Wacht even: de redactie zegt dat ze links is, de oud-medewerkers zeggen dat ze bij de NOS overwegend links zijn, Lároes geeft zelf toe dat het een links gebeuren is, en er bestaan honderdduizenden voorbeelden die dit plaatje nog eens bevestigen ook. Ik weet het ff niet meer hoor....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En die dus ook al zo lekker objectief zal zijn?
Maar wát heeft dat nou met dit topic te maken?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:56 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wacht even: de redactie zegt dat ze links is, de oud-medewerkers zeggen dat ze bij de NOS overwegend links zijn, Lároes geeft zelf toe dat het een links gebeuren is, en er bestaan honderdduizenden voorbeelden die dit plaatje nog eens bevestigen ook. Ik weet het ff niet meer hoor....
Het zoveelste voorbeeld dat de NOS een totaal incompetente nieuwsorganisatie is geworden onder Hans Laroes...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:02 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Maar wát heeft dat nou met dit topic te maken?
In jouw ogen, omdat je dat zó graag wilt zien dat je werkelijk van iedere scheet een storm maakt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:03 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Het zoveelste voorbeeld dat de NOS een totaal incompetente nieuwsorganisatie is geworden onder Hans Laroes...
In zijn ogen, in mijn ogen, in hun eigen ogen, in de ogen van oud medewerkers en in de ogen van het overgrote deel van de Nederlandse bevolking.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:06 schreef Croupouque het volgende:
[..]
In jouw ogen, omdat je dat zó graag wilt zien dat je werkelijk van iedere scheet een storm maakt.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar de reactie van Tikorev laat zich raden. Het bekende McCarthy-riedeltje...quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:04 schreef Nolius het volgende:
Tja, in de mediawereld is het nu eenmaal zo dat presentatoren veel krijgen. Fijn hč, commerciële omroepen die tonnen / miljoenen neerleggen. Dan zijn die bedragen van die paar mensen inderdaad niet veel. Als de commerciëlen op zouden houden zoveel te betalen, ging het salaris vanzelf omlaag. Maar ja, 'marktwerking'. Dat willen we hier zo graag![]()
Precies, spijker op z'n kop. Overal worden wel eens fouten gemaakt. En bij een bericht dat slechts 20-30 seconden in de lucht is geweest, is er trouwens echt sprake van een storm in een glas water.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 16:04 schreef Nolius het volgende:
'Vroeger' had je geen GeenStijl / Shownieuws / Boulevard die van iedere mug een olifant maakten en in hun handen wrijvend de fouten van de NOS gaan melden.
Ja, het overgrote deel van de Nederlandse bevolking. Dáár noem je een goede deskundige op het gebied van nieuws brengen! Hulde!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:08 schreef manhattan het volgende:
[..]
In zijn ogen, in mijn ogen, in hun eigen ogen, in de ogen van oud medewerkers en in de ogen van het overgrote deel van de Nederlandse bevolking.
"Zij zijn gek, niet ik!"
Is het journaal nu dan een soap? En zie je van wat achter de schermen gebeurt echt zoveel terug? En zo ja heb je daar dan ook voorbeelden vanquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:13 schreef manhattan het volgende:
Ik zeg: wegtrappen die Laroes en een ordentelijke leidinggevende neerzetten. Als ik naar soaps wil kijken, knal ik hem wel op een ander kanaal.
Zát bewijzen. Maar eerst wil ik van jou weten waarom het journaal niet links, maar objectief is ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is het journaal nu dan een soap? En zie je van wat achter de schermen gebeurt echt zoveel terug? En zo ja heb je daar dan ook voorbeelden van?
Het merendeel van de bevolkink vindt de NOS nog steeds objectief. Dus ik zie het probleem niet zo.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:08 schreef manhattan het volgende:
[..]
In zijn ogen, in mijn ogen, in hun eigen ogen, in de ogen van oud medewerkers en in de ogen van het overgrote deel van de Nederlandse bevolking.
"Zij zijn gek, niet ik!"
Wat is 'objectief?'quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:04 schreef manhattan het volgende:
[..]
Zát bewijzen. Maar eerst wil ik van jou weten waarom het journaal niet links, maar objectief is ?
Ik vind je onderbouwing en toegevoegde waarde aan dit topic niet te hachelen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:25 schreef Nolius het volgende:
[..]
Wat is 'objectief?'
En waarom moet hij iets bewijzen omdat JIJ het tegenovergestelde beweerd?
De top van de NOS houdt zich niet bezig met het plaatsen van dagelijks nieuws, en gezien het tijdframe van 30 seconden was er geen mogelijkheid voor de top om zich ermee te bemoeien, dus nee, het is totaal niet nodig om tot vervanging over te gaan. Zelfs de direct verantwoordelijke hiervan kan je wrs niet verwijten: fouten maken is menselijk en zolang er geen sprake is van moedwillige of laakbare fouten, dan is het zinloos om iemand te slachtofferen. De affaires die je opsomt hebben verder helemaal niets te maken met maken van fouten, dus de argumentatie is volledig van tafel geveegd.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:17 schreef Tikorev het volgende:
Zou het niet eens tijd worden dat de top van de NOS vervangen wordt?
(...)
Waarom kan zo'n incompetend iemand jarenlang ongestoord die organisatie steeds weer beschadigen zonder dat iemand ooit een ingrijpt?
Ik kan helaas de resultaten niet bekijken, maar wat zegt de overige 62% over de NOS dan?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 17:27 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Even iets verder kijken:
Als u de invalshoek van het NOS-Journaal op de schaal links-rechts zou moeten plaatsen, waar zet u het dan?
Uiterst links 3%
Links 10%
Vrij links 23%
Totaal: 36%
Vrij rechts 2%
Rechts 0%
Uiterst rechts 0%
Totaal: 2%
Dat zijn natuurlijk schandalige cijfers voor een omroep als de NOS...![]()
"Neutraal".quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik kan helaas de resultaten niet bekijken, maar wat zegt de overige 62% over de NOS dan?
De directie is, net als bij ieder ander bedrijf, direct verantwoordelijk voor hetgeen er op de werkvloer plaatsvind.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De top van de NOS houdt zich niet bezig met het plaatsen van dagelijks nieuws, en gezien het tijdframe van 30 seconden was er geen mogelijkheid voor de top om zich ermee te bemoeien, dus nee, het is totaal niet nodig om tot vervanging over te gaan. Zelfs de direct verantwoordelijke hiervan kan je wrs niet verwijten: fouten maken is menselijk en zolang er geen sprake is van moedwillige of laakbare fouten, dan is het zinloos om iemand te slachtofferen.
Maar de directie gaat, net als bij ieder ander bedrijf, niet opstappen wanneer er fouten gemaakt worden op de werkvloer.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:07 schreef manhattan het volgende:
[..]
De directie is, net als bij ieder ander bedrijf, direct verantwoordelijk voor hetgeen er op de werkvloer plaatsvind.
Het heeft allemaal geen enkele connectie met een nieuwsfout, voor zover het al boeiend is.quote:Laroes is al meerdere malen in opspraak geweest, houd er affaires met presentatrices op na, is betrokken bij diverse hoog oplopende machtsspelletjes en er vertrekken met de regelmaat van de klok mensen met ruzie bij de NOS.
Als een directie niet functioneert of teveel negatieve publiciteit veroorzaakt, worden ze meestal door de aandeelhouders (in dit geval de staat) op straat geknikkert. Laroes wankelde al, en dit zal het er niet beter op maken.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:33 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Maar de directie gaat, net als bij ieder ander bedrijf, niet opstappen wanneer er fouten gemaakt worden op de werkvloer.
Weldegelijk, het is de welbekende druppel.quote:Het heeft allemaal geen enkele connectie met een nieuwsfout, voor zover het al boeiend is.
Wel stom dat als het maar 30 sec duurde voor ze erachter waren dat ze die 30 sec niet eerst gebruikten om het na te gaan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:57 schreef sp3c het volgende:
20/30 seconden ... laten we van muggen olifanten bouwen anders
Laroes wankelt niet. Ja, bij jou, maar, ja, goed, dat dus.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:40 schreef manhattan het volgende:
[..]
Als een directie niet functioneert of teveel negatieve publiciteit veroorzaakt, worden ze meestal door de aandeelhouders (in dit geval de staat) op straat geknikkert. Laroes wankelde al, en dit zal het er niet beter op maken.
Ik hoor andere geluiden.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Laroes wankelt niet. Ja, bij jou, maar, ja, goed, dat dus.
Exact. En dat sommige media dit enorm opgeblazen hebben en de gemeente Utrecht naar mijn mening ietwat overtrokken reageerde, neemt niet weg dat het gewoon een fout was waar ze bij de NOS ook al zeeeeer snel achter kwamen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De top van de NOS houdt zich niet bezig met het plaatsen van dagelijks nieuws, en gezien het tijdframe van 30 seconden was er geen mogelijkheid voor de top om zich ermee te bemoeien, dus nee, het is totaal niet nodig om tot vervanging over te gaan. Zelfs de direct verantwoordelijke hiervan kan je wrs niet verwijten: fouten maken is menselijk en zolang er geen sprake is van moedwillige of laakbare fouten, dan is het zinloos om iemand te slachtofferen. De affaires die je opsomt hebben verder helemaal niets te maken met maken van fouten, dus de argumentatie is volledig van tafel geveegd.
Dat kan ik mij niet voorstellen na de zoveelste flater. Tegen iemand die de NOS zo aan het zwalken heeft gebracht moet intern toch een keer een opstand komen.quote:
Neutraal: 60%quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 22:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik kan helaas de resultaten niet bekijken, maar wat zegt de overige 62% over de NOS dan?
Zoveelste flater?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat kan ik mij niet voorstellen na de zoveelste flater. Tegen iemand die de NOS zo aan het zwalken heeft gebracht moet intern toch een keer een opstand komen.
De zoveelste ja. Zelfs al de blunder met Charles Groenhuijsen vergeten die de belastingbetaler 489.375 euro heeft gekost?quote:
quote:Op 22 januari 2002 stond het vijf minuten lang op RTL Text: Jules Deelder (57) overleden. De teletekst had het bericht overgenomen van de website van RTV Rijnmond. Ook het Utrechts Nieuwsblad en het Eindhovens Dagblad publiceerden het bericht, maar geen van alle media had de informatie gecontroleerd. De website bleek gehackt, en het bericht niet waar. Een dag later proclameerde Deelder opgelucht: „Ik leef!”
http://www.nrc.nl/binnenland/article415858.ece
Tsja, Groenhuijsen heeft het handig gespeeld door eerst de baan aan te nemen en zich vervolgens onmogelijk te maken. Waarop de rechter hem ook nog een bedrag toestopte. Het is m.i. wel het enige uit je lijstje dat je Laroes wellicht kan verwijten, maar aan de andere kant kon hij gezien de omstandigheden weinig anders dan de verbintenis met Groenhuijsen verbreken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:40 schreef Tikorev het volgende:
[..]
De zoveelste ja. Zelfs al de blunder met Charles Groenhuijsen vergeten die de belastingbetaler 489.375 euro heeft gekost?
Wat heeft Hans Laroes jou gedaan dat je zulke grote oogkleppen op hebt dat je niet meer kunt zien dat wat je zegt nergens op slaat?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:53 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat kan ik mij niet voorstellen na de zoveelste flater. Tegen iemand die de NOS zo aan het zwalken heeft gebracht moet intern toch een keer een opstand komen.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:01 schreef HiZ het volgende:
Kijk, ik snap best dat een journalistiek programma nooit echt objectief kan zijn. Maar waar ik me wel aan stoor is dat er in Nederland niet eens een poging tot objectiviteit wordt gedaan in journaal of actualiteitenprogramma's.
Ik ben helemaal overtuigd door je sterke argumenten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[afbeelding] is in tha house
Wat M$ doet maakt mij niet uit, wat mij betreft bouwen ze een backdoor in Windows(als die er al niet in zit). Maar dat doen ze tenminste niet van onze belastingcenten!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:02 schreef ethiraseth het volgende:
Zullen we ook maar elke fout die in het bedrijfsleven wordt gemaakt een eigen topic geven?
"Werknemer microsoft laat kop koffie vallen", en dan 100 replies zeiken over die verderfelijke bedrijven waarbij de top vervangen moet worden enzo.![]()
Bewijs eerst maar dat het JOUW centen zijn die naar de PO gaan. Hoogstwaarschijnlijk zitten JOUW centen in wegen of onderwijs of iets heel anders. Dus heb je geen recht om te zeiken op de PO want je hebt er geen cent aan betaald. Alleen de mensen waarvan het geld bij de PO belandt hebben dat.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat M$ doet maakt mij niet uit, wat mij betreft bouwen ze een backdoor in Windows(als die er al niet in zit). Maar dat doen ze tenminste niet van onze belastingcenten!
Ik vind het nogal wat om een zo gerenomeerd instituut zo de vernieling in te helpen. De NOS is van iedereen weet je nog...quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:31 schreef Nolius het volgende:
[..]
Wat heeft Hans Laroes jou gedaan dat je zulke grote oogkleppen op hebt dat je niet meer kunt zien dat wat je zegt nergens op slaat?
Het lijkt wel of hij je vriendin van je afgepakt heeft ofzo. Zo heftig reageer je.
We betalen met ons allen de PO!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:21 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bewijs eerst maar dat het JOUW centen zijn die naar de PO gaan. Hoogstwaarschijnlijk zitten JOUW centen in wegen of onderwijs of iets heel anders. Dus heb je geen recht om te zeiken op de PO want je hebt er geen cent aan betaald. Alleen de mensen waarvan het geld bij de PO belandt hebben dat.![]()
ANP had het ook over een brugquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 16:33 schreef JohnDope het volgende:
Het grappige ook van de NOS was dat ze het steeds maar over een brug hadden die was ingestort, tot 8 keer aan toe noemde ze het woord "brug". En dat was rond 00:17 (dus al uren na de ramp).
Er werd niet 1 keer over het woord trap gerept.
We betalen de commerciële bedrijven ook. Dus dat gaat ook van jouw geld.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We betalen met ons allen de PO!
We betalen ook met zijn allen het stokpaardje JSF. HSL. Betuwelijn. Terwijl die laatste alleen het bedrijfsleven aangaat. laat die dan lekker 8 miljard ophoesten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Oh? Ik geloof dat het toch echt maar een deel van de bevolking is. Bewijs eerst maar dat jij er daadwerkelijk aan hebt bijgedragen. Zo niet moet je ook niet zeuren over iets wat je gratis krijgt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 17:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Burgemeester Annie Brouwer wordt natuurlijk als behoorlijk links gezien (sowieso links van het Tikorev's midden) en de NOS hebben dit hele zaakje opgezet om haar weer eens in de schijnwerpers te brengen. Het is doorgestoken kaart: de NOS is enkel linkse propaganda. Whoppa, daar heb je je verband.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:43 schreef Croupouque het volgende:
Ligt het nou aan mij, of zie ik het verband tussen een fout van de NOS en het uitgekauwde "Boehoehoe, de media zijn zo links, boehoehoe, het is niet eerlijk, boehoehoe"-gejank niet? Het lijkt wel alsof die belachelijke non-discussie iedere keer weer uit de kast wordt getrokken zodra het ook nog maar ergens naar journalisten ruíkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |