abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49682619
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:40 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan gaa de voorkeur uit naar corrigeren neem ik aan
Of je maakt er een design feature van "Ja dat hoort scheef te zijn, dat is design"
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Dat ziet er profi uit! Vergeef me m'n hoogstwaarschijnlijk domme vraag, maar wat kan je nu straks precies maken met dit ding?
Thanks. Wat Sanger al zegt door een bovenfrees in een tafel te monteren kun je vaak veel makkelijker en veiliger ergens een groef in maken of ergens een mooi randje aan maken. Vooral het zelfde herhalen gaat een stuk makkelijker. Om even wat dingen op te noemen:

- Groeven voor planken in te monteren
- Sterke verbingen tussen planken makkelijk maken
- Sierrandjes aan latjes of platen, die je veel groter kunt maken dan als je een bovenfrees met de hand over het hout heen moet halen
- De zijkant van planken zuiver recht en haaks maken zodat ze naadloos op elkaar aansluiten. Kijk maar eens bij een bouwmarkt hoe krom het hout soms kan zijn.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:09:40 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49682758
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef tnimble het volgende:

[..]

Of je maakt er een design feature van "Ja dat hoort scheef te zijn, dat is design"
Et voila! Daar is de uitvinding waar Solingjan het al over had
quote:
Thanks. Wat Sanger al zegt door een bovenfrees in een tafel te monteren kun je vaak veel makkelijker en veiliger ergens een groef in maken of ergens een mooi randje aan maken. Vooral het zelfde herhalen gaat een stuk makkelijker. Om even wat dingen op te noemen:

- Groeven voor planken in te monteren
- Sterke verbingen tussen planken makkelijk maken
- Sierrandjes aan latjes of platen, die je veel groter kunt maken dan als je een bovenfrees met de hand over het hout heen moet halen
- De zijkant van planken zuiver recht en haaks maken zodat ze naadloos op elkaar aansluiten. Kijk maar eens bij een bouwmarkt hoe krom het hout soms kan zijn.
Buiten dat lijkt mij het ook veiliger en beter voor je rug.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49682795
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef kroegtijger het volgende:
ik weet niet hoe goed een vaste aansluiting en een stofzuiger samen gaan
anders de bodem zo maken dat je em eruit kunt schuiven? vuilnisbak eronder en klaar
Goed idee. Een vuilniszak wordt natuurlijk direct door het gat omhoog gezogen (soort van marilyn monroe effect zeg maar). Maar een vormvast vat er onder monteren is geen gek idee.

Krijg je het idee van een cyclone stof opvang systeem. Alleen dan zonder de roterende lucht dieactief stofdeeltjes uit de lucht stroom haalt.

pi_49682887
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Et voila! Daar is de uitvinding waar Solingjan het al over had
[..]

Buiten dat lijkt mij het ook veiliger en beter voor je rug.
mits je wel oplet het is makkelijker om perongeluk je hand op de draaiende frees te plaatsen. Gebruik daarom ook duw houtjes en featherboards (bij smalle stukjes of tegen de richting infrezen)!
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:46:51 #55
65960 sanger
pi_49684143
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:10 schreef tnimble het volgende:

[..]

Goed idee. Een vuilniszak wordt natuurlijk direct door het gat omhoog gezogen (soort van marilyn monroe effect zeg maar). Maar een vormvast vat er onder monteren is geen gek idee.

Krijg je het idee van een cyclone stof opvang systeem. Alleen dan zonder de roterende lucht dieactief stofdeeltjes uit de lucht stroom haalt.

[afbeelding]
Maar dan zou een houten opvangbak ook al moeten voldoen lijkt me. Dan heb je alleen naden waar je stof doorheen kan.
pi_49686921
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:46 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar dan zou een houten opvangbak ook al moeten voldoen lijkt me. Dan heb je alleen naden waar je stof doorheen kan.
Tenzij je iets neemt dat niet gefineerd is met b.v. melamine dan is het hele oppervlak iets wat poreus ook een laagje verf is poreus door de onderdruk die er op komt te staan van ca 250 mbar
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:06:35 #57
65960 sanger
pi_49687302
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:56 schreef tnimble het volgende:

[..]

Tenzij je iets neemt dat niet gefineerd is met b.v. melamine dan is het hele oppervlak iets wat poreus ook een laagje verf is poreus door de onderdruk die er op komt te staan van ca 250 mbar
Meranti of MDF dus lijkt me?
pi_49687847
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Meranti of MDF dus lijkt me?
Meranti heeft zeer losse vezels (breekt en splintert ook makkelijk daardoor). MDF kan idd maar wel in een goed zware persing HDF is nog beter. Maar spaanderplaat is een stukgoedkoper en gemelamine erd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')