Dat is het punt niet, het maakt op dit moment niet uit wie er begon. Het gaat erom dat er op dit moment een staakt-het-vuren is en dat mensen in Libanon een keuze hebben. Of een terroristische organisatie die oorlog met Israel zoekt, of weer normaal een leven opbouwen. Het is hun keuze.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin, want wie de oorlog nou opzocht is voor de twee strijdende partijen al duidelijk. Israel zegt Hezbollah, Hezbollah zegt Israel, dat is het twistpunt.
Groot gelijk hebben ze!quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Intimidatie heeft in de realiteit meestal het tegenovergestelde effect. Vooral als mensen dat als een overgave aan Israel zien en ervaren. "Doen wat wij zeggen anders gooien we jullie land weer plat". Dat gevoel heerste al na alles wat er was gebeurd, na de afgelopen maand helemaal. Ik denk dat de houding eerder opstandiger wordt en Hezbollah voorlopig als de helden van het volk gezien zullen worden.
voor beide partijen!quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hunnie doen het ook!!
Maar ok, dan geloof je toch dat men zich nu van Hezbollah zal afkeren.
--
Voor nu is het iig even rustig. Dat zie ik dan maar als de winst van het moment.
De libanese bevolking wil net als iedereen een normaal leven opbouwen, maar de dictatoriale regimes in Iran & Syrie zijn niet gebaat bij een goedlopende democratie in Libanon, het zou zomaar hun eigen absolute macht kunnen ondermijnen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, het maakt op dit moment niet uit wie er begon. Het gaat erom dat er op dit moment een staakt-het-vuren is en dat mensen in Libanon een keuze hebben. Of een terroristische organisatie die oorlog met Israel zoekt, of weer normaal een leven opbouwen. Het is hun keuze.
De regering in Iran wordt toch echt door grote delen van de bevolking gesteund, met name onder de jongere Iraniërs. Daarbij is Iran een soort van democratie.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:36 schreef more het volgende:
[..]
De libanese bevolking wil net als iedereen een normaal leven opbouwen, maar de dictatoriale regimes in Iran & Syrie zijn niet gebaat bij een goedlopende democratie in Libanon, het zou zomaar hun eigen absolute macht kunnen ondermijnen.
Ik twijfel nog of ik dat als winst moet zien. Van mij hadden ze (wie dan ook) het wel een keer af mogen maken, kennelijk is er geen plek voor beide partijen (voor het gemak Israël en Iran/Hezbollah). Nu kom je weer terug bij de oude situatie, met nóg meer ellende achter de boeg. En zo oorlogsgezind ben ik ook niet, maar in deze regio werkt het kennelijk niet anders.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:29 schreef NorthernStar het volgende:
Voor nu is het iig even rustig. Dat zie ik dan maar als de winst van het moment.
ja we hadden ook gewoon moeten opbouwen na de duitse invasie, waarom hebben we ze uberhaupt terug gedreven... belachelijk natuurlijk.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:00 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
Baaj: Trollen doe je maar in Finland (Finntroll anyone?)
Weet iemand hoe de bevolking van Libanon uberhaupt aankijkt? We kunnen nou wel zeggen dat de Libanezen de keuze hebben tussen opbouwen of Hezbollah steunen, maar ik denk niet dat zij dat zo zien. Ik denk echt dat die in de armen van Hezbollah gedreven zijn.
Hier heb ik wel mijn twijfels over (zonder je bron te hebben gelezen).quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:58 schreef Godslasteraar het volgende:
Iraanse jeugd staat achter Ahmadinejad
...
meten is weten, nietwaarquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hier heb ik wel mijn twijfels over (zonder je bron te hebben gelezen).
--Bron--quote:Most Israelis: IDF failed
52 percent of Israelis: IDF failed
Survey: 58 percent believe Israel only achieved small part of objectives, if at all; Kadima, Labor would crash were elections held today, poll shows
Ilan Marciano
A Globes-Smith survey published on Monday showed that the majority of Israelis (52 percent) believe the IDF was unsuccessful in its Lebanon offensive, as opposed to 44 percent who believe the army did well.
According to the survey, 58 percent of the public believes Israel achieved few if any objectives in the war, up from 16 percent 11 days ago.
The survey showed that only 3 percent of Israelis believe that the country achieved most or all of its pre-war objectives, down from 33 percent a week ago.
According to the survey, were the elections held today Prime Minister Ehud Olmert’s Kadima party would receive less than 20 mandates (as opposed to the 29 it received in the March elections), while Defense Minister Amir Peretz’s Labor party would receive only 12 mandates (as opposed to the 19 it obtained in the recent elections).
66 percent: Ceasefire agreement not good
Overall, 60 percent of those who voted for Kadima and Labor said they would not vote for them, with most becoming undecided voters at this time.
The picture emerging from the new survey is fundamentally different from the one prevalent during the month of the war in the North, where the public expressed its support for both the government and military – positions that can be characterized as "patriotic."
About half the public believes the ceasefire would be maintained for longer than a month, while 35 percent think it would only last a
week.
Only six percent of respondents said they thought the Security Council resolution that ended the fighting is good and achieves most of Israel's objections. Meanwhile, 66 percent believe the agreement is not good – only a quarter of those said this is the best agreement that can be obtained under the circumstances. Overall, 38 percent said the deal is not good but Israel had no choice but to accept it.
Als geweld iets zou kunnen oplossen was dat allang gebeurd.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:10 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik dat als winst moet zien. Van mij hadden ze (wie dan ook) het wel een keer af mogen maken, kennelijk is er geen plek voor beide partijen (voor het gemak Israël en Iran/Hezbollah). Nu kom je weer terug bij de oude situatie, met nóg meer ellende achter de boeg. En zo oorlogsgezind ben ik ook niet, maar in deze regio werkt het kennelijk niet anders.
Geweld heeft nog nooit iets opgelost, maar sommige "landen" zijn gewoon machtsgeil.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als geweld iets zou kunnen oplossen was dat allang gebeurd.
Ik ben bepaald niet optimistisch over de toekomst maar voor die betreurenswaardige mensen daar is alles beter dan de afgelopen weken.
Het zou al een hele hoop schelen als Iran, Hezbollah en Hamas Israël gewoon zouden erkennen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:34 schreef B4CO het volgende:
Geweld heeft nog nooit iets opgelost, maar sommige "landen" zijn gewoon machtsgeil.
Die Hammas, die zichzelf opblaast in bussen, Israel die Libanon binnenvalt.
Ooit een oplossing geweest hierdoor?
De beste oplossing, is praten. en elkaar met rust laten, maar ook echt met rust laten, dan komt t wel goed.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:34 schreef venomsnake het volgende:
Nasrallah claimde in zijn speech de overwinning, verder zei hij dat vanaf morgenvroeg Hizbollah zich volledig zal inzetten om de huizen te helpen herbouwen en voor andere diensten te gaan zorgen.
20:24 Hezbollah leader Nasrallah declares strategic, historic victory` over Israel (Reuters)
Ja, maar waarom moet dat met geweld...quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:37 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het zou al een hele hoop schelen als Iran, Hezbollah en Hamas Israël gewoon zouden erkennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |