Pff, stuurtje gesloopt. Maarja hij had geluk dat die doorvloog en geen boom raakte, anders had het wel akeliger kunnen zijn.quote:Op maandag 25 september 2006 22:18 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond vanavond trouwens ergens een filmpje van Trainspotter in actie op de erg stoere wedstrijd van vorige week in het Belgische Winterslag. Die met de blauwe smurfenschoentjes ben ik: http://jef.hypersoft.be/Mijn%20terril%20winterslag/S6001394.AVI
Op die afdaling ging het overigens niet altijd helemaal goed: http://student.kuleuven.be/~m9919654/gproelpaulissen.wmv
Dat was Roel Paulissen niet hoor. Het was tijdens de Grand Prix Roel Paulissen, die overigens door hemzelf werd gewonnen.quote:Op maandag 25 september 2006 22:34 schreef Gripper het volgende:
Zo, die paulissen komt er nog verdomd goed vanaf voor iemand die er zo hard af stuitert
Aha, op die fietsquote:Op dinsdag 26 september 2006 08:53 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat was Roel Paulissen niet hoor. Het was tijdens de Grand Prix Roel Paulissen, die overigens door hemzelf werd gewonnen.
Lijkt wel een korte DH afdaling, met bomen die langs parcours zijn ingetaped met kussens. Of is dit voor XC wedstrijden vrij normaal?quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Zjwegel het volgende:
Damn die vliegen me ff daar naar onder, hoeveel procent was die afdaling wel niet?
Dat was het laatste stukkie wel 75% denk ik, maar je kon hem daar in principe goed laten lopen. Het eerste stukje was minder steil, maar toch lastiger.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:50 schreef Zjwegel het volgende:
Damn die vliegen me ff daar naar onder, hoeveel procent was die afdaling wel niet?
Op Nederlandse parcoursen kan ik zo snel geen passage bedenken die hiermee overeen komt. Het is al moeilijk te vinden en dan nog durft een organisatie het vaak gewoon niet aan. 'De trap' in Arnhem is zo'n beetje het meest technische wat je hier vindt. In België doen ze nooit zo moeilijk, daar komen zulke afdalingen regelmatig voor in zowel in XC-wedstrijden als marathons. De wedstrijd in Malmedy afgelopen zomer was wat dat betreft echt geweldig. Dat was nog eens echt mountainbiken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:20 schreef Skwish het volgende:
Lijkt wel een korte DH afdaling, met bomen die langs parcours zijn ingetaped met kussens. Of is dit voor XC wedstrijden vrij normaal?
Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:54 schreef Trainspotter het volgende:
Op Nederlandse parcoursen kan ik zo snel geen passage bedenken die hiermee overeen komt. Het is al moeilijk te vinden en dan nog durft een organisatie het vaak gewoon niet aan. 'De trap' in Arnhem is zo'n beetje het meest technische wat je hier vindt.
Is die trap onderdeel van een van de routes?quote:Op woensdag 27 september 2006 08:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!
In stadspark klarendal wordt elk jaar het NSK gehouden, en je mag er ook alleen dan fietsen. De rest van het jaar is het grootste deel van het park gesloten voor fietsers, er zijn alleen een paar gewone fietspaden.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is die trap onderdeel van een van de routes?
ik krijg de hardrock 07quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:49 schreef FHR het volgende:
Afgelopen weekend weer eens in Nijmegen gefietst. De groene en rode route samen gedaan, mooie afstand. Alleen had de route van mij nog iets meer single-track en technische secties mogen hebben. Niet zo veel mogelijkheden voor 'air-time' . Maar toch een aanrader!
Oh ja en de bikes voor 2007 staan op de site van Specialized. Gelukkig hebben ze de 2006 Enduro nog steeds in het assortiment (niet dat ik geld heb, maar toch....). Ik ben erg benieuwd naar de Enduro SL, hoe die getest gaat worden. Tot nu toe wel goede verhalen over gelezen, maar de voorvork heeft wel erg weinig clearance en de levensduur moet natuurlijk nog bewezen worden. Ook waren nog niet alle artikelen er helemaal uit over de werking van de achterdemper. De nieuwe vorm is ook even wennen, ik vond de oude er stoerder uit zien. De nieuwe lijkt ook wat meer 'rechtop' te staan.
En als we toch met filmpjes bezig zijn, een eigen creatie: Klik
Ik kom daar ook wel eens, maar waar zitten die hele steile stukken dan? De meeste die vanaf de noord-kant naar die grote afgraving gaan vallen toch wel mee? Ik bedoel die afgraving waar aan één kant gras groeit met wat autobanden ala motor-cross-baan erin en aan de andere kant wat metalen hokjes tussen zandhopen ofzo.quote:Op woensdag 27 september 2006 08:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ken ook zo snel maar één stukje waar een afdaling te realiseren is die zo steil is, dat is bij Lunteren. Een oude zandafgraving, met vrij steile wanden. De trap bij Klarendal is inderdaad voor nederlandse begrippen erg bruut!
Nee hoor, dat lijkt me prima. Zo op het eerste gezicht zien ze er goed uit. Ze moeten alleen wel passen. Ik ben zelf altijd wel effe bezig voordat ik een model heb dat lekker zit.quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:54 schreef spooky1234 het volgende:
Ik ga mn gare oude mountainbike verkopen (zo een redelijk stoer uitziend maar kwalitatief waardeloos model, ooit gekocht voor 700 gulden ofzo, geen klikpedalen, geen voor en achtervering, slechts 21 versnellingen, cheapo V-brakes. Wat zou zoiets nog opbrengen? 20 euro ofzo? [quote]
Zoiets ja, wellicht dat iemand er nog 50 euro voor wil betalen.
[quote]
SPD schoenen voor 49 euro is best cheap, te cheap om goed te zijn?
De frames van Nishiki zijn op zich prima. Oudere NIshiki's zijn vaak wel afgemonteerd met niet al te beste eigen merk of early-days onderdelen van Truvativ. Cube heeft vrijwel altijd een goede combinatie van frame en onderdelen.quote:Ik ben getipt over Nishiki omdat die goede prijs-kwaliteit verhouding zouden hebben maar zie hier dat jullie het allemaal hebben over Cubes?
Dat lijkt me correct.quote:Ik ben 182 lang dus ik zat te denken aan een 19 inch. 18 is dan echt te klein maar 20 zou ook kunnen toch?
Nee hoor. Als je in korte broek rijdt heb je toch ook geen kniebeschermers aan? Nou goed, ik niet althans.quote:Oh en stel ik heb een lange fietsbroek aan, heb ik dan ook kniebeschermers nodig of gaat dat niet samen?
Gewoon proppen ja. Eventueel het achterwiel en het zadel eraf en een bike past nog in een boodschappenwagen. Je hebt overigens ook dragers waar je geen trekhaak voor nodig hebt. Kijk maar eens op de site van Thule ofzo.quote:Laatste vraag voor nu nu is; hoe kan ik het beste dat ding vervoeren. Ik heb een VW Golf zonder trekhaak (fietsdragers monteer je daarop toch?). Voor die paar keer per jaar dat ik mee naar limburg wil rijden, is het aan te raden om voorwiel af te halen en dat ding in de hatchback te proppen?
Die bedoelde ik ook ja, de Noordrand. vooral de stukken waar veel boompjes staan. Als daar tussen die bomen wat ruimte was, zou je volgens mij een ernstig technische afdaling kunnen realiserenquote:Op woensdag 27 september 2006 18:27 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik kom daar ook wel eens, maar waar zitten die hele steile stukken dan? De meeste die vanaf de noord-kant naar die grote afgraving gaan vallen toch wel mee? Ik bedoel die afgraving waar aan één kant gras groeit met wat autobanden ala motor-cross-baan erin en aan de andere kant wat metalen hokjes tussen zandhopen ofzo.
Vanavond wel even gaan fietsen na m'n werk, maar te kort om daar naartoe te kunnen gaan. Misschien morgenochtend als 't droog is even een rondje die kant op maken voor de afwisseling. Ik bedoel dus (voor de goede orde) de afgraving die hier aan de linkerkant is: Google maps satelliet dinges, dat kleintje dus. Er zitten zeker wel leuke paadjes tussen, alleen jammer dat 't zo klein is en de afdalinkjes zo kort. Maar aardig genoeg om je even lekker op uit te leven.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die bedoelde ik ook ja, de Noordrand. vooral de stukken waar veel boompjes staan. Als daar tussen die bomen wat ruimte was, zou je volgens mij een ernstig technische afdaling kunnen realiseren
Maar misschien stel ik het me iets te romantisch voor, en blijkt het de volgende keer dat ik daar fiets toch dat het allemaal wat minder steil was dan ik in gedachten had..
Ik ben er vandaag wezen fietsen. Leuke stuk inderdaad, veel heuveltjes en lekker slingeren tussen de bomen door. Enige minpunt is dat er vrij veel mul zand ligt, tis niet voor niets het zandenbosquote:Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Venco16 het volgende:
[..]
En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurd
Ohw ok, mooi! Ja mul is het op sommige stukken wel aardig. Al heet het stuk bos daar trouwens wel anders(bij motorcross baan, die slingerpaadjes). In ieder geval mooi dat je het gevonden hebt.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik ben er vandaag wezen fietsen. Leuke stuk inderdaad, veel heuveltjes en lekker slingeren tussen de bomen door. Enige minpunt is dat er vrij veel mul zand ligt, tis niet voor niets het zandenbos
Halverwege nog een fikse onweersbui over ons heen gehad, wat dan weer als voordeel had dat het zand wat minder mul was. Helaas bleef het wel meer aan m'n fiets plakken door de regen. Bij de zandenplas zelf even de fiets afgespoeld en toen naar de auto gefietst. Totaal ongeveer 40km gefietst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |