abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:06:58 #101
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_40771798
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 18:58 schreef fjs het volgende:

[..]

Laten we doen wat de k*t moslims ook doen. Deze man een raket op z'n hele gezin gooien. Of met een zelfgemaakte bom hem uitschakelen. Ben ik even een 'vrijheidstrijder'.

Ik begin,...nee ik heb een bloedhekel gekregen aan moslims
Ben jij soms een jood in Israel die net een katoesja-raket op zijn dak heeft gekregen?
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:43:15 #102
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40773100
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:06 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ben jij soms een jood in Israel die net een katoesja-raket op zijn dak heeft gekregen?
Ben jij soms een moslim die zich niet echt prettig voelt daardoor?

[ Bericht 17% gewijzigd door B4CO op 13-08-2006 20:01:49 ]
Trotse papa van Eden
pi_40774770
Voor Israël is deze VN mandaat voor een wapenstilstand een win-win situatie. Zij trekken zich terug. Als Hezbollah niet opnieuw aanvalt is het een ovverwinning, en als Hezbollah het wel doet, kan Israel het mandaat naast zich neer leggen, en verder gaan
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_40779378
Breaking: Green Helmet Guy Hit in Israeli Airstrike
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_40779787
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:33 schreef Bensel het volgende:
Voor Israël is deze VN mandaat voor een wapenstilstand een win-win situatie. Zij trekken zich terug. Als Hezbollah niet opnieuw aanvalt is het een ovverwinning, en als Hezbollah het wel doet, kan Israel het mandaat naast zich neer leggen, en verder gaan
Hezbollah stuurt ze wel een raketje na, let maar op.. alleen mist de gehele media dat en de raket die Israel als reactie stuurt is dan disproportioneel
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator zondag 13 augustus 2006 @ 23:09:48 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40781162
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:33 schreef Bensel het volgende:
misschien ben ik niet zo heel slim maar hoe is dat precies een win-win situatie?

ze stoppen nu met een omvangrijke militaire operatie, het is jammer dat CNN niet bij Hezbollah over de vloer komt maar reken maar dat die een flink pak slaag krijgen momenteel. Israel kan daar mee ophouden in de hoop dat de internationale gemeenschap het voor ze oplost, dan winnen ze idd.

maar als het niet blijkt te lukken dan geeft dit Hezbollah een adempauze, kunnen ze hun stellingen weer opbouwen en munitievoorraden bijvullen en begint het hele gedonder weer van voor af aan, dan verliest Israel.

een win-win situatie zou zijn als ze doorgaan met de operatie en Hezbollah totaal van de kaart vegen en ondertussen een stabiel buurland achterlanen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:50:20 #107
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40782613
Alle aandacht nu voor de volgende zet van Iran, in Koeweit komen massa's gelovigen de lofbetuigingen richting Nasrallah verkondigen, de leeuw van Beeka verslaat Zion.
De underdog heeft gezegevierd.
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:55:56 #108
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40782771
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:30 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]
quote:
In his August 7, 2006 column in the Hamas semiweekly Al-Risala, under the title "Victory in Lebanon – Towards a Third Intifada," Ibrahim Abu Heija' encourages Hamas to use what he sees as Hizbullah's victory as a springboard for a third Palestinian intifada.

The following are excerpts from the article:(1)

"The Greatest Beneficiary [of the Victory in Lebanon] Will Ultimately Be the Palestinian Resistance"

"What has become evident from the ongoing battles in the proud and resistant south of Lebanon is the confirmation of Israel's failure in achieving its goals and the confirmation of the decline in its deterrence capability in comparison with what it was before it got embroiled in the Lebanese quagmire – despite the bloody slaughters that Israel committed against unarmed civilians...

"What is noteworthy here is not only the collapse of the Israeli defense doctrine in the face of a well-organized community possessed of faith and will, such as Hizbullah, but what is more important in the Israeli loss is to examine the consequences of the victory and its implications on additional levels.

"Hizbullah, which achieved the victory, will be the least of those who benefit from this victory, due to certain considerations relevant to the Lebanese arena, which is based on sectarian division. This does not mean that it will not gain greater strength and legitimacy than it had before, particularly since the Israeli aggression, as is evident, proceeds without direction and without any reckoning of consequences, and therefore gets itself entangled in guerilla warfare, in which Hizbullah is unsurpassed in its skill, and has a Syrian and Iranian backing that denies it nothing in terms of arms, money, support, and protection.

"It detracts nothing from Hizbullah's standing that it should benefit from the honor of victory and that it should be a shield protecting Syria and Lebanon from breaking apart, and should be a shield for Iran against an attack on its nuclear reactor.

"However, the greatest beneficiary will ultimately be the Palestinian resistance, because all of the Arab, regional, and international equations, whether they are at variance or in agreement, revolve around the Palestinian cause, either in order to liquidate it or to defend it."
http://www.memri.org/bin/opener_latest.cgi?ID=SD124606
pi_40783136
ach, het wordt helemaal niets met die wapenstilstand. Hoorde net op de BBC een interview met één of andere hezbollah, vergeet het maar.
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:08:08 #110
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40783182
Hoelang zou de vrede standhouden, denk je? Spreken we over weken of dagen?
pi_40783338
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Enkele uurtjes ofzo.
pi_40783507
quote:
kijk, het is natuurlijk maar mijn impressie/mening. Het zou me in ieder geval niet verbazen als het morgen weer losbarst.
Het kan natuurlijk anders uitpakken, maar als ik die hezbollah figuur zo hoorde is van ontwapening en terugtrekken van de hezbollah milities absoluut geen sprake. Ik heb een beetje een déja vu naar het Lord Owen tijdperk tijdens de oorlogen in Joegoslavië. Maar goed, we zullen wel zien.
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:20:53 #113
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40783616
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien ben ik niet zo heel slim maar hoe is dat precies een win-win situatie?

ze stoppen nu met een omvangrijke militaire operatie, het is jammer dat CNN niet bij Hezbollah over de vloer komt maar reken maar dat die een flink pak slaag krijgen momenteel. Israel kan daar mee ophouden in de hoop dat de internationale gemeenschap het voor ze oplost, dan winnen ze idd.

maar als het niet blijkt te lukken dan geeft dit Hezbollah een adempauze, kunnen ze hun stellingen weer opbouwen en munitievoorraden bijvullen en begint het hele gedonder weer van voor af aan, dan verliest Israel.

een win-win situatie zou zijn als ze doorgaan met de operatie en Hezbollah totaal van de kaart vegen en ondertussen een stabiel buurland achterlanen
Hizbullah van de kaart vegen kan, na een nieuwe schending van de resolutie of een onmachtig VN, dit gaat wel massaal ten koste van de burgers.
Ze kunnen hun Merkavas vanaf 4 km laten knallen ipv binnen rpg bereik, of de artillerie loos laten gaan op de dorpen.
pi_40783629
quote:
Hangt af van de effectiviteit van de internationale troepenmacht en de Libanese burgerbevolking zelf. Zal de internationale troepenmacht kunnen voorkomen dat de Hezbollah nog langer terroristische aanslagen pleegt op Israël en zal de Libanese bevolking kiezen voor ontwikkeling en welvaart kiezen en dus niet voor Hezbollah en hun weerzinwekkende denkbeelden die de huidige ellende van Libanon heeft veroorzaakt. Libanon deed het vrij goed tot de Hezbollah roet in het eten gooide.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 00:21:47 #115
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40783651
mjah het zal doorgaan tot iemand er wat aan doet
nu is Israel er zelf mee bezig maar het zou mooi zijn als UNIFIL strax echt aan de gang kan ... Israel aanvallen is 1 ding, dat vinden ze allemaal mooi daar maar de internationale gemeenschap lopen dissen is weer heel wat anders!

dat kun je doen, dat zien we wel vaker maar op een gegeven moment beginnen er pakketjes vliegtuigen 2x zo groot als de hele israeli airforce met bommen te smijten!

Dat of ze trekken terug en dan begint Israel weer bommen te smijten
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 00:24:55 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40783729
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:20 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Hizbullah van de kaart vegen kan, na een nieuwe schending van de resolutie of een onmachtig VN, dit gaat wel massaal ten koste van de burgers.
Ze kunnen hun Merkavas vanaf 4 km laten knallen ipv binnen rpg bereik, of de artillerie loos laten gaan op de dorpen.
ja nu ja op een gegeven moment moet je gaan kiezen tussen je eigen bevolking en dat van de buren

ik vind ze nog geduldig, elk ander land in de wereld met een beetje een leger had er heel anders op gereageerd denk ik
maar een win-win situatie zou ik het niet willen noemen, Israel legt zijn lot in handen van de internationale gemeenschap, deden ze al eerder en toen is het niet echt goed gegaan (Egyptische troepen stuurde de blauwhelmen gewoon naar huis voor ze aanvielen)
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:27:35 #117
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40783808
Wapengekletter in het M-O heeft "het Westen" wat opgebracht in return voor de "geef toe" goedkope sweet crude olie, landen als de VS,Rus, Fr, GB en B, hun wapenindustrie floreren bij al die actie.
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:33:55 #118
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40783987
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nu ja op een gegeven moment moet je gaan kiezen tussen je eigen bevolking en dat van de buren

ik vind ze nog geduldig, elk ander land in de wereld met een beetje een leger had er heel anders op gereageerd denk ik
maar een win-win situatie zou ik het niet willen noemen, Israel legt zijn lot in handen van de internationale gemeenschap, deden ze al eerder en toen is het niet echt goed gegaan (Egyptische troepen stuurde de blauwhelmen gewoon naar huis voor ze aanvielen)

De VN stond erbij en keek ernaar, zoals steeds zie ex-Yougo en Rwanda, ernstige debacles zonder strategische meerwaarden tenzij de confrontatie methet Servische restleger.
Israël is inderdaad bereid tot een huis aan huis gevecht op onbekend terrein waarbij elitetroepen gevoelige tikken krijgen, geen NATO leger dat daar aanbegint zonder een gecombineerde beschieting, saturatie-bombardement zeg maar.
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 00:46:40 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40784390
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:33 schreef dancemacabre het volgende:

De VN stond erbij en keek ernaar, zoals steeds zie ex-Yougo en Rwanda, ernstige debacles zonder strategische meerwaarden tenzij de confrontatie methet Servische restleger.
onzin

het gaat niet altijd even goed maar ik kan je zo uit mijn hoofd tientallen voorbeelden geven waarbij VN eenheden hard terug hebben geslagen na een aanval alleen vond de wereld dat de VN onpartijdig moest zijn en niet uit zichzelf mocht gaan schieten om 1 of ander doel te bereiken

maar dat is inmiddels ook iets van vroeger
quote:
Israël is inderdaad bereid tot een huis aan huis gevecht op onbekend terrein waarbij elitetroepen gevoelige tikken krijgen, geen NATO leger dat daar aanbegint zonder een gecombineerde beschieting, saturatie-bombardement zeg maar.
dan heb je niet op zitten letten
quote:
The Princess Pat's Battalion
They sailed across the Herring Pond,
They sailed across the Channel too,
And landed there with the Ric-A-Dam-Doo
Dam-Doo, Dam-Doo.
pi_40784448
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 16:38 schreef Chadi het volgende:

[..]

dus israel mag schenden? en als hezbollah het doet mag het niet.
Als anderen niet volgens het boekje vechten, kan je alleen winnen/overleven door dat ook niet te doen. Dat hebben de Israelis als een van de weinigen begrepen, en daar moeten we hier van leren.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:54:55 #121
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40784595
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

onzin

het gaat niet altijd even goed maar ik kan je zo uit mijn hoofd tientallen voorbeelden geven waarbij VN eenheden hard terug hebben geslagen na een aanval alleen vond de wereld dat de VN onpartijdig moest zijn en niet uit zichzelf mocht gaan schieten om 1 of ander doel te bereiken

maar dat is inmiddels ook iets van vroeger
[..]

dan heb je niet op zitten letten
[..]
VN en hard terugslaan is sowieso een contradictio in terminis

Tanks in niet verwoest verstedelijkt gebied is achterlijk of erg moedig, ik zou nooit een tank uit de bosrand of turret-down possitie laten komen om een veld ober te steken richting een rpg-dorp.
Reative armour en diets meer is too little too late.
pi_40784681
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:54 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Tanks in niet verwoest verstedelijkt gebied is achterlijk of erg moedig, ik zou nooit een tank uit de bosrand of turret-down possitie laten komen om een veld ober te steken richting een rpg-dorp.
In Korea hebben VN troepen nog aardig hard gevochten. Maar dat was alleen omdat Taiwan ipv China veto-macht had, de SU afwezig was tijdens de stemming en Frankrijk ook nog belangen had in Azie. Tegenwoordig is de VN een wassen neus.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 01:00:24 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40784727
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:54 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

goed hoor jij hebt gelijk ... of niet

http://www.milhist.dk/post45/boellebank/boellebank_uk.htm
quote:
tja oorlog is nu eenmaal niet cool

je infanterie zonder tanks dat dorp in laten wandelen is ook geen geweldig idee
  maandag 14 augustus 2006 @ 01:13:02 #124
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40785022
Diplomatie, spijtig dat beide partijen een goddelijk aspect aanbrengen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 01:21:01 #125
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_40785190
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

goed hoor jij hebt gelijk ... of niet

http://www.milhist.dk/post45/boellebank/boellebank_uk.htm
[..]

tja oorlog is nu eenmaal niet cool

je infanterie zonder tanks dat dorp in laten wandelen is ook geen geweldig idee
Ik sprak nergens van infanterie, wat de Denen betreft, het bewijs dat de VN kan maar moeizaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')