die spikkels moet je er nog afboenenquote:Op donderdag 14 september 2006 13:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nog maar een fototje dan:
[[url=http://img46.imagevenue.com/loc336/th_33746_IMG_1608_122_336lo.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://img9.imagevenue.com/loc413/th_33752_IMG_1609_122_413lo.JPG]afbeelding][/URL]
Zo beter?
Ik ga er vandaag heen (vrijdag)quote:Op donderdag 14 september 2006 17:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
wie gaat er zaterdag en zondag nog naar de www.mh2d.nl? ik ben daar 2 dagen lang
Je moet over het algemeen de omtrek van het wiel invullen, omdat je met dikkere (hogere) banden een kleinere omtrek krijgt dan met dunne bandjes. Dat hangt dus niet van het wiel af. Je fietscomp berekent hoevaak per seconde de sensor langskomt en vermenigvuldigt dat met de omtrek van het wiel (de afgelegde weg in 1 omwenteling)quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:51 schreef Geqxon het volgende:
Ik voel me echt een mega-noob, en met het boekje word ik niet veel wijzer
Als mijn velg + band een diameter hebben van 66cm, ofwel 25.98 inches, moet ik dan op de fietscomputer 26" invullen? Want mijn velgmaat zelf is dus iets kleiner. Maar goed, de velgmaat lijkt mij dan weer niet belangrijk, het gaat toch nog altijd om de maat van het totaal. Toch?
Waarom zou dat onmogelijk zijn? Ook met LX kan je hard fietsen. Je moet gewoon trappen als een dolle, dan ga je vanzelf hard (dit zou een cruyffiaanse spreuk kunnen zijn)quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb zonet bij een viaduct 50,3km/h gehaald, en dat lijkt mij met een Deore LX derrie-set en Schwalbe Hurricane GX banden redelijk onmogelijk
[afbeelding]
hangt ervanaf hoe kapot je erna wasquote:Op vrijdag 15 september 2006 17:07 schreef Geqxon het volgende:
De bandjes staan zoals ik er van hou: Lekker hard. En dan is de diameter dus 66cm / 25,95
De omtrek zal dan dus (66 * pi =) 207.35 cm, en dat ga ik zometeen even controlleren met de krijtstreep methode. Thx
Ik heb zonet bij een viaduct 50,3km/h gehaald, en dat lijkt mij met een Deore LX derrie-set en Schwalbe Hurricane GX banden redelijk onmogelijk
[afbeelding]
En als je niet zeker weet of je het goed hebt ingesteld, moet je even aan iemand vragen of die naast je gaat fietsen(iemand met een teller natuurlijk).quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:49 schreef Geqxon het volgende:
Naja, ik reed op het diepste punt van de viaduct 49km/h, en heb toen niet meer gekeken. Na dat ik weer omhoog was geklomen zag ik dus die 50,3km/h staan.
Ik sta er dus inderdaad wel versteld van, want imho is de combinatie die ik heb niet gemaakt voor hoge snelheden. Bij dagelijks gebruik rij ik altijd in 3 - 5, 3 - 6 of 3 - 7 (= hoogste verzet dus), met een snelheid van 25 a 30 kilometer per uur.
Nou, ik kwam zonet op 206 centimeter uit, en heb het gelijk ingetoetst. Ik ga zometeen niet voor een viaduct, maar voor de Amersfoortse berg. Die is zo steil dat er een waarschuwingsbord bij staat, incl. ultrasmooth asfalt
Als je dat veel vind moet je maar nooit hier in Zuid-limburg komen fietsenquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:22 schreef Geqxon het volgende:
Ik weet nu 98% zeker dat hij goed is ingesteld, dus dat geloof ik wel
De snelheid is met de nu correct ingestelde waarde natuurlijk wel wat lager, toch is het mij gelukt om 54,5 km/h te halen bij het afdalen van de Amersfoorte berg. Ook had ik een nieuw setje ondergoed nodig.
Zonnebril/goggle op! Mijn top (voor zover ik weet) heb ik op de DH baan in Metabief gehaald, 80km/u....off-roadquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:43 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Als je dat veel vind moet je maar nooit hier in Zuid-limburg komen fietsen
De 50km/h haal je hier zeker 3 tot 5 keer in 2 uurtjes fietsen. heb zelf een topsnelheid van 81km/h (op de MTB), is alleen jammer dat je bij zo'n snelheid tranende ogen krijgt en toch gaat denken of remmen niet wat verstandiger is met het oog op verkeer. Maar het geeft wel een kick van hier tot weet ik veel waar
La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:15 schreef Sport_Life het volgende:
Hoi .
Ik heb van de zomer gemountainbiked op Elba (eiland van/bij Italie) en dat beviel best goed, ik wil het eigenlijk wel vaker doen! Ik zat te denken om een dagje naar de Ardennen te gaan, maar dan zullen we daar wel het een en ander moeten huren (fietsen, helmpies). Waar kan ik dan het beste beginnen en wat zijn leuke locaties met beetje uitzicht, mooie natuur en waar je gewoon leuk kan fietsen! Mag best pittig zijn, we houden wel van een beetje snelheid! * Denkt terug aan de brommertijd *
En een bike-rental in de buurt is ook wel handig..
Houffalize schijnt het mountainbike-mekka van belgië te wezen. Ben er zelf jammergenoeg nog nooit geweest. Dus weet er niet veel vanaf.quote:Op zaterdag 16 september 2006 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.
Houffalize schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik nog niet gefietst helaas. Weet dus ook niks over de verhuur-kwaliteiten.
Ik ben er ook al eens naar een wedstrijd gaan kijken, en dat parcours zag er erg gaaf uit (WorldCup wedstrijd), maar is normaal niet toegankelijk. Het loopt namelijk zo hier en daar door tuinen heen en over landbouw-grond etc. Ik heb wel eens gehoord (maar kan dus niet zelf oordelen) dat de routes bij La-Roche leuker zijn.quote:Op zondag 17 september 2006 18:16 schreef Zjwegel het volgende:
Ben een jaar of 10 geleden eens een MTB wedstrijd gaan bekijken in Houffalize, en wat ik toen al zag was het gewoon DE plaats op aarde om te mountainbiken. Wil er dit jaar eens heen gaan om het te gaan proberen, hopelijk is het ook echt zo zoals het in mijn geheugen staan. Al wil een manneke van 10 iets nog wel eens groter zien dan dat het is.
Hij schijnt er nog net links en rechts naastquote:Op zondag 17 september 2006 18:50 schreef fs180 het volgende:
err.. hij zit onder je spatbord
We gaan volgende zondag naar Schoorl! . Iemand daar weleens gefietst? Schijnt niet zo heel lastig te zijn, maar wel mooi uitzicht en wat leuke afdalingen. La-Roche-en-Ardenne had ik ook ff naar gekeken, schijnt ook wel tof te zijn dus gaan we misschien later dit jaar heen.quote:Op zaterdag 16 september 2006 21:01 schreef FHR het volgende:
[..]
La-Roche-en-Ardenne is leuk om te fietsen, daar zijn iets van 8 routes uitgezet. Alleen is de kwaliteit van de huurfietsen daar over 't algemeen erg bagger. Nooit echt heel erg in verdiept omdat ik m'n eigen fietsen heb, dus misschien heb ik een verhuur-tent gemist. Of anders misschien handig om in Nederland te huren bij een beetje kwaliteits-toko.
Houffalize schijnt ook goed te zijn, maar daar heb ik nog niet gefietst helaas. Weet dus ook niks over de verhuur-kwaliteiten.
ik heb ooit is een keertje op zon vergelijkbaar ding gereden doodeng manquote:Op maandag 18 september 2006 00:59 schreef Sport_Life het volgende:
Nou voor die 140 euro durf ik de gok wel te wagen eigenlijk.. (heb dat topic gelezen, tnx) Ben alleen bang dat er een essentieel onderdeel vanaf flikkert tijdens een snelle afdaling (houd nogal van snelheid) dus ik houd het frame en de veringen goed in de gaten. Scheelt dat ik niet zo zwaar ben..
Bij mij gaan bij ¤140 heel wat belletjes rinkelen.quote:Op maandag 18 september 2006 00:32 schreef Geqxon het volgende:
Bij matrabike.nl gaan bij mij heel wat belletjes rinkelen
Matra Bikes, kopen of niet?
quote:Op maandag 18 september 2006 00:31 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
We gaan volgende zondag naar Schoorl! . Iemand daar weleens gefietst? Schijnt niet zo heel lastig te zijn, maar wel mooi uitzicht en wat leuke afdalingen. La-Roche-en-Ardenne had ik ook ff naar gekeken, schijnt ook wel tof te zijn dus gaan we misschien later dit jaar heen.
Kent iemand trouwens de Matra Phantom Eco?
[afbeelding]
Het merk "Matra" zegt mij niets, maar gezien de prijs van de fiets (¤140) zal hij ook wel niet zo heel goed zijn..? Het is de bedoeling dat ik er wel ruig mee omga zegmaar.. Op onderstaande site/webshop staan nog meer fietsen vanaf 100 euro, allemaal van het merk Matra.
En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurdquote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik zal van het weekend eens kijken of ik het begrepen heb
tnx.
Juistquote:Op maandag 18 september 2006 22:48 schreef Skwish het volgende:
[..]
Zulke 'lidl' fietsjes kan je beter met rust laten. Als je een beetje serieus wilt gaan mountainbiken en zoals je al zelf zegt: ruig ermee om gaan, kan je beter gaan kijken voor mountainbikes in de prijsklasse vanaf 700 euro of hoger imho. Voor 700 euro heb je al een redelijke fiets met LX spul afgemoneerd. Een fully kost vaak normaal ook duurder dan een hardtail (in dezelfde prijsklasse dan).
quote:Garantie op tweedehands fietsen
04-09-2006
Sinds 1 september 2006 krijgen kopers van een tweedehands fiets bij een bij de BOVAG aangesloten tweewielerbedrijf automatisch 6 maanden BOVAG-garantie. Dit hebben de ANWB en BOVAG in overleg besloten.
Dit is één van de belangrijkste wijzigingen in de leverings- en betalingsvoorwaarden waartoe ANWB en BOVAG in overleg hebben besloten. De tweedehands fiets moet wel minimaal 250 euro hebben gekost. Ook zijn er nu betere afspraken over de rechten van de koper bij het al dan niet doorberekenen van eventuele prijswijzigingen, overschrijdingen van de leveringstermijn, recht op annulering van een koopovereenkomst en prijsopgave- en termijn voor reparaties.
Geschillencommissie Tweewielers
Voor consumenten die vinden dat hun klacht bij een bij de BOVAG aangesloten tweewielerbedrijf niet naar tevredenheid wordt opgelost kunnen naar een nieuwe geschillencommissie: de Geschillencommissie Tweewielers.
Voor bemiddeling kunt u zich melden bij het ANWB-BOVAG Bemiddelingsbureau (0900-269 22 68, kosten 35 cent per minuut) of u kunt zich rechtstreeks wenden tot de Geschillencommissie.
Scooters, bromfietsen en snorfietsen
Ook de garantievoorwaarden voor gebruikte scooters, bromfietsen en snorfietsen zijn aangepast. Als het aankoopbedrag tenminste de helft is van de oorspronkelijke cataloguswaarde krijgen ze een half jaar BOVAG-garantie. Ook gebruikte motoren krijgen 6 maanden BOVAG-garantie als het aankoopbedrag tenminste 35 % is van de oorspronkelijke cataloguswaarde en minimaal 3000 euro bedraagt.
Ruim 1700 fiets-, bromfiets-, en motorfietsbdrijven zijn bij de BOVAG-afdeling Tweewielerbedrijven aangesloten. Op de internetsite kunt u alle aangesloten bedrijven vinden.
hehe, ik ben op de Posbank wezen fietsen.quote:Op maandag 18 september 2006 22:57 schreef Venco16 het volgende:
[..]
En kareltje heb je het begrepen? Of zag je door de bomen het bos niet meer en heb ik je het bos ingestuurd
Ohw ok, dat kan natuurlijk ook. Dan hoor ik het nog wel een x.quote:Op dinsdag 19 september 2006 08:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hehe, ik ben op de Posbank wezen fietsen.
Maar ik ga zeker een keertje kijken daar waar jij zegt.
quote:Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..
Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
quote:Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..
Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
Mja kan uit ervaring zeggen dat in combinatie met gripshifts het nog wel eens voor wil komen dat je fiets gaat afslaan.quote:Op zondag 24 september 2006 03:10 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb denk ik een klein probleempje..
Ik wil dit apparaatje op mijn stuur monteren, maar ik vroeg mij af of dat geen problemen oplevert als je gripshifts hebt?
Dus zomaar naar links en naar recht ? Gevaariljk hoorquote:Op zondag 24 september 2006 17:18 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Mja kan uit ervaring zeggen dat in combinatie met gripshifts het nog wel eens voor wil komen dat je fiets gaat afslaan.
Zo, die paulissen komt er nog verdomd goed vanaf voor iemand die er zo hard af stuitertquote:Op maandag 25 september 2006 22:18 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond vanavond trouwens ergens een filmpje van Trainspotter in actie op de erg stoere wedstrijd van vorige week in het Belgische Winterslag. Die met de blauwe smurfenschoentjes ben ik: http://jef.hypersoft.be/Mijn%20terril%20winterslag/S6001394.AVI
Op die afdaling ging het overigens niet altijd helemaal goed: http://student.kuleuven.be/~m9919654/gproelpaulissen.wmv
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |