abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40747809
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:01 schreef SCH het volgende:
Ik heb het persbericht gezien en zou er best wat over willen zeggen, als ik niet het gevoel had dat die hele kwestie in dit topic voor andere doelen wordt gebruikt dan het bespreken van dit pijnlijke incident wat wel interessant is omdat het iets over de werking van de huidige media zegt.
Ik verbaas me alleen dat een berichtje van een hotmail-adres niet geverifieerd wordt?
Wie is daar verantwoordelijk voor.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:05:20 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40747810
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:01 schreef SCH het volgende:
Ik heb het persbericht gezien en zou er best wat over willen zeggen, als ik niet het gevoel had dat die hele kwestie in dit topic voor andere doelen wordt gebruikt dan het bespreken van dit pijnlijke incident wat wel interessant is omdat het iets over de werking van de huidige media zegt.
One man can make a difference.

Maar laat me raden, je hebt het over het kopieergedrag van de media, en de snelheid waarmee scoops moeten worden behaald in de onderlinge concurrentie? Of zit ik er naast?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_40748248
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:05 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ik verbaas me alleen dat een berichtje van een hotmail-adres niet geverifieerd wordt?
Wie is daar verantwoordelijk voor.
Op het gevaar af dat het overkomt als ik het verdedig heb ik wel een idee hoe het ongeveer is gegaan, afgaande op de verhalen van NOS-collega's. Die teletekst-en radionieuwsredactie is tegenwoordig onderdeel van de grote NOS-nieuwsvloer waar alle radio en tv nieuwsredacties van de NOS zitten. Dit bericht kwam binnen en er ontstond natuurlijk direct consternatie over - er werd ook meteen geroepen dat het gecheckt moest worden en dat gebeurde ook meteen maar twee bureau-eilanden verder was er iemand die blijkbaar dacht dat het waar was en het meteen op het net zette. Daar ontstond weer enorme commotie over waarop het er naar 30 seconden weer werd afgehaald en toen had een andere NOS-medewerker ook ongeveer direct een woordvoerder van gemeente Utrecht aan de telefoon waar op bleek dat er niks van klopte.

Het persbericht was een mengeling van amateuristisch en professioneel. Het had wel de vorm van een persbericht, er stonden de goede namen en nummers van voorlichters onder, er werd in vermeld dat ze om 07.45 was overleden en dat er om 12.00 een persconferentie in het UMC zou zijn.

Tegelijkertijd stonden er 4 taalfouten, meer typfouten eigenlijk. En de toon van het persbericht zou op minst twijfels moeten oproepen, wat het ook wel heeft gedaan natuurlijk. Misschien kijk je even over zo'n hotmailadres heen, ik weet het niet. Het was ook weer niet zo dat het wemelde van de fouten en dat je met 1 blik zag dat het niet deugde.

Maar in het geval zo'n (plotseling) overlijden had dit natuurlijk nooit moeten gebeuren. Maar het gebeurt wel vaker. Ik weet alleen niet wat de NOS bedoelt met dat ze meerdere bronnen zouden hebben gehad. Dat vraag ik me af.
pi_40748310
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

One man can make a difference.

Maar laat me raden, je hebt het over het kopieergedrag van de media, en de snelheid waarmee scoops moeten worden behaald in de onderlinge concurrentie? Of zit ik er naast?
Dat is zeker een punt bij veel van dit soort nieuws maar het is ook de vraag in hoeverre zo'n overlijden een scoop is. BNR-nieuwsradio heeft het na 3 minuten overgenomen terwijl het toen allang weer van teletekst af was. Ook kwalijk.

Er blijkt ook wel uit hoe invloedrijk en belangrijk Teletekst is. Het heeft er echt 30 seconden op gestaan. Wat een impact.
pi_40748388
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[afbeelding] is in tha house
Kinderachtige topicvervuiling.

Ik heb de opmerking van HiZ nu een paar keer gelezen, maar ik zie niet waar hij de mist in zou gaan.
pi_40748400
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Op het gevaar af dat het overkomt als ik het verdedig
Hmm, het klonk plausibel genoeg.
Ik mag alleen hopen dat er intern naar gekeken wordt.
Thnx voor je antwoord.
pi_40748441
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:20 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Hmm, het klonk plausibel genoeg.
Ik mag alleen hopen dat er intern naar gekeken wordt.
Thnx voor je antwoord.
Reken maar van yes. Er is daar gisteren heel wat afgescholden en afgeschaamd. Dit is voor niemand leuk natuurlijk. Ik vind het wel sterk dat de NOS excuses aanbood en de eigen fout ook gewoon meldde via de eigen kanalen zonder er verder geheimzinnig over te doen. Dat is de beste manier.
pi_40750113
Zoals jij het zegt, klinkt het gewoon als een menselijke fout, SCH.

tja, kan gebeuren. En zoals je al zei: bij de NOS hebben ze zich vast kapot geschaamd...

Wel vreemd dat BNR blijkbaar zomaar klakkeloos dingen overneemt, te laat ook nog eens. En jammer dat andere media zo breed uitpakte met de fout van de NOS. Beetje dansen op het graf.
pi_40750260
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:19 schreef Nolius het volgende:
Zoals jij het zegt, klinkt het gewoon als een menselijke fout, SCH.
Dat is het ook, het heeft in mijn ogen geen fluit met Laroes of algemeen NOS-beleid te maken. Je kan wel zeggen dat Teletekst een grote verantwoordelijkheid heeft omdat het over het algemeen erg betrouwbaar is en voor veel mensen de eerste bron. Dat is op zich een compliment voor ze natuurlijk maar dan word je terecht ook wat sterker op je missers afgerekend. En in dit geval is het erg pijnlijk. Toevallig is Annie Brouwer mijn overbuurvrouw en persoonlijk schrok ik me dus helemaal de tering en ben ik nog een paar uur van slag geweest. Maar ja, beter dit dan andersom
quote:
tja, kan gebeuren. En zoals je al zei: bij de NOS hebben ze zich vast kapot geschaamd...
Ik denk ook dat de boel weer op scherp wordt gezet na een dergelijke incident. Richtlijnen om dit te voorkomen, voortdurend overleg, scherpere eindredactie etcetera.
quote:
Wel vreemd dat BNR blijkbaar zomaar klakkeloos dingen overneemt, te laat ook nog eens. En jammer dat andere media zo breed uitpakte met de fout van de NOS. Beetje dansen op het graf.
Wat ik aan BNR kwalijk vindt is dat ze hun eigen fout op Teletekst afschuiven, alsof ze geen verantwoordelijkheid zelf hebben. Bovendien was het bericht al lang weer verdwenen toe het bij hen werd gemeld. Dat andere media het melden vind ik wel logisch, het wordt volgens mij redelijk sec gemeld - ik denk ook niet dat veel andere journalisten een feestje hebben gevierd omdat de NOS hebben gevierd. Dit is het nachtmerriescenario voor iedere journalist en iedereen is zich wel bewust hoe akelig het is.
pi_40764261
Heel heldere uitleg SCH .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40766393
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is het ook, het heeft in mijn ogen geen fluit met Laroes of algemeen NOS-beleid te maken.
Nee, natuurlijk niet. Maar er zitten hier een stel malloten die steeds weer met de cliché's 'linkse kerk', 'censuur' of 'Hans Laroes blablabla' aan komen zetten. Blijkbaar vinden ze het nodig hun mening op te dringen

Net als hier bijvoorbeeld \
quote:
Ik denk ook dat de boel weer op scherp wordt gezet na een dergelijke incident. Richtlijnen om dit te voorkomen, voortdurend overleg, scherpere eindredactie etcetera.
Lijkt me ook ja.
quote:
Wat ik aan BNR kwalijk vindt is dat ze hun eigen fout op Teletekst afschuiven, alsof ze geen verantwoordelijkheid zelf hebben. Bovendien was het bericht al lang weer verdwenen toe het bij hen werd gemeld. Dat andere media het melden vind ik wel logisch, het wordt volgens mij redelijk sec gemeld - ik denk ook niet dat veel andere journalisten een feestje hebben gevierd omdat de NOS hebben gevierd. Dit is het nachtmerriescenario voor iedere journalist en iedereen is zich wel bewust hoe akelig het is.
Ze hebben bij BNR gewoon liggen slapen.
pi_40777322
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 21:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Op het gevaar af dat het overkomt als ik het verdedig heb ik wel een idee hoe het ongeveer is gegaan, afgaande op de verhalen van NOS-collega's. Die teletekst-en radionieuwsredactie is tegenwoordig onderdeel van de grote NOS-nieuwsvloer waar alle radio en tv nieuwsredacties van de NOS zitten. Dit bericht kwam binnen en er ontstond natuurlijk direct consternatie over - er werd ook meteen geroepen dat het gecheckt moest worden en dat gebeurde ook meteen maar twee bureau-eilanden verder was er iemand die blijkbaar dacht dat het waar was en het meteen op het net zette. Daar ontstond weer enorme commotie over waarop het er naar 30 seconden weer werd afgehaald en toen had een andere NOS-medewerker ook ongeveer direct een woordvoerder van gemeente Utrecht aan de telefoon waar op bleek dat er niks van klopte.

Het persbericht was een mengeling van amateuristisch en professioneel. Het had wel de vorm van een persbericht, er stonden de goede namen en nummers van voorlichters onder, er werd in vermeld dat ze om 07.45 was overleden en dat er om 12.00 een persconferentie in het UMC zou zijn.

Tegelijkertijd stonden er 4 taalfouten, meer typfouten eigenlijk. En de toon van het persbericht zou op minst twijfels moeten oproepen, wat het ook wel heeft gedaan natuurlijk. Misschien kijk je even over zo'n hotmailadres heen, ik weet het niet. Het was ook weer niet zo dat het wemelde van de fouten en dat je met 1 blik zag dat het niet deugde.

Maar in het geval zo'n (plotseling) overlijden had dit natuurlijk nooit moeten gebeuren. Maar het gebeurt wel vaker. Ik weet alleen niet wat de NOS bedoelt met dat ze meerdere bronnen zouden hebben gehad. Dat vraag ik me af.
Het komt zeker niet over als een verdediging SCH, met deze achtergrondinfo wordt de fout van de NOS alleen maar dommer.

"Dit bericht kwam binnen en er ontstond natuurlijk direct consternatie over - er werd ook meteen geroepen dat het gecheckt moest worden en dat gebeurde ook meteen maar twee bureau-eilanden verder was er iemand die blijkbaar dacht dat het waar was en het meteen op het net zette."

Als dit waar is, is dat een teken dat de interne communicatie bij de NOS om te janken is.

Ik vind deze fout bizar, amateuristisch, pijnlijk en onnodig. De hoofdredactie had per direct moeten opstappen, je moet je verantwoordelijkheid durven nemen. Het feit dat dat niet gebeurd is maakt het alleen nog maar erger.
pi_40778321
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 21:40 schreef Genverbrander het volgende:

Ik vind deze fout bizar, amateuristisch, pijnlijk en onnodig. De hoofdredactie had per direct moeten opstappen, je moet je verantwoordelijkheid durven nemen. Het feit dat dat niet gebeurd is maakt het alleen nog maar erger.

Nou, leuk dat dat jouw mening is. Stapt jouw baas ook op als jij een foutje maakt?
pi_40778433
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:03 schreef Nolius het volgende:

[..]

Nou, leuk dat dat jouw mening is. Stapt jouw baas ook op als jij een foutje maakt?
bij foutjes niet, bij hele grote fouten wel.
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:34:55 #115
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40779647
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:06 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

bij foutjes niet, bij hele grote fouten wel.
En dit is geen hele grote fout. Woeptidoe, een keer een foutief bericht geplaatst. Shit happens. Voor elk fout bericht zijn er 1000 goede.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_40779919
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En dit is geen hele grote fout. Woeptidoe, een keer een foutief bericht geplaatst. Shit happens. Voor elk fout bericht zijn er 1000 goede.
journalistiek wonder hoor ik al
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:09:37 #117
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40781151
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:41 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

journalistiek wonder hoor ik al
jankerige zeikerd, ik hoor het al. DIt is echt weer zo'n onzinnig iets waar rechtse users helemaal freakazoid om gaan hier op Fok. Zielig volk is het toch.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:17:46 #118
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40781507
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:34 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En dit is geen hele grote fout. Woeptidoe, een keer een foutief bericht geplaatst.
En binnen 30 seconden (!) weer verwijderd. Rampzalig, hoor. Heads will roll.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40781579
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En binnen 30 seconden (!) weer verwijderd. Rampzalig, hoor. Heads will roll.
Ware het niet dat dit soort zaken vaker voorkomt:
quote:
Bush en Blair slaan elkaar de hersens in!
Slordige NOS-journalisten laten per ongeluk oefentekst op scherm staan
http://www.nieuwsblad.be/(...)eID=nbna01042003_006

zondag 13 augustus 2006 @ 23:22:30 #120
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40781670
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:20 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Ware het niet dat dit soort zaken vaker voorkomt:
[..]

http://www.nieuwsblad.be/(...)eID=nbna01042003_006

Ik hoorde ooit een mooie uitspraak:

"Mensen die werken, maken fouten.
Ik ken mensen die geen fouten maken."

In het latijn klinkt het ook wel leuk:
Optimae Nautae in terra stant
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40782168
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik hoorde ooit een mooie uitspraak:

"Mensen die werken, maken fouten.
Ik ken mensen die geen fouten maken."

In het latijn klinkt het ook wel leuk:
Optimae Nautae in terra stant
Ik vond deze soortgelijke blunder leuker dan een foutief overlijdensbericht.
Daarom haalde ik het voorbeeld even aan, niet om de NOS op het beklaagdenbankje
te zetten.
pi_40782988
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:42 schreef Nolius het volgende:

[..]

We betalen de commerciële bedrijven ook. Dus dat gaat ook van jouw geld.
maar daar kies ik zelf voor!
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:39 schreef Nolius het volgende:

[..]

ANP had het ook over een brug
maar RTL had het vanaf het begin over een TRAP!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:07:00 #123
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40783138
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:02 schreef JohnDope het volgende:

[..]

maar daar kies ik zelf voor!
[..]

maar RTL had het vanaf het begin over een TRAP!
Je kiest hier ook zelf voor. BEvalt het je niet zijn er genoeg andere landen in de wereld waar je heen kan.
pi_40783147
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:09 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

jankerige zeikerd, ik hoor het al. DIt is echt weer zo'n onzinnig iets waar rechtse users helemaal freakazoid om gaan hier op Fok. Zielig volk is het toch.
Rechtse users? Wat heeft dit in godsnaam met links/rechts te maken? Klok horen luiden?

De NOS valt met deze blunder door de mand: ze hebben in hun haastige zoektocht naar een scoop de bron 'vergeten' te checken. Op SBS Shownieuws en in de Privé kan zoiets gebeuren, maar de NOS is er nu juist voor om genuanceerd, objectief en betrouwbaar nieuws te brengen. Ze zijn daarin nu jammerlijk gefaald, en wel op een enorm stompzinnige manier. Een grotere fout kun je bijna niet maken als nieuwsredactie. Ik vind het netjes dat ze zo openlijk laten blijken hoe vreselijk ze het vinden, maar erg zwak dat ze er vervolgens geen conclusies aan verbinden.
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:11:03 #125
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40783295
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:07 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Rechtse users? Wat heeft dit in godsnaam met links/rechts te maken? Klok horen luiden?
Alles in dit gedeelte wordt meteen in rechts/links betrokken. En het zijn ook alleen de rechtse users die over zoiets onzinnigs als dit honderden posts kunnen zeuren.

Kijk maar dat links/rechts gezeik wel degelijk in dit topic voorkomt:
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 17:39 schreef Tikorev het volgende:
RTL is een commerciële zender. Die moeten zelf weten of ze links, rechts of neutraal willen zijn. De NOS is een Publieke Omroep en is dus van iedereen. Dan hoor je niet zo uitgesproken links te zijn.
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:18 schreef manhattan het volgende:
De contacten tussen de NOS en de PvdA zijn nauw.
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 18:27 schreef manhattan het volgende:

[..]

En dat beeld is niet voor niets ontstaan. Er is ooit een schaduwverkiezing gehouden onder de NOS-redactie: de overgrote meerderheid is links.

Nova is ook zo links als de pest. Presentatoren als Paul Witteman en Twan Huys gaan er zelfs prat op dat ze links zijn. Maar goed, dat is ook niet zo gek voor een nieuwsrubriek die mede door de VARA gemaakt wordt.
En het zijn ook alleen de rechtse users die dit doen. Alleen zij hebben het vermogen om over ALLES te zeiken en OVERAL dit gejank bij te halen. Vandaar.
pi_40783408
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:07 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je kiest hier ook zelf voor. BEvalt het je niet zijn er genoeg andere landen in de wereld waar je heen kan.
nederland is mijn land, ik zal hier kapot gaan ook!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40783422
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Kijk maar dat links/rechts gezeik wel degelijk in dit topic voorkomt:
[..]

[..]

[..]
Ja maar je haalt nu allemaal voorbeelden aan waarin rechts/links wel goed in de context past. Alleen in jouw post slaat het nergens op, want ik kan me niet voorstellen dat 'kritisch zijn op de media' typisch iets is voor rechts-georiënteerde mensen.
quote:
En het zijn ook alleen de rechtse users die dit doen. Alleen zij hebben het vermogen om over ALLES te zeiken en OVERAL dit gejank bij te halen. Vandaar.
Ik ben links.
pi_40783451
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:07 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Inderdaad, als je kritiek hebt op iets in Nederland mag je dat niet uiten, maar moet je meteen oprotten naar een ander land waar het wél goed geregeld is.
  maandag 14 augustus 2006 @ 00:19:24 #129
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40783568
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:15 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Inderdaad, als je kritiek hebt op iets in Nederland mag je dat niet uiten, maar moet je meteen oprotten naar een ander land waar het wél goed geregeld is.
Er is een verschil tussen kritiek uiten en janken. En dat laatste is wat hier voornamelijk gebeurt.
pi_40783609
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:19 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen kritiek uiten en janken. En dat laatste is wat hier voornamelijk gebeurt.
right. z

Anyway, vind het dus raar dat de NOS-hoofdredactie gewoon aan het pluche is blijven plakken.
pi_40787991
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 00:20 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

right. z

Anyway, vind het dus raar dat de NOS-hoofdredactie gewoon aan het pluche is blijven plakken.
Het is inderdaad een grove schande
pi_40789369
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 08:09 schreef Nolius het volgende:

[..]

Het is inderdaad een grove schande
Bedankt voor je fantastische inhoudelijke reactie, jouw manier van argumenteren is een lichtend voorbeeld voor iedereen hier op FOK.
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:09:02 #133
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40789512
ik ben het met nolius eens aan het begin van de discussie, meningen van mensen over links of rechtse de nos moeten niet als maatstaf genomen worden om te bepalen wat ze daadwerkelijk zijn. Je zou beter nieuwsitems moeten tellen of uitzendtijd. Meningen zijn onderhevig aan kuddedenken.
pi_40789545
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:01 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Bedankt voor je fantastische inhoudelijke reactie, jouw manier van argumenteren is een lichtend voorbeeld voor iedereen hier op FOK.
Ja, dank je. Ik (en ook anderen) heb hier inderdaad al uitgebreid gezet wat ik er van vond. En toch komen mensen zoals jij weer terug met: "Ik snap niet dat Hans Laroes er nog zit". Erg vermoeiend inderdaad.
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:10:14 #135
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40789546
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:01 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik wordt echt gestoort van dit soort reacties, je wint er de discussie niet mee ofzo. totaal overbodig.
pi_40789626
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:10 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik wordt echt gestoort van dit soort reacties, je wint er de discussie niet mee ofzo. totaal overbodig.
Zie jij hier een argument in staan dan. Dat zijn eerder reacties waar ik me aan stoor op fok.

Anyway, Nolius zegt dus "Het is een menselijk foutje, helemaal niet erg, kan gebeuren" en ik zeg "het is een enorme journalistieke fout en geeft de sensatiebelustheid weer van de NOS".
pi_40789735
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:14 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Zie jij hier een argument in staan dan. Dat zijn eerder reacties waar ik me aan stoor op fok.

Jij hebt in een paar minuten ruim 16-duizend reacties doorgenomen?
quote:
Anyway, Nolius zegt dus "Het is een menselijk foutje, helemaal niet erg, kan gebeuren" en ik zeg "het is een enorme journalistieke fout en geeft de sensatiebelustheid weer van de NOS".
Lees het stuk van SCH nog eens. Het was blijkbaar gewoon een fout van iemand. Dat kan toch gebeuren?

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Het is niet anders.
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:19:44 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_40789773
Hans Laroes moet inderdaad opstappen met z'n geschipper en het populariseren van de NOS. Ik vind z'n pogingen om het NOS journaal meer op het RTL nieuws te laten lijken door 'de stem van de straat' (lees: achterlijke mongolen zonder opleiding op wiens mening niemand zit te wachten) te brengen helemaal niets.

Maar wat dit incident met zijn positie te maken heeft ontgaat me volkomen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40789910
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:18 schreef Nolius het volgende:

Lees het stuk van SCH nog eens. Het was blijkbaar gewoon een fout van iemand. Dat kan toch gebeuren?

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Het is niet anders.
Jawel, het was een fout van iemand, en ik vind het een hele grote fout. Er zijn bepaalde (meestal hoge, goedbetaalde en verantwoordelijke) functies waarbij je een grote verantwoordelijkheid draagt. Als er een grote fout wordt gemaakt in het ministerie van Verdonk moet ze opstappen, hetzelfde geldt voor de hoofdredactie van de NOS vind ik.
pi_40789953
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:19 schreef speknek het volgende:
Hans Laroes moet inderdaad opstappen met z'n geschipper en het populariseren van de NOS. Ik vind z'n pogingen om het NOS journaal meer op het RTL nieuws te laten lijken door 'de stem van de straat' (lees: achterlijke mongolen zonder opleiding op wiens mening niemand zit te wachten) te brengen helemaal niets.
Getverredemme ja, met die walgelijke Marga van Praag en haar debiele 'reportages van de straat'
pi_40790011
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:25 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Jawel, het was een fout van iemand, en ik vind het een hele grote fout. Er zijn bepaalde (meestal hoge, goedbetaalde en verantwoordelijke) functies waarbij je een grote verantwoordelijkheid draagt. Als er een grote fout wordt gemaakt in het ministerie van Verdonk moet ze opstappen, hetzelfde geldt voor de hoofdredactie van de NOS vind ik.
Nou, ik vind het allemaal erg overtrokken. Het was er binnen een halve minuut alweer vanaf. Roepen om iemands hoofd heeft totaal geen zin. Dan kun je hoofden (en vertrekregelingen) blijven eisen...
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:27 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Getverredemme ja, met die walgelijke Marga van Praag en haar debiele 'reportages van de straat'
Ja, ik ben er ook geen fan van. Maar ja... het is wat de 'kijker' wil. En de NOS is er nu eenmaal niet alleen voor de hoogopgeleiden, maar ook voor anderen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:16:16 #142
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_40794318
quote:

Maar mensen zitten zeker wel op jouw mening te wachten?

Misplaatste arrogantie.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:46:15 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_40794980
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:16 schreef ethiraseth het volgende:
Maar mensen zitten zeker wel op jouw mening te wachten?

Misplaatste arrogantie.
zelfkennis.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40795658
quote:
Dat vind ik nou een veel inhoudelijker opmerking dan al die links-rechts opmerkingen over de NOS. Ik ben het voor een groot deel met je eens al zie ik het dilemma van Laroes wel en is zijn beleid in mijn ogen teveel een knieval voor de populistische roep die na Fortuyn is ontstaan. De media zouden te ver van de mensen af staan en dergelijke, daarom wordt er ineens de straat op gegaan. Ik vind dat in ieder geval het Journaal zich daar niet teveel mee moet bezig houden. Een van de programma's waar ik voor werk (Stand.nl) doet al en is daar wellicht beter geschikt voor en dat programma is al erg genoeg
quote:
Exact - niets. Wat genverbrander zegt dat iemand om deze fout moet opstappen, vind ik onzinnig. Dan kan je aan de lopende band wisselen van leiding. Het gaat er om hoe er met zo'n fout wordt omgegaan en de NOS heeft adequaat gehandeld door direct in te grijpen en openlijk en eerlijk excuses aan te bieden.

Ik denk ook niet dat je in het algemeen kunt stellen dat er niks van de interne communicatie bij de NOS deugt maar in dit geval schortte daar wel wat aan inderdaad. Het verhaal is trouwens wel gecheckt en er werden ook direct vraagtekens bij dit hotmailpersbericht gezet. Het is dus niet zo dat 'de NOS' dit doet. Er ging iets goed mis en wellicht dat hierdoor het systeem moet worden veranderd, dat er altijd een eindredacteur aan te pas moet komen voordat een bericht de wereld in gaat ofzo, maar ook dan nog kunnen er fouten gemaakt worden.
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:54:31 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_40796556
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:23 schreef SCH het volgende:
De media zouden te ver van de mensen af staan en dergelijke, daarom wordt er ineens de straat op gegaan. Ik vind dat in ieder geval het Journaal zich daar niet teveel mee moet bezig houden.
Ja, dat is een beetje mijn punt. Als er nou niets dergelijks te vinden is in medialand, dan vind ik het terecht. Maar naar mijn mening vullen RTL en SBS de niche al, dan vind ik het niet erg dat het NOS een elitaire grachtengordel omroep blijft. Geef mij maar gewoon iets kwalitatief hoogstaands.
Maar Laroes gaat het niet om het ideologisch geven wat de kijker wil of iets dergelijks. Dat is me althans niet opgevallen in de interviews. Laroes wil de kijkcijferslag winnen van de commercielen. Maar daar is de publieke omroep imo niet voor.
pi_40796720
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:54 schreef speknek het volgende:
Maar Laroes gaat het niet om het ideologisch geven wat de kijker wil of iets dergelijks. Dat is me althans niet opgevallen in de interviews. Laroes wil de kijkcijferslag winnen van de commercielen. Maar daar is de publieke omroep imo niet voor.
Dat vraag ik me af hoor. Laroes heeft een stukje van de ideologie van zijn voorganger overgenomen, dat was een echte Fortuynist en die heeft heel erg die koers ingezet. Kut, kan niet op zijn naam komen, 1 van die 2 broers uit Rotterdam. Oh ja, Haasbroek. Die was daar erg voor, voor laagdrempeligheid en popularisering etc. Laroes heeft dat meegenomen om dat hij de kritiek op het journaal serieus neemt. Kijkcijfers zullen wel meespelen maar het NOS-journaal heeft wat dat betreft nooit een probleem gehad en kent een ongekende luxe-positie en onbedreigdheid als het om de kijkcijfers gaat.
pi_40797092
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, dat is een beetje mijn punt. Als er nou niets dergelijks te vinden is in medialand, dan vind ik het terecht. Maar naar mijn mening vullen RTL en SBS de niche al, dan vind ik het niet erg dat het NOS een elitaire grachtengordel omroep blijft. Geef mij maar gewoon iets kwalitatief hoogstaands.
De 'civiele-journalistiek' is al heel lang een issue binnen de journalistiek in het algemeen hoor. Dus dat is niet iets waar de NOS mee bezig is.

Ik vind het veel erger dat ze www.nosheadlines.nl zijn gestart om jongeren te trekken. Niet echt mijn ding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')