abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40680522
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Kunnen sommige mensen me eens uitleggen waar dat wantrouwen tegen de westerse regeringen vandaag komt? En het idee dat westerse regeringen bewust zelf aanslagen zouden plegen of in scene zetten om hun "macht" te vergroten.

Of is dat meer iets voor een appart topic? Sp3c?
Alsjeblieft een apart topic, laten we het hier over de feiten hebben en over hoe&wat. Niet al dat conspiracy-gedoe, die mensen mogen zich op de FP melden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40680594
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:12 schreef _The_General_ het volgende:
Kunnen sommige mensen me eens uitleggen waar dat wantrouwen tegen de westerse regeringen vandaag komt? En het idee dat westerse regeringen bewust zelf aanslagen zouden plegen of in scene zetten om hun "macht" te vergroten.

Of is dat meer iets voor een appart topic? Sp3c?
Je moet gewoon elke regering wantrouwen als het gaat om veiligheid, defensie, buitenlandse politiek en dat soort zaken. Het verleden heeft vaak genoeg uitgewezen hoe het volk gemanipuleerd wordt. En GB is daar bijzonder goed in. Remember de Falklandoorlog, waardoor (ondanks oorlogsmisdaden) Thatcher herkozen werd? Ik zeg daarmee niet dat dit incident in scene gezet is. In tegendeel. De terroristen hadden een goede reden om nu iets van zich laten horen. De timing zou geklopt hebben. De vraag is wel of het zo groot uitgemeten moet worden, omdat ik denk dat ze het hier dagen over gaan hebben, en welk nieuws zou het kunnen verdringen? Altijd sceptisch blijven.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:21:26 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_40680596
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:39 schreef Bayswater het volgende:
Je vergeet dat we voor de helft onder water komen te staan vanwege de stijging van de zeespiegel, ondersoeker.
Jij gelooft een rapport van de CIA? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:23:23 #54
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_40680644
Complottheoriedenkers moeten niet zo genoemd worden. Ze denken namelijk helemaal niet na. Complottheorieimbecielen zou beter zijn.

Goede zaak dat de westerse wereld die mislukte zandmoslims de baas kan zijn op deze manier. Ik weet nog wel hoe kwaad ik was op 11 september. Een schande hoe je je zo tegen de westerse wereld kan keren, puur uit jaloezie natuurlijk.

Wat mij betreft mogen ze op de pijnbank zonder een proces. Van deze mensen moeten ze alle "rechten van de mens" afnemen.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_40680676
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je moet gewoon elke regering wantrouwen als het gaat om veiligheid, defensie, buitenlandse politiek en dat soort zaken. ? Altijd sceptisch blijven.
Natuurlijk ben ik sceptisch tegenover de media en regeringen. Maar ik vind het een stap verder gaan om te denken dat regeringen er een geheime agenda op na houden om ons bang te maken voor moslims, een derde wereldoorlog te ontketenen en een wereldheerschappij na te streven.

Ik snap niet waarom mensen altijd moeten doorslaan in hun wantrouwen, vele slaan zelfs door tot op een punt dat naar mijn mening gevaarlijk is voor hun dagelijks functioneren.
pi_40680753
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik sceptisch tegenover de media en regeringen. Maar ik vind het een stap verder gaan om te denken dat regeringen er een geheime agenda op na houden om ons bang te maken voor moslims, een derde wereldoorlog te ontketenen en een wereldheerschappij na te streven.

Ik snap niet waarom mensen altijd moeten doorslaan in hun wantrouwen, vele slaan zelfs door tot op een punt dat naar mijn mening gevaarlijk is voor hun dagelijks functioneren.
Regeringen hebben vaak iets te verbergen. Kleine dingen maar soms ook misdaden. Vergeet niet dat verkiezingen ook altijd invloed hebben. In GB is nu ook een machtsstrijd gaande. In dit geval geloof ik geen enkel complot denk alleen dat sommige mensen handig gebruik gaan maken van de aandacht rond deze zaak.
pi_40680801
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:23 schreef faberic het volgende:

Goede zaak dat de westerse wereld die mislukte zandmoslims de baas kan zijn op deze manier. Ik weet nog wel hoe kwaad ik was op 11 september. Een schande hoe je je zo tegen de westerse wereld kan keren, puur uit jaloezie natuurlijk.
Ja, man de miljardair Osama bin Laden was jaloers op het westen toen hij de aanslagen van 11/9 plande Man ga je eens verdiepen in het waarom van Al Qaida en Osama bin Laden, dan mag je misschien met de grote jongens hier meepraten
pi_40680838
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:19 schreef Bayswater het volgende:
Heel toevallig dat dit precies plaatsvindt vlak voor een offensief van Israel waar de wereld verdeeld over denkt. De westerse propagandamachine draait weer op volle toeren door angst te zaaien
Dan ga je toch! Naar één van die islamitische landen, waar je lekker vrij kunt leven!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:32:57 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_40680871
Conspiracytheoristen zijn dezelfde slag mensen als evolutiebashers, mensen die de relativiteitstheorie aanvallen, geloofsfundamentalisten en holocaustontkenners. Mensen met weinig feitelijke kennis, een hang naar romantische, bovennatuurlijke invullingen van het gebrek aan kennis, en tegelijkertijd faalangst dat je ergens echt in verdiepen je beeldvorming aan diggelen brengt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_40680875
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:31 schreef more het volgende:

[..]

Dan ga je toch! Naar één van die islamitische landen, waar je lekker vrij kunt leven!
In Libanon was het goed toefen de laatste jaren
pi_40680903
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, man de miljardair Osama bin Laden was jaloers op het westen toen hij de aanslagen van 11/9 plande Man ga je eens verdiepen in het waarom van Al Qaida en Osama bin Laden, dan mag je misschien met de grote jongens hier meepraten
Je hebt ook andere jaloezie, bijvoorbeeld dat het Westen bepaald wat er gebeurd in de Wereld.
pi_40680916
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:24 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Laat die regeringen dan eens echt alle feiten netjes op een rij zetten. Het probleem dat alles altijd maar gesimplificeerd moet worden voor het volk, standpunten worden zwart wit gemaakt.

Zie hierboven alleen alweer een typische fokreactie.

Ik denk niet dat regeringen er een dubbele agenda op na houden ik ben wel vanmening dat men ook eerlijk over gemaakte fouten zou moeten zijn. Ik denk wel dat een gedeelte van de media totaal niet weet waar men mee bezig is. Tegenwoordig wordt het hoor en wederhoor verhaal bijna nooit meer teogepast dat doet natuurlijk de journalistieke integriteit weinig goed.

actie = reactie. Maar dat geldt ook voor onze regeringen en de wespennesten waarin men zich in begeeft. Dat op een geven moment de wespen zich tegen hun keren dat moet men dan ook eens eerlijk zeggen dat men idd wat verkeerde keuzes in het verleden gemaakt heeft.

Op dit moment is het zo dat er zogenaamd nooit iets door een regering zelf fout wordt gedaan. ls het al gebeurd wordt het zo snel mogelijk onder het tapijt geveegd zodat de massa het maar weer zo snel mogelijk vergeet.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:35:57 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_40680925
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja, man de miljardair Osama bin Laden was jaloers op het westen toen hij de aanslagen van 11/9 plande
Ja. Hij kon het niet verkroppen eerst speelbal van de Russen en toen van de Amerikanen te zijn, en daarna te zien hoe de Amerikanen het regime in Saoedie-Arabie onder controle hadden. Dit terwijl Saoedie-Arabie het land van Mohammed is, die de rest van de wereld onder controle zou moeten hebben, in plaats van andersom.
pi_40680932
eigenlijk is de aanslag al gelukt zonder dat hij is uitgevoerd.
Ze hebben namelijk weer angst gezaaid en een berg media aandacht gekregen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:37:28 #65
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_40680947
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:36 schreef venomsnake het volgende:
eigenlijk is de aanslag al gelukt zonder dat hij is uitgevoerd.
Ze hebben namelijk weer angst gezaaid en een berg media aandacht gekregen..
precies precies
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_40680966
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:34 schreef more het volgende:

[..]

Je hebt ook andere jaloezie, bijvoorbeeld dat het Westen bepaald wat er gebeurd in de Wereld.
Ja zo fijn dat we met 6 miljard mensen op 1 geglobaliseerde wereld leven, maar onze westerse levenstijl/ denkwijzes/kapitalisme wel door 600 miljoen mensen aan de overige 5.4 miljard willen opdringen.
pi_40680986
quote:

[..]

huh .. dus als je land bezet is en je wil die bezetters weg hebben dan is dat jaloezie ?
pleased to meet you
pi_40681044
quote:

[..]

Bij Osama bin Laden ging het niet per se daarom in het begin. Het ging hem om de Amerikaanse aanwezigheid in zijn moederland (je zou het jaloezie kunnen noemen dat het Saudische koningshuis Amerika koos om Saudi Arabie tegen Saddam te beschermen en Bin Laden met zijn priveleger) en pas later, na 11/9 hij de hele westerse wereld de oorlog verklaarde om een soort van tweedeling te creeren tussen oost en west. Hij had geluk dat Bush net zo simpel dacht over de verhoudingen in de wereld zodat er ook echt een tweestrijd lijkt te zijn gekomen.
pi_40681112
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:32 schreef speknek het volgende:
Conspiracytheoristen zijn dezelfde slag mensen als evolutiebashers, mensen die de relativiteitstheorie aanvallen, geloofsfundamentalisten en holocaustontkenners. Mensen met weinig feitelijke kennis, een hang naar romantische, bovennatuurlijke invullingen van het gebrek aan kennis, en tegelijkertijd faalangst dat je ergens echt in verdiepen je beeldvorming aan diggelen brengt.
wat heerlijk simplistisch, dit hokjesdenken .. maar tja, het bespaart je iig de moeite om zelf ergens over na te denken ..
pleased to meet you
pi_40681157
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:23 schreef faberic het volgende:
Complottheoriedenkers moeten niet zo genoemd worden. Ze denken namelijk helemaal niet na. Complottheorieimbecielen zou beter zijn.

Wat mij betreft mogen ze op de pijnbank zonder een proces. Van deze mensen moeten ze alle "rechten van de mens" afnemen.
En ziehier iemand die perfect gebrainwashed is door de westerse propaganda.

ohw, fuck jij niet, hun wel
uiteraard.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_40681333
Ik hoor helemaal niemand van de privacy-fanboys roepen dat ze onwetteig en A-moreel zijn afgeluisterd enzo?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:55:13 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_40681447
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:44 schreef moussie het volgende:
wat heerlijk simplistisch, dit hokjesdenken .. maar tja, het bespaart je iig de moeite om zelf ergens over na te denken ..
Soms zijn dingen heel simpel. Maar ik snap het wel hoor, als je nooit echt over moeilijke dingen het hoofd hebt hoeven breken, zou ik ook achter de simpelste dingen hele moeilijke complotten gaan bedenken.
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 12:56:48 #73
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40681500
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 09:05 schreef haaahaha het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6BC3E76D56D62.html

Zo zie je maar weer, het voorkomen van aanslagen vindt itt wat sommige complottheorie-gelovers denken wel degelijk plaats.
Behalve de aanslagen die ze zelf uitvoeren.

Maar goed, we zullen zien wat er overblijft van deze "Mass-murder on unimaginable scale" en TERROR PLOT die momenteel mijn scherm vult.

*Terror Alert Raised to RED*

**Severe Risk of imminent Attack**

donderdag 10 augustus 2006 @ 12:57:25 #74
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40681520
Behoorlijk moe word je van dat geneuzel over regeringen die angst proberen aan te jagen. Wie is er hier nou paranoide, wie probeert er hier nou angst aan te jagen denk ik dan. Geloof me, als je in een stad als Londen woont is er niets paranoide aan om je heen te kijken in de metro en willen dat de politie verdachten oppakt.
Dat gezever over angst aanjagen... Als je een jaar geleden in een londense dubbeldekbus zat had je je daar vast heel druk over gemaakt....not.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:59:59 #75
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40681603
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:44 schreef moussie het volgende:

[..]

Als er een ding is wat op valt aan conspiristen is dat ze nou juist niet voor zichzelf denken, enkele uitzonderingen daargelaten.
Alles op de automatische piloot herhalen, ook al zijn de aangedragen "feiten" en "argumenten" al duizend keer weerlegt.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')