abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40815715
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij meteen na je studie vertrekt en niet meer terugkomt kost je gewoon geld hoor.

Deze topic gaat over een emigratie-tax en niet over bijstand-trekkers.

Als jij terugkeert naar Nederland heb je recht op alle uitkeringen waar een A voor staat zonder dat je er voor hoeft te betalen.

Dat zeg je het hele topic al, maar da's dus niet helemaal waar. AOW krijg ik alleen voor mijn jaren in Nederland bijvoorbeeld. Geen jaren in Nederland, betekent dus gewoon geen AOW...

Daarbij zeg ik toch nergens dat ik nooit terug kom? Ik heb geen idee wanneer, maar ik zal heus niet eeuwig wegblijven. Ik zou me gewoon wat minder druk maken om wat andere mensen doen, we zullen nooit allemaal evenveel bijdragen aan belastingen (alhoewel ik zeker ben dat ik mijn steentje wel bij draag). Daarbij is Nederland vrij afhankelijk van het buitenland en vormen alle nederlanders in het buitenland een belangrijk steunpunt voor onze economie. Als je een groot deel van alle hoog-opgeleide mensen voorgoed weg wilt hebben als Nederlander, moet je vooral met dit soort plannen komen.

Ander goed punt: Zie maar eens achter ieders inkomen te komen. Nemen we toch allemaal lekker een offshore-account?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_40815881
Dat kan je ook doen als je in Nederland bent.

Jij hebt gewoon recht op als je aan de eisen voldoet:

AWBZ
Kinderbijslag
Bijstand
Bijzondere bijstand
Huursubsidie
Stufi voor je kind
etc, etc, etc
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40815912
En anders laat je gewoon iedere Nederland in het buitenland 1000 euro per jaar betalen dat ze in het buitenland waren, dan hoef je niks te bewijzen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40816240
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En anders laat je gewoon iedere Nederland in het buitenland 1000 euro per jaar betalen dat ze in het buitenland waren, dan hoef je niks te bewijzen
Ja, ik denk dat dat enorm bevordelijk is voor onze 'kennis-economie'...
pi_40816524
JAAAAA, goede zaak.

Met dat geld kunnen armoedzaaiers in Nederland van hun welverdiende vakantie genieten, en kan het CDA haar sociale gezicht laten zien.

Overigens, als ik naar Nederland kom betaal ik me blauw aan allerlei belastingen. Op mijn ticket zitten landingsrechten, fouilleerpremie en brandstoftoeslagen. Als ik dan van Schiphol naar Eindhoven rijd, betaal ik accijns en BTW. Maar het is voor een goede zaak, dus ik doe dat graag.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_40817547
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat dat enorm bevordelijk is voor onze 'kennis-economie'...
Ja want medewerkers van Nederlandse bedrijven geef je natuurlijk een vrijstelling
pi_40820439
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 00:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat kan je ook doen als je in Nederland bent.

Jij hebt gewoon recht op als je aan de eisen voldoet:

AWBZ
Kinderbijslag
Bijstand
Bijzondere bijstand
Huursubsidie
Stufi voor je kind
etc, etc, etc
Als je in het buitenland woont, heb je daar dus geen recht op. Hoe vaak is je dat nou al niet verteld?
pi_40820481
Wel als je terugkeert naar Nederland, maar dat is de laatste keer dat ik op je reageer.

[edit]niet op de persoon spelen, hoevaak moet je dit nog verteld worden [/edit]

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2006 12:17:38 ]
pi_40828441
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 05:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wel als je terugkeert naar Nederland, maar dat is de laatste keer dat ik op je reageer.

Ik heb veel respect voor de leider van de sociale werkplaats waar jij werkt.
Maar als je terug komt, betaal je er toch voor? Wat is je punt?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:39:56 #110
19840 Libris
Live from Singapore
pi_40829952
Ik heb jaren meebetaald aan deze zaken, nu woon ik in het buitenland, dus heb ik er geen recht op. Mag ik even vangen? Tien jaar werkervaring, nooit gebruik ervan gemaakt.

Dus in plaats van een emigratie tax, mag er ook wel een vertrek premie komen...
pi_40830216
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 05:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je terugkeert, woon je dus weer in Nederland. Snappie hem eindelijk? Wonen in Nederland = recht op sociale zekerheid, niet wonen in Nederland = geen recht op sociale zekerheid.

Jouw voorstel om mensen in het buitenland dus te laten betalen voor iets waar ze geen recht op hebben, is dus belachelijk

[edit]Aangepast, aanval DAM ook al verwijderd[/edit]

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2006 12:19:16 ]
pi_40839202
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:54 schreef Drive-r het volgende:
Maar als je terug komt, betaal je er toch voor? Wat is je punt?
Dat je door je paspoort recht hebt om ten alle tijden terug kan keren naar Nederland oom aanspraak te maken op het sociale stelsel. Daar mag je best voor betalen.
pi_40839261
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:46 schreef Vhiper het volgende:
Persoonlijke aanval, maar die had ik van jou natuurlijk wel kunnen verwachten
Hoe was het op je werk? Benm je met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd?

Wat heb je vandaag gedaan? Schroeven gedraaid?
pi_40840738
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 19:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat je door je paspoort recht hebt om ten alle tijden terug kan keren naar Nederland oom aanspraak te maken op het sociale stelsel. Daar mag je best voor betalen.
Haha, kom op. Ik moet nu dus gaan betalen voor het recht om in de toekomst gebruik te maken voor het sociale stelsel, waar ik dan ook voor moet betalen?
pi_40840947
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Haha, kom op. Ik moet nu dus gaan betalen voor het recht om in de toekomst gebruik te maken voor het sociale stelsel, waar ik dan ook voor moet betalen?
Als je dat niet wil moet je paspoort inleveren zo gauw als je recht hebt op een andere nationaliteit
pi_40841436
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je dat niet wil moet je paspoort inleveren zo gauw als je recht hebt op een andere nationaliteit
Kom maar halen, ouwe bananenplukker
pi_40841499
Dat moet je zelf doen, jongen
pi_40841549
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat moet je zelf doen, jongen
Goed, ik kom hem zelf bij mezelf halen, en dan?
pi_40841786
Niks. Einde discussie tot je met normale argumenten komt
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:30:48 #120
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40851807
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan
jawel, dat is het wel.
zie de theorie over mercantalism (in Spain)
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:35:44 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40852047
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niks. Einde discussie tot je met normale argumenten komt
Daar ben je zelf ook zo ontzettend goed in.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 augustus 2006 @ 00:38:15 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40852147
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh, wat wil je dat toch graag he.... niemand meer de dubbele nationaliteit, en links en rechts nationaliteiten afnemen. Het is maar goed dat jij weinig verstand van wetgeving hebt....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_40856824
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe was het op je werk? Benm je met een voldaan gevoel weer huiswaarts gekeerd?

Wat heb je vandaag gedaan? Schroeven gedraaid?
Aangezien je on topic argumenten blijkbaar op zijn en je het nu met persoonlijke aanvallen probeert, ben ik wel overtuigd dat jouw stelling onzinnig is en je de discussie hieromtrent hebt verloren. Op naar de volgende discussie maar weer, het was leuk Diego
  woensdag 16 augustus 2006 @ 06:23:03 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40856858
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 06:10 schreef Vhiper het volgende:

Op naar de volgende discussie maar weer, het was leuk Diego
't Was toch wel weer even lachen, wat een feest dit topic.

Zal me benieuwen waar 'ie straks mee aankomt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 06:32:34 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40856883
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 06:23 schreef popolon het volgende:
Hij heeft geen nieuwe ideeën meer, dus maar een oud topic uit 2004 omhoog krikken, want die dubbele nationaliteit zit em nog steeds ontzettend dwars.....

Dubbele nationaliteitmoet worden afgeschaft Deel 3
-
  woensdag 16 augustus 2006 @ 06:40:42 #126
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40856890
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 06:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Hij heeft geen nieuwe ideeën meer, dus maar een oud topic uit 2004 omhoog krikken, want die dubbele nationaliteit zit em nog steeds ontzettend dwars.....

Dubbele nationaliteitmoet worden afgeschaft Deel 3
Je kunt er donder op zeggen dat heer Diego straks weer een nieuw topic uit z'n mouw schudt.

Ik wacht vol verwachting af.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40856972
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 00:30 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

jawel, dat is het wel.
zie de theorie over mercantalism (in Spain)
En dat is?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 07:34:15 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40857032
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 07:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercantilism

Want even zoeken is ook zo moeilijk.
-
pi_40857565
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 06:23 schreef popolon het volgende:

[..]

't Was toch wel weer even lachen, wat een feest dit topic. [afbeelding]

Mij ook
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:07:27 #130
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40859026
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 07:34 schreef maartena het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercantilism

Want even zoeken is ook zo moeilijk.
dat is HET bewijs dat het oppotten van middelen de economie geen heil brengt.
de gezonde economie is geen economie waar alleen maar geld in stroomt, maar waar geld snel circuleert (en dus goederen ook).
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_40875040
En mensen? Dadelijk ga je nog vertellen dat brain-drain goed voor een land is
pi_40875178
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En mensen? Dadelijk ga je nog vertellen dat brain-drain goed voor een land is
Een brain-drain is niet goed, uitwisseling is daarentegen bevorderlijk. We gaan er vooralsnog vanuit dat het merendeel van de emigranten niet permanent verdwijnd. Met jouw plan zou dat trouwens wat sneller gaan gebeuren, dan moet immers iedereen meteen zijn paspoort opgeven. Dan maak je dus eigenlijk geen kans meer om gewoon een tijdje naar het buitenland te gaan om ervaring op te doen. Nee, al met al klinkt het als een goed plan.
pi_40875255
Je kan niet meteen je paspoort opgegeven. Verder is er op een enkele staatsmongool na niemand die zijn Nederlandse paspoort wil opgegeven
pi_40894348
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan niet meteen je paspoort opgegeven. Verder is er op een enkele staatsmongool na niemand die zijn Nederlandse paspoort wil opgegeven
En die bewering kan je natuurlijk onderbouwen met een bron?

...of toch, zoals gebruikelijk, niet...?
pi_40894361
Noem maar een westers land waar je meteen kan nationaliseren
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:26:41 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40894379
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En waarom zou ik ook. Ik hou mijn Nederlandse paspoort gewoon!
-
pi_40894411
Geen staatsmongool dus
pi_40894492
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Noem maar een westers land waar je meteen kan nationaliseren
Je had het over "willen", niet over "kunnen".

Enne, die bron?
pi_40894510
Kan driekwarter.

Veel plezier bij je werk verschaffing
pi_40894591
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan driekwarter.
quote:
Veel plezier bij je werk verschaffing
Verzin eens wat originelers
pi_40894659
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:41 schreef Vhiper het volgende:
Misschien verschaft dit meer duidelijkheid over het woord driekwarter

pi_40894979
Juist omdat de wereld steeds "kleiner" wordt, waardoor de concurrentie, maar ook de mogelijkheden, tussen landen onderling steeds verder toenemen, moeten we juist een boel belastingen schrappen en verlagen, als we tenminste van de mogelijkheden willen profiteren.
pi_40894999
En hoe precies is een emigratie-tax nadelig voor de concurrentie-positie van Nederland?
pi_40895058
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nee, maar ik geloof dat ik het ook niet WIL weten
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:42:05 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40897163
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

[afbeelding]
Diego's Stamkroeg!
-
pi_41573759
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet gezond als er goederen, diensten, geld en mensen het land uitgaan

Dan had het land er maar voor moeten zorgen dat die goederen, diensten, het geld en de mensen er niet uitgingen, niet? Om maar even simpel te redeneren...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 7 september 2006 @ 07:11:53 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41573863
Stefan.... moest je nu echt dit topic weer een trap geven?
-
pi_41588058
quote:
Op donderdag 7 september 2006 06:09 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dan had het land er maar voor moeten zorgen dat die goederen, diensten, het geld en de mensen er niet uitgingen, niet? Om maar even simpel te redeneren...
Ja voor iemand zoals jij wel ja. Veel moeilijker moet het niet worden
pi_43919953
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En hoe precies is een emigratie-tax nadelig voor de concurrentie-positie van Nederland?
  maandag 27 november 2006 @ 07:15:53 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43920425
Als je dan zo nodig een oud topic omhoog moet kicken, kun je dan ook nog iets anders dan jezelf quoten?

Heb je niets beters te doen ofzo?
-
pi_43922952
Ik vind deze kick terecht. Ik heb zelf onlangs een soortgelijk topic geopend, waarin ik een emigratiebelasting voorstelde. Het plan van TS is echter meer genuanceerd en realistischer.
  maandag 27 november 2006 @ 10:55:59 #152
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43923244
Is het niet zo dat door staatsingrijpen mensen gaan emigreren. Dat met nog meer staatsingrijpen bemoeilijken lijkt me de verkeerde weg.
Het kijkt me een vorm van symptoombestrijding.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43923308
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:55 schreef digitaLL het volgende:
Is het niet zo dat door staatsingrijpen mensen gaan emigreren. Dat met nog meer staatsingrijpen bemoeilijken lijkt me de verkeerde weg.
Is dat in dit geval onwenselijk? Staatsingrijpen is soms nodig en zeker als het gaat om het ondersteunen van de zwakkeren. Als dat tot gevolg heeft dat mensen gaan emigreren om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen, dan is het zaak om daar streng op in te haken en dan heiligt het doel de middelen.
  maandag 27 november 2006 @ 11:02:16 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43923410
Het hele idee is belachelijk, hoe ga je mensen die in NL geen inkomen hebben belasting laten betalen. Op het inkomen dat ze in het buitenland hebben? dat is in strijd met dubbel belasting overeenkomsten tussen landen. Je moet bovendien een enorm ingewikkelde burocratie ervoor gaan inrichten, dat kost klauwen met geld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 november 2006 @ 11:07:11 #155
45206 Pietverdriet
pi_43923512
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Is dat in dit geval onwenselijk? Staatsingrijpen is soms nodig en zeker als het gaat om het ondersteunen van de zwakkeren. Als dat tot gevolg heeft dat mensen gaan emigreren om onder hun verantwoordelijkheden uit te komen, dan is het zaak om daar streng op in te haken en dan heiligt het doel de middelen.
Juist de realiteit bewijst dat veel staatsingrijpen er toe leidt dat zwakkeren worden buitengesloten van de arbeidsmarkt, en in financiele problemen komen omdat een groot deel van hun inkomen naar de financiering van de complexe en grote overheid gaat.
Vergelijk frankrijk en duitsland maar eens met de UK.
Juist al die maatregelen en regelgeving voor "zwakkeren" als ontslag bescherming en een enorm sociaal stelsel zorgen ervoor dat de werkeloosheid groot is, en mensen die werkeloos zijn nauwelijks nog kans hebben op een baan.
pi_43923572
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist de realiteit bewijst dat veel staatsingrijpen er toe leidt dat zwakkeren worden buitengesloten van de arbeidsmarkt, en in financiele problemen komen omdat een groot deel van hun inkomen naar de financiering van de complexe en grote overheid gaat.
Vergelijk frankrijk en duitsland maar eens met de UK.
Juist al die maatregelen en regelgeving voor "zwakkeren" als ontslag bescherming en een enorm sociaal stelsel zorgen ervoor dat de werkeloosheid groot is, en mensen die werkeloos zijn nauwelijks nog kans hebben op een baan.
Dan kan de overheid banen scheppen:
- Platsoendienst
- Schoonmaken overheidsgebouwen
- Toezicht houden in gevangenissen
- Overblijfmoeders op scholen
- Enzovoort

Dat gezeur altijd over de werkloosheid.
  maandag 27 november 2006 @ 11:33:59 #157
45206 Pietverdriet
pi_43924106
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

- Platsoendienst
- Enzovoort

Je hebt geen idee waar je het over hebt, niet? Dat is dan geen werk maar mensen bezig houden, dit kost belastinggeld ipv dat het meer geld voor de economie opleverd.
Je verstopt de werkeloosheid en je maakt hem duurder, geweldige oplossing weer fuifduif
pi_43924732
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

- Platsoendienst
- Enzovoort

Niet echt een oplossing, is het eigenlijk het communistische systeem en we weten allemaal hoe dat afliep. Het creëren van nieuwe banen is vooral een taak van het bedrijfsleven en in zeer beperkte mate een taak van de overheid, zeker als het geen echte banen zijn. Want dat kost alleen maar belastinggeld en we weten allemaal wie dat betaald aan de overheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door more op 27-11-2006 12:05:44 ]
pi_43924800
Je zou ook kunnen gaan lenen als een malle en je spullen pakken om vervolgens naar de noorderzon te vertrekken. Maar geld geven wanneer je vertrekt dat lijkt mij niet realistisch......
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 27 november 2006 @ 15:36:20 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43930655
Er is momenteel een trend van re-migratie van Turken en Marokkanen. Dit zijn mensen die in de afgelopen 30 jaar al eens Nederlander zijn geworden, hun eigen nationaliteit nog behouden hebben, en bijv. met pensioen willen gaan in hun geboorteland.

Moet een emigratietax ook voor hen gelden, of willen we ook dat juist tegenhouden en ze liever hier houden?
-
  maandag 27 november 2006 @ 15:40:15 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43930765
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Het hele idee is belachelijk, hoe ga je mensen die in NL geen inkomen hebben belasting laten betalen. Op het inkomen dat ze in het buitenland hebben? dat is in strijd met dubbel belasting overeenkomsten tussen landen. Je moet bovendien een enorm ingewikkelde burocratie ervoor gaan inrichten, dat kost klauwen met geld.
Het kan ook niet. Er is 1 land ter wereld dat wil dat je belasting betaald over verdiensten in het buitenland, en dat is de VS. En dat komt omdat het gewoon ergens in de boeken staat, want je moet het vrijwillig aangeven op je belastingformulieren, en ze kunnen er echt geen reet aan doen als je het niet aangeeft.

Dit plan riekt steeds meer naar een communistisch SP/Marijnissen-plan om de sociale staat in leven te houden, en vertrekkers te willen bestraffen. Er zijn een aantal communistische landen (o.a. Cuba en Vietnam) die de vluchteling financieel bestraft mochten ze ooit willen terugkeren, nee daar moet Nederland ook bijhoren natuurlijk...... de heilstaat waar alles zo goed is en niemand weg wil.
-
  maandag 27 november 2006 @ 15:41:53 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43930827
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:59 schreef more het volgende:
Het creëren van nieuwe banen is vooral een taak van het bedrijfsleven en in zeer beperkte mate een taak van de overheid, zeker als het geen echte banen zijn. Want dat kost alleen maar belastinggeld en we weten allemaal wie dat betaald aan de overheid.
Zelfs een gematigd linkse regering is het hier mee eens..... Je moet volgens mij links van de SP staan om dit een goed idee te vinden.
-
pi_43930847
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:55 schreef digitaLL het volgende:
Het is niet bemoeilijken. Het is gewoon het laten betalen voor diensten en rechten
pi_43930883
quote:
Op maandag 27 november 2006 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor ieder jaar dat je niet in Nederland woont en een Nederlands paspoort hebt moet je een bedrag betalen
pi_43930910
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:36 schreef maartena het volgende:
Er is momenteel een trend van re-migratie van Turken en Marokkanen. Dit zijn mensen die in de afgelopen 30 jaar al eens Nederlander zijn geworden, hun eigen nationaliteit nog behouden hebben, en bijv. met pensioen willen gaan in hun geboorteland.

Moet een emigratietax ook voor hen gelden, of willen we ook dat juist tegenhouden en ze liever hier houden?
Ze moeten in elk geval hun AOW 100% verliezen
pi_43930927
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Het kan ook niet. Er is 1 land ter wereld dat wil dat je belasting betaald over verdiensten in het buitenland, en dat is de VS. En dat komt omdat het gewoon ergens in de boeken staat, want je moet het vrijwillig aangeven op je belastingformulieren, en ze kunnen er echt geen reet aan doen als je het niet aangeeft.
Argentinie ook
  maandag 27 november 2006 @ 15:47:20 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43930985
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is niet bemoeilijken. Het is gewoon het laten betalen voor diensten en rechten
Hoe wil je dit precies in de praktijk brengen? Op Schiphol bij een bezoek iedereen die eens terug komt voor een bezoek eruit plukken die niet betaald heeft ofzo? (tja, en dan landt iedereen op Brussel of Frankfurt en rijdt de Schengen-grens over natuurlijk).
-
pi_43931000
We wonen in de EU
  maandag 27 november 2006 @ 15:49:50 #169
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43931056
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze moeten in elk geval hun AOW 100% verliezen
Als een Nederlander met pensioen wil in Spanje mag ie de AOW waar ie zijn hele leven voor betaald heeft niet meenemen?

Daar ga je met de komende vergrijzing niet blij mee zijn, want de ouderenzorg voor hen die niet meer voor henzelf kunnen zorgen gaat een enorme kostenpost worden in de komende 15 jaar. Dan heb ik er geen problemen mee als men in Spanje gaat zitten, of in het geboorteland. Dat is - AOW of niet - voor ons veel goedkoper.
-
  maandag 27 november 2006 @ 15:50:37 #170
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43931075
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
We wonen in de EU
En je punt is? Dat deze wet op EU niveau moet worden ingevoerd? Leg eens uit hoe je een emigratietax in de praktijk wil gaan brengen?
-
pi_43931076
Geen AOW betalen is goedkoper dan hem wel uit betalen?
pi_43931086
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:50 schreef maartena het volgende:

[..]

En je punt is? Dat deze wet op EU niveau moet worden ingevoerd? Leg eens uit hoe je een emigratietax in de praktijk wil gaan brengen?
Lees de draad
  maandag 27 november 2006 @ 15:51:28 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43931101
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Voor ieder jaar dat je niet in Nederland woont en een Nederlands paspoort hebt moet je een bedrag betalen
Waarom zou je moeten betalen voor diensten waar je geen gebruik van maakt?
-
  maandag 27 november 2006 @ 15:52:06 #174
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43931125
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lees de draad
Ja, daaruit blijkt dus dat het in de praktijk echt niet gaat werken.
-
pi_43931161
Jij maakt toch gebruik van je stemrecht niet? Jij kan gebruik maken van de facaliteiten van Nederland als je terugkeert, jij hebt recht op diplomatieke hulp als jij een kindje van 17 geneukt hebt in de VS
  maandag 27 november 2006 @ 15:53:51 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43931178
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen AOW betalen is goedkoper dan hem wel uit betalen?
Yep. De ouderenzorg voor hen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen is vele malen duurder per jaar dan de AOW. In plaats van ze hier te houden, en uiteindelijk de kosten van die ouderenzorg op onze belastingen te krijgen, is het financieel gezien veel voordeliger om ze van hun pensioen te laten genieten in het buitenland.

De levensverwachting in Nederland is zo hoog, de vergrijzing in Nederland komt er ook aan, en binnen 15 jaar gaat dit Nederland enorm veel geld kosten. Het is inderdaad goedkoper om ze in Spanje te zetten en de staat aldaar laten meebetalen
-
  maandag 27 november 2006 @ 15:53:56 #177
45206 Pietverdriet
pi_43931182
quote:

[..]

Waarom?
Geef eens antwoord op de punten die ik daar neerzet!
pi_43931249
quote:

[..]

Is dat niet wat vreemd?
pi_43931253
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:53 schreef maartena het volgende:
Yep. De ouderenzorg voor hen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen is vele malen duurder per jaar dan de AOW. In plaats van ze hier te houden, en uiteindelijk de kosten van die ouderenzorg op onze belastingen te krijgen, is het financieel gezien veel voordeliger om ze van hun pensioen te laten genieten in het buitenland.
Bron
pi_43931263
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:56 schreef more het volgende:

[..]

Is dat niet wat vreemd?
Nee.
  maandag 27 november 2006 @ 15:57:58 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43931306
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij maakt toch gebruik van je stemrecht niet? Jij kan gebruik maken van de facaliteiten van Nederland als je terugkeert
Zodra ik terugkeer betaal ik er ook weer aan mee. Pensioen krijg ik trouwens alleen maar voor de jaren dat ik er aan meebetaald heb, en uitkering is ook veel lager omdat ik maar een bepaald aantal jaren heb meebetaald. Waarom zou ik dan extra moeten betalen?
quote:
jij hebt recht op diplomatieke hulp als jij een kindje van 17 geneukt hebt in de VS
Nee, heb ik niet. Voor de Amerikaanse staat ben ik namelijk EERST Amerikaans staatsburger. Als ik geen Amerikaans staatsburger was is dat inderdaad zo, maar als Amerikaan kan ik geen beroep meer doen op Nederlandse diplomatieke hulp. In andere landen kan dat nog wel, maar niet in de VS.
-
pi_43931329
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Zodra ik terugkeer betaal ik er ook weer aan mee. Pensioen krijg ik trouwens alleen maar voor de jaren dat ik er aan meebetaald heb, en uitkering is ook veel lager omdat ik maar een bepaald aantal jaren heb meebetaald. Waarom zou ik dan extra moeten betalen?
[..]

Nee, heb ik niet. Voor de Amerikaanse staat ben ik namelijk EERST Amerikaans staatsburger. Als ik geen Amerikaans staatsburger was is dat inderdaad zo, maar als Amerikaan kan ik geen beroep meer doen op Nederlandse diplomatieke hulp. In andere landen kan dat nog wel, maar niet in de VS.
1: Nu kost het ook geld
2: Dus heb jij voordeel van je Nederlands paspoort
  maandag 27 november 2006 @ 15:59:23 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43931340
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bron
Pak de rekenmachine er eens bij, en zoek eens op wat ouderenzorg kost. Kijk ook even naar de hoeveelheid ouderen die we binnen de komende 15 jaar over de 75 zien gaan. Dit is al jaren een probleem en ook al diverse malen aangekaart in de media.
-
pi_43931359
Jij beweert het
  maandag 27 november 2006 @ 17:29:19 #185
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43934108
quote:
Op maandag 27 november 2006 15:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Nu kost het ook geld
En zoals al gezegd, daar heb ik al jaren aan meebetaald voor ik naar de VS vertrok, echter nooit gebruik van gemaakt. Waarom zou ik nu extra moeten betalen als ik er ook nu geen gebruik van maak? Als ik ooit terugkeer naar Nederland heb ik al +/- 10 jaar aan belasting betaald, mocht ik diensten nodig hebben. Bovendien zal ik binnen de kortste keren meteen weer gaan meebetalen, ik zit niet graag stil voor lange tijd.
quote:
2: Dus heb jij voordeel van je Nederlands paspoort
Als je daar over struikelt, dan moeten we een "vakantiegangerbelasting" invoeren. 95% van de diplomatieke hulp wordt namelijk verleend aan vakantiegangers en/of andere tijdelijke reizigers, niet aan emigranten die zich in een land vestigen. En als ik buiten de VS reis, ben ik ook een vakantieganger.

Mensen die hun paspoort kwijt zijn, een stel jonge gasten die in een Griekse gevangenis zitten na een vechtpartijtje na een dronken avondje op Korfu en geen grieks spreken, diplomatieke ondersteuning bij ongelukken op de Franse snelweg, en ja.... ook de idioot die een kilo drugs meesmokkelt naar Turkije en daar aangehouden wordt. Dat kost de Nederlandse staat honderduizenden, zoniet miljoenen per jaar.

Als je dat echt als een kostenprobleem ziet, moeten we ALLE reizigers belasten. 100 Euro per persoon die naar het buitenland op vakantie gaat dan maar?
-
pi_43934260
Nee, die mensen betalen belasting en de emigrant niet
  maandag 27 november 2006 @ 17:48:47 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43934713
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, die mensen betalen belasting en de emigrant niet
Ik heb toch ook 10 jaar belasting betaald?

En uitkeringstrekkers en werklozen gaan ook nog wel eens op "vakantie."
-
pi_43934876
Maar niet in de jaren dat je de weg kwijt was.

In de VS woonde dus
  maandag 27 november 2006 @ 21:24:07 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_43943293
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar niet in de jaren dat je de weg kwijt was.

In de VS woonde dus
Nee, maar in die tijd heb ik ook geen gebruik gemaakt van Nederlandse overheidsdiensten en er ook geen reden toe gehad. Ik heb alleen mijn Nederlandse paspoort verlengt, en daar betaal je sowieso meer voor dan in Nederland zelf, daar hoef ik lijkt me ook niet extra voor te betalen.

De meeste consulaire diensten zijn overigens niet eens gratis, zelfs een evacuatie moet later in veel gevallen (niet alle) door de persoon zelf worden terugbetaald aan de staat. Ook een advocaat of consulaire bijstand is niet gratis. Voor een Nederlandse advocaat betaal je gewoon, een ambassade bemiddeld alleen maar om een Nederlandse advocaat te contacteren. De gratis bijstand houdt op zodra een advocaat is ingehuurd. Als een Nederlander wordt vrijgesproken en naar Nederland komt, krijgt deze vanzelf de rekening gepresenteerd.

Ook het verschepen van lichamen etc, terug naar Nederland bij geval van overlijden wordt door een consulaat of ambassade bemiddeld, maar is niet gratis.

En aangezien emigranten voor dat soort zaken al in de buidel tasten, waarom zouden we dan nog extra moeten betalen?

Het is en blijft een communistisch idee naar mijn gevoel. Nederland is erg gebaat bij emigranten. Grote bedrijven als Shell, Philips, Unilever, etc sturen graag Nederlandse kennis naar het buitenland om alle operaties in goede banen te leiden. Het is economisch gezien niet echt een slim idee om de emigranten die voor een jaar of 5 of 10 in een ander land wonen extra te belasten terwijl 95% van de keren dat ze consulaire diensten nodig hebben daar gewoon voor betalen.

Dit lijkt me meer een "laten we zoveel mogelijk Nederlanders thuis houden" dan een "het kost ons geld" geval. Een groot deel van de emigranten zijn trouwens Nederlanders (met een Nederlands paspoort) die oorspronkelijk uit Marokko of Turkije kwamen en weer re-migreren naar het geboorteland. Het lijkt me geen goed idee om dat door een emigratietax te ontmoedigen.... Het verlies van WAO betekend 100% zeker dat ze in Nederland blijven in plaats van re-migratie als een optie te zien.

Kortom: Voor zowel Nederlanders die naar het buitenland gaan als voor remigrerende oud-immigranten is dit geen goed idee....
-
pi_43943419
Ga eerst eens de draad lezen.

Nu was het verspeelde moeite
pi_43951670
Verspilde moeite? Dat zijn al jouw topics. Dat er nog iemand reageert zeg, die replies van jou met 2 woordjes zijn al genoeg om me gauw een ander topic op te doen zoeken.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43951708
Ja, aub
  dinsdag 28 november 2006 @ 08:57:43 #193
45206 Pietverdriet
pi_43953219
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga eerst eens de draad lezen.

Nu was het verspeelde moeite
LOL
Al die domme oneliners van jou zeker?
pi_43957569
In de OP staan notabene al de punten die Maartena aanhaalf
  woensdag 29 november 2006 @ 18:25:11 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_43998981
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 08:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

LOL
Al die domme oneliners van jou zeker?
  woensdag 29 november 2006 @ 18:40:44 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43999456
Is dit nog niet dicht?
pi_44039860
Ben jij al geen Nederlander meer?
  donderdag 30 november 2006 @ 22:40:13 #198
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44040218
Wie?
pi_44040275
Jij
  donderdag 30 november 2006 @ 22:42:32 #200
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44040295
Waarom?

Ik kan als ik het wil over een tijdje drie paspoorten krijgen, maar wat heb je er aan?

Ben jij al Argentijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')