ben ik met je eens. het knaagt wel bij Rosales als 'ie een mislukte pass geeft. Hij trekt dan altijd een heel zuur gezicht.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:18 schreef stefmans het volgende:
[..]
Nee, Rosales is beter als hij in vorm is
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:32 schreef ASroma het volgende:
als je mandy terughaalt heb je natuurlijk wel een flankspeler voor het leven, die gaat dan niet meer weg. En zijn buitenlandse avontuur is gewoon een eye-opener geweest natuurlijk, tijd om weer terug te komen naar Amsterdam en weer te gaan schitteren![]()
De Telegraaf meldde het vanmorgen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:39 schreef ub40_bboy het volgende:
Hoe weten jullie dat Any mag vertrekken bij Everton? Zie niks staan op verschillende voetbal sites.
In ieder geval stukken beter dan De Mul en Rosales.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:44 schreef keijz het volgende:
Ik denk dat het alleen maar kan tegenvallen, Andy was echt niet zó goed in z'n Ajax tijd
daarom was het ook m'n minst favoriete Ajacied. maar ja, nu word ik ook niet echt vrolijk van de rechtbuitens.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:44 schreef keijz het volgende:
Ik denk dat het alleen maar kan tegenvallen, Andy was echt niet zó goed in z'n Ajax tijd
Zo denk ik er ook over, zeker gezien het feit dat ik niet heel vrolijk wordt van de huidige vleugelspelers.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:45 schreef -Wolf- het volgende:
Als 'ie voor een prikkie weg mag zou ik het gokje wel willen wagen.
Ik heb het idee dat er toen teveel van hem verwacht werd omdat we echte afmakers misten die we nu wel hebben. Gewoon voorzetten geven, meer niet!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:44 schreef keijz het volgende:
Echt niet stukken beter dan Rosales! En hij zal ook niet gratis komen hoor, dus ik vraag me af of het wel de moeite is.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:45 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
In ieder geval stukken beter dan De Mul en Rosales.
Eindelijk een vrouw in de kleedkamer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:01 schreef keijz het volgende:
Andy zal natuurlijk wel goed voor de kleedkamersfeer zijn
Ajax heeft zker geen 25%quote:AC Milan presenteert Zlatan vanmiddag
08 augustus 2006, 12:24
Door: Patrick Boor
Zlatan Ibrahimovic zal een contract gaan ondertekenen bij AC Milan. De Zweeedse spits, die in het verleden voor Ajax uitkwam, wordt vanmiddag gepresenteerd. AC maakt 28 miljoen euro over aan Juventus.
Ibrahimovic wil niet in de Serie B uitkomen. Juventus, de huidige werkgever van de Zweed, werd door het corruptieschandaal in Italië een competitie teruggezet. Bij AC Milan moet Zlatan de opvolger worden van Andrei Sevchenco, die naar Chelsea vertrok.
Eerder toonde ook Internazionale belangstelling voor Ibrahimovic. Echter, de Nerazzurri trokken maandag de Argentijnse aanvaller Hernan Crespo van Chelsea aan.
Juist, goede instelling! De Heit kan ook nog wel eens in de knokploeg behoren.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef Jasza het volgende:
[knip]
Misschien samen met Vlaar bij oranje jaquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Juist, goede instelling! De Heit kan ook nog wel eens in de knokploeg behoren.
Tsjah De Mul daar bereik je de volgende ronde van de CL wel mee.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:54 schreef HeatWave het volgende:
Zo geweldig is Mandy niet hoor.....
quote:Heitinga vecht er weer voor
JOP VAN KEMPEN
AMSTERDAM - John Heitinga (22) begint aan zijn zesde seizoen bij Ajax. Hoewel hij op het WK een basisplaats had in het Nederlands elftal, moet hij afwachten of hij in Amsterdam bij de eerste elf hoort. ''Ik geloof niet in de theorie dat gekochte spelers meer krediet hebben.''
Heitinga heeft een nieuw kapsel. Kort. Coupe soldaat. Hij heeft dit weekeinde de tondeuse maar eens ter hand genomen. En voor de gelegenheid heeft Heitinga ook zijn baard laten staan. Misschien helpt het krijgshaftige uiterlijk bij het vechten voor zijn plek.
Het is weer eens zover. Aan de aftrap van het nieuwe seizoen, dat morgen begint met de wedstrijd tegen FC Kopenhagen in de voorronde van de Champions League, heeft Heitinga opnieuw stevige concurrentie te duchten. In de zes seizoenen die hij al bij de selectie hoort - hij debuteerde op 26 augustus 2001 met een 2-1 zege op Feyenoord - begon Heitinga welgeteld twee seizoenen basisspeler. ''Toen ik vorig jaar in de gaten kreeg dat ik buiten de elf viel, heb ik wel over een vertrek nagedacht. Er was zelfs een concreet bod van Sevilla. Nu denk ik niet na over een vertrek.''
Hoewel hij vanaf zijn achtste in jeugdopleiding van Ajax werd gevormd tot centrale verdediger, beseft Heitinga dat hij met de komst van Jaap Stam niet op die positie hoeft te rekenen. ''Jaap is nog steeds een kanjer. Het is goed dat hij er is. Voor de club en voor mezelf. Ik kan veel van hem leren.''
Het Amsterdam Tournament leerde echter dat bij de afwezigheid van Stam (tegen Manchester United) niet Heitinga, maar Zdenek Grygera als Stams vervanger rechts in het centrum speelt. Heitinga: ''De trainer heeft gezegd dat ik me moet richten op de rechtsbackpositie. Dat komt goed uit. Ook bij Oranje liggen daar mijn kansen.''
Maar voor die positie trok Ajax deze zomer ook een verse kracht aan: George Ogararu. Voor ongeveer vier miljoen euro kwam de 26-jarige Roemeense international over van Steau Boekarest. De begrijpelijke wens van de clubleiding om de spelersgroep met meer ervaring en routine evenwichtiger te maken, lijkt voor de persoonlijke ontwikkeling van Heitinga nou niet direct een voordeel.
Ook het feit dat Ogararu een nieuwe aankoop is en wellicht daardoor veel zal spelen, pleit niet voor Heitinga. ''Ik vind Ogararu een hele goede speler,'' aldus Hei-
tinga. ''Maar ik wil de trainer graag laten zien dat ik beter ben. En ik
geloof niet in de theorie dat aangekochte spelers vanzelfsprekend meer krediet hebben.''
Het verschil tussen Heitinga en Ogararu zit in nuances, vindt trainer Henk ten Cate. ''De een is verdedigend iets beter,'' zegt hij over Heitinga. Over Ogararu: ''De ander is technisch iets beter.''
Voor de wedstrijd tegen FC Kopenhagen is de kans wel groot dat Heitinga speelt, want met voormalig Ajacied Jesper Grønkjaer op de linkerflank zullen de Denen voor de aanval kiezen.
Heitinga heeft nooit samengespeeld met Grønkjaer, maar oud-Ajacied André Bergdolmo, nu ook onder de pannen bij FC Kopenhagen, kent hij wel persoonlijk. ''Hij en ik waren ooit nog concurrenten,'' zegt Heitinga grinnikend.
Om zijn zelfvertrouwen op te krikken, denkt hij soms terug aan de voorbije zomer. Heitinga vindt dat hij een lekker WK heeft gespeeld in Duitsland. Vooral de manier waarop hij een basisplaats in Oranje veroverde, geeft Heitinga moed voor de toekomst.
''Ik zat aanvankelijk niet eens bij de voorselectie, maar via een trainingsstage haakte ik aan. Vervolgens knokte ik me vanuit de selectie in de basis. Dus...''
© Het Parool, 08-08-2006
De Mul kan wel eens en leuke speler worden, maar als je hem geen kans geeftquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:56 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Tsjah De Mul daar bereik je de volgende ronde van de CL wel mee.
31 augustus is die deadline toch gewoon?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:57 schreef ub40_bboy het volgende:
Zou Andy nog mee mogen doen met de CL als we hem nu halen? Of gold die deadline alleen voor de CL voorrondes.
Coupe soldaat en baardje: Ik zeg: Jaap Stam²quote:
true, alleen niet voor de voorrondesquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
31 augustus is die deadline toch gewoon?
Andrequote:Ajax geeft Bergdolmo warm gevoel
KOPENHAGEN - Voor Jesper Grønkjær is het treffen van morgen met zijn oude club Ajax er één als zovele. Bij een andere ex-Ajacied, die bij FC Kopenhagen onder contract staat, is er wel sprake van een speciaal gevoel. "Het is de beste club waar ik voor gespeeld heb", vindt de Noor André Bergdolmo in aanloop naar het voorrondeduel in de Champions League.
Grønkjær keerde deze zomer terug naar zijn geboorteland na een aantal jaren door Europa te hebben gezworven. Een reis die de Deen ooit begon in Amsterdam. "Bij Ajax heb ik geleerd wat het is om prof te zijn." Maar warme gevoelens voor de club zoals die bij Bergdolmo leven, kent hij niet. "Ik heb er wel een beetje een gevoel bij natuurlijk, maar Ajax is voor mij gewoon een tegenstander die ik wil verslaan." Iets wat Bergdolmo ook nastreeft, maar de verdediger kan tegelijkertijd genieten van wat er komen gaat. "Ik vind het geweldig dat we tegen Ajax spelen. Ik heb daar de mooiste jaren in mijn carrière beleefd, met de titel en een beker. Leuk om jongens als Wesley Sneijder, John Heitinga en Maarten Stekelenburg te zien."
De Noor hoopt ten koste van Ajax de Champions League te halen. Wellicht voor het laatst. "Na dit seizoen stop ik waarschijnlijk. Ik ben bijna 35 jaar en het is mooi geweest." Afgelopen weekend kreeg hij rust, maar morgen staat hij er gewoon weer. Met het nodige vertrouwen.
"Ik heb dit Ajax een paar keer aan het werk gezien en ze hebben me nog niet overtuigd." Toch ziet Bergdolmo de Amsterdammers als favoriet. " Ik schat onze kansen in op 40%." Ook Grønkjær manoeuvreert zijn elftal in de positie van underdog. "Als Deense club weet je dat je sterke teams treft. Dat is met Ajax ook het geval. Wij moeten op ons best zijn en zij niet."
Een scenario zoals in 2001 ziet Bergdolmo wel zitten. Toen speelde Ajax in de UEFA Cup al eens tegen FC Kopenhagen en ging het na de 0-0 in Denemarken thuis met 0-1 onderuit. In beide wedstrijden was de Noor van de partij. In Ajax-tenue. "We vergaten te scoren in Kopenhagen." Nu hoopt hij juist te voorkomen dat Ajax scoort. "De nul houden is het belangrijkste. Dan hebben we kans ons te kwalificeren voor de CL in de Amsterdam ArenA."
Wel lullig voor hem dat hij met Ajax niet van Kopenhagen wint, en met Kopenhagen niet van Ajax.quote:
`quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:58 schreef stefmans het volgende:
[..]
De Mul kan wel eens en leuke speler worden, maar als je hem geen kans geeft![]()
Met allemaal kalen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:16 schreef jna het volgende:
[..]
Dan heb je helemaal een knokploeg van formaat![]()
Urby blaas je omver.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:19 schreef Nashje het volgende:
Het ligt gewoon aan kaalkoppen. Ik zeg Stekelenburg, Heitinga (heeft al ervaring), Vermaelen, Emanuelson etc. etc. ook kaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |