abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40677211
Ik ben nu 35 weken en 1 dag zwanger en heb sinds gisteren een verschrikkelijk menstruatie-achtige pijn in mijn buik. Vraag me nu af of ik de verloskundige moet bellen om dit te melden of is het normaal? Zijn dit nou voorweeën?
pi_40677265
Ik denk dat je kindje aan het indalen is. Dat gaat gepaard met een menstruatie-achtige pijn en getrek aan je banden. Kan best zijn dat je over een paar dagen heel goed voelt dat je kindje lager ligt.

Je kan altijd bellen natuurlijk, maar reken er maar op dat met deze termijn het indalen is. Je kind maakt zich klaar!
Variety is the spice of life
pi_40677329
Dutchie, ja klopt, maar die sterrretjes zag ik wel maar de verloskundige vond mijn omschrijving vreemd (lichtflitsen ipv sterretjes). Dus ik vond 't toen een beetje vaag wat nou normaal is en wat niet. In elk geval is alles wel goed gegaan gelukkig.

Vraag maar op Zout-droppie
/edit Ik loop achter dus Ik denk ook wat Nebelung zegt maar bellen kan altijd natuurlijk. Heb je een briefje van de vk waarop staat of de baby bij de vorige controle al ingedaald was?
pi_40677342
Dank je voor je antwoord en wat een rot gevoel maar voor een goed doel.
pi_40677356
Moonah ik duim mee voor de 34 weken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40677439
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:19 schreef zout-droppie het volgende:
maar voor een goed doel.
Zo is dat
Variety is the spice of life
pi_40677524
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:14 schreef zout-droppie het volgende:
Ik ben nu 35 weken en 1 dag zwanger en heb sinds gisteren een verschrikkelijk menstruatie-achtige pijn in mijn buik. Vraag me nu af of ik de verloskundige moet bellen om dit te melden of is het normaal? Zijn dit nou voorweeën?
Ik heb dit nu ook af en toe, maar zou geen kwaad kunnen als het niet te veel voorkomt.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:30:38 #108
108648 cattie
lieve moeder
pi_40677643
Oh Moonah, wat naar! Ik duim heel erg hard dat de baby nog een lange tijd blijft zitten!!
pi_40677681
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:26 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik heb dit nu ook af en toe, maar zou geen kwaad kunnen als het niet te veel voorkomt.
Wat is niet te veel? Ik heb continu als ik ga staan , zodra ik zit voel ik het niet meer. En ik ben ontzettend moe. Heb een enorme nesteldrang maar ben te moe om er aan te beginnen.
pi_40677727
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:32 schreef zout-droppie het volgende:

[..]

Wat is niet te veel? Ik heb continu als ik ga staan , zodra ik zit voel ik het niet meer. En ik ben ontzettend moe. Heb een enorme nesteldrang maar ben te moe om er aan te beginnen.
Bij mij is het meestal 's avonds en 's nachts als ik in bed lig een paar keer.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:57:12 #111
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40678432
Moonah, zo moet het niet gaan Heel veel sterkte de komende weken. Beeb blijft gewoon braaf nog even zitten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_40678961
Moonah...ik schrok behoorlijk. Ik duim heel hard voor je dat je kindje blijft zitten tot minimaal 34 weken. Heel...heel veel sterkte en ....

zout-droppie... ik zou toch voor de zekerheid even bellen met VK. Mocht het wat anders zijn dan kan zij het controleren....
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:56:49 #113
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_40679978
Moonah ! Ik hoop dat MoonahBoy nog even blijft zitten waar die zitten moet !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 11:59:06 #114
81992 Githa
pi_40680029
Och Moonah, zo moet het helemaal niet gaan ik wens je heel veel sterkte en hoop vreselijk dat je iig die 34 weken gaat redden
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:39:31 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40680991
Bij Kozakken alles nog rustig?
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:43:32 #116
103793 kozakken
Living the life
pi_40681081
te rustig....
alles goed hier.
pi_40681121
shit moonah, dit is nog veel te vroeg. sterkte, hopelijk levert volledige rust nog wat uitstel op.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:51:18 #118
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40681316
Sterkte Moonah!
1 cm is trouwens best "hoopvol" en in principe heeft een kindje al goede kansen met 30 weken. Maar goed, dat wil je natuurlijk helemaal niet, dus sterkte met rusten en wachten!
't Is trouwens wel een typisch DES verschijnsel dit
Toevoeging, met "hoopvol" bedoel ik dat het dan vaak nog goed een poos te remmen is .

[ Bericht 21% gewijzigd door Leah op 10-08-2006 13:07:39 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40681614
Jeetje wat vervelend voor Moonah, brengt een hoop onzekerheid.
Gelukkig wordt ze nu goed in de gaten gehouden.
Nog ff volhouden, succes Moonah !

Duiveltja bedankt voor het doorgeven van het bericht
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_40681743
welkom RONJA!!
je kan het dus eigenlijk echt niet maken om 1 dag niet op fok! te komen..

wat een geweldig mooie meid heb je daar op de wereld gezet owlet!!!

gefeliciteerd met dat jullie eindelijk je kleine meid in je armen kunnen houden!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40682031
Och Jezus, ik lees nu pas het verhaal van Moonah... Hopelijk blijft het ukje nog even warm zitten.
Verder wil ik alle bijna (tweede) - mama's heel veel sterkte wensen. Het is raar om ineens uit dit topic gegroeid te zijn, al blijf ik natuurlijk wel lekker meelezen en -schrijven.

Wij hebben overigens onze kraamhulp weggestuurd na een aantal rare acties (een kat in huis is onhygiënisch maar ze stopte wel mijn gedragen onderbroek onder mijn hoofdkussen
Ze wilde niet geloven dat er geen plastic hoes om het matrasje zat maar legde wel het vieze bevallingszeil opgevouwen op het voeteneind van Ronja haar wieg
Om het kort te maken, we hebben haar weggestuurd en de totale zorg afgezegd. Het bracht meer onrust dan rust in ons kleine huisje dus nu komt mijn zusje die verpleegkundige is voor de dagelijkse lichamelijke controles en mijn moeder is er dagelijks voor wat kleine huishoudelijke dingetjes
Heerlijk wat een rust!
* owlet gaat weer snel haar bed in, genieten van een zoet slapende dochter.
pi_40682176
goed geregeld hoor owlet!
wat een rare hulp zeg

en lekker genieten van je mooie dame!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40682338
Gister met de VK m'n keuze besproken wat betreft de versie (draaien vd uk) die voor volgende week gepland staat. Ik dus gezegd dat ik maandag niet ga en het nog even wil afwachten. Kreeg toch sterk het gevoel dat ze toch perse willen dat het goed ligt en dat je daar alles aan doet. Ze kwam ook met alternatieve zaken aan als homeopathie en acupuntuur.

Ik vroeg hoe verder als ik niet ga proberen te draaien. Dan zou ik tot 37 weken bij hun blijven en daarna naar de Gyn doorverwezen worden.

Vanochtend dus het ziekenhuis gebeld om de afspraak af te zeggen. Men vroeg nog in overleg met wie het besloten was... Hoefde nog net niet te zeggen waarom ik het afzegde.

Maar wat denk je, sinds gister middag is uk druk bezig, voel hem alle kanten op gaan . Een hele poos zat er zelfs boven aan helemaal niets (over dwars ?) en nu kan ik het koppie niet vinden, dus denk dat die ergens onderin zit maar nog niet recht. Maar in iedergeval zit hij helemaal anders dan de afgelopen maand. Dus wie weet doet ie het lekker op zijn tempo En is al die draai drukte dus voor niets, en hebben we goed gegokt (al vind ik een KS ook prima)

Owja de proefdruk van het geboorte kaartje is binnen
Bijna helemaal goed, had alleen geen afgeronden hoekjes (moet ik zelf maar ff knippen dan)
En 1 tekst stond iets anders dan bedoel, maar denk dat er geen plek meer was waar we het wilde hebben.
Maar verder heeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk (1 van deze serie), zal hem tzt wel bij de geboorte kaartjes posten.
Mama van Ryan (04-09-06)
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:22:44 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_40682381
Wat een rare hulp
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 10 augustus 2006 @ 13:23:45 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_40682418
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:21 schreef Inky05 het volgende:

Owja de proefdruk van het geboorte kaartje is binnen
Bijna helemaal goed, had alleen geen afgeronden hoekjes (moet ik zelf maar ff knippen dan)
Ga ze asjeblieft niet allemaal zelf knippen, maar haal een ponsje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_40683220
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Ga ze asjeblieft niet allemaal zelf knippen, maar haal een ponsje
haha nee, alleen deze proefdruk
moet nog wijzigingen op de proefdruk aangeven en zet het er dan bij
Mama van Ryan (04-09-06)
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:11:00 #127
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_40684109
Moonah...jammer dat het zo moet lopen... hopelijk blijft je mooie kindje nog even een paar weekjes zitten, sterkte ermee

Owlet goed gedaan nieuwe mama
pi_40684377
Wat sneu voor Moonah, ik zat gister nog aan dr te denken. Hopelijk gaat het kindje nog even blijven zitten....

Owlet, wat mega irri zo'n hulp!! Rare acties idd!!! Gelukkig dat je in je familie nog wat goede hulp hebt, dat voelt ook vast een stuk fijner en vertrouwder....
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 21:23 schreef Neuk het volgende:
Zeg eh... als fok! echt dichtgaat... waar gaan wij dan babbelen?
WAaaaaaaaaaaaaaaaat??? Fok dicht??? Nee toch he!
Moe'k toch niet aan denken! Ben net zo blij dat Fok! bestaat.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_40684572
Jeetje Moonah, ik hoop dat je beebje nog zeker een aantal weken blijft zitten!!

Owlet, wat een rare hulp zeg.... Heb je ook een klacht ingediend???

fok dicht??

Kozakken doe eens bevallen Ik ga morgen op vakantie.... en vind dat je toch wel voor die tijd moet bevallen hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40684740
Ik hoop dat alles goed gaat met Moonah en haar kindje, wat een naar bericht.

Owlet, wat een rare hulp joh, hoezo zou een kat nu weer onhygienisch zijn en wat moest je onderbroek onder je kussen? Is dat om beter te slapen ofzo
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_40685927
Ik heb het steenkoud. Hoort dit ook bij zwanger zijn? Zit in een lange spijkerbroek, een t-shirt en een trui op mijn werk en heb de neiging mijn fleece-jack aan te doen. Maar moet straks nog fietsen dus zie daar maar vanaf....
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:24:30 #132
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_40685999
Moonah hou je rustig daar in het zh, weeen-remmers zijn niet fijn, maar zodra je er een beetje aan gewend bent zijn ze veel minder vervelend!
Toen ik met 32 weken in het zh kwam bleef de gyn heel rustig en vond het beter dat de kleine nog even bleef zitten maar als het 'nu' kwam was het ook niet erg (je bent wel 2 weken korter als ik toen, maar wilde je gewoon een hart onder de riem steken). Tobias doet het hardstikke lekker en Kady gaat ook als een trein (en die was met een kortere zw-duur geboren als ik het goed heb). Het is spannend nu, maar het gaat goed komen hoor!

Ronja, je hebt je moeder er wel voor laten werken, maar welkom meisje!
Owlet je hebt hopelijk wel een klacht ingediend tegen je kv? Dat is niet normaal hoor!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_40686520
Owlet van harte gefeliciteerd met Ronja, wat een mooi meisje

Moonah wat naar Heel veel succes, ik hoop dat je kleine nog een aantal weekjes blijft zitten
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:24:26 #134
24188 Belana
kloon van belana
pi_40687125
owlet, dat klinkt idd op zijn zachtst gezegd nogal vreemd je kraamhulp. Nou ja, je wordt goed opgevangen zo
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 16:44:13 #135
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40687713
Moonah heel veel sterkte en hopelijk blijft je kindje nog een paar weken binnen. Elke dag is er weer eentje

Die kraamhulp van owlet klinkt inderdaad als behoorlijk apart zeg. Dat ritueel bijvoorbeeld met die onderbroek onder je hoofdkussen In welk land is dat een gewoonte?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:56:24 #136
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40688005
Nou, ik leg mijn shirt voor in bed ook onder mijn hoofdkussen. Dus misschien vandaar? Dacht ze misschien dat je die onderbroek nog niet gedragen had of nog maar een paar uur ofzo?
Zo gek vind ik het dan niet namelijk.

Maar als ze voor jullie echt raar overkwam, heb je er goed aan gedaan het zo te regelen. baas in eigen huis!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:09:17 #137
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40688955
Moonah: sterkte! Ik hoop dat je al onze positieve reacties van iemand doorkrijgt!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:10:24 #138
103793 kozakken
Living the life
pi_40688971
Hier een as mama die er even helemaal doorheen zit. Ik verlang zo naar ons kindje, maar het blijft maar rustig en rustig. Gistermiddag en -avond een paar keer overgegeven en lang wakker geweest met voorweeen. En toch dacht ik de hele tijd: het is ergens goed voor! het is ergens goed voor! Maar voorlopig dus nergens goed voor.
Alleen maar voor een lastige nacht, meer last van bekken en een gedeprimeerd humeur. Heus, het zal wel wat doen in mijn lijf. Maar m'n hoofd kan de knop heel even lastig omzetten terug naar zennnnnnn.... en rustig afwachten.

Ik weet heel realistisch dat ik gewoonweg nog 1,5 week 'gewoon' bevallingstechnisch gezien de tijd heb. Dat alles achteraf wel meevalt en dat ik me over een half jaar afvraag waarom ik me zo druk maakte met die laatste paar dagen.
-juffertje ongeduld is en dat ook wel weet-
-als troost kozakkenman frietjes haalt omdat ik gewoonweg behoefte heb aan vet en lekker ongezond eten -
pi_40689187
Oh Kozakken, heel veel sterkte met wachten, lijkt me zo lastig

Heeft iemand ervaring met het perineum masseren? Ik las ergens dat dat kon helpen bij het voorkomen van inscheuren en heb dus een flesje van die olie van Weleda gekocht. Maar...Ik vind het knap lastig, het irriteert en eigenlijk kan ik er helemaal niet bij. En nu lijkt het eigenlijk behoorlijk onzinnig...

Vandaag weer mijn vrije dag en de stad in geweest. Heel veel boeken gekocht in de opheffingsuitverkoop, dus nu heb ik een lamme arm. De broeken heb ik tot mijn spijt laten hangen. Ik ga alvast sparen voor kleding kopen na de bevalling...
Wel een nette pyjamabroek gekocht zodat ik het kraambezoek niet alleen in een shirt van hoef te ontvangen (mijn gebruikelijke bed-outfit)

En nu ben ik ontzettend moe Lekker maar een dvd'tje kijken ofzo. Morgen nog maar 6 weken!

Ik heb overigens ook een boek gekocht over 'het masker van het moederschap': hoe wij vrouwen mythes in stand houden en liever luisteren naar mannen die zeggen er verstand van te hebben (artsen/CB's etc) en dat we de waardevolle ervaring van vrouwen vaak afdoen als bakerpraatjes. Het is een wel erg feministisch, mannen-zijn-stom-en-ontwetend boek, maar er zit ook wel een kern van waarheid in. Wat laten we ons toch vaak inpakken door die artsen/CB's/kraamverzorgers die eigenlijk onzin verkopen (hoewel dat ook wel vrouwen zijn)- vooral over borstvoeding. Moeders aan de macht! O, en hier voldoen we juist helemaal niet aan het beeld dat in dat boek geschapen wordt - alles op tafel!

[ Bericht 3% gewijzigd door linda856763 op 10-08-2006 18:35:18 ]
Eva
pi_40689266

[ Bericht 100% gewijzigd door linda856763 op 10-08-2006 18:37:07 (dubbel, forum stuitert :() ]
Eva
pi_40690632
Kozakken. Je omschrijft exact het gevoel wat ik de dag voor mijn bevalling van Fleur had. Ik was stuk. Had een nacht gehad die nergens over ging. Elk 1,5 uur wakker en 's ochtends niets meer voelen dan alleen maar ellende en wanhoop. Ik was het allemaal zoooooo beu, maar was nog niet eens op de uitgerekende datum. Een dag later met een beetje hulp van de gyn (hij stripte omdat ik op 3cm zat) had ik Fleur in mijn handen......

Oftewel...... ik hoop dat jou hetzelfde overkomt en je binnen hele korte termijn jouw beeb in handen kunt houden...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 20:25:26 #142
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40690646
Moonah, wat rot. Ik duim dat je kindje nog minstens 4 weken geduld heeft.

Kozakken, heel veel sterkte met de allerlaatste loodjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  donderdag 10 augustus 2006 @ 20:35:02 #143
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40690777
Owlet en man, van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter Ronja. Het lijkt me erg zwaar voor je te zijn geweest, maar het is niet voor niets geweest. Je hebt een prachtige dochter op de wereld gezet
pi_40690824
De ene baby wil te snel komen, de ander laat op zich wachten. Balen hoor.
Kozakken en Moonah, houdt moed

Vandaag mijn 1e zwangerschapmensendieckles weer gehad. Van Carita Salome. was wel weer erg prettig en gezellig ook. Dit keer maar gelijk haar boek gekocht 'Duik ik je weeën'
ze heeft het nog gesigneerd ook.
Ik ben blij met deze cursus, want vooral met mijn bekkengezeur denk ik er wel veel aan te hebben.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 10 augustus 2006 @ 20:47:30 #145
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40690898
Moonah, lees nu je verhaal pas, sterkte meid!

Ik heb nu sinds 4 dagen ontzettende rugpijn, echt dat ik bijna niet op kan staan en met omrollen in bed een flinke pijnscheut krijg. Heb ook het gevoel dat het van onderen helemaal aangespannen staat (goh hoe bedoel je cryptische omschrijving als ik ga staan. Als ik 5 minuten sta en een beetje strompel gaat het weer en voel ik niets meer en kan ik gewoon weer lopen. Heeft dit met de zwangerschap te maken of heb ik me gewoon vertild en/of verkeerd gezeten/gelegen?
Pijn zit overigens in de onderrug.
Ben morgen 28 weken.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 20:53:02 #146
103793 kozakken
Living the life
pi_40690940
Ik hoop het Chacama...
Dat zou heel fijn zijn. Snel ons babietje vasthouden, dat is wat ik wil!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:07:17 #147
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40691051
Jippie de kinderkamer is mooi geworden!
Heb al een boel kleertjes gewassen en gestreken, leuk hoor.

Loop steeds met een glimlach naar boven, maar ben nu wel moe.
pi_40691140
Heel fijn schrijf je een heel verhaal...werkt Fok weer tegen..

Nou ja verkorte versie dan maar...
Sweaty denk dat je door het verweken wat verdraaid heb. Rustig aan en wel blijven bewegen. Bij lang aanhoudende pijn naar HA, fysio of zoals ik naar de chiropracter.

Kozakken terug en volhouden en afleiding zoeken.... makkelijker gezegd dan gedaan...

Mijn vraag nog een keer....: hoort steenkoud zijn bij de zwangerschap of ben ik straks gewoon ziek...
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:26:09 #149
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40691402
Hoi Chacama, nu al verweken? Ik heb zittend werk, maar probeer wel zoveel mogelijk naar de printer te lopen, koffie te halen enz. Maar ga echt door de grond als ik opsta, vindt het zo raar dat de pijn na 5 minuten over is. Ik kijk het wel even aan, en ga anders wel naar de huisarts.
Rustig aan doen kan ik niet zo goed, werk nu juist harder dan normaal, had een tijdje een middagdipje, maar is nu over en werk gewoon elke dag van 08:00 tot 17:00 uur. MOet wel zeggen dat ik naast het huishouden verder weinig meer doe s'avonds, behalve lekker op de bank liggen :-)

Kozakken, hoop dat je snel je kiindje in je armen kan houden
pi_40691897
Kozakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')