Zolang je bepaalde basisvoorzieningen in stand houd (Zorg, onderwijs en primaire basisbehoeften (voedsel, onderdak, e.d) voor iedereen), kan ik met dat idee prima leven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:11 schreef more het volgende:
Overigens denk ik dat je in een steeds "kleinere" wereld juist toe moet naar minder belasting, omdat je als land anders het gevaar loopt dat je kansarme mensen aantrekt (sociale voorzieningen), en kansrijke mensen wegjaagt naar landen die wel een gunstig belastingtarief hebben. Het huidige systeem waar een gemiddelde nederlander, tijdens zijn leven, uiteindelijk meer dan 50% belasting betaald moet op de schop.
Natuurlijk, ik betaal nu ook 31,5% vennootschapsbelasting, tarief gaat overigens omlaag. Maar winst uit een BV is nog geen inkomen, zolang je het niet uit de BV haalt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Brutowinst wordt in Nederland ook gewoon belast.
Ja hoor, alsof het buitenland dat voor je gaat controlerenquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon opnemen in je belastingverdrag met het betreffende land
Ze hoeven alleen het totaal van belastbaar inkomen of vermogen door te geven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof het buitenland dat voor je gaat controlerenDie willen met hun geld wel wat anders doen dan voor Nederland controles uit te voeren.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is logisch natuurlijk te heffen over je vermogen
En wat is jou definitie van vermogen?quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is logisch natuurlijk te heffen over je vermogen
Klopt, maar dat zal je moeten controleren, he? en dat is nou juist mijn hele punt.quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan is het belastingontduiking en dat mag niet
Het bedrag wat ik fiscaal bezitquote:Op maandag 14 augustus 2006 11:20 schreef more het volgende:
[..]
En wat is jou definitie van vermogen?
En je huis? en mijn bedrijfspanden, en mijn industriegrond, en mijn huis, en mijn huiskavel, en mijn landbouwgrond?quote:Op maandag 14 augustus 2006 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het bedrag wat ik bezit
Het lijkt mij verstandig dat de mensen die gebruik maken van onze collectieve voorzieningen daaraan meebetalen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 07:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was een ´grap´
Het plan is verder redelijk serieus. Het lijkt me terecht dat diegene die een paspoort hebben ook meebetalen aan de Nederlandse staat
Waar heb jij sociale voorzieningen voor nodig? Je werkt toch gewoon neem ik aan?quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, de sociale voorzieningen zijn te goed in Nederland daarvoor
Andorra of Liechtensteinquote:Op maandag 14 augustus 2006 08:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk land wel?
Pensioen, AOW, ziekenfonds.quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Waar heb jij sociale voorzieningen voor nodig? Je werkt toch gewoon neem ik aan?
Het is ook niet gezond om de marktwerking op te breken. En je blijft met je poten van mijn centen af. Ik betaal in het buitenland belasting, bouw geen AOW op en ontvang geen cent van de staat. Mijn studie schuld betaal ik af, dus daar ook geen gemiep over...quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan
Dus? Daar heeft mijn familie toch jaren voor betaald? Daar betaal ik toch vermogens belasting voor? Ik kost in principe echt geen donder en breng uiteindelijk alleen maar geld in het laatje, maak je dus niet zo druk... (trouwens, ik heb recht op een stuk minder sociale zekerheid als ik terug kom)quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan wel stemmen, je hebt recht op hulp van de Nederlandse staat, je hebt recht op de sociale zekerheid als je terugkeert naar Nederland en je studie kost mij wel geld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |