Hey weer wat geleerdquote:Op maandag 23 juli 2007 15:53 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Even gejat van Wagyufarm:
Wagyu fokkerij heeft 5 hoofd bloedlijnen:
Taijma of Tajiri - Runderen met een rustig karakter,smaller frame met lange rib eye en superieure marbling
Shimane of Fusiyoshi - Gemiddeld frame en goed vlees
Kedaka of Tottori - Grote dieren met sterke ruglijn en meer wisselende vlees kwaliteit
Okayama - Gemiddelde eigenschappen
Koeli of Kumamoto - Rode Wagyu's. Grote sterke dieren met weinig marbling
Niet al het vlees is dus gemarmerd.
De ridders van Brederoode.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:29 schreef borisz het volgende:
Golfert en bloes, Hoe heet dat ene restaurant in Bloemendaal. Het zit redelijk buiten het centrum, Het zit zegmaar bij de hockeyvelden in de buurt, ook aan die kant van de weg.
checkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
De ridders van Brederoode.
Erg leuke mensen die het runnen, en zéér kindvriendelijk.
jekan het brood ook wat kruiden natuurlijkquote:Op zondag 29 juli 2007 23:41 schreef Bluezz het volgende:
Gezouten dan, met donker warm zelfgebakken brood erbij
quote:Op zondag 29 juli 2007 23:48 schreef beunkster het volgende:
Of brood met een goede olijfolie... dat vind ik dus helemaal het einde. Ik hou niet zo van boter (althans, niet op mijn brood...) maar een stukje brood dopen in een goede olijfolie... verrukkelijk![]()
Ongezouten, en dan ter plekke er wat Maldon zeezout overheen 'kruimelen'.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:41 schreef Bluezz het volgende:
Gezouten dan, met donker warm zelfgebakken brood erbij
Nou weet je... ik dacht dus ook dat ik niet van boter hield. Jarenlang margarine gegeten, totdat ik weer 'the real thing' ontdekte. Lekker hoor. Maar ik eet het dus pas sinds een half jaar ofzo weer.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:48 schreef beunkster het volgende:
Of brood met een goede olijfolie... dat vind ik dus helemaal het einde. Ik hou niet zo van boter (althans, niet op mijn brood...) maar een stukje brood dopen in een goede olijfolie... verrukkelijk![]()
Oh Bluezz, als je het ooit nog weg wilt doen, dan wil ik het wel van je overkopen. Ik heb al best veel, maar nog lang niet alles!quote:Op zondag 29 juli 2007 23:29 schreef Bluezz het volgende:
Ik hou er ook zo van, wij noemen dat hier thuis altijd 'de styling'.
Het liefst koop ik 20 serviezen of zo en 10 tafelkleden om er steeds wat anders van te maken.
We hebben laatst mijn moeder's complete 'boerenbont' servies gekregen met alles erop en eraan...dat is nou net níet echt mijn smaak, maar het kan wel leuk zijn voor een keer
We dwalen af... die botertjes verheug ik me altijd op, en het brood ook, het lijkt onbelangrijk, maar het is zo gezellig om met het eerste wijntje in een restaurant brood met boter of een dip te krijgen tijdens het uitzoeken van het menu![]()
Als ik het over boter heb bedoel ik ook boterquote:Op maandag 30 juli 2007 00:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou weet je... ik dacht dus ook dat ik niet van boter hield. Jarenlang margarine gegeten, totdat ik weer 'the real thing' ontdekte. Lekker hoor. Maar ik eet het dus pas sinds een half jaar ofzo weer.
Maar hee, een fijne olie vind ik inderdaad ook lekker. Probeer ook eens walnootolie (da's echt ongelooflijk gezond en zeer smakelijk) of druivenpitolie (fruitig met een klein beetje bitter, je koopt t bij de fair trade winkel)
Ja sorry hoor, dat soort dingen wek je in mij op met je restaurantrecensiesquote:Op maandag 30 juli 2007 09:41 schreef Bluezz het volgende:
Zullen we een topic openen over boter, dan houden we het hier schoon w.b. de recensies ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |