abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 12:11:41 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41447692
mjah als de helft van die ongeruste ouders daadwerkelijk kinderen in Afghanistan heeft dan ben ik onder de indruk.

dit geintje flikten ze ook tijdens de missie in Irak, gewoon maar aannemen dat alles wat je verteld wordt waar is en als het in je straatje valt afdrukken.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41447702
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:10 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Denk je? Maar waar komt dat gevoel vandaan dan, betreffende die verplichting?
Ik vermoed dat als Nederland niet mee zou doen met dit soort uitstapjes je op termijn niet alleen aanzien gaat verliezen, maar ook je handelsbetrekkingen en dergelijke.
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
  zondag 3 september 2006 @ 12:18:28 #203
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41447857
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:11 schreef sp3c het volgende:
mjah als de helft van die ongeruste ouders daadwerkelijk kinderen in Afghanistan heeft dan ben ik onder de indruk.

dit geintje flikten ze ook tijdens de missie in Irak, gewoon maar aannemen dat alles wat je verteld wordt waar is en als het in je straatje valt afdrukken.
Ik ken een verhaal van een Nederlandse soldaat welke gediend heeft in Irak en welke na terugkomst in Nederland onder psychische behandeling moest worden gesteld. Hij draaide niet door vanwege traumatische ervaringen in Irak, maar vanwege de frustratie door het feit dat men in Nederland GEEN IDEE had (heeft?) van hoe de situatie daar ECHT was.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 12:20:56 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41447923
zo zijn er wel meer gevallen

zo ken ik ook een verhaal van een Nederlandse soldaat die het allemaal wel leuk vond ... voegd verder ook niet zo heel veel toe
pi_41447976
Individuele verhalen en gevolgen zijn inderdaad niet exemplarisch, ik vond zelf Bosnie heel interessant achteraf. Geleerd hoe vreemd mensen kunnen zijn en het beste en het slechtste van hen gezien (inclusief collega's)
Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
pi_41448208
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:08 schreef Flawless2006 het volgende:
Bij de eerste de beste gillende keukenmeid die ze om de oren krijgen al piepen. Wat een soldaten heeft NL weer
Nederland heeft een van de betere legers van de westerse wereld. Qua opleiding, materiaal etc.

Alleen jammer dat we zo'n zeur volk hebben die vanalles roepen zonder kennis van zaken.
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 12:37:41 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41448282
och er is geen militair in de wereld die niet klaagt over zijn uitzending, er is altijd wel wat niet goed, dat hoort erbij
pi_41448353
Tuurlijk, maar het stoort me als ik lees dat de "gemiddelde Nederlander" altijd maar meent dat Nederland een slecht en laf leger heeft vol met nietsnutten. Dit is niet meer het leger van de dienstplichttijd. Ik heb geen preciese cijfers maar ik weet zeker dat we een van de betere legers van Europa hebben.
pi_41448414
quote:
Op zondag 3 september 2006 10:17 schreef Hallulama het volgende:
[i]"Ze mogen eigenlijk niets zeggen.
Zeg dan ook niets, denk ik dan .
Er is nu toevallig één gewonde gevallen tijdens een 'strijd'. Als het écht nog oorlog was geweest, hadden we dagelijks berichten gehoord over vuurgevechten, gewonden en wellicht doden. Wat dacht iedereen toen ze er naartoe gingen? Dat ze als een stel bouwvakkers naar een leuk plekje in Afghanistan zouden gaan om daar even wat op te bouwen? Ongeloof hoe de Telegraaf het weer voor elkaar krijgt om alles weer es lekker op te blazen. Alleen al de schreeuwende kop op de homepage: 'OPROEP' .

Maar goed, het is De Telegraaf, dus half Nederland neemt alles voor waar aan .
pi_41448472
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:40 schreef _The_General_ het volgende:
Tuurlijk, maar het stoort me als ik lees dat de "gemiddelde Nederlander" altijd maar meent dat Nederland een slecht en laf leger heeft vol met nietsnutten. Dit is niet meer het leger van de dienstplichttijd. Ik heb geen preciese cijfers maar ik weet zeker dat we een van de betere legers van Europa hebben.
Nou moet ik wel toegeven dat het onderdeel waar ik bij zat wel voor een groot deel uit ... uhm ... de "sociaal zwakkeren" van de Nederlandse samenleving bestond, wat er wel voor zorgde dat het "boerse ariers" gehalte wel wat hoog was. En dat waren gewoon goed opgeleide beroepsmilitaitren. Ze zouden in de burgermaatschappij waarschijnlijk geen kans hebben, maar goed.

(Ik had ook goede collega's hoor)
pi_41448516
Die reacties van familieleden, vrienden etc in het condoleance register voor Donkervoort zijn echt hartverscheurend om te lezen
pi_41448560
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:46 schreef Atrimar het volgende:

[..]

Nou moet ik wel toegeven dat het onderdeel waar ik bij zat wel voor een groot deel uit ... uhm ... de "sociaal zwakkeren" van de Nederlandse samenleving bestond, wat er wel voor zorgde dat het "boerse ariers" gehalte wel wat hoog was. En dat waren gewoon goed opgeleide beroepsmilitaitren. Ze zouden in de burgermaatschappij waarschijnlijk geen kans hebben, maar goed.
Daar bestaan de manschappen in alle landen uit. Dat zal altijd zo blijven aangezien het de laagste rangen zijn waar men de meeste troepen bij nodig heeft.
pi_41448629
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:50 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Daar bestaan de manschappen in alle landen uit. Dat zal altijd zo blijven aangezien het de laagste rangen zijn waar men de meeste troepen bij nodig heeft.
Dat is zeker waar, maar dat draagt wel bij aan de publieke opinie ...

(Ik heb kaderleden gezien en officieren ... och och och ... ongelooflijk)
pi_41449212
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:48 schreef _The_General_ het volgende:
Die reacties van familieleden, vrienden etc in het condoleance register voor Donkervoort zijn echt hartverscheurend om te lezen
Misschien wel, maar waarom zijn de persoonlijke meningen van geëmotioneerde moeders voorpaginanieuws?
pi_41449224
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nederland heeft een van de betere legers van de westerse wereld. Qua opleiding, materiaal etc.

Alleen jammer dat we zo'n zeur volk hebben die vanalles roepen zonder kennis van zaken.
Het gaat om instelling en uitstraling dude. Niet over het feit dat ze de nieuwste gaskookstellen en nagelvijlen bij zich hebben.

'T is je werk en daar ben je voor getraind dus neem 't maar rauw op je dak. In dat opzicht zijn we niet eens te vergelijken met Amerikanen, Britten, Israëliers, enz.
pi_41449277
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:19 schreef mgerben het volgende:

[..]

Misschien wel, maar waarom zijn de persoonlijke meningen van geëmotioneerde moeders voorpaginanieuws?
De telegraf neem ik al eeuwen niet meer serieus.
pi_41449299
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:19 schreef Flawless2006 het volgende:

[..]

Het gaat om instelling en uitstraling dude. Niet over het feit dat ze de nieuwste gaskookstellen en nagelvijlen bij zich hebben.
Er zijn er maar een paar met een slechte instelling, helaas weet de media die meestal wel te vinden.

En over de uitstraling, we moeten weer terug naar de korte haren, het groeten van een meerdere etc etc.
pi_41449667
Nederland laat hun soldaten daar express doodgaan

in plaats van terug te roepen laat Nederland ze daar vechten tegen gevaarlijke TALIBAN
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 3 september 2006 @ 13:39:48 #219
21467 franske19
Hit the deck!
pi_41449675
Net zo betrouwbaar als de woorden van die deserteur, niet dus. Zouden deze gasten ook niet slecht getraind zijn, ik ken zijn precieze woorden niet meer maar ze waren vrij beledigend? Als dit een massaal gevecht was en ze hadden maar één gewonde en hebben meerdere vijandelijke strijders uitgeschakeld dan hebben ze toch proffesioneel gehandeld. Maar goed de media staat bekend om z'n stemmingmakerij.

Complimenten voor het optreden van die eenheid in ieder geval. En mensen die denken dat pantservoertuigen, infanterie eenheden, apaches en F16 vliegtuigen naar gebieden gestuurd worden waar je alleen maar hutjes gaat opbouwen zijn toch wat naief.
pi_41449691
Ook zouden de militairen het geloof in de humanitaire missie hebben verloren. "Er is daar niets om op te bouwen", zegt een moeder. "Het is daar gewoon oorlog."
pi_41449702
Informatievoorziening is slecht De familieleden klagen verder dat Defensie niet erg scheutig is met het geven van informatie. Ze zien op het nieuws regelmatig hele andere dingen dan de verhalen die ze van hun zonen en dochters horen
pi_41450000
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:01 schreef Atrimar het volgende:
Had hij maar niet in het leger moeten gaan. Het spijt me zeer, maar dat gezeik over je beroep doen komt me mijn neus uit.

Klote natuurlijk dat zo'n jongen gewond raakt, maar die risico's horen er wél bij. En een beetje relativeren mag ook wel, het is "pas" de eerste gewonde door een hinderlaag. Ik denk dat de Amerikanen daarvoor zouden tekenen.
het probleem is dat het een naar beneden gaande spiraal is...
vb.
1tje kapt ermee, dus hogere werkdruk; waarop de anderen er ook geen zin meer in hebben, gezien je je de tiefus werkt en maar enkele uren slaap krijgt. Dus wil je zo snel mogelijk weg daar. Waardoor de druk nog hoger wordt, gezien er gewoon niet genoeg mensen om ze aan te vullen
Ik steek je moeder in de fik!
pi_41450029
En andere nieuwsbronnen nemen dat 'zeer diepgaande' en 'geweldig onderbouwde' artikel van de Telegraaf ook nog over .
pi_41450040
Meki, je bent nu de telegraaf aan het quoten. De krant die je in 10.000de topics hebt uitgekotst. Nu komt het je wel uit ?
  zondag 3 september 2006 @ 13:58:49 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41450085
Ach, moeder zullen altijd liever hebben dat hun zoon thuis in Nederland is dan dat ze in het verre buitenland aan het vechten zijn tegen wazige tulbanden. Daar zijn het immers moeders voor.

Tot zover niets nieuws onder de zon.
The End Times are wild
  zondag 3 september 2006 @ 14:28:28 #226
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41450762
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:33 schreef _The_General_ het volgende:
Bron?

De mensen wellicht maar het materiaaal is natuurlijk hopeloos ouderwets.. De marine ging nog aardig maar die nokken nu ook: Marine stapt over op roeiboten

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 03-09-2006 14:36:22 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 3 september 2006 @ 14:32:52 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41450903
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:28 schreef Napalm het volgende:

[..]

Bron?

De mensen wellicht maar het materiaaal is natuurlijk hopeloos ouderwets.. De amrine ging nog aardig maar die nokken nu ook: Marine stapt over op roeiboten
Nederland heeft helemaal geen ouderwets materieel. Vergeleken met soortgelijke Europese landen is ons materieel zelfs erg modern.
Zo hebben we goede tanks, wordt de YPR nu vervangen (dat was idd wel nodig), is de MB nog steeds een prima terreinwagen, lopen we voorop op het gebied van communicatie en computermiddelen en is de persoonlijke uitrusting van de militair ook top of the bill.
Een van de weinige minpuntjes is wellicht de diemaco, die toch schraal afsteekt tegenover andere klein kaliber wapens, maar dat was dan weer politiek.
The End Times are wild
  zondag 3 september 2006 @ 14:36:01 #228
21467 franske19
Hit the deck!
pi_41450973
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nederland heeft helemaal geen ouderwets materieel. Vergeleken met soortgelijke Europese landen is ons materieel zelfs erg modern.
Zo hebben we goede tanks, wordt de YPR nu vervangen (dat was idd wel nodig), is de MB nog steeds een prima terreinwagen, lopen we voorop op het gebied van communicatie en computermiddelen en is de persoonlijke uitrusting van de militair ook top of the bill.
Een van de weinige minpuntjes is wellicht de diemaco, die toch schraal afsteekt tegenover andere klein kaliber wapens, maar dat was dan weer politiek.
De diemaco is toch een vrij aardig wapen, de Britten hebben pas een kudt wapen. Maar goed G36 of M4 geweren zouden wel een mooie vervanging zijn van de diemaco.
  zondag 3 september 2006 @ 14:38:25 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41451031
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:36 schreef franske19 het volgende:

[..]

De diemaco is toch een vrij aardig wapen, de Britten hebben pas een kudt wapen. Maar goed G36 geweren zouden wel een mooie vervanging zijn van de diemaco.
Er is ondertussen toch wel heel veel beters te koop dan de Diemaco. Vergeleken bij wat andere Europese landen hebben is het behoorlijk onder de middelmaat. In tegenstelling tot het overige Nederlanse materieel.
The End Times are wild
pi_41451171
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er is ondertussen toch wel heel veel beters te koop dan de Diemaco. Vergeleken bij wat andere Europese landen hebben is het behoorlijk onder de middelmaat. In tegenstelling tot het overige Nederlanse materieel.
de fn2000 of gewoon de g36 zijn idd beter
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 3 september 2006 @ 14:54:53 #231
21467 franske19
Hit the deck!
pi_41451422
De FN F2000 kan op papier een mooi wapen zijn, is er al gevechts ervaring met het wapen opgedaan? Toch wel degelijk belangrijk.
  FOK!fotograaf zondag 3 september 2006 @ 15:12:41 #232
13368 NiGeLaToR
pi_41451862
quote:
Ook wordt er geklaagd over het gebrek aan informatie door Defensie. "Er zit een groot verschil tussen het nieuws dat ik op het journaal zie en de verhalen van mijn zoon. Hij overdrijft niet." Defensie zegt de emotionele reacties te begrijpen. Een woordvoerder zegt echter dat er geen gebrek is aan munitie, materiaal en reserveonderdelen. "Het klopt wel dat een deel van de militairen tijdelijk in tenten slaapt in plaats van in bunkers. Het kamp is nog in aanbouw, maar niet aangevallen."
Nou ben ik geen militair expert of media goeroe, maar dit stukje geeft me in deze discussie de kriebels. In mijn logische beleving kan het gewoon niet zo zijn dat onze militairen in een zware hinderlaag met RPG's terecht komen en dan zonder knap materiaal, munitie en training maar 1 gewonde opleven en de aanvallers zware verliezen toebrengen en de hinderlaag notebene afslaan!

Het is een ontzettende 'overwinning' als je zo'n hinderlaag plat slaat, ook al weet je dat de resterende Taliban er van zal leren en het vol zal houden tot de laatste man. 'n moeder die een geschrokken zoon van 19 te spreken heeft gekregen overdrijft misschien niet, maar is wel geëmotioneerd, geschrokken, geschokt en beschoten! Tuurlijk ist vanuit die optiek _veel_ erger dan de gezapige berichtjes in het nieuws - maar als we dagelijks kapotgeschoten Taliban op teevee zien vinden we het ook al niet goed!

Over de wapens denk ik maar 1 ding: een roeispaan in de handen van een expert is nog dodelijker dan het geavanceerdste wapen in handen van een amateur. Als die Diemaco het altijd doet, netjes recht schiet, goed gebruikt kan worden en over voldoende vuurkracht voldoet issie niet per se te oud. Een moderner alternatief is prima, maar alles valt of staat niet bij de hipheid van je wapen... Ik zou zelf zelfs liever een iets ouder beproeft wapen hebben, dan dat jij nou net diegene moet zijn die ontdekt dat je FN2000 smelt in de zon (en niet in je hand ) van Afganistan zeg maar

Ik steun onze mannen en vrouwen daar, maar heb geen illusies over risico's, kans op slachtoffers en de gevechten die ze gaan voeren. Ik hoop dat de missie met voldoende man en materieel het initiatief in de regio kan verkrijgen en houden, vertrouwen van de bevolking kan winnen en zo toch een structuur opbouwen in de regio - ook veiligheid kun je zien als opbouw imho!
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 15:13:27 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41451882
ja zo kun je geen enkel nieuw wapensysteem invoeren natuurlijk, dan moeten we weer Sherman tanks gaan scoren want die hebben gevechtservaring, Leopards niet

Slovenie heeft een aantal wapens uitgebreid getest (ook G36) en hebben voor F2000 gekozen en Belgie heeft er een aantal in dienst verder nog niemand
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 15:15:14 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41451924
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

de Taliban schijnt doodsbenauwd te zijn voor de YPR!

zal vooral aan het snelvuurkanon liggen maar ze hebben er inmiddels met mortieren op geschoten
  FOK!fotograaf zondag 3 september 2006 @ 15:17:06 #235
13368 NiGeLaToR
pi_41451967
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:13 schreef sp3c het volgende:
ja zo kun je geen enkel nieuw wapensysteem invoeren natuurlijk, dan moeten we weer Sherman tanks gaan scoren want die hebben gevechtservaring, Leopards niet
Wat een goed idee
Overigens was de Sherman bedoeld als een overwinnaar in aantallen - een strategie die in de 21ste eeuw niet meer zo snel voor zal komen gok ik.
quote:
Slovenie heeft een aantal wapens uitgebreid getest (ook G36) en hebben voor F2000 gekozen en Belgie heeft er een aantal in dienst verder nog niemand
Punt is dat je het iets is wat je terloops doet en niet plotsklaps. Daarbij, zie mijn betoog hierboven over wapens - je wapen is niet het enige wat je gaat redden in de strijd, al is het zeker belangrijk.
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 15:36:42 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41452472
mjah wat je zegt is niet helemaal relevant.
diezelfde expert heeft zelf zowieso liever een (bv ergonomisch beter) wapen dan een roeispaan want dat werkt gewoon beter.

training alleen is ook niet heilig, het moet een combinatie van factoren (ook kosten) zijn
  FOK!fotograaf zondag 3 september 2006 @ 15:38:56 #237
13368 NiGeLaToR
pi_41452526
quote:
Op zondag 3 september 2006 15:36 schreef sp3c het volgende:
mjah wat je zegt is niet helemaal relevant.
diezelfde expert heeft zelf zowieso liever een (bv ergonomisch beter) wapen dan een roeispaan want dat werkt gewoon beter.

training alleen is ook niet heilig, het moet een combinatie van factoren (ook kosten) zijn
Uiteraard, mijn punt was dus - helemaal in lijn wat je zegt - dat je een oorlog niet alleen wint met een goed wapen.

Overigens zou 't voor de mannen en vrouwen daar dus wel fijn zijn als we in 't thuisland iets minder relnicht-kranten hadden lijkt me.
  Moderator zondag 3 september 2006 @ 15:41:54 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41452598
ja och, zo erg is het nog niet eens, beetje voorspelbaar maar ik denk niet dat ze zich er daar heel erg druk om maken
  FOK!fotograaf zondag 3 september 2006 @ 16:10:25 #239
13368 NiGeLaToR
pi_41453302
Nee, is ook zo, maargoed, ik zie ze binnenkort in Den Haag al weer staan te demonstreren. "Stop de oorlog" enzo.
  zondag 3 september 2006 @ 18:18:40 #240
155342 The_Martian
Katze von der Feldweg
pi_41456574
@ Napalm:

Tijdens SFIR 3 zat ik op Talil.
when the Drone ceases to become a sound and becomes corporeal
when one ventures beyond the physical to metempsychosis
when dream into Drone and Drone into dream
when I am there and nothing else matters, when will I stay forever?
  zondag 3 september 2006 @ 20:14:05 #241
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41459696
quote:
Nederlandse soldaten Uruzgan verliezen geloof'
http://www.nu.nl/news.jsp?n=816812&c=10&rss
Uitgegeven: 3 september 2006 11:46
Laatst gewijzigd: 3 september 2006 15:38
AMSTERDAM - Veel Nederlandse soldaten in de Afghaanse provincie Uruzgan hebben het geloof in de humanitaire missie verloren. Dit schrijft De Telegraaf zondag op basis van gesprekken met achtergebleven familieleden.

De soldaten zouden in contact met familieleden de aanval van zaterdagmiddag hebben omschreven als gigantisch. Een Nederlandse soldaat raakt gewond nadat zijn patrouille op een hinderlaag stuitte. Daarop brak een hevig vuurgevecht uit. "Ik krijg te horen dat er niets is om op te bouwen", citeert de krant een verontruste moeder. "Het is daar gewoon oorlog."

Ook zou er in Uruzgan een gebrek zijn aan munitie, materieel en reserveonderdelen. Een woordvoerder van het ministerie van Defensie ontkent deze berichten tegen De Telegraaf. Wel zou een deel van de Nederlandse militairen momenteel in tenten slapen in plaats van in gepantserde containers. "Het kamp is nog in aanbouw", meldt Defensie.

Granaatwerpers

Bij de hinderlaag van zaterdagmiddag werden Nederlandse militairen beschoten met granaatwerpers. Een van de explosieven raakte het voorste voertuig in de colonne, waarbij de bestuurder gewond raakte.

De man is de eerste Nederlander in Afghanistan die door een gevechtscontact gewond raakte. Hij is niet in levensgevaar. De familie van de gewonde militair is inmiddels ingelicht, meldt een woordvoerder van Defensie.

Bij gevechten in Afghanistan zijn zondag drie Canadese militairen om het leven gekomen. Dit is van officiële Afghaanse bronnen vernomen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 3 september 2006 @ 20:17:18 #242
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41459806
quote:
14 UK troops die in Afghan crash
Fourteen British service personnel have died after their aircraft crashed in Afghanistan.

Twelve RAF personnel, a Royal Marine and an Army soldier were on board the RAF Nimrod MR2 which came down in the southern province of Kandahar.

The reconnaissance plane, based at RAF Kinloss in Scotland, belonged to the Nato-led force battling the Taleban.

Officials said the incident appeared to be an accident and Tony Blair said it would "distress the whole country"
[.....]

The crash brings the death toll of UK forces personnel in Afghanistan to 36 since the start of operations in November 2001.
Verder:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/5308622.stm
Meer nfo over Taliban techniek & tacktiek:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/5147832.stm
pi_41466350
en bij de nieuwe aktie zijn 3 canadezen omgekomen en 200 talibanezen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 3 september 2006 @ 23:22:10 #244
13247 GerbenW
Is that a fact?
pi_41467407
5 minuten geleden zijn er 2 F16's opgestegen van Leeuwarden, geen QRA:

van milspotters.nl:
Leeuwarder F-16's begeleiden stoffelijk overschot.
Leeuwarden, 3 September 2006

Vanavond laat (23:15) zijn er 2 F-16's (323 sqn) vanaf Leeuwarden opgestegen om het vliegtuig met hierin het stoffelijk overschot van de gecrashte piloot die deze week in Afghanistan is omgekomen te begeleiden.

De F-16's zijn richting Eindhoven gegaan om het vliegtuig (DC-10) te begeleiden bij zijn landing.

Over een paar minuten (23:25) begint trouwens "Dutchmil: De Nederlandse krijgsmacht" op RTL 5.
Hmm...
pi_41467826
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:22 schreef GerbenW het volgende:
5 minuten geleden zijn er 2 F16's opgestegen van Leeuwarden, geen QRA:

van milspotters.nl:
Leeuwarder F-16's begeleiden stoffelijk overschot.
Leeuwarden, 3 September 2006

Vanavond laat (23:15) zijn er 2 F-16's (323 sqn) vanaf Leeuwarden opgestegen om het vliegtuig met hierin het stoffelijk overschot van de gecrashte piloot die deze week in Afghanistan is omgekomen te begeleiden.

De F-16's zijn richting Eindhoven gegaan om het vliegtuig (DC-10) te begeleiden bij zijn landing.

Over een paar minuten (23:25) begint trouwens "Dutchmil: De Nederlandse krijgsmacht" op RTL 5.
komt ie kist met het stoffelijk overshot vannacht nog aan dan? ik heb vernomen dat ie vandaag pas die kant opging...
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 3 september 2006 @ 23:42:29 #246
155342 The_Martian
Katze von der Feldweg
pi_41468241
De kist is zojuist binnen gekomen op Eindhoven.
when the Drone ceases to become a sound and becomes corporeal
when one ventures beyond the physical to metempsychosis
when dream into Drone and Drone into dream
when I am there and nothing else matters, when will I stay forever?
  maandag 4 september 2006 @ 00:11:47 #247
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41469208
ik twijfel om een apart topic te openen over de toekomst van de krijgsmacht maar gezien het ttempo van dit topic hoe ik hem vooralsnog hier..
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:09 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
Ik ben héél blij dat de beslissing niet bij jou ligt
"Een Tornado is in no-time boven Schiphol"...

Beetje struisvogelgedrag, wat je allemaal aandraagt. Nog nooit een gekaapt vliegtuig boven Nederland betekent niet dat dat nooit kan gebeuren. Nee, defensie is een apparaat wat geld kost, maar waar we niet zonder kunnen.
Welnee. Waarom heeft NL geen raketschild? Waarom hebben we geen eigen AWACS? Geen atoomonderzeeers? Waarom hebben we niet constant F16s in de lucht?

Het is allemaal een kwestie van afwegen van:
a) wat is de kans dat iets zal gebeuren?
b) wat is de impact van een dergelijke gebeurtenis?
c) wat kost het om het risico (of de impact) af te dekken?

Vanuit die redenatie kan je best eens zeggen; NL heeft die F-16s niet echt nodig om ons eigen luchtruim te beschermen.
  maandag 4 september 2006 @ 00:15:02 #248
13247 GerbenW
Is that a fact?
pi_41469305
...en ze zijn weer geland op EHLW.
quote:
komt ie kist met het stoffelijk overshot vannacht nog aan dan? ik heb vernomen dat ie vandaag pas die kant opging...
Ja, die is dus een half uurtje geleden op EHEH (Eindhoven) aangekomen.

Van milspotters.nl, ten tijde van de overshoot op EHEH:
quote:
Nu op A/A 142.025 v 18 en Dutchmill 397.275 / 128.350 .
Inbound NAF 44- EHEH for overshoot @ 500 ft , 360 en weer RTB Cool

Zo te horen gaat de overshoot@500ft niet door: 'stay above 2000...'
Audio-opnames staan ook op milspotters.

[ Bericht 46% gewijzigd door GerbenW op 04-09-2006 00:36:08 ]
Hmm...
  maandag 4 september 2006 @ 01:07:29 #249
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41470567
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  Moderator maandag 4 september 2006 @ 01:17:47 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41470795
wahahaha die titel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')