Ik zou me een vreselijke exhibitionist voelen als ik het nu zou vertellen. Misschien op een rustiger moment.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:48 schreef alwaysthebest het volgende:
Nu ben ik ook wel benieuwd Claudia_x..
Moest even zoeken, het was even geleden:quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn vader heeft het ons voorgelezen toen wij klein waren.![]()
![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen op de wereld! Inderdaad. Wat was dát akelig.
Een zielig jongetje dat helemaal alleen door wind en regen moest lopen. In het begin van ieder hoofdstuk vond hij dan iemand die wel voor hem zorgen wou. Maar keer op keer stierf deze persoon aan het einde weer. En was hij weer alleen!
Het zieligste waren nog dat kleine aapje, het witte hondje en de oude man. Die gingen op het laatst ook allemaal dood!
Moraal van het boek: Als je eenmaal alleen op de wereld bent kun je nog zó je best doen, uiteindelijk zal je iedereen weer verliezen en opnieuw alleen zijn.
(Hoe het precies is afgelopen weet ik niet meer. Waarschijnlijk ging Remi tenslotte zélf ook dood)![]()
Ik vind jou wel een typetje dat een eigen boek, of korte verhaaltjesbundel, schrijft en dat dan vervolgens ook nog zelf meerdere malen te lezen.quote:
Ben jij het?quote:
Whehe. Nee, zo vaak lees ik mijn eigen schrijfsels, probeersels en andersoortige creaturen niet. Enkel om het voor de zoveelste keer op fouten te controleren, mocht er onverhoeds een stomme typo doorheen geglipt zijn.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik vind jou wel een typetje dat een eigen boek, of korte verhaaltjesbundel, schrijft en dat dan vervolgens ook nog zelf meerdere malen te lezen.
Je hersenen gebruik je iig wél wanneer je leest. De schrijver geeft tenslotte enkel aanwijzingen, de 'wereld' bouw je er zelf omheen.quote:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:53 schreef Claudia_x het volgende:
DO2 is een boefje.
Ja, daar heb je een punt. Het zal dan ook vast bevorderlijk zijn voor je fantasie. Maar kan dat tegenwoordig niet ook bereikt worden via andere kanalen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hersenen gebruik je iig wél wanneer je leest. De schrijver geeft tenslotte enkel aanwijzingen, de 'wereld' bouw je er zelf omheen.
Ik heb ook een periode weinig gelezen. Het kostte me best wel wat moeite om het weer écht te leren - dus lezen op een manier dat je niet beseft dat je leest, maar dat je het verhaal gewoon 'meemaakt'-. Gelukkig kan ik het weer, er is maar weinig wat beter is.
je bent gewoon net zo'n niet te bevredigen stuk chagerijn als kafkaquote:
Kafwíé?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:56 schreef SHE het volgende:
[..]
je bent gewoon net zo'n niet te bevredigen stuk chagerijn als kafka
lees eens iets van haruki murakami
mi-auw![]()
deze is mij door zijn gebrek aan enige betekenis volledig ontgaanquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:57 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Kafwíé?
En geef jij eens antwoord op mijn prangende vraag, katje.
Zie edit.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:58 schreef SHE het volgende:
[..]
deze is mij door zijn gebrek aan enige betekenis volledig ontgaan
vraag nog eens?
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:41 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Zo. Wat een wijsheid zo laat in de nacht.![]()
!
Maarre...kun je '(...) laat je alles toe, behalve hetgeen je werkelijk verlangt' misschien nader toelichten? Want daarin kan ik je jammer genoeg niet volgen.
En u mag er ook wel zijn.![]()
Kom je het even melden wanneer je het gevonden hebt?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:00 schreef Tha_Erik het volgende:
Dames en heren, het was me een waar genoegen, maar ik ga mijn bed opzoeken.
Hoewel mooi verwoord, kan ik er met alle goede wil op aarde geen chocola van maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:02 schreef SHE het volgende:
Ah, dat
Laten we het er op houden dat je eet maar niet proeft. parfumeert maar niet ruikt en ziet, maar niet kijkt.
Overigens wel een analyse mijnerzijds en wellicht niet helemaal op zijn plaats in dit topic, maar dat is altijd het gevoel wat mij bekruipt als ik je lees.
vreemd eigenlijk, want ik lees doorgaans over de meeste mensen heen. beschouw het dus maar als een compliment. hoe onbelangrijk deze ook moge zijn uit mijn vingers.
edit: en misschien heeft het nog wel het meest te maken met herkenbaarheid. Alsof je jezelf in de weg zit. Zoiets bedoelde ik..nav je leespost.
Oeh, hier heb ik hele verkeerde ideeën bij.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:14 schreef wyccie het volgende:
"Ik ga met je mee"
Praat eens niet zo vaag, mens.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:15 schreef SHE het volgende:
He Bupa, elke keer als je een gat in de lucht springt maak je hem weer dicht
off to bed....ik ga mijn neus nog even in wat feromonen drukken en dromen over sprookjes, paarden, picknicks en serenades
Geen idee of je al geholpen bent maar ik wil je alsnog de titels : Komt een vrouw bij de dokter en de opvolger De Weduwenaar aanraden. Zit alles in wat je zoekt. Beide boeken zijn geschreven door Kluun.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:28 schreef SHE het volgende:
Ik heb een boekentip nodig trouwens ( de eigenlijke reden voor mijn post alhier )
ik wil lezen over liefde, teloorgang en pijn
ik ben al klaar met gabriel marquez , so bring it on brainiacs
Die heb ik nog ongelezen in de kast staan. In de Nederlandse vertaling, wel te verstaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:45 schreef SHE het volgende:
[..]
the autograph man; nog niet zo lang geleden. Kafka met een kutje ( excusez le mot )
Prima keuze.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Het wordt waarschijnlijk A Prayer for Owen Meany van Irving.
DM!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:07 schreef DaMart het volgende:
Dat wordt doorlezen dan, als je nog 103 ongelezen boeken hebt!
Ik heb 'm in het engels gelezen en gezien de overlvloed aan taaltechnische truukjes en 'grappige' woordspelingen, lijkt me de nederlandse versie zo mogelijk nog deprimerender.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:55 schreef Augustina het volgende:
[..]
Die heb ik nog ongelezen in de kast staan. In de Nederlandse vertaling, wel te verstaan.
Na deze verklaring denk ik dat het nog wel even ongelezen in de kast blijft staan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik heb 'm in het engels gelezen en gezien de overlvloed aan taaltechnische truukjes en 'grappige' woordspelingen, lijkt me de nederlandse versie zo mogelijk nog deprimerender.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |