Kerel, please.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:31 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Komt goed uit, want daar ben ik thuis in.
Dat weten we!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gek genoeg is het mooiste boek dat ik gelezen heb door een vrouw geschreven.
Oh, ik had het verkeerd onthouden. Blijkbaar was ze al bezig met het manuscript, maar het was wel haar debuut en vele uitgeverijen stondern er om te springen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:27 schreef LXIV het volgende:
Maar waarom kreeg ze nu haar geld al van te voren? Hoefde ze enkel het concept aan de uitgever voor te leggen?
quote:Niet alleen ontving de auteur voor het manuscript een voorschot van 450 duizend dollar van uitgever Knopf, een bijzonder hoog bedrag voor een debutant, ook werden er van de eerste druk 75.000 exemplaren gedrukt, waar bij een eersteling tienduizend normaal is in de Verenigde Staten. De ongekende nadruk van de uitgever zorgde voor veel aandacht en een wereldwijd succes van de roman. Dertien weken lang stond het boek ononderbroken in de wekelijkse lijst van best verkopende boeken van de uitgeverij. De hoogste positie die het boek op deze hitlijst wit te scoren was een tweede positie.
Tsja, een mens kan ook niet alles hebben, hè.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:32 schreef SHE het volgende:
[..]
nee, ik wil 3 planeten bezoeken, een boek schrijven en een eiland ontdekken
de voorbereidingen echter, verlopen nog wat stroefjes
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.quote:
Niet nu, dan gaat het zeker mis.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:32 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Kerel, please.Klik op die onderste link uit mijn sig, lees het mijn verhaaltje en kijk pas dáárna of je de man interessant of stom vindt.
Toe?
Ik zal me morgen naar de boekwinkel haasten, dit exemplaar bemachtigen en je overmorgen vertellen of ik wel of niet mijn mascara verneukt heb.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Liefde, teloorgang en pijn. Én heel goed geschreven.
Morgen dan?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Niet nu, dan gaat het zeker mis.
fout, een mens kan alles hebben wat hij toelaatquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:33 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Tsja, een mens kan ook niet alles hebben, hè.
Moet ze toch iets heel goeds geschreven hebben !quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:33 schreef wyccie het volgende:
[..]
Oh, ik had het verkeerd onthouden. Blijkbaar was ze al bezig met het manuscript, maar het was wel haar debuut en vele uitgeverijen stondern er om te springen.
[..]
Nou, ik laat jou nu toe.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:35 schreef SHE het volgende:
[..]
fout, een mens kan alles hebben wat hij toelaat
sabotage, wat ik je brom!
Misschien.quote:
Maar dat doe je niet....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, een boek lezen. Dat zou ik kunnen doen, natuurlijk.
Dat weiger ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:35 schreef Bupatih het volgende:
En oh, je moet eigenlijk ook Man on the Moon kijken.Al was het maar omdat Jim erin speelt.
Als je echt wil huilen, is het misschien niet het juiste boek. Daarvoor is het net iets te buitenissig en te weinig gevoelig. Niet dat het niet vol staat met liefde, teloorgang en pijn, dat is zelfs het thema, maar wel omdat het toch op een vrij droge en zakelijke manier beschreven wordt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zal me morgen naar de boekwinkel haasten, dit exemplaar bemachtigen en je overmorgen vertellen of ik wel of niet mijn mascara verneukt heb.
Thnx![]()
Kom op bupa, vooralsnog laat jij alles toe, behalve hetgeen je werkelijk verlangt...daarvoor heb ik je te lang gevolgd op dit forum.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:36 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nou, ik laat jou nu toe.
En? Nou? Hè? Waar blijf je?
Pak dan liever Anna Karenina ofzo. Als je toch niet bang bent om te hoog te grijpen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je echt wil huilen, is het misschien niet het juiste boek. Daarvoor is het net iets te buitenissig en te weinig gevoelig. Niet dat het niet vol staat met liefde, teloorgang en pijn, dat is zelfs het thema, maar wel omdat het toch op een vrij droge en zakelijke manier beschreven wordt.
Nee, joh, hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:36 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien.
Verdomme, je weet me gewoon te manipuleren enzo.
Ik wel, bij Spijt van Carry Slee jaren terug, maar dat was meer omdat ik me nogal identificeerde met de hoofdpersoonquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:38 schreef wyccie het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt bij een boek heb moeten huilen. Films daarentegen maar al te vaak.
Zo. Wat een wijsheid zo laat in de nacht.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:38 schreef SHE het volgende:
[..]
Kom op bupa, vooralsnog laat jij alles toe, behalve hetgeen je werkelijk verlangt...daarvoor heb ik je te lang gevolgd op dit forum.
wat niet wegneemt dat je een schatje bent
terug naar boeken, want alleen de topictitel trok mijn aandacht. Mochten de belezen mensen alhier nog een fabuleuze tip hebben voor deze dame met teveel vrije tijd, dan houd ik me warm aanbevolen.
En dat is?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gek genoeg is het mooiste boek dat ik gelezen heb door een vrouw geschreven.
oh...ik herinner me een boek, genaamd de rode fiets. Weet de schrijver niet meer, want was zo jong...verhaal ten tijden van de oorlog. Ik heb serieus na het uitlezen van het verhaal , uren mijn gezichtje begraven in mijn kussen. Ik kon er gewoon niet bij dat er zoveel pijn, liefde en onrecht bestond.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:38 schreef wyccie het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit echt bij een boek heb moeten huilen. Films daarentegen maar al te vaak.
Been there, done that. Op zich denk je avn "ja! Tof!", maar het valt wat tegen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:39 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nee, joh, hoe kom je daarbij?
Oh, trouwens...weet je wat voor lekker gevoel het geeft om je sok, die je al drie dagen gedragen hebt, in je mond te proppen en dan met behulp van je arm onder je oksel een nepschetenlied te produceren op de melodie van 'Klein, klein kleutertje' en met het ritme van 'Sinterklaas' van Het Goede Doel? Oh, man! Dat moet je echt eens proberen, joh!
'Carry Slee' ga ik later hier echt verbieden. Niet omdat het een vrouw is, maar omdat kinderen moeten opgroeien met fantasie, sprookjes en romantiek. En niet met Randstedelijke grotemensenproblematiek.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik wel, bij Spijt van Carry Slee jaren terug, maar dat was meer omdat ik me nogal identificeerde met de hoofdpersoon![]()
.
Ik lees ook veel liever sprookjes-achtige fantasieboeken (Robin Hobbquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
'Carry Slee' ga ik later hier echt verbieden. Niet omdat het een vrouw is, maar omdat kinderen moeten opgroeien met fantasie, sprookjes en romantiek. En niet met Randstedelijke grotemensenproblematiek.Kom nou toch!
In jóuw geval kan ik het dan weer wel begrijpen, Erik.![]()
Laat je jouw nageslacht Roald Dahl lezenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
'Carry Slee' ga ik later hier echt verbieden. Niet omdat het een vrouw is, maar omdat kinderen moeten opgroeien met fantasie, sprookjes en romantiek. En niet met Randstedelijke grotemensenproblematiek.Kom nou toch!
Je moet natuurlijk wel je linkersok gebruiken, hè. Klassieke fout, veelal gemaakt door beginners.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Been there, done that. Op zich denk je avn "ja! Tof!", maar het valt wat tegen.
Oh. Ja. Nou. Laat dan maar.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:44 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel je linkersok gebruiken, hè. Klassieke fout, veelal gemaakt door beginners.
the autograph man; nog niet zo lang geleden. Kafka met een kutje ( excusez le mot )quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:42 schreef Claudia_x het volgende:
Heeft iemand hier wel eens iets van Zadie Smith gelezen?
Bijvoorbeeld! Of Paul Biegel, Annie M.G. Schmidt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:44 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Laat je jouw nageslacht Roald Dahl lezen?
Waarom laat jij je kinderen de Rijksbegroting lezen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, LXIV, ga je je kleine Alleen op de wereld voorlezen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:42 schreef LXIV het volgende:
KAFKA MET EEN KUTJE!!!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Kafka met een kutje ( excusez le mot )
Schmidtquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld! Of Paul Biegel, Annie M.G. Schmidt.
Voor kinderen is er zoveel leuks te vinden!
Wanneer ik dat zelf trek wel ja.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, LXIV, ga je je kleine Alleen op de wereld voorlezen?
We hebben Jip, Janneke en Pluk alweer gloednieuw in de kast staan! Het is wat prematuur, maar je kunt het maar alvast hebben!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:46 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Schmidt, dat is toch zo tof. Ik was als kleinere Erik echt helemaal dol op Pluk (op een niet-homoseksuele manier
), en werd elke keer weer bang van de heen-en-weer-wolf.
Ik heb geen trek in Kafka. Er staat hier nog een groot, ongelezen geel ding. Ik schaam me er dood voor.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:46 schreef LXIV het volgende:
KAFKA MET EEN KUTJE!!!![]()
Daar ben ik heel mijn leven al naar op zoek!![]()
![]()
Nu ben ik ook wel benieuwd Claudia_x.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
En dat is?
(of heb ik niet ver genoeg teruggelezen en stond het al ergens vermeld?)
Mijn vader heeft het ons voorgelezen toen wij klein waren.quote:
Blauw, blauw, hemelsblauw, dokter is die kat van jou? "Nee," zei hij die kat is niet van mij. Poes, poes, poes... poes, poes, poes.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben Jip, Janneke en Pluk alweer gloednieuw in de kast staan! Het is wat prematuur, maar je kunt het maar alvast hebben!
Iemand?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 22:42 schreef Bupatih het volgende:
Dat komt misschien ook wel, omdat ik al een aantal jaar geen fatsoenlijk boek heb gelezen.Is dat erg? Ik weet niet hóé het komt, maar op de een of andere manier krijg ik bij 'gewone boeken' (romans, thrillers, etc.) geen bevredigend gevoel meer. Waarom lees ik zo'n boek? Vermaak? Tsja, dat haal ik liever uit andere dingen. Een voorbeeld daarvan is dit forum, waar ik veel van leer en mijn creativiteit ook nog eens in kwijt kan!
Je hersens bezighouden? Pfff, gebeurt dat echt dan als je een boek leest? En is dat ook niet zo bij een puzzel maken of een quiz kijken op tv? Waarom zou ik dan nog boeken moeten lezen...?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |