Ja, ik kon geen mooie woorden vindenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik had gedacht aan 'literaire aanraders'.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, ik kon geen mooie woorden vinden.
Net een draaideur.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:20 schreef Bupatih het volgende:
Gewoon allemaal dat boek over Andy Kaufman lezen.
En sorry, Erik. Dat ik weer eens doordraai.
Want je draait maar deurquote:
Ja, preciesquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een draaideur die maar deur draait.![]()
Je bedoelt het duo Nicci French.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:21 schreef LXIV het volgende:
Is Donna Tart niet die vrouw die -heel romanties en gezellig- sámen met haar man boeken schrijft? De Madam Curie van de literatuur, zo te zeggen?
Ok, zijn die het.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:23 schreef wyccie het volgende:
[..]
Je bedoelt het duo Nicci French.
Donna Tartt kreeg nog voordat ze iets had geschreven een voorschot van weet ik hoeveel dollars. En ik geloof dat het één van de succesvolste debuten ooit is.
Misschien moet je juist dáárom de biografie over hem lezen en de link in mijn sig eens nader bestuderen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond Latka een vreselijk irritant mannetje.
Dat lijkt me aan de ene kant best bevredigend, maar aan de andere kant ook weer helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:24 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij heb ik zo'n beetje alles gelezen wat ik wilde lezen.![]()
Dan lees je alles toch gewoon nóg een keer! Zou ik met Bordewijk beginnen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:24 schreef Claudia_x het volgende:
Volgens mij heb ik zo'n beetje alles gelezen wat ik wilde lezen.![]()
Maar goed, het is dus erg gehyped, de verwachtingen zijn veel te hoog. Ik zou er maar niet meer aan beginnen.quote:Donna Tart beschrijft in haar erudiete en bedwelmende roman de lotgevallen van een groep studenten die door haar eigen morele hoogmoed ten val komt. Richard Papen, een ingetogen student van eenvoudige afkomst, wordt tot zijn verbazing opgenomen in een groepje arrogante en excentrieke studenten, dat zich -in de ban van een leraar- op het bestuderen van de Griekse beschaving heeft gestort. In het tweede semester wordt hij ingewijd in het drama dat zich heeft voltrokken.
Zelden is een literair debuut door kopers en kritiek zo unaniem geprezen en bewonderd. De verborgen geschiedenis is dé literaire sensatie van de jaren negentig.
Ik was ook niet erg van hem onder de indruk door de film, niet mijn humor. Al was de film heel aardig, hoor.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:24 schreef Bupatih het volgende:
Misschien moet je juist dáárom de biografie over hem lezen en de link in mijn sig eens nader bestuderen.
Willem Elsschot!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan lees je alles toch gewoon nóg een keer! Zou ik met Bordewijk beginnen.
je wist niet beterquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:23 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond Latka een vreselijk irritant mannetje.
Op één of andere manier heb ik altijd te lage verwachtingen van films en vallen ze in de meeste gevallen alleen maar meequote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar goed, het is dus erg gehyped, de verwachtingen zijn veel te hoog. Ik zou er maar niet meer aan beginnen.
Heb ik altijd met films![]()
Ik lees toch geen vrouwen, maar dat had Claudia al gezegd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar goed, het is dus erg gehyped, de verwachtingen zijn veel te hoog. Ik zou er maar niet meer aan beginnen.
Heb ik altijd met films![]()
Aaargh! Dan ben je net zo iemand als babette21 (wie? Ja, iemand uit SHO) en mijn moeder!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik was ook niet erg van hem onder de indruk door de film, niet mijn humor. Al was de film heel aardig, hoor.
Ja, zoals altijd.quote:
En dus ook erg tof.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:28 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Aaargh! Dan ben je net zo iemand als babette21 (wie? Ja, iemand uit SHO) en mijn moeder! [afbeelding]
Om eerlijk te zijn kén ik hem helemaal niet, en heb jij mij zodanig weten te demotiveren om me ook maar enigszins in hem te verdiepenquote:Nou ja, 't is met Kaufman dan ook zo: je houdt van hem of je hebt helemaal niks met 'm.
Ja, precies.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:25 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat lijkt me aan de ene kant best bevredigend, maar aan de andere kant ook weer helemaal niet.
Net als dat je een leuk boek uit hebt. Dat vind ik wel fijn, maar tegelijkertijd ook erg jammer omdat het nietmeer verder gaat.
Dan kun je met Turks Fruit beginnen, en zijn wij qua onderwerp weer terug bij af. (Topic 102)quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:28 schreef SHE het volgende:
Ik heb een boekentip nodig trouwens ( de eigenlijke reden voor mijn post alhier )
ik wil lezen over liefde, teloorgang en pijn
ik ben al klaar met gabriel marquez , so bring it on brainiacs
dat las ik toen ik 10 wasquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan kun je met Turks Fruit beginnen, en zijn wij qua onderwerp weer terug bij af. (Topic 102)
Tof zijn ze alledrie welquote:
Dat is stom.quote:Om eerlijk te zijn kén ik hem helemaal niet, en heb jij mij zodanig weten te demotiveren om me ook maar enigszins in hem te verdiepen.
Ik vond Jim wel echt goed als Kaufman.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:28 schreef Bupatih het volgende:
Aaargh! Dan ben je net zo iemand als babette21 (wie? Ja, iemand uit SHO) en mijn moeder! [afbeelding]
Nou ja, 't is met Kaufman dan ook zo: je houdt van hem of je hebt helemaal niks met 'm.
Een van zijn beste rollen, ja.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond Jim wel echt goed als Kaufman.
Komt goed uit, want daar ben ik thuis in.quote:
nee, ik wil 3 planeten bezoeken, een boek schrijven en een eiland ontdekkenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:29 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ja, zoals altijd.
En bij jou ook alles naar wens?
Gek genoeg is het mooiste boek dat ik gelezen heb door een vrouw geschreven.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:27 schreef LXIV het volgende:
Ik lees toch geen vrouwen, maar dat had Claudia al gezegd.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:30 schreef SHE het volgende:
[..]
dat las ik toen ik 10 was
geef me iets waar ik over kan struikelen
( no pun )
Liefde, teloorgang en pijn. Én heel goed geschreven.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Mystiek lichaam" van Frans Kellendonk.
Niet héél gemakkelijk geschreven, maar dat zal voor jou niet zo'n groot probleem zijn, maar wat ontzettend knap geschreven. Wát een gevoel voor stijl had die man! Helaas is hij overleden voordat hij een compleet oevre kon voltooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |