Vroegah was alles beter op FOK!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dan kunnen we em beter aansporen om een Mirrorman imitatie te doen.
...dat waren de tijden. Toen waren er alleen nog maar toffe nerds die elkaar verrot scholden en dan zonder blijvende haatdragendheid.. Kutusers was een niet uitgevonden term en werden alleen mensen gebanned die nu serieus in R&P zouden posten.
Damn, ik zie nu pas dat ie niet loopt in Onzinquote:
als mod moet je 24/7 aanwezig zijnquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik mis écht elke keer alles. That's it, ik zit nu een paar uur achter m'n pc en sta niét meer op [afbeelding].
Een niet-serieus topic als deze was van mijlenver aan te zien komen, onder het motto 'kijken wat ze ermee doen'. Het topic was niet complete bagger, ondanks dat het onzin was, en er viel redelijk te glimlachen. En ja, dat kan ook in R&P, al is het maar voor even. Die zwiep naar onzin zou ik ook gedaan hebben, ware het niet dat ik ineens weg moest achter de pc. Zó'n ophef is écht niet nodig hoor.
Hoe dat zo?quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:12 schreef Roeni3 het volgende:
Is dat mod zijn inderdaad toch makkelijker dan ik dacht.
Mmkay. Ik zie alleen de SC niet echtquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:54 schreef Roeni3 het volgende:
Als mod zijnde dien je je constant aan de regels te houden, maar als jullie ook mogen SC-en daar waar het niet hoort, is dat het dus makkelijker dan ik dacht. Don't worry, was alleen een knipoog naar Pheno's opmerking.
Dat hadden ze me twee jaar geleden ook wel even mogen vertellen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:54 schreef Roeni3 het volgende:
Als mod zijnde dien je je constant aan de regels te houden
welke nieuwe policyquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mmkay. Ik zie alleen de SC niet echt. Wel een kick om de nieuwe policy onder de aandacht te brengen. Maar goed, ik ben net wakker, dus vind alles best
.
Oh, even een topic openen danquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mmkay. Ik zie alleen de SC niet echt. Wel een kick om de nieuwe policy onder de aandacht te brengen. Maar goed, ik ben net wakker, dus vind alles best
.
ONZ topics in R&P openen die dan doorgeschopt worden naar ONZ.quote:
En jullie hadden het best bij de sollicitatie mogen melden, nu moet ik serieus doenquote:Op maandag 21 augustus 2006 09:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat hadden ze me twee jaar geleden ook wel even mogen vertellen..
Ik trots dat ding posten, nieuw, mooi, kort, spannend enzo, valt het niemand opquote:
Policy's en opvallen? Sinds wanneer gaat dat samen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En jullie hadden het best bij de sollicitatie mogen melden, nu moet ik serieus doen.
.
[..]
Ik trots dat ding posten, nieuw, mooi, kort, spannend enzo, valt het niemand op.
*NIEUWE* R&P policy
Sinds ook de mods al in FB SC-en.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:06 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Policy's en opvallen? Sinds wanneer gaat dat samen?.
vind je t gekquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En jullie hadden het best bij de sollicitatie mogen melden, nu moet ik serieus doen.
.
[..]
Ik trots dat ding posten, nieuw, mooi, kort, spannend enzo, valt het niemand op.
*NIEUWE* R&P policy
Er staat voldoende in hoor. Meer dan voldoende zelfs. Bekijk de algemene policy nog maar 's.quote:
Het antwoord is 'hoogstwaarschijnlijk niet'. Mods maken ook fouten, en er zijn best topics die open blijven ondanks de policy. Uitzonderingen heten die. Maar het doel was toch wel om ons eraan te houden ja.quote:, en dat wat erin staat zal mij benieuwen of t ook ten alle tijden gehandhaafd gaat worden....
maar goed we shall see
Vandaar de zondagse smileyquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:09 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Wij sc-en niet.. wij geven feedback op wat anderen hier posten.
Alles wat erin staat is geen zelfmoordtopics, geen automutilatietopics, alleen slowchat in het specifieke topic en verder herhaalt het de algemene policy, inclusief een duidelijke bevestiging dat een ooit serieus subforum nu ook aan andermans arbitraire gevoel voor humor getoetst gaat worden waar dat crew uitkomt.quote:
Vooruitgang ten opzichte van de vorige policy uiteraard. Dat sluit de zelfmoordtopics, automutilatietopics en slowchat ook braaf uit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:11 schreef Mordreth het volgende:
Dus jij vind het een vooruitgang als er: wel zelfmoordtopics, wel automutilatietopics, overal slowchat (behalve in het daarvoor bestemde topic) en totaal niet op de algemene policy aansluit?
Ik vind het overzichtelijkerquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vooruitgang ten opzichte van de vorige policy uiteraard. Dat sluit de zelfmoordtopics, automutilatietopics en slowchat ook braaf uit.
Nope, sorry. Ik zit nog steeds te wachten op mijn stoomcurusquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:14 schreef Aoristus het volgende:
de algemene policy is algemeen he, dus niet voor concrete waarden vatbaar. Snap je dat, Mordreth?
Wij beiden denk ik, maar ik kan het helaas niet volgen achter de schermen, dus je zult me af en toe wat constructieve informatie bij moeten brengen bij de nieuwe dingenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:17 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Nope, sorry. Ik zit nog steeds te wachten op mijn stoomcurus
De algemene policy is tevens DE policy voor het gehele forum.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:14 schreef Aoristus het volgende:
de algemene policy is algemeen he, dus niet voor concrete waarden vatbaar. Snap je dat, Mordreth?
O, daar hebben we hem ook weer, mr. General Chat..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:19 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
De algemene policy is tevens DE policy voor het gehele forum.
In een FAQ/policy in een onderdeel zet je alleen de specifieke regels van dat onderdeeltje.
ALs het goed is zijn dat er ook niet heel veel.
Gaan we zitten zeuren of kan je ook normaal reageren?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
O, daar hebben we hem ook weer, mr. General Chat..
Laat ik even voorop stellen dat ik het waardeer dat je openstaat voor suggestiesquote:
Geen idee, probeer het eensquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:21 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Gaan we zitten zeuren of kan je ook normaal reageren?
True, dit was mijn mening ook zo ongeveer. Maar een leuk voorbeeldje hierbij is de testtopics van Krea.. 1x in de zoveel tijd moet dat naar mijn weten kunnen. Zolang het maar aardig duidelijk is dat het om een geintje gaat. Users die een topic openen met een probleem en zich na een paar delen in een deuk lachen mogen van mij part wegblijven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Laat ik even voorop stellen dat ik het waardeer dat je openstaat voor suggesties.
Ik zou, tegen de policytrends op Fok! in, claimen dat R&P een serieus subforum is. Een subforum waar niet alleen regulars posten, maar ook mensen met een splinternieuwe account voor persoonlijke topics. In een dergelijk subforum is het dus niet mogelijk om al je users te kennen. Daarom zou ik het een goed idee vinden om in de policy niet op te nemen dat een geintje best mag (zelfs voor de regulars geldt tenslotte niet dat ze opgesloten zitten in R&P en dus een complete "forumervaring" uit dit subforum moeten halen) maar juist de nadruk te leggen op serieus nemen tot het tegendeel bewezen wordt.
Hoe kom je erbij dat R&P zijn serieuze toon gaat verliezen? Je doelt duidelijk ten eerste op mij en ten tweede op die post van DE. Als je de vorige policy goed had bekeken had je gezien dat die post daar ook al in staat. Niets nieuws onder de zon dus.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alles wat erin staat is geen zelfmoordtopics, geen automutilatietopics, alleen slowchat in het specifieke topic en verder herhaalt het de algemene policy, inclusief een duidelijke bevestiging dat een ooit serieus subforum nu ook aan andermans arbitraire gevoel voor humor getoetst gaat worden waar dat crew uitkomt.
Verbazingwekkend dat ik nog niet jubel over deze vooruitgang.
Het hele idee achter de nieuwe algemene policy is dat we niet meer concreet hoeven aan te wijzen dat dit niet mag en zus niet mag en zo een ban oplevert. Je zou denken dat dat de makkelijkste manier van modden is, maar dat is niet waar. Op die manier moet namelijk álles wat niet onder de normale normen en waarden valt (die dus weer verschillen per subforum) aangewezen worden, want geloof me maar dat users zullen zoeken naar dingen die niet horen op een forum maar niet in de policy staan. Iedereen met een beetje inschattingsgevoel kan redelijk aanvoelen hoe het eraan toe hoort te gaan, en zodra het volgens de mods (en inderdaad, je zal altijd een subjectief deel blijven houden hierdoor) merken dat het te ver gaat zullen ze ingrijpen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:14 schreef Aoristus het volgende:
Op het gevaar af dat je als R&P de naam "humorloos" krijgt, ook als het om een geintje gaat. Dan trek je wederom één lijn, dan ben je wederom duidelijk voor de users. Het is tenslotte niet alsof Fok! geen andere plaatsen biedt om je humor kwijt te kunnen, en de enige meerwaarde die een forum als R&P in zo'n geval zou bieden (volgens mij) is dat er nietsvermoedende users te laat doorhebben dat het een geintje is. Als het zonder die meerwaarde niet leuk is, laat dan maarquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:28 schreef Mordreth het volgende:
[..]
True, dit was mijn mening ook zo ongeveer. Maar een leuk voorbeeldje hierbij is de testtopics van Krea.. 1x in de zoveel tijd moet dat naar mijn weten kunnen. Zolang het maar aardig duidelijk is dat het om een geintje gaat.
sinds wanneer zijn er hulppieten nodig voor een subforum? Ik was bezig met Mordreth..quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het hele idee achter de nieuwe algemene policy is dat we niet meer concreet hoeven aan te wijzen dat dit niet mag en zus niet mag en zo een ban oplevert. Je zou denken dat dat de makkelijkste manier van modden is, maar dat is niet waar. Op die manier moet namelijk álles wat niet onder de normale normen en waarden valt (die dus weer verschillen per subforum) aangewezen worden, want geloof me maar dat users zullen zoeken naar dingen die niet horen op een forum maar niet in de policy staan. Iedereen met een beetje inschattingsgevoel kan redelijk aanvoelen hoe het eraan toe hoort te gaan, en zodra het volgens de mods (en inderdaad, je zal altijd een subjectief deel blijven houden hierdoor) merken dat het te ver gaat zullen ze ingrijpen.
Hoezo, een topic waarin óverduidelijk met een knipoog naar de veelvoorkomende onderwerpen in R&P wordt gewezen, wat is daar nou mis mee, zolang het mensen in hun waarde laat en sporadisch gebeurt? Relativeren is erg belangrijk, zeker gezien de dingen die hier besproken worden. Er wordt iets te zwaar getild aan het hele R&P verandert in ONZ gedoe, als je het mij vraagt. Er gaat niets veranderen. Die post van DE stond al in de vorige policy, wat aanduidt dat toen ook al dit soort graptopics aanwezig waren en dat er toen hetzelfde over gedacht werd als nu door de huidige mods.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Op het gevaar af dat je als R&P de naam "humorloos" krijgt, ook als het om een geintje gaat. Dan trek je wederom één lijn, dan ben je wederom duidelijk voor de users. Het is tenslotte niet alsof Fok! geen andere plaatsen biedt om je humor kwijt te kunnen, en de enige meerwaarde die een forum als R&P in zo'n geval zou bieden (volgens mij) is dat er nietsvermoedende users te laat doorhebben dat het een geintje is. Als het zonder die meerwaarde niet leuk is, laat dan maar.
Ok. Eerst deze opmerking maar. Zie mijn quote hieronder. Dat meende ik woensdag, dat meen ik nu. Voel je vooral aangevallen als je wil, maar dat was niet mijn bedoeling. Ik stelde slechts dat de mogelijkheid voor arbitraire humor van de crew meer opengelaten wordt dan ik graag zou zien, en moderators waren daarbij niet de eerste rang die ik in gedachten had.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:29 schreef clumsy_clown het volgende:
En ik word het een beetje zat dat ik bestempeld word als misplaatst onzin-mod.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:25 schreef Litpho het volgende:
Niet dat de mensen die je aanstellen nou een schoonheidsprijs verdienen voor hun handelswijze, maar elke nieuwe mod verdient het voordeel van de twijfel.
Dus veel succes toegewenst op dit fascinerende subforum.
Gemiste kans wat mij betreft dus. Zeker in een kortere, duidelijkere policy krijgt elk punt wat is blijven staan meer aandacht.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:29 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat R&P zijn serieuze toon gaat verliezen? Je doelt duidelijk ten eerste op mij en ten tweede op die post van DE. Als je de vorige policy goed had bekeken had je gezien dat die post daar ook al in staat. Niets nieuws onder de zon dus.
Daar verschillen we van mening. Alhoewel het uiteraard niet alleen R&P is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:40 schreef clumsy_clown het volgende:
Er wordt iets te zwaar getild aan het hele R&P verandert in ONZ gedoe, als je het mij vraagt.
Excuus, ik had er bij moeten zeggen dat het niet persoonlijk bedoeld was. Ik lees het telkens her en der en vond het wel weer genoeg geweest, vandaar die reactie.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ok. Eerst deze opmerking maar. Zie mijn quote hieronder. Dat meende ik woensdag, dat meen ik nu. Voel je vooral aangevallen als je wil, maar dat was niet mijn bedoeling. Ik stelde slechts dat de mogelijkheid voor arbitraire humor van de crew meer opengelaten wordt dan ik graag zou zien, en moderators waren daarbij niet de eerste rang die ik in gedachten had.
Neu, juist niet. Let wel, er is goed gekeken naar deze policy en we vonden dat punt belangrijk genoeg om erin te laten staan. Kijk, heel veel dingen die in de policy horen, staan in de algemene. Daar dient iedere user naar te kijken. Voor R&P gelden maar een paar speciale regels, die niet in de algemene staan, en die hebben we hier bij gelaten. Juist de laatste tijd is duidelijk geworden dat zoiets expleciet gemeld moet worden. R&P moet geen ONZ worden, maar zeker ook geen subforum waar mensen bang zijn een woordgrapje te maken, omdat anders hun posts verwijderd worden of ze virtueel nagejaagd worden door een menigte.quote:Gemiste kans wat mij betreft dus. Zeker in een kortere, duidelijkere policy krijgt elk punt wat is blijven staan meer aandacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |