Of je maakt er een design feature van "Ja dat hoort scheef te zijn, dat is design"quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
En dan gaa de voorkeur uit naar corrigeren neem ik aan
Thanks. Wat Sanger al zegtquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat ziet er profi uit! Vergeef me m'n hoogstwaarschijnlijk domme vraag, maar wat kan je nu straks precies maken met dit ding?
Et voila! Daar is de uitvinding waar Solingjan het al over hadquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef tnimble het volgende:
[..]
Of je maakt er een design feature van "Ja dat hoort scheef te zijn, dat is design"
Buiten dat lijkt mij het ook veiliger en beter voor je rug.quote:Thanks. Wat Sanger al zegtdoor een bovenfrees in een tafel te monteren kun je vaak veel makkelijker en veiliger ergens een groef in maken of ergens een mooi randje aan maken. Vooral het zelfde herhalen gaat een stuk makkelijker. Om even wat dingen op te noemen:
- Groeven voor planken in te monteren
- Sterke verbingen tussen planken makkelijk maken
- Sierrandjes aan latjes of platen, die je veel groter kunt maken dan als je een bovenfrees met de hand over het hout heen moet halen
- De zijkant van planken zuiver recht en haaks maken zodat ze naadloos op elkaar aansluiten. Kijk maar eens bij een bouwmarkt hoe krom het hout soms kan zijn.
Goed idee. Een vuilniszak wordt natuurlijk direct door het gat omhoog gezogen (soort van marilyn monroe effect zeg maar). Maar een vormvast vat er onder monteren is geen gek idee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef kroegtijger het volgende:
ik weet niet hoe goed een vaste aansluiting en een stofzuiger samen gaan
anders de bodem zo maken dat je em eruit kunt schuiven? vuilnisbak eronder en klaar
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Et voila! Daar is de uitvinding waar Solingjan het al over had
[..]
Buiten dat lijkt mij het ook veiliger en beter voor je rug.
Maar dan zou een houten opvangbak ook al moeten voldoen lijkt me. Dan heb je alleen naden waar je stof doorheen kan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:10 schreef tnimble het volgende:
[..]
Goed idee. Een vuilniszak wordt natuurlijk direct door het gat omhoog gezogen (soort van marilyn monroe effect zeg maar). Maar een vormvast vat er onder monteren is geen gek idee.
Krijg je het idee van een cyclone stof opvang systeem. Alleen dan zonder de roterende lucht dieactief stofdeeltjes uit de lucht stroom haalt.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:46 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dan zou een houten opvangbak ook al moeten voldoen lijkt me. Dan heb je alleen naden waar je stof doorheen kan.
Meranti of MDF dus lijkt me?quote:Op woensdag 23 mei 2007 14:56 schreef tnimble het volgende:
[..]Tenzij je iets neemt dat niet gefineerd is met b.v. melamine dan is het hele oppervlak iets wat poreus ook een laagje verf is poreus door de onderdruk die er op komt te staan van ca 250 mbar
Meranti heeft zeer losse vezels (breekt en splintert ook makkelijk daardoor). MDF kan idd maar wel in een goed zware persing HDF is nog beter. Maar spaanderplaat is een stukgoedkoper en gemelamine erd.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |