Daf +1quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Jou kennende? Molukken?
Waarom kun je een eenvoudige .mp3 niet openen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:35 schreef k_man het volgende:
Ik kan dat bestand dus weer 'ns niet openen.
Dat was toch een erg bekende film dacht ik....quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
The fifth element bedoel ik
Hoppa! MaJo + 1quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:42 schreef MaJo het volgende:
duo, trio, kwartet, kwintet, sextet, septet, octet
De Jostiband is met meer dan acht, tong...quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:43 schreef tong80 het volgende:
Duo
Trio
Quartet
Quintet
Sextet
Septet
Josti-band
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten zij niet.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
De Jostiband is met meer dan acht, tong...
Er zijn ook Josti's met tien vingers... En er zijn er zelfs die tot tien kunnen tellen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten zij niet.
Lodewijk Napoleon?quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:46 schreef MaJo het volgende:
Jee
Welke revolutionaire leider werd op 9 thermidor van 1794 vermoord?
Als ik klik op de button om het te downloaden krijg ik een melding 'pagina niet gevonden'.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Waarom kun je een eenvoudige .mp3 niet openen?
Staat je computer een beetje erg paranoide ingesteld? Anders weet ik er ook geen verklaring voor.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Als ik klik op de button om het te downloaden krijg ik een melding 'pagina niet gevonden'.
Dan wordt 'Vader Jacob' zeker 'groen geel oranje'.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
En de rest doen we gewoon een kleursticker op.
Sorry MaJo... Ik heb zelfs geen idee van die vreemde datum die je me gaf.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:51 schreef MaJo het volgende:
Kom op jongens, er is toch wel iemand die dit weet? Daf?
quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:36 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat was toch een erg bekende film dacht ik....
TheSilentEnigma +1
11e maand in het vroegere Frankrijk.quote:
Dat is hemquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:53 schreef AntonDingeman het volgende:
Robespierre
Aangezien je gister met Marie-Antoinette kwam dacht ik dat je misschien meer van de Franse revolutie wistquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sorry MaJo... Ik heb zelfs geen idee van die vreemde datum die je me gaf.
Niet echt, Maar M-A was een weggever.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Aangezien je gister met Marie-Antoinette kwam dacht ik dat je misschien meer van de Franse revolutie wist
Die uitspraak is ook wel superbekend ja. Zag hem gister toen ik me aan het bijlezen was over de franse revolutie dus vandaarquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Niet echt, Maar M-A was een weggever.
Warm, warm ...quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
De schelpengrot was eigenlijk een kerker?
En wat deed ze ondertussen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hmmm.... Men sloot haar op in die kamer en vergat haar een paar jaar?
Nee. Ze moest iets onvrijwilligs doen, volgens de sage.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Proberen te ontsnappen? Zou ik doen, tenminste.
Daffodil31LE +1quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
Die kamer "maken"? Als in "schelpen tegen de muur plakken"?
quote:In de borg Níenoord woonde eens een jonker, die op een dag eerst de hele familiegalerij aan stukken sloeg en daarna ook nog de oude borg in brand stak. In zijn eentje ging hij toen aan het graven en breken in de puinhopen. `Dat doet-ie om te kijken hoe jonker sien veurolders bouwd hadd'n,' zeiden de mensen. Het kasteel werd weer opgebouwd en is nu een museum van oude koetsen.
Maar dicht hierbij staat nog de schelpengrot, de oude schatkamer van de borg. Daar stonden kisten vol goud en zilver, vol sieraden en juwelen.
Op het kasteel werkte eens een meisje uit het dorp. Ze zou zo graag eens stiekem in de schatkamer gaan kijken. Toen op zekere dag de kasteelheer en zijn vrouw op reis waren, riep het kindermeisje de jonge freule, op wie zij moest passen, bij zich. Ze wist haar te overreden de sleutel uit de kamer van haar vader te halen en mee naar de schatkamer te gaan, waar het dienstmeisje niet uitgekeken raakte. Ze danste in het rond tussen al die schatten en juwelen en ze droeg het ene sieraad na het andere. Maar de jonge freule had er al gauw genoeg van. Ze liep weg, maar deed voor alle zekerheid de deur van de schatkamer op slot. Toen ze weer aan het spelen was, vergat ze het kindermeisje helemaal.
Bij thuiskomst van haar ouders moest ze natuurlijk het geheim wel verklappen. Kwaad liep de kasteelheer naar de schatkamer, waar hij het kindermeisje huilend aantrof. Uit straf voor haar pronkzucht moest ze in de schatkamer gevangenzitten totdat de muren bedekt waren met schelpen. Er kwamen kisten met schelpen op de plaats van de kisten met juwelen en door een luik kreeg het meisje eten en kaarsen. Tientallen jaren werkte het meisje hier aan de schelpenmuren, en eindelijk had zij het werk klaar. Toen mocht ze eruit. Zij liep blij weer in de buitenlucht, vrij! Meteen ging zij naar het meer in het dorp, maar in het heldere water schrok zij hevig van haar gezicht, dat na al die jaren mager en oud geworden was. Het meisje zakte in elkaar en is nooit meer opgestaan.
Nog altijd bestaat die schatkamer bij de Nienoord, waar alle muren vol schelpen zitten.
Groningen. Maar het is echt een sprookje hoor.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:
Goh... Waar ligt dat Nienoord ergens? Lijkt me wel mooi om eens te bezichtigen.
Dat is alles wat ik wilde horen. De andere (dode) kinderen werden later gevonden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:17 schreef MaJo het volgende:
Het jaar dat ontdekt werd dat Julie, Melissa, Ann en Eefje omgekomen zijn en Sabine en Leatitia ontdekt werden in zijn kelder.
Thanksquote:
Eerste vijf zijn goed, India nietquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:22 schreef Homdeck het volgende:
Vietnam, Cambodja, China, Thailand, Laos, India?
Ook nietquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:24 schreef Homdeck het volgende:
Tibet?
Dat is hemquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
Birma dan?
Tja... Ouderwetse schoolboekjes gehad denk ik dan maar.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is hemTegenwoordig Myanmar geheten maar dat zie ik door de vingers
Daffodil31LE + 1
Sorry Homdeck
Ik ken het, maar zo zijn de regelsquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:27 schreef Homdeck het volgende:
ik had dus moeten wachten....
Bijna.... Wat voor kind?quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:30 schreef Homdeck het volgende:
Meccano - hijo de la luna
kind van de maan
niks aan het handjequote:Op zondag 13 augustus 2006 19:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ken het, maar zo zijn de regelsWel lullig aangezien je de eerste 5 ook goed had en de zesde net te laat, maar ik wilde ook niet het antwoord van Daffodil31LE gaan foutrekenen... Vind je me nu niet liev meer?
![]()
Bekend nummer... maar kan er niet op komen..quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
Klik.
Groep en titel. En vertaal die titel ook maar meteen even in het Nederlands.
Nou is-ie helemaal juist. Prachtig lied, trouwens.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:31 schreef Homdeck het volgende:
zoon
Oh daar kende ik hem dus vanquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
En veel mooier dan de koffer-"artiesten" het ooit hebben proberen te maken.
Zoals zovelen. Ik heb echter een boontje voor originele opnamen.quote:
Noord-Hollandquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:36 schreef Homdeck het volgende:
Elke provincie heeft vanzelfsprekend een hoogste punt t.o.v. NAP. In welke provincie is dat hoogste punt het laagst?
Grim. +1quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:36 schreef Grim. het volgende:
flevoland
Ik bedacht me ineens dat duintoppen natuurlijk ook meetellen, want daar word ook op gebouwd. En dan valt er erg veel af en blijft alleen Flevoland over inderdaad.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:38 schreef MaJo het volgende:
Denk eigenlijk ook flevoland maar had al gegokt
Welkom in dit topic en gefeliciteerd met je eerste puntquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:36 schreef Grim. het volgende:
flevoland
Wordt er gevoetbalt?quote:
PSV - Ajax - voor de JC schaal.quote:
Yepquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:40 schreef Grim. het volgende:
Moet ik nu een vraag plaatsen ?
Hush, woman!quote:
Yup.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:40 schreef Grim. het volgende:
Moet ik nu een vraag plaatsen ?
Oh ja tuurlijk, hoe had ik dat kunnen vergetenquote:
Ik had ook een sarcastische opmerking kunnen plaatsenquote:
Je zei kruisquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
JC? Jezus Christus?
Dacht dat die een kruis had...
Hij bedoelde natuurlijk graal.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
JC? Jezus Christus?
Dacht dat die een kruis had...
Oh, ik loop achter.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:48 schreef AntonDingeman het volgende:
Bhutan
Welke hondquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:53 schreef Walvisje het volgende:
Even voortborduren op de vorige vraag. Welke 80's synth band gebruikte deze hond in een van hun video clips?
Nee das waarquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:55 schreef Walvisje het volgende:
Nope niet Europe, Europe is ook niet echt synth...
Saudi Arabië en Jemen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:16 schreef Homdeck het volgende:
In welke 2 landen is nog een sultan aan de macht?
Zap +1quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:17 schreef Zap het volgende:
Brunei, Oman?
Yurithemaster+1quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:21 schreef Yurithemaster het volgende:
drew barrymore
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Da's toch een of ander knaagdiersoort?
quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Da's toch een of ander knaagdiersoort?
Omdat ik het woord vaker tegen ben gekomen. En 'mice' betekent natuurlijk muizen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:35 schreef DeSiever het volgende:
Waarom denk je dat?
Dan ben je al een heel eind inderdaad.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:38 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Omdat ik het woord vaker tegen ben gekomen. En 'mice' betekent natuurlijk muizen.
Haha, nee letterlijker. Met de Jajong-hint en de wetenschap dat het om muizen gaat, moet het lukken.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
Guinees biggetje ofwel cavia? (sorry Jajong, hij dwong me).
Bestaat een slaapmuis?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar 'dormir' is weer Frans voor slapen...
Homdeck +1quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:40 schreef Homdeck het volgende:
relmuis
relmuisquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
MaJo.... DeSiever liet mij Jajong uitschelden
Je bent wel erg benieuwd, he?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:47 schreef MaJo het volgende:
Stel eens een vraag die dartfanaat weet, dan kan hij zijn politieke vraag stellen
Ik zag het jaquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
MaJo.... DeSiever liet mij Jajong uitschelden
Ericr +1quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:49 schreef Ericr het volgende:
Golda Meir
Zelfde gedachte hierquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:50 schreef MaJo het volgende:
Tja Golda Meir inderdaad...
Nooit doen, altijd eerst roepen en dan kun je het daarna bijschavenquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:51 schreef DeSiever het volgende:
Kut! wilde nog even de speling checken..
8000+?quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:53 schreef MaJo het volgende:
Mont Blanc?
Fout.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:53 schreef Homdeck het volgende:
Mount Everest door Edmund Hilary in 1953
Weet ik veel hoe hoog de Mont Blanc isquote:
Nee die is na de Everest beklommen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 20:54 schreef Homdeck het volgende:
K2?
ohquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:57 schreef Ericr het volgende:
Geen Nanga Parbat en de Kili is zelfs niet eens 6000 meter.
Geen dank, ga maar luisterenquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:55 schreef Ericr het volgende:
Bedankt Majo en voor de beantwoorders, de Everest is het niet.
Neue Welle, beetje uit mijn tijd. Best grappig, maar geef zelf de voorkeur aan de pioniers (Kraftwerk). Ook al is dat meer synthesizerwerkquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen dank, ga maar luisterenlaat even weten wat je ervan vond
Nope. Volgens mij maak ik het met die hint alleen maar lastigerquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:08 schreef geenaam het volgende:
Masq ?
Kan niet. Ali B maakt rotzooi, geen songs. En staat daarom ook niet met een song in de hitparade.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:10 schreef geenaam het volgende:
Ali b dan maar?
Heb je helemaal gelijk inquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kan niet. Ali B maakt rotzooi, geen songs. En staat daarom ook niet met een song in de hitparade.
Er is een begin gemaaktquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Och heden... Toch niet Boten Anna van Basshunter?
Staat dat nummer in de top 40?quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Och heden... Toch niet Boten Anna van Basshunter?
Nog een Eisbär fanquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:17 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Schijnbaar. Een schande. Dat zou Eisbär moeten zijn![]()
Is waar. doe ik alsnog even, want dit ga ik niet raden.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:17 schreef MaJo het volgende:
Daf je had de punten van het vorige topic nog niet opgeteld toch? Doe ik dat even
Nee joh doe ik wel, heb ook de punten van dit topic al opgeteld. Anders raak ik alleen maar in de warquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Is waar. doe ik alsnog even, want dit ga ik niet raden.
Er is maar 1 die boven de 8.000 meter uit komt. De overige, waar ik in 2003 om heen heb getrokken, zijn iets lager.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:20 schreef existenz het volgende:
Volgens mij kun je als nog 5 verschillende bergen raden met die song hint(Ik heb het ook maar ff opgezocht)
Dat zag ik al in je profiel. Daardoor kon ik niet meer raden omdat ik het antwoord al gezien had.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:21 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er is maar 1 die boven de 8.000 meter uit komt. De overige, waar ik in 2003 om heen heb getrokken, zijn iets lager.
denk het ook ja, volgens mij gaat niemand dit raden. Want we zoeken niet alleen de berg maar ook nog wie het het eerst beklommen heeft en wanneerquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:23 schreef Homdeck het volgende:
Een nieuwe vraag lijkt me het verstandigst
Dat was ik en gisterenquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
denk het ook ja, volgens mij gaat niemand dit raden. Want we zoeken niet alleen de berg maar ook nog wie het het eerst beklommen heeft en wanneer
Thanks dafquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
Had het gelezen maar ik ga nu even 165 in de OP van dit topic plakken
quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:24 schreef MaJo het volgende:
[..]
denk het ook ja, volgens mij gaat niemand dit raden. Want we zoeken niet alleen de berg maar ook nog wie het het eerst beklommen heeft en wanneer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |