Yup, ik wil ze gebruiken voor half body en full body shots als ik weinig ruimte heb. Nu loop ik met mn 50mm naar achteren, maar dat kan niet op elke locatie.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:26 schreef Xilantof het volgende:
Beide lenzen die je noemt worden op je 300d niet echt groothoeklenzen meer hé....
Ik weet niet of je daar rekening mee houdt...
Nee oke,quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:35 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Yup, ik wil ze gebruiken voor half body en full body shots als ik weinig ruimte heb. Nu loop ik met mn 50mm naar achteren, maar dat kan niet op elke locatie.
heb ik zeker wat aan, thnxquote:Op vrijdag 8 september 2006 09:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Nee oke,
want de 30mm bijv. krijgt al de beeldhoek van een 50mm objectief op een 35mm camera.
Verder heb ik niet echt ervaringen met beide lenzen.
Maar heb je hier een review van de Canon 35 2.0
En hier van de sigma die je noemde.
Misschien heb je er wat aan
Goede link, thnxquote:Op vrijdag 8 september 2006 12:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
Canon 35 2.0
Sigma versie doen ze blijkbaar nog niet aan :S
Dit is het zelfde.quote:Op zondag 10 september 2006 02:19 schreef Kontiki het volgende:
Ik zoek voor mijn videocamera een macro close up lens. Mij camera heeft een schroefdraad met diameter van 37mm. Iemand enig idee waar je die dingen kunt halen?
En is close up hetzelfde als macro of zit er een verschil tussen deze 2 begrippen? Als je alleen een close up lens koopt (die ik erg veel tegenkom), is dat dan ook macro?
Macro is "officieel" vanaf 1:1 vergroting, is close up niet ook wat minder groot?quote:
quote:Op zondag 10 september 2006 12:57 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Een officieele macro foto begint vanaf 1:1 en groter.
Maar dat luistert niet zo nauw en ook foto's die niet 1:1 zijn krijgen al snel de naam macro, als ze van dichbij gemaakt zijn.
Het verschil in close-up en macro lens is de scherpte van je foto.
hier een voorbeeld.
Officieel wel, in de praktijk niet.quote:Op zondag 10 september 2006 12:46 schreef Elefes het volgende:
[..]
Macro is "officieel" vanaf 1:1 vergroting, is close up niet ook wat minder groot?
Ik moet me daar nog in verdiepen, maar doe zo'n testje. Belangrijker : haal je hem bij een winkel ? Vraag dan even wat de mogelijkheden zijn mbt ruilen als je ontevreden bent. Koop je hem 2ehands dan zul je het ter plekke met dat testtooltje moeten doen. Ik heb zelf ook onlangs een lens gekocht door hem alleen maar zelf te testen. Ik zoek wat beweging, ik zoek wat detail, ik zoek wat verschillende dingen. Ik heb het op mijn LCD moeten beoordelen en had de afspraak dat ik hem zo terug kon brengen mocht ik iets tegenkomen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:33 schreef ..zapper het volgende:
De week krijg ik mijn Canon 24-70mm f2.8/L zoomobjectief. Bij de recenties valt met name op dat het verschil in kwaliteit nogal groot is geweest en het aan te raden is de lens te testen. Op fredmiranda.com kwam ik een linkje tegen naar een testtooltje (imatest). Maar wat is de manier om een lens te testen? Denk dat het ook wel per type lens verschilt? Hints & Tips zijn natuurlijk van harte welkom!
Is de 70-300 IS USM misschien een optie? Hij is dan wel wat minder lichtsterk, maar zeker bij weinig licht is hij erg goed bruikbaar nog. Ik kan volledig ingezoomd op 1/30 nog prima foto's maken. Als je niet vastgepint zit op korte sluitertijden vanwege actieshots, dan is dit misschien ook een overweging. Ik heb ook de 28-135 IS USM, maar misschien is dat net iets te weinig bereik voor je.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:51 schreef PiperMaru het volgende:
Mensen, ik zit zwaar in dubio. Nu ik me wat serieuzer ga bezighouden met concertfotografie heb ik een objectief nodig met een wat groter bereik. Met mijn Sigma 28-70 F2.8 EX DG kom ik vaak wat tekort. Ik zal de komende tijd vooral gaan schieten bij kleine en middelgrote podia. Misschien volgend seizoen ook festivals. Nu zit ik te twijfelen tussen deze drie opties.
[verlanglijstje]
Wie heeft ervaring met concertfotografie en kan me hierin adviseren of heeft overwegingen of suggesties die ik over het hoofd heb gezien?
Hmmm thx voor de suggestie maar ik denk dat die toch niet lichtsterk genoeg is. De bands die ik schiet zijn meestal heel dynamisch en staan niet lang genoeg stil voor foto's op 1/30 of zelfs maar 1/60. Ik denk dat ik de lichtsterkte dus wel echt nodig heb.quote:Op donderdag 14 september 2006 09:49 schreef freud het volgende:
[..]
Is de 70-300 IS USM misschien een optie? Hij is dan wel wat minder lichtsterk, maar zeker bij weinig licht is hij erg goed bruikbaar nog. Ik kan volledig ingezoomd op 1/30 nog prima foto's maken. Als je niet vastgepint zit op korte sluitertijden vanwege actieshots, dan is dit misschien ook een overweging. Ik heb ook de 28-135 IS USM, maar misschien is dat net iets te weinig bereik voor je.
kost dat ongeveer?quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:17 schreef Xilantof het volgende:
Tamron 90 mm is een prachtig objectief. Zul je alleen maar goede verhalen over horen, zéker i.c.m. de lage prijs.
Een kleine 400¤. Als je iets terugbladert in dit topic, dan is er wat meer info over macrolenzen voor Canon te vinden (en Nikon, want Sigma en Tamrons zijn er ook voor Nikon uiteraard).quote:Op vrijdag 22 september 2006 02:29 schreef rudedeltadude het volgende:
kost dat ongeveer?
De 18-200 vna Sigma wordt overal verkocht.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:37 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het schijnt wel een erg goeie lens te zijn. Maar hij komt uit America vandaan. Dus waarschijnlijk worden ze dan alleen daar verkocht ofzo.
Optisch is het zeker een pracht, maar qua bouw en autofocus ben ik er absoluut niet kapot van. Hij groeit enorm als je dichterbij wilt focussen en hij hunt als er ook maar iets minder licht is. Ik zou zelf bij Canon serieus kijken naar de EF-S 60mm (erg goedkoop, optisch steengoed, internal focus en USM) of de 100mm als je toch die werkafstand nodig hebt (optisch steengoed, internal focus en USM).quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:17 schreef Xilantof het volgende:
Tamron 90 mm is een prachtig objectief. Zul je alleen maar goede verhalen over horen, zéker i.c.m. de lage prijs.
ze zeggen dat quantaray en sigma hetzelfde is, maar dan internationale of juist locale versie.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:04 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik heb behoorlijk rondgekeken en gekeken voor een goeie deal voor een Nikon D80 kit. En ik heb 2 opties over.
De ene is een 18-70 kit en de andere is een 18-200 kit. Laatste kit heeft een Quantaray lens.
De reden waarom ik twijfel is omdat als ik een dslr koop ik graag een lens wil waar ik een tijdje plezier van heb. Ik zou graag wat advies willen van de fotjes
Wél de apo nemen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:07 schreef LWaS het volgende:
Wel of Geen Apo 70-300?
Zal ik, als beginnend fotograafje, het verschil gaan zien?
Prima keuzequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:12 schreef ozzyat105 het volgende:
Hai allemaal :-)
Ik ga binnenkort beginnen met een cursus fotografie en ben nu aan het orienteren voor een camera.
Ik heb een beperktbudget zo rond de 500-600 euro.
Als body is de Canon 300D wel een goed begin want die zijn 2de hands zo rond de 300 euro te koop.
De kitlens is een allrounder, en een algemeen probleem met allrounders is dat ze nergens in uitblinken. Dat bedoelen ws de mensen die zeggen dat de kitlens geen beste is. Maar voor een allrounder is het een prima lens, en met een prettig zoombereik om eens te verkennen wat voor type fotografie je ligt. Met de onderwerpen die jij wilt fotograferen, kun je de eerste tijd met de kitlens prima uit de voeten. En dan komt er een moment (kan een maand duren, maar ook 2 jaar) dat je tegen beperkingen aanloopt. Tegen die tijd heb je ws zelf wel een goed beeld wat en goede aanvulling op je kitlens zou zijn, en natuurlijk kun je dan altijd in dit topic nog eens langs komen.quote:Onervaren als ik ben heb ik werkelijk geen id welke lens aan te schaffen.
Maar ik hoor dat de standaard kit-lens vaak geen beste is.
Ik wil fotos maken van : de stad, mensen (portret) en huisdieren
daarnaast wil ik de fotos gaan plaatsen op internet al dan niet bewerkt
Welke lens zou voor mij ideaal zijn?
Rond de 600 euro zou je wel een 350D of 400D incl. kitlens moeten kunnen krijgen. Nieuw. Die kitlens is aardig, maar in moeilijke omstandigheden krijgt hij het moeilijk. Ik heb vandaag mijn kitlens vervangen na drie a vier maanden gebruik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:12 schreef ozzyat105 het volgende:
Hai allemaal :-)
Ik ga binnenkort beginnen met een cursus fotografie en ben nu aan het orienteren voor een camera.
Ik heb een beperktbudget zo rond de 500-600 euro.
Als body is de Canon 300D wel een goed begin want die zijn 2de hands zo rond de 300 euro te koop.
Onervaren als ik ben heb ik werkelijk geen id welke lens aan te schaffen.
Maar ik hoor dat de standaard kit-lens vaak geen beste is.
Ik wil fotos maken van : de stad, mensen (portret) en huisdieren
daarnaast wil ik de fotos gaan plaatsen op internet al dan niet bewerkt
Welke lens zou voor mij ideaal zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |