Dat snap ik maar denk dat Brunette alleen maar bedoelt,dat sommige die opleiding/baan/geld hebben er normaal over doen en natuurlijk wel trots zijn op wat ze bereikt hebben. en dat andere misschien zelfs minder bereikt hebben,maar er ongelovelijk over opscheppen 'met kijk mij eens''quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:18 schreef livEliveD het volgende:
De wil om ergens beter in te zijn dan andere. Kan opleiding, geld, werk of zelfs postcount zijn. Voel je je goed bij als mens I guess. Een 8 halen is leuker als de rest een 7 dan als de rest een 9 heeft![]()
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:11 schreef Brunette het volgende:
Waarom heeft de ene persoon wél de behoefte om ergens (bijv: opleiding,leven,materie etc.) over op te scheppen en de andere niet? Wat zet hem of haar ertoe aan om iedereen of bepaalde personen duidelijk te maken hoe geweldig hij/zij het wel niet heeft? Komt dat uit onzekerheid of het zoeken naar bevestiging?
Dus je opleiding of positie draait om neuken?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En uiteindelijk draait het gewoon allemaal om neuken
Klinkt stom, maar vaak indirect wel.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:42 schreef Brunette het volgende:
[..]
Dus je opleiding of positie draait om neuken?![]()
waar maak je je eigenlijk druk om als je een goede opleiding hebt, een fijn leven en soms heel veel geld?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:42 schreef Brunette het volgende:
[..]
Patsen met goeie opleiding --> andere geslacht imponeren --> neukenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:42 schreef Brunette het volgende:
[..]
Elke bocht van de busrit waar ik het over heb was nasty, en toen ik de brug zag had ik zoiets van "damn", maar zo erg als ik het schreef was het niet.quote:Toen we de laatste dodelijke chicane hadden gehad, konden we de brug zien. En deze brug was niet te vergelijken met een 1 of andere brug uit nederland. Deze brug dwong respect af als een dikke Hells Angel met een ketting in zijn handen.
Als iemand zich voorstelt als "Professor Dokter Jansen", heb ik zoiets van "HAHAHA, SUKKEL!"quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:50 schreef MrJayMan het volgende:
Waarom is het verkeerd te laten zien wat je hebt bereikt, wat je bezit of hoe goed je bent? Dat is weer typisch Nederlands. Bijv. een titel behalen door een studie te volgen om die vervolgens nergens in terug te laten komen. Bescheidenheid, dat is zo prettig, dan schop je niemand tegen het zere been.
In onze maatschappij weet we maar al te goed wat er mis is met anderen en met onszelf. De minpunten, nadelen en tekortkomingen zijn binnen 2 tellen gevonden. Maar de nadruk leggen op wat goed is aan jezelf, waar je echt sterk in bent, wat fijn aan je is, laat dat vooral niet zien. Want dan ben je een patser, een opschepper, een proleet, etc. Het negatieve oordeel ligt alweer klaar.
Kortgezegd vind ik het een tekortkoming van onze maatschappij dat er zo bekrompen naar elkaar (en vaak ook naar jezelf) gekeken wordt i.p.v. uitgesproken trots, zoals dat bijv. in andere culturen wel de gewoonte is (bijv. Thailand).
ik vind dit toch echt shrink-van-de-koude-plank-gelul.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:53 schreef Brunette het volgende:
Zelf denk ik dat zulk gedrag voortkomt uit onzekerheid. Sommige mensen willen zich gewoon beter voelen (hun kleine ego iets meer opkrikken) door zichzelf in verband te brengen met materie of een hogere positie. Hierbij willen ze bevestiging van anderen en gaan hiermee door totdat ze horen wat ze willen horen. Ze willen van anderen bevestigd krijgen dat zij ook 'iemand' zijn en dat zij ook een 'waarde' hebben.
?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind dit toch echt shrink-van-de-koude-plank-gelul.
ik ken genoeg mensen die het gemaakt hebben, juist door hun kleine ego.
Daar is niks mis mee, maar als je daar geen behoeft aan hebt, waarom zou je jezelf dan forceren?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:50 schreef MrJayMan het volgende:
Waarom is het verkeerd te laten zien wat je hebt bereikt, wat je bezit of hoe goed je bent? Dat is weer typisch Nederlands. Bijv. een titel behalen door een studie te volgen om die vervolgens nergens in terug te laten komen. Bescheidenheid, dat is zo prettig, dan schop je niemand tegen het zere been.
In onze maatschappij weet we maar al te goed wat er mis is met anderen en met onszelf. De minpunten, nadelen en tekortkomingen zijn binnen 2 tellen gevonden. Maar de nadruk leggen op wat goed is aan jezelf, waar je echt sterk in bent, wat fijn aan je is, laat dat vooral niet zien. Want dan ben je een patser, een opschepper, een proleet, etc. Het negatieve oordeel ligt alweer klaar.
Kortgezegd vind ik het een tekortkoming van onze maatschappij dat er zo bekrompen naar elkaar (en vaak ook naar jezelf) gekeken wordt i.p.v. uitgesproken trots, zoals dat in andere culturen wel de gewoonte is (bijv. Thailand).
bescheiden mensen die op het juiste moment het juiste zeggen?quote:
Je zegt 'het kan me niets schelen' vervolgens kots je er op, lach je die mensen uit. Dan denk ik, het doet je blijkbaar heel wat. Je ziet niet meer of ze aardig zijn, of leuk want je oordeel is al geveld: sukkels.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:54 schreef P8 het volgende:
[..]
Als iemand zich voorstelt als "Professor Dokter Jansen", heb ik zoiets van "HAHAHA, SUKKEL!"
Waarom zou je je prestaties meteen duidelijk maken? Om meteen meer aanzien te krijgen? Mij kan het geen drol interesseren of iemand 10 masters op zijn naam heeft staan en 15263023 euro per jaar verdiend, of dat hij nooit zijn school heeft afgemaakt en vuilnisman is.
Ik vind het veel belangrijker dat iemand gezellig is. En iemand die graag duidelijk laat merken wat hij heeft gepresteerd, maakt de sfeer niet beter imho. Je leert iemand ook wel kennen door er gewoon mee te praten en min of meer te vragen naar prestaties.
in de meeste landen waar 'het volk' het voor het zeggen krijgt vermoorden ze als eerst de intelligentia en plunderen ze de huizen van rijke mensen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:00 schreef MrJayMan het volgende:
[..]
Je zegt 'het kan me niets schelen' vervolgens kots je er op, lach je die mensen uit. Dan denk ik, het doet je blijkbaar heel wat. Je ziet niet meer of ze aardig zijn, of leuk want je oordeel is al geveld: sukkels.
Waarom die minachting in onze cultuur voor mensen die trots zijn?
Euh heb ik ergens in mijn post gezegd dat kleine ego's niks kunnen bereiken?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ken genoeg mensen die het gemaakt hebben, juist met hun kleine ego.
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:03 schreef Brunette het volgende:
[..]
Euh heb ik ergens in mijn post gezegd dat kleine ego's niks kunnen bereiken?![]()
Ik zei dat kleine ego's hun prestaties gebruiken om hun ego's op te krikken, want waarom zou je de hele wereld duidelijk moeten gaan maken wat jij allemaal bereikt hebt?
Trots zijn op jezelf is prima en gezond, maar als je dat steeds wilt gebruiken om je te bewijzen tegenover anderen, vind ik niet echt gezond en het is ook moeilijk vol te houden.
Lezen dus.
omdat die trots nergens op slaat. Als iemand trots is op iets, hoeft hij dat niet met mij te delen, want het interesseert me geen hol. Maar het ligt ook totaal aan de houding van de gene die opschept. Als iemand het op een bescheiden manier doet kan het best somsquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:00 schreef MrJayMan het volgende:
[..]
Je zegt 'het kan me niets schelen' vervolgens kots je er op, lach je die mensen uit. Dan denk ik, het doet je blijkbaar heel wat. Je ziet niet meer of ze aardig zijn, of leuk want je oordeel is al geveld: sukkels.
Waarom die minachting in onze cultuur voor mensen die trots zijn?
precies.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bescheiden mensen die op het juiste moment het juiste zeggen?
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:14 schreef het.ismij het volgende:
Ik denk ook dat het een stukje onzerkerheid is bij veel mensen die opscheppen.
Ze willen laten zien (en niet alleen aan zichzelf) dat ze iets bereikt hebben.
Ook als ik een master haal in natuurkunde (waar ik nu nog niet heel veel vertrouwen in hebquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:21 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat mensen die zich er aan irriteren zelf niet zo succesvol zijn eik.
Dat weet ik niet zo zeker, maar ik sluit dat ook niet uit, maar stel je eens voor dat je met iemand aan het praten bent en hij/zij is telkens het onderwerp van gesprek, dan denk ik dat je dat best wel irritant zou vinden, toch?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:21 schreef zoalshetis het volgende:
mensen die de hele tijd "ik" gebruiken zijn dominant. hangt van hun verdiensten af of ze arrogant mogen zijn of niet. denk ik .quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:28 schreef Brunette het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zo zeker, maar ik sluit dat ook niet uit, maar stel je eens voor dat je met iemand aan het praten bent en hij/zij is telkens het onderwerp van gesprek, dan denk ik dat je dat best wel irritant zou vinden, toch?![]()
Ik vind verdiensten niet echt een "vrijbrief" om arrogant te kunnen/mogen zijn. Arrogantie vind ik sowieso ongepast.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mensen die de hele tijd "ik" gebruiken zijn dominant. hangt van hun verdiensten af of ze arrogant mogen zijn of niet. denk ik .
dat denk k ook niet zo zeer. k denk dat het meer en soort minderwaardigheid voelen is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:21 schreef zoalshetis het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |