Dat zeg je het hele topic al, maar da's dus niet helemaal waar. AOW krijg ik alleen voor mijn jaren in Nederland bijvoorbeeld. Geen jaren in Nederland, betekent dus gewoon geen AOW...quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij meteen na je studie vertrekt en niet meer terugkomt kost je gewoon geld hoor.
Deze topic gaat over een emigratie-tax en niet over bijstand-trekkers.
Als jij terugkeert naar Nederland heb je recht op alle uitkeringen waar een A voor staat zonder dat je er voor hoeft te betalen.
Ja, ik denk dat dat enorm bevordelijk is voor onze 'kennis-economie'...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En anders laat je gewoon iedere Nederland in het buitenland 1000 euro per jaar betalen dat ze in het buitenland waren, dan hoef je niks te bewijzen
Ja want medewerkers van Nederlandse bedrijven geef je natuurlijk een vrijstellingquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat dat enorm bevordelijk is voor onze 'kennis-economie'...
Als je in het buitenland woont, heb je daar dus geen recht op. Hoe vaak is je dat nou al niet verteld?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat kan je ook doen als je in Nederland bent.
Jij hebt gewoon recht op als je aan de eisen voldoet:
AWBZ
Kinderbijslag
Bijstand
Bijzondere bijstand
Huursubsidie
Stufi voor je kind
etc, etc, etc
Maar als je terug komt, betaal je er toch voor? Wat is je punt?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 05:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel als je terugkeert naar Nederland, maar dat is de laatste keer dat ik op je reageer.
Ik heb veel respect voor de leider van de sociale werkplaats waar jij werkt.
Als je terugkeert, woon je dus weer in Nederland. Snappie hem eindelijk? Wonen in Nederland = recht op sociale zekerheid, niet wonen in Nederland = geen recht op sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 05:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel als je terugkeert naar Nederland, maar dat is de laatste keer dat ik op je reageer.
Dat je door je paspoort recht hebt om ten alle tijden terug kan keren naar Nederland oom aanspraak te maken op het sociale stelsel. Daar mag je best voor betalen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:54 schreef Drive-r het volgende:
Maar als je terug komt, betaal je er toch voor? Wat is je punt?
Hoe was het op je werk? Benm je met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:46 schreef Vhiper het volgende:
Persoonlijke aanval, maar die had ik van jou natuurlijk wel kunnen verwachten![]()
Haha, kom op. Ik moet nu dus gaan betalen voor het recht om in de toekomst gebruik te maken voor het sociale stelsel, waar ik dan ook voor moet betalen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat je door je paspoort recht hebt om ten alle tijden terug kan keren naar Nederland oom aanspraak te maken op het sociale stelsel. Daar mag je best voor betalen.
Als je dat niet wil moet je paspoort inleveren zo gauw als je recht hebt op een andere nationaliteitquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haha, kom op. Ik moet nu dus gaan betalen voor het recht om in de toekomst gebruik te maken voor het sociale stelsel, waar ik dan ook voor moet betalen?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je dat niet wil moet je paspoort inleveren zo gauw als je recht hebt op een andere nationaliteit
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat moet je zelf doen, jongen
jawel, dat is het wel.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan
Daar ben je zelf ook zo ontzettend goed in.....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niks. Einde discussie tot je met normale argumenten komt
Oh, wat wil je dat toch graag he.... niemand meer de dubbele nationaliteit, en links en rechts nationaliteiten afnemen. Het is maar goed dat jij weinig verstand van wetgeving hebt....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je dat niet wil moet je paspoort inleveren zo gauw als je recht hebt op een andere nationaliteit
Aangezien je on topic argumenten blijkbaar op zijn en je het nu met persoonlijke aanvallen probeert, ben ik wel overtuigd dat jouw stelling onzinnig is en je de discussie hieromtrent hebt verloren. Op naar de volgende discussie maar weer, het was leuk Diegoquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe was het op je werk? Benm je met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd?
Wat heb je vandaag gedaan? Schroeven gedraaid?
't Was toch wel weer even lachen, wat een feest dit topic.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:10 schreef Vhiper het volgende:
Op naar de volgende discussie maar weer, het was leuk Diego![]()
Hij heeft geen nieuwe ideeën meer, dus maar een oud topic uit 2004 omhoog krikken, want die dubbele nationaliteit zit em nog steeds ontzettend dwars.....quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:23 schreef popolon het volgende:
Zal me benieuwen waar 'ie straks mee aankomt.
Je kunt er donder op zeggen dat heer Diego straks weer een nieuw topic uit z'n mouw schudt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij heeft geen nieuwe ideeën meer, dus maar een oud topic uit 2004 omhoog krikken, want die dubbele nationaliteit zit em nog steeds ontzettend dwars.....
Dubbele nationaliteitmoet worden afgeschaft Deel 3
En dat is?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:30 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
jawel, dat is het wel.
zie de theorie over mercantalism (in Spain)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercantilismquote:Op woensdag 16 augustus 2006 07:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is?
Mij ookquote:Op woensdag 16 augustus 2006 06:23 schreef popolon het volgende:
[..]
't Was toch wel weer even lachen, wat een feest dit topic. [afbeelding]
Zal me benieuwen waar 'ie straks mee aankomt.
dat is HET bewijs dat het oppotten van middelen de economie geen heil brengt.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 07:34 schreef maartena het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercantilism
Want even zoeken is ook zo moeilijk.![]()
Een brain-drain is niet goed, uitwisseling is daarentegen bevorderlijk. We gaan er vooralsnog vanuit dat het merendeel van de emigranten niet permanent verdwijnd. Met jouw plan zou dat trouwens wat sneller gaan gebeuren, dan moet immers iedereen meteen zijn paspoort opgeven. Dan maak je dus eigenlijk geen kans meer om gewoon een tijdje naar het buitenland te gaan om ervaring op te doen. Nee, al met al klinkt het als een goed plan.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En mensen? Dadelijk ga je nog vertellen dat brain-drain goed voor een land is
En die bewering kan je natuurlijk onderbouwen met een bron?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan niet meteen je paspoort opgegeven. Verder is er op een enkele staatsmongool na niemand die zijn Nederlandse paspoort wil opgegeven
En waarom zou ik ook. Ik hou mijn Nederlandse paspoort gewoon!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan niet meteen je paspoort opgegeven. Verder is er op een enkele staatsmongool na niemand die zijn Nederlandse paspoort wil opgegeven
Je had het over "willen", niet over "kunnen".quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Noem maar een westers land waar je meteen kan nationaliseren
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan driekwarter.
Verzin eens wat originelersquote:Veel plezier bij je werk verschaffing
Misschien verschaft dit meer duidelijkheid over het woord driekwarterquote:
Nee, maar ik geloof dat ik het ook niet WIL wetenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Misschien verschaft dit meer duidelijkheid over het woord driekwarter
[afbeelding]
Diego's Stamkroeg!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Misschien verschaft dit meer duidelijkheid over het woord driekwarter
[afbeelding]
quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan
Ja voor iemand zoals jij wel ja. Veel moeilijker moet het niet wordenquote:Op donderdag 7 september 2006 06:09 schreef StefanP het volgende:
[..]![]()
Dan had het land er maar voor moeten zorgen dat die goederen, diensten, het geld en de mensen er niet uitgingen, niet? Om maar even simpel te redeneren...
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe precies is een emigratie-tax nadelig voor de concurrentie-positie van Nederland?
Is dat in dit geval onwenselijk? Staatsingrijpen is soms nodig en zeker als het gaat om het ondersteunen van de zwakkeren. Als dat tot gevolg heeft dat mensen gaan emigreren om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen, dan is het zaak om daar streng op in te haken en dan heiligt het doel de middelen.quote:Op maandag 27 november 2006 10:55 schreef digitaLL het volgende:
Is het niet zo dat door staatsingrijpen mensen gaan emigreren. Dat met nog meer staatsingrijpen bemoeilijken lijkt me de verkeerde weg.
Het kijkt me een vorm van symptoombestrijding.
Juist de realiteit bewijst dat veel staatsingrijpen er toe leidt dat zwakkeren worden buitengesloten van de arbeidsmarkt, en in financiele problemen komen omdat een groot deel van hun inkomen naar de financiering van de complexe en grote overheid gaat.quote:Op maandag 27 november 2006 10:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Is dat in dit geval onwenselijk? Staatsingrijpen is soms nodig en zeker als het gaat om het ondersteunen van de zwakkeren. Als dat tot gevolg heeft dat mensen gaan emigreren om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen, dan is het zaak om daar streng op in te haken en dan heiligt het doel de middelen.
Dan kan de overheid banen scheppen:quote:Op maandag 27 november 2006 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Juist de realiteit bewijst dat veel staatsingrijpen er toe leidt dat zwakkeren worden buitengesloten van de arbeidsmarkt, en in financiele problemen komen omdat een groot deel van hun inkomen naar de financiering van de complexe en grote overheid gaat.
Vergelijk frankrijk en duitsland maar eens met de UK.
Juist al die maatregelen en regelgeving voor "zwakkeren" als ontslag bescherming en een enorm sociaal stelsel zorgen ervoor dat de werkeloosheid groot is, en mensen die werkeloos zijn nauwelijks nog kans hebben op een baan.
Je hebt geen idee waar je het over hebt, niet? Dat is dan geen werk maar mensen bezig houden, dit kost belastinggeld ipv dat het meer geld voor de economie opleverd.quote:Op maandag 27 november 2006 11:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dan kan de overheid banen scheppen:
- Platsoendienst
- Schoonmaken overheidsgebouwen
- Toezicht houden in gevangenissen
- Overblijfmoeders op scholen
- Enzovoort
Dat gezeur altijd over de werkloosheid.
Niet echt een oplossing, is het eigenlijk het communistische systeem en we weten allemaal hoe dat afliep. Het creëren van nieuwe banen is vooral een taak van het bedrijfsleven en in zeer beperkte mate een taak van de overheid, zeker als het geen echte banen zijn. Want dat kost alleen maar belastinggeld en we weten allemaal wie dat betaald aan de overheid.quote:Op maandag 27 november 2006 11:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dan kan de overheid banen scheppen:
- Platsoendienst
- Schoonmaken overheidsgebouwen
- Toezicht houden in gevangenissen
- Overblijfmoeders op scholen
- Enzovoort
Dat gezeur altijd over de werkloosheid.
Het kan ook niet. Er is 1 land ter wereld dat wil dat je belasting betaald over verdiensten in het buitenland, en dat is de VS. En dat komt omdat het gewoon ergens in de boeken staat, want je moet het vrijwillig aangeven op je belastingformulieren, en ze kunnen er echt geen reet aan doen als je het niet aangeeft.quote:Op maandag 27 november 2006 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele idee is belachelijk, hoe ga je mensen die in NL geen inkomen hebben belasting laten betalen. Op het inkomen dat ze in het buitenland hebben? dat is in strijd met dubbel belasting overeenkomsten tussen landen. Je moet bovendien een enorm ingewikkelde burocratie ervoor gaan inrichten, dat kost klauwen met geld.
Zelfs een gematigd linkse regering is het hier mee eens..... Je moet volgens mij links van de SP staan om dit een goed idee te vinden.quote:Op maandag 27 november 2006 11:59 schreef more het volgende:
Het creëren van nieuwe banen is vooral een taak van het bedrijfsleven en in zeer beperkte mate een taak van de overheid, zeker als het geen echte banen zijn. Want dat kost alleen maar belastinggeld en we weten allemaal wie dat betaald aan de overheid.
Het is niet bemoeilijken. Het is gewoon het laten betalen voor diensten en rechtenquote:Op maandag 27 november 2006 10:55 schreef digitaLL het volgende:
Is het niet zo dat door staatsingrijpen mensen gaan emigreren. Dat met nog meer staatsingrijpen bemoeilijken lijkt me de verkeerde weg.
Het kijkt me een vorm van symptoombestrijding.
Voor ieder jaar dat je niet in Nederland woont en een Nederlands paspoort hebt moet je een bedrag betalenquote:Op maandag 27 november 2006 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele idee is belachelijk, hoe ga je mensen die in NL geen inkomen hebben belasting laten betalen. Op het inkomen dat ze in het buitenland hebben? dat is in strijd met dubbel belasting overeenkomsten tussen landen. Je moet bovendien een enorm ingewikkelde burocratie ervoor gaan inrichten, dat kost klauwen met geld.
Ze moeten in elk geval hun AOW 100% verliezenquote:Op maandag 27 november 2006 15:36 schreef maartena het volgende:
Er is momenteel een trend van re-migratie van Turken en Marokkanen. Dit zijn mensen die in de afgelopen 30 jaar al eens Nederlander zijn geworden, hun eigen nationaliteit nog behouden hebben, en bijv. met pensioen willen gaan in hun geboorteland.
Moet een emigratietax ook voor hen gelden, of willen we ook dat juist tegenhouden en ze liever hier houden?
Argentinie ookquote:Op maandag 27 november 2006 15:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Het kan ook niet. Er is 1 land ter wereld dat wil dat je belasting betaald over verdiensten in het buitenland, en dat is de VS. En dat komt omdat het gewoon ergens in de boeken staat, want je moet het vrijwillig aangeven op je belastingformulieren, en ze kunnen er echt geen reet aan doen als je het niet aangeeft.
Hoe wil je dit precies in de praktijk brengen? Op Schiphol bij een bezoek iedereen die eens terug komt voor een bezoek eruit plukken die niet betaald heeft ofzo?quote:Op maandag 27 november 2006 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet bemoeilijken. Het is gewoon het laten betalen voor diensten en rechten
Als een Nederlander met pensioen wil in Spanje mag ie de AOW waar ie zijn hele leven voor betaald heeft niet meenemen?quote:Op maandag 27 november 2006 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze moeten in elk geval hun AOW 100% verliezen
En je punt is? Dat deze wet op EU niveau moet worden ingevoerd? Leg eens uit hoe je een emigratietax in de praktijk wil gaan brengen?quote:Op maandag 27 november 2006 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
We wonen in de EU
Lees de draadquote:Op maandag 27 november 2006 15:50 schreef maartena het volgende:
[..]
En je punt is? Dat deze wet op EU niveau moet worden ingevoerd? Leg eens uit hoe je een emigratietax in de praktijk wil gaan brengen?
Waarom zou je moeten betalen voor diensten waar je geen gebruik van maakt?quote:Op maandag 27 november 2006 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor ieder jaar dat je niet in Nederland woont en een Nederlands paspoort hebt moet je een bedrag betalen
Ja, daaruit blijkt dus dat het in de praktijk echt niet gaat werken.quote:Op maandag 27 november 2006 15:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de draad
Yep. De ouderenzorg voor hen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen is vele malen duurder per jaar dan de AOW. In plaats van ze hier te houden, en uiteindelijk de kosten van die ouderenzorg op onze belastingen te krijgen, is het financieel gezien veel voordeliger om ze van hun pensioen te laten genieten in het buitenland.quote:Op maandag 27 november 2006 15:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen AOW betalen is goedkoper dan hem wel uit betalen?
Waarom?quote:Op maandag 27 november 2006 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor ieder jaar dat je niet in Nederland woont en een Nederlands paspoort hebt moet je een bedrag betalen
Is dat niet wat vreemd?quote:Op maandag 27 november 2006 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bronquote:Op maandag 27 november 2006 15:53 schreef maartena het volgende:
Yep. De ouderenzorg voor hen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen is vele malen duurder per jaar dan de AOW. In plaats van ze hier te houden, en uiteindelijk de kosten van die ouderenzorg op onze belastingen te krijgen, is het financieel gezien veel voordeliger om ze van hun pensioen te laten genieten in het buitenland.
Nee.quote:
Zodra ik terugkeer betaal ik er ook weer aan mee. Pensioen krijg ik trouwens alleen maar voor de jaren dat ik er aan meebetaald heb, en uitkering is ook veel lager omdat ik maar een bepaald aantal jaren heb meebetaald. Waarom zou ik dan extra moeten betalen?quote:Op maandag 27 november 2006 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij maakt toch gebruik van je stemrecht niet? Jij kan gebruik maken van de facaliteiten van Nederland als je terugkeert
Nee, heb ik niet. Voor de Amerikaanse staat ben ik namelijk EERST Amerikaans staatsburger. Als ik geen Amerikaans staatsburger was is dat inderdaad zo, maar als Amerikaan kan ik geen beroep meer doen op Nederlandse diplomatieke hulp. In andere landen kan dat nog wel, maar niet in de VS.quote:jij hebt recht op diplomatieke hulp als jij een kindje van 17 geneukt hebt in de VS
1: Nu kost het ook geldquote:Op maandag 27 november 2006 15:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Zodra ik terugkeer betaal ik er ook weer aan mee. Pensioen krijg ik trouwens alleen maar voor de jaren dat ik er aan meebetaald heb, en uitkering is ook veel lager omdat ik maar een bepaald aantal jaren heb meebetaald. Waarom zou ik dan extra moeten betalen?
[..]
Nee, heb ik niet. Voor de Amerikaanse staat ben ik namelijk EERST Amerikaans staatsburger. Als ik geen Amerikaans staatsburger was is dat inderdaad zo, maar als Amerikaan kan ik geen beroep meer doen op Nederlandse diplomatieke hulp. In andere landen kan dat nog wel, maar niet in de VS.
Pak de rekenmachine er eens bij, en zoek eens op wat ouderenzorg kost. Kijk ook even naar de hoeveelheid ouderen die we binnen de komende 15 jaar over de 75 zien gaan. Dit is al jaren een probleem en ook al diverse malen aangekaart in de media.quote:Op maandag 27 november 2006 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bron
En zoals al gezegd, daar heb ik al jaren aan meebetaald voor ik naar de VS vertrok, echter nooit gebruik van gemaakt. Waarom zou ik nu extra moeten betalen als ik er ook nu geen gebruik van maak? Als ik ooit terugkeer naar Nederland heb ik al +/- 10 jaar aan belasting betaald, mocht ik diensten nodig hebben. Bovendien zal ik binnen de kortste keren meteen weer gaan meebetalen, ik zit niet graag stil voor lange tijd.quote:Op maandag 27 november 2006 15:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Nu kost het ook geld
Als je daar over struikelt, dan moeten we een "vakantiegangerbelasting" invoeren. 95% van de diplomatieke hulp wordt namelijk verleend aan vakantiegangers en/of andere tijdelijke reizigers, niet aan emigranten die zich in een land vestigen. En als ik buiten de VS reis, ben ik ook een vakantieganger.quote:2: Dus heb jij voordeel van je Nederlands paspoort
Ik heb toch ook 10 jaar belasting betaald?quote:Op maandag 27 november 2006 17:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die mensen betalen belasting en de emigrant niet
Nee, maar in die tijd heb ik ook geen gebruik gemaakt van Nederlandse overheidsdiensten en er ook geen reden toe gehad. Ik heb alleen mijn Nederlandse paspoort verlengt, en daar betaal je sowieso meer voor dan in Nederland zelf, daar hoef ik lijkt me ook niet extra voor te betalen.quote:Op maandag 27 november 2006 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar niet in de jaren dat je de weg kwijt was.
In de VS woonde dus
LOLquote:Op maandag 27 november 2006 21:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga eerst eens de draad lezen.
Nu was het verspeelde moeite
quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Al die domme oneliners van jou zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |