeel voor de belastingbetaler. Intuitief zou ik ja zeggen.
pi_40788454
Er zijn in Nederland iets van 150.000 a 200.000 mensen die nog nooit gewerkt hebben maar dat wel kunnen. Wat moet je daar mee en wat met WaJong?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:42:44 #50
3542 Gia
User under construction
pi_40790326
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:40 schreef Walvisje het volgende:
Ik heb 7 jaar in de bijstand gezeten en ben er maar wat blij mee.
7 jaar!! Hoe kan dat nou?
pi_40791943
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:42 schreef Gia het volgende:

[..]

7 jaar!! Hoe kan dat nou?
Ik ken mensen die in de gedwongen in de bijstand leven, en ook gedwongen zijn om er in te blijven zitten omdat als ze gaan werken opeens minder netto te besteden hebben.
Dit is de zogenaamde armoedeval.
En dan heb ik het over mensen die het grootste gedeelte van hun leven gewerkt hebben en door reorganisaties of faillisement in die situatie gekomen zijn.
Bij het zoeken naar ander werk kregen ze keer op keer te horen dat ze te oud waren of niet de juiste papieren, tenminste als de bedrijven nog zo netjes waren om een berichtje terug te sturen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:03:30 #52
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_40792550
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:45 schreef longinus het volgende:
Bij het zoeken naar ander werk kregen ze keer op keer te horen dat ze te oud waren of niet de juiste papieren, tenminste als de bedrijven nog zo netjes waren om een berichtje terug te sturen.
Logisch, de overheid heeft er voor gezorgd dat er voor bedrijven een enorme drempel (hoge loonkosten, ontslagbescherming, minimumloon) ligt om mensen aan te nemen. Als die drempel er niet was, dan zouden mensen die nu al langere tijd in de bijstand zitten een kans krijgen om zich te bewijzen.
pi_40793807
uhm .. ik heb toch het idee dat dit niet meer is dan gegoochel met cijfers
volgens deze site zijn er nu 1½ miljoen werkelozen meer dan in 2001 .. dus meer uitkeringstrekkers !! ..
maw .. voor iedere uitkeringstrekker die werk heeft gevonden is er minstens een ander werkeloos geworden .. berichten als deze zijn dus goedkope volksverlakkerij
pleased to meet you
pi_40794051
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:52 schreef moussie het volgende:
volgens deze site zijn er nu 1½ miljoen werkelozen meer dan in 2001 .. dus meer uitkeringstrekkers !! ..
maw .. voor iedere uitkeringstrekker die werk heeft gevonden is er minstens een ander werkeloos geworden .. berichten als deze zijn dus goedkope volksverlakkerij
Kan je uit jouw cijfers het aantal uitkeringstrekkers afleiden?
Ik zie alleen het aantal werklozen. Dat is natuurlijk niet gelijk. Kijk ik erover heen?

Zelfs stijging (of geen daling) van aantal uitkeringstrekkers hoeft natuurlijk niet strijdig te zijn met een conclusie dat beperking van de uitkeringsduur een positief effect heeft. Het is heel goed mogelijk dat het aantal uitkeringsgerechtiegden erdoor niet verandert, maar wel de hoeveelheid mensen die binnen de beperkte periode werk vindt. Oftewel: dat de duur van bijstand per individu korter wordt, hoewel het aantal individuen in de bijstand niet afneemt. In dat geval zou het aantal unieke individuen in de bijstand, gemeten over een wat langere periode zelfs flink stijgen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:14:26 #55
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40794265
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:03 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Logisch, de overheid heeft er voor gezorgd dat er voor bedrijven een enorme drempel (hoge loonkosten, ontslagbescherming, minimumloon) ligt om mensen aan te nemen. Als die drempel er niet was, dan zouden mensen die nu al langere tijd in de bijstand zitten een kans krijgen om zich te bewijzen.
Aangezien werkgevers winst willen maximaliseren door inkomsten te vergroten en kosten te verlagen, zullen werkgevers te dure banen vervangen door goedkopere. Dat is hier ook gebeurd, ook de AH doet het al. Als je 22 bent, ben je al te duur.
Wasserwunderland
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:15:50 #56
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40794305
quote:
Ik ken mensen die in de gedwongen in de bijstand leven, en ook gedwongen zijn om er in te blijven zitten omdat als ze gaan werken opeens minder netto te besteden hebben.
Gedwongen, gedwongen, ik noem het meer gekozen op logische gronden.

Om de armoedeval te bestrijden zal je dus moeten zorgen dat je niet langer krijgt "sterkste schouders, zwaarste lasten " maar een tijdje van "de rijken worden rijker en de armen niet". Zie jij het de vakbonden, PvdA, GL &SP al acepteren??Zelf het CDA en de CU zullen moeilijk doen. (en dan heb ik het nog niet over de gemeenten die lokaal het landelijke beleid frustreren)..
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:52 schreef moussie het volgende:
The economist is een zeer gerepecteerde bron. Veel beter krijg je niet het in de media.

Overigens is een bijstandstrekker niet gelijk aan een werkloze..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:20:02 #57
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_40794401
quote:

[..]

En dan heb ik het over mensen die het grootste gedeelte van hun leven gewerkt hebben en door reorganisaties of faillisement in die situatie gekomen zijn.
Die mensen kijken naar het korte termijn effect. Wat ze niet begrijpen dat werken ook meer oplevert als vergoeding alleen:
* sociale contacten
* netwerken om jezelf te profileren
* loonstijging eens in de zoveel tijd (dan ben je zo over netto-besteden-bedrag heen t.a.v. bijstand)
* zelfvertrouwen
Dit zijn mijn veronderstellingen, derhalve denk ik dat het zeker een positief effect zal hebben. Trouwens is die 6 jaar totaal van je leven? Of 6 jaar achtereen gesloten... ook dat maakt natuurlijk een groot verschil.

Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_40794429
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:14 schreef Tup het volgende:

[..]

Aangezien werkgevers winst willen maximaliseren door inkomsten te vergroten en kosten te verlagen, zullen werkgevers te dure banen vervangen door goedkopere. Dat is hier ook gebeurd, ook de AH doet het al. Als je 22 bent, ben je al te duur.
En dus?

En dus heb je iemand van 21 die vrijwillig werkt, naar tevredenheid van AH. Maar dan wordt de tevreden werknemer jarig, en de AH dan moet dan, van de overheid diens salaris verhogen.

De AH vindt de persoon dan te duur worden voor het werk wat die persoon deed, en neemt liever een persoon die -op voorschrift van de overheid- goedkoper is.

Maar dit alles is de schuld van de AH Of van de jarige

En het is logisch dat we de dan 22-jarige in de bijstand stoppen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:25:32 #59
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40794525
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:14 schreef Tup het volgende:
Komt door het systeem waarin je loon niet gelijk kan zijn aan je prestaties. Het slaat natuurlijk nergens op dat je meer salaris krijgt omdat je ouder bent.
quote:
Je gaat ervan uit, dat een simpele copy paste hier zomaar hier gaat werken. USA en Nederland zijn echt niet hetzelfde.

de werkgelegenheid is hier hooguit 80% in het ideale geval. Die 90% bijstanders dan hier aan het werk????? : so keep on dreaming. Lukt nooit er is daar geen werk voor. Er bovendien geen Ned. werkgever die ze wil. Zij willen het immers het superras...
Ook de VS heeft geen volledige werkgelegenheid. Toch vinden ze daar banen terwijl een Amerikaanse werkgever ook de beste mensen aan wil nemen.. Ik zie niet in waarom dat hier niet zo zou werken.
Mensen voor het vies schoonmaakwerk en zware arbeid moeten uit het buitenland komen omdat er geen Nederlander te vinden is die wel aan het werk wil..
quote:

Vergeet het hier maar. Geloof er geen barst van.
Zelfs de democratische tegenstanders geven dit toe. Waarop baseer jij je stelling dat ze liegen?
quote:

Dat is heel ernstig en schaamteloos als je niet weet of wil weten waar die mensen blijven. Je marginaliseert ze. Dit is echt a-sociaal.

Ik weet het wel hoor: dat zijn gewoon zwervers. Een groot deel dat wel. Wil jij je hand bij je familie ophouden. Die doe je toch geen mens aan.
90% weigeren verder te helpen om 10% te sparen, is dat niet asociaal? the needs of the many outweigh the needs of the few..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40794673
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:25 schreef Napalm het volgende:

90% weigeren verder te helpen om 10% te sparen, is dat niet asociaal? the needs of the many outweigh the needs of the few..
Dat vind ik niet zo'n goed argument.

Maar die 10% van de mensen-in-de-problemen die problematisch blijft bij een oplossing die 90% uit de problemen helpt, die help je niet door ze in die eerste probleemsituatie te laten.

Bij de tweede probleemsituatie zal er voor die overblijvende probleemgevallen een nieuwe situatie ontstaan.

Stel, stél dat die via echt ouderwets stempelen of liefdadigheid weer op bijstandniveau komen - is dat dan gruwelijk onbeschaafd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')