Ik heb 2 weken vakantie van het werk dus fulltime bezig. [bloosmode] denk alleen niet dat ik zo snel zal gaan als MMach[/bloosmode]quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:08 schreef sanger het volgende:
Ben beneiuwd naar de eerste resultaatfoto's
Hoe heb je dat meegenomen dan van en naar Praxis Beverwijk? Toch niet in de trein hequote:Op maandag 14 augustus 2006 12:52 schreef tnimble het volgende:
Goo is wat schuin genomen idd. Het zit wel netjes in het midden.
Vanmorgen materiaal gehaalt voor het onderstel. Niet voor de schragen gekozen maar voor het staen onderstel. Is nog goekoper ook!
En de praxis (beverwijk) heeft weer/nog bakken met een heleboel losse boutjes en moeretje!
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:19 schreef tnimble het volgende:
Daarom is deze tafel opklapbaar en de andere machines heb ik nu nog niet. Zodra ik deze tafel af heb ja ik verder aan de horretjes voor mijn binnenluiken project hier zit wat lastig freeswerk aan en dat wilde ik goed doen zonder troubles. De voordeur komt daarna weer verder dan moeten de tekeningen helemaal gereed zijn.
Onder tussen de swarslatten afgezaagt en de gaten in de poten en dwars latten geboord en alvast de schuine supports aan het afzagen die de poten stevigheid moeten gaan geven.
[afbeelding]
Geen Mrs.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:54 schreef kroegtijger het volgende:
[..]ik kan alleen maar zeggen: goed denkwerk
maar maakt de Mrs geen problemen bij zoveel projecten??
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:08 schreef tnimble het volgende:
[..]
Geen Mrs.Er is niemand die kan klagen over alle werkjes alle tijd voor mij zelf (buiten, werk, reis, eet en slaap tijd natuurlijk
)
goed bezig man!quote:Onder tussen niet stil gezeten. De schoren zijn allemaal gezaagt en voorzien van gaten. Even uitgerekend, ze moeten van 54.2cm vanaf de bovenkant zitten om onder 45 graden uit te komen dus nog een set gaten in de poten.
Onder tussen al eentje voor gemonteerd om de hok van de ppot te stellen en het andere gat voor de schoor door te boren,
[afbeelding]
Die woont boven en jelp af en toe even mee om wat vast te houdenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:13 schreef sanger het volgende:
Je woonde toch samen met je moeder is het huis Tnimble?
Met de auto gaat het snelste, fiets is wat langzamer maar nog altijd sneller dan het openbaar vervoer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:23 schreef tnimble het volgende:
De andere zit ook in elkaar en ben druk bezig het op het blad te monteren. Alleen wel een 2mm boortje gebroken van de centreerboor, zat geen beweging meer in de bor en toen zei die knap. Waar haal ik een 6cm lange 2mm boor zo snel vandaan.![]()
[afbeelding]
Is ga hem als eerste gebruiken voor het frezen van de sponningen van horretjes voor mijn binnenluiken project.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:43 schreef klipper het volgende:
Ziet er goed uit die freestafel.![]()
Waar ga je hem voor gebruiken?
Die zijn helaas 2 cm te kort. Famag maakt dit type dus ga ze bestellen daar.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:35 schreef boertie het volgende:
Gamma/ praxis/ karwei?
Volgens mij zijn ze alle3 tot 9 uur geopend
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:16 schreef tnimble het volgende:
De tafel zit zo ongeveer in elkaar. Nog 2 schoren in de zijkanten plaatsen. En heb voetjes gekocht en nog een paneel die onder in komt zodat daar spullen op geborgen kunnen worden.
Keurmeester moppie vind de tafel goed![]()
[afbeelding]
Dat zou voor hem niet zo plesant zijn. Er zit wel een extra lange 20mm groeffrees momenteel in de machine maar die staat helemaal omloog gedraait.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:01 schreef kroegtijger het volgende:
[..]netjes
zolang de keurmeester maar niet op je freesje gaat zitten
No problem, natuurlijk mag je hem zien (de rest ook).quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:51 schreef sanger het volgende:
Ziet er werkelijk waar weer top uit Tnimble. Als ik je kom oppikken voor de meet wil ik hem weleen sin het echt zien als dat kan.
Vergeet je dan ook niet een nood-knop te maken?? lijkt me wel handigquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:14 schreef tnimble het volgende:
[..]
No problem, natuurlijk mag je hem zien (de rest ook).
Na het zien van Invasion toch nog bezig geweest met het maken van een kunst hand. Ik kon alleen geen 2 dezelfde veren vinden die sterk genoeg zijn en ook weer niet te sterk. Deze kan om het handvat van de bovenfrees worden geschoven en drukt dan de 2 knoppen in zodat deze aan is.
Via een schakelaar tussen het snoer van de bovenfrees en de contactdoos wordt de machnia veilig in en uit geschakeld.
[afbeelding]
Ja dat is heeeeeel erg belangrijk. Ook dat als de machine in het contact zit en de spanning valt weg dat ie meteen uit gaat en niet gaat draaien als de spanning weer terug komt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:24 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Vergeet je dan ook niet een nood-knop te maken?? lijkt me wel handig
Gisteren zijn de bestelde boortjes binnen gekomenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:23 schreef tnimble het volgende:
De andere zit ook in elkaar en ben druk bezig het op het blad te monteren. Alleen wel een 2mm boortje gebroken van de centreerboor, zat geen beweging meer in de boor en toen zei die knap. Waar haal ik een 6cm lange 2mm boor zo snel vandaan.![]()
[afbeelding]
En dan gaa de voorkeur uit naar corrigeren neem ik aanquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:21 schreef tnimble het volgende:
Het is geen kwestie van geen fouten maken maar hoe goed ben je om je fouten te verbergen of te corrigeren
Freeswerkquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat ziet er profi uit! Vergeef me m'n hoogstwaarschijnlijk domme vraag, maar wat kan je nu straks precies maken met dit ding?
Misschien geen schroefdop, maar een vaste aansluiting. Alleen frezen als er een zak aanzit, of een opvangbak maken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:42 schreef kroegtijger het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar kun je niet een gat aan de onderkant van je ombouw maken met een schroefdop oid erop, zodat je een vuilniszak eronder kan hangen en het vuil er zo in kan schuiven?? scheelt weer gekloot met stoffer en blik enzo.
Krijg je trouwens geen problemen met koeling nu je frees zo ingebouwd zit?
Of je maakt er een design feature van "Ja dat hoort scheef te zijn, dat is design"quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
En dan gaa de voorkeur uit naar corrigeren neem ik aan
Thanks. Wat Sanger al zegtquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat ziet er profi uit! Vergeef me m'n hoogstwaarschijnlijk domme vraag, maar wat kan je nu straks precies maken met dit ding?
Et voila! Daar is de uitvinding waar Solingjan het al over hadquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef tnimble het volgende:
[..]
Of je maakt er een design feature van "Ja dat hoort scheef te zijn, dat is design"
Buiten dat lijkt mij het ook veiliger en beter voor je rug.quote:Thanks. Wat Sanger al zegtdoor een bovenfrees in een tafel te monteren kun je vaak veel makkelijker en veiliger ergens een groef in maken of ergens een mooi randje aan maken. Vooral het zelfde herhalen gaat een stuk makkelijker. Om even wat dingen op te noemen:
- Groeven voor planken in te monteren
- Sterke verbingen tussen planken makkelijk maken
- Sierrandjes aan latjes of platen, die je veel groter kunt maken dan als je een bovenfrees met de hand over het hout heen moet halen
- De zijkant van planken zuiver recht en haaks maken zodat ze naadloos op elkaar aansluiten. Kijk maar eens bij een bouwmarkt hoe krom het hout soms kan zijn.
Goed idee. Een vuilniszak wordt natuurlijk direct door het gat omhoog gezogen (soort van marilyn monroe effect zeg maar). Maar een vormvast vat er onder monteren is geen gek idee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef kroegtijger het volgende:
ik weet niet hoe goed een vaste aansluiting en een stofzuiger samen gaan
anders de bodem zo maken dat je em eruit kunt schuiven? vuilnisbak eronder en klaar
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Et voila! Daar is de uitvinding waar Solingjan het al over had
[..]
Buiten dat lijkt mij het ook veiliger en beter voor je rug.
Maar dan zou een houten opvangbak ook al moeten voldoen lijkt me. Dan heb je alleen naden waar je stof doorheen kan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:10 schreef tnimble het volgende:
[..]
Goed idee. Een vuilniszak wordt natuurlijk direct door het gat omhoog gezogen (soort van marilyn monroe effect zeg maar). Maar een vormvast vat er onder monteren is geen gek idee.
Krijg je het idee van een cyclone stof opvang systeem. Alleen dan zonder de roterende lucht dieactief stofdeeltjes uit de lucht stroom haalt.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan zou een houten opvangbak ook al moeten voldoen lijkt me. Dan heb je alleen naden waar je stof doorheen kan.
Meranti of MDF dus lijkt me?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:56 schreef tnimble het volgende:
[..]Tenzij je iets neemt dat niet gefineerd is met b.v. melamine dan is het hele oppervlak iets wat poreus ook een laagje verf is poreus door de onderdruk die er op komt te staan van ca 250 mbar
Meranti heeft zeer losse vezels (breekt en splintert ook makkelijk daardoor). MDF kan idd maar wel in een goed zware persing HDF is nog beter. Maar spaanderplaat is een stukgoedkoper en gemelamine erd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |