Die tip kreeg ik ook van mijn kraamhulp. Ik heb het nooit hoeven uitproberen omdat het prompt de dag dat zij wegging voor eerst goed zonder hoedje ging.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:52 schreef chacama het volgende:
@ Tamea. Naar aanleiding van je opmerking over tepelhoedjes. Ik heb nadat ik ermee voedde begrepen dat een baby met tepelhoedje 25% minder voeding binnen krijgt dan met. Dat het door het minder rechtstreekse contact de productie ook verminderd. (bron: kraamverzorgster/lactactiedeskundige).... Tip die ze gaf was dat als het kindje eenmaal goed dronk met tepelhoedje het hoedje langzaam weg te halen door elke keer een randje eraf te knippen. Uiteindelijk drinkt de baby dan puur aan de borst. Ik heb het zelf nooit kunnen uittesten omdat Fleur toen al te weinig binnenkreeg en ik niet voldoende kon kolven...
Had trouwens ook erg ingetrokken tepels, maar nu lijkt het erop dat dit me niet in de weg gaat staan met de tweede...
en dat werkt niet alleen bij poep-vlekken.. ook bijv. tomatensoepvlekkenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:56 schreef Lois het volgende:
Vlekt moedermelk? Daar heb ik nooit last van gehad, sorry.
Ik heb wel een megagoede tip voor borstvoedings-poepvlekken. Wassen, niet centrifugeren en kletsnat in de zon hangen.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:02 schreef Lois het volgende:
Dan wordt het wassen, kletsnat in een envelop stoppen en opsturen naar Phileine![]()
Nee, bij stuwing kun je beter 1 keer helemaal leeg kolven dan iedere keer een beetje. Dat laatste verhoogt je productie dus juist.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:27 schreef nebelung het volgende:
Komt wel goed hoor! Als alles op knappen staat, en het doet zeer, dan kan je best een heel klein beetje de druk eraf kolven hoor. Ik denk niet dat dat meteen je produktie weer aan de gang zet.
Gelukkig heb ik alweer geruststellende berichten gevonden op internet, maar ik ben toch wel een beetje bang, meer zo van wanneer stopt dat afvallen. Want het is wel zwaar en ontzettend langgeleden dat ik zo weinig woog. Denk dat ik in 1999 het laatst op dat gewicht heb gezeten voor ik ging samenwonen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:12 schreef Randa_v het volgende:
Toch ook nog even hier ......
Hoe krijg ik in godesnaam dat wat ik kwijtraak aan gewicht door het geven van borstvoeding en moeder zijn weer bijgegeten. Ik weeg nog maar 54 kilo bij 1,70. Ik kom van een 62,5/58,5 voor de zwangerschap af. Hebben jullie ervaring hiermee?
Hm, meer dan gezond en regelmatig eten kan ik niet bedenken. Ik hoop dat ik zo af kan vallen door de BV, hier zouden er juist wel aardig wat kilo's af mogen die er door samenwonen en zwangerschap bij gekomen zijnquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:21 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik alweer geruststellende berichten gevonden op internet, maar ik ben toch wel een beetje bang, meer zo van wanneer stopt dat afvallen. Want het is wel zwaar en ontzettend langgeleden dat ik zo weinig woog. Denk dat ik in 1999 het laatst op dat gewicht heb gezeten voor ik ging samenwonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |